• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

SKM: pomęczymy się jeszcze przez miesiąc

Piotr Weltrowski
2 sierpnia 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
PKP PLK remontuje też część infrastruktury należącej do SKM - dzięki temu unikniemy kolejnych remontów (i utrudnień) w najbliższych latach. PKP PLK remontuje też część infrastruktury należącej do SKM - dzięki temu unikniemy kolejnych remontów (i utrudnień) w najbliższych latach.

Jeszcze przez miesiąc podróż kolejką będzie dla wielu mieszkańców Trójmiasta ciężką przeprawą. Na pytanie, czy remont torów między Gdynią Główną a Chylonią, który powoduje utrudnienia w ruchu, może zakończyć się szybciej, odpowiedź jest, niestety, przecząca.



Czy mocno odczuwasz utrudnienia związane z remontami kolejowymi?

Kłopoty pasażerów - głównie mieszkańców północnych dzielnic Gdyni i osób dojeżdżających do Trójmiasta z Rumi, Redy czy Wejherowa - zaczęły się 9 lipca. Wtedy to ruszyły prace remontowe na odcinku między Gdynią Główną a Gdynią Chylonią.

Skutek jest taki, że nawet w godzinach szczytu kolejki kursują na tym odcinku co pół godziny. - Są przez to wypełnione po brzegi, czasem jest problem, aby dostać się do środka. To samo dzieje się, gdy kolejki wracają z Gdańska, szczególnie między godziną 16 a 17 jest problem. Niby godziny szczytu, a do Chyloni czy do Wejherowa dostać można się kolejką o godz. 16:10, a następna jest dopiero o 16:50. To aż czterdzieści minut bez żadnego połączenia, w godzinach szczytu! - denerwuje się pan Tomasz, czytelnik Trojmiasto.pl.

SKM tłumaczy się tym, że rozkład jest dostosowany do prac prowadzonych przez PKP PLK. - To nie tak, że godzimy się na wszystkie terminy i wszystkie zamknięcia torów. Często negocjujemy, nie możemy jednak wstrzymywać remontów. W tym wypadku zgodziliśmy się na zamknięcia w najbardziej optymalnym terminie. Nie wyobrażam sobie, aby prace były na przykład wykonywane we wrześniu czy w październiku, kiedy do szkół i na uczelnie wrócą uczniowie i studenci - mówi Marcin Głuszek, dyrektor do spraw marketingu i sprzedaży SKM.

Zaznacza też, że na remoncie skorzystamy wszyscy, chociażby dlatego, że PKP PLK remontuje także część infrastruktury należącej do SKM, nie będzie więc konieczności zamykania tych samych tras i wykonywania kolejnych remontów na przykład za dwa lub trzy lata.

Nasi czytelnicy zwracają jednak uwagę na to, że rozkład, chociaż okrojony, często nie jest przez SKM przestrzegany i kolejki, mówiąc kolokwialnie, jeżdżą jak chcą.

SKM potwierdza, że w ostatnich dniach doszło do sytuacji, gdy wykonawcy pracujący dla PKP PLK przecięli niechcący kabel automatycznego sterowania ruchem SKM. Przez dwa dni konieczne było "ręczne" sterowanie ruchem, co powodowało opóźnienia.

Prace na odcinku między Gdynią Główną a Chylonią zakończyć mają się do 2 września. Później, przynajmniej w godzinach szczytu, na tej trasie kolejki jeździć będą co 10 minut. W kolejnych tygodniach czekają nas jeszcze remonty infrastruktury na wysokości Żabianki i Wrzeszcza, powodować będą one jednak znacznie mniejsze utrudnienia.

Opinie (108)

  • Skm

    Nie m to jak upał , ścisk w kolejce , brak jakiegokolwiek przewiewu (nawiewu) a cena biletów w góre !!!

    • 2 0

  • Ja sie juz mecze z SKM od 12 lat i konca nie widac.

    • 1 0

  • z tym, że kolejki kursują o wiele rzadziej jestem w stanie jeszcze się pogodzić, ale z tym ,że czas przejazdu nie jest taki jak w informacji na rozkładzie jazdy to już nie. Droga z Rumi do Gdyni powinna zajmować 19 minut, a czasami jadę i 40 min. To jest chyba różnica i co mam w pracy mówić jak się spóźniam, jak dziecko się tłumaczyć. Zaznaczam, że wychodzę z domu o 20 minut wcześniej niż przed remontem . Szlag człowieka trafia w tym momencie. No a jeden raz - na razie_ droga w drugą stronę zajęła mi 50 min. - tyle czasu kolejka jechała do Rumi. Nie wiem czy kupować bilet na kolejny miesiąc, czy jeździć samochodem.
    Proszę napiszcie rzeczywisty czas przejazdu kolejki.

    • 0 0

  • Kompletnie nie rozumiem (2)

    tego, że skoro ograniczono częstotliwość kursowania kolejek to nie zwiększą składów do np. trzech. Przecież skoro jest mniej kolejek na torach to znaczy, że reszta stoi na bocznicach. Czy to naprawdę takie trudne??!!

    • 1 0

    • Nie rozumiesz? A to proste :) (1)

      W ten sposób SKM zyskuje kasę... a od zysku pod koniec roku wypłacają sobie premie :)
      Sprawa jest prosta... załóżmy że jedna kolejka na torach to 1000 zł... normalnie jechało w ciągu godziny 10 kolejek, wiec wydali 10.000 zł... teraz jeżdzą 3 kolejki... więc wydano 3.000 zł... i tak w ciągu godziny są 7.000 zł do przodu... a pod koniec roku wypłaca sobie premie od zysku... żeby później (luty/marzec) zrobić plakaty z ciasteczkiem i ogłosić podwyżkę... bo będą robili modernizację :)
      Tak się dzieje już od kilku lat :)

      • 3 0

      • Są monopolistami w Trójmieście

        I co mi zrobisz jak mnie złapiesz?

        • 0 0

  • Świetnie wyszkolono Pana Głuszka w SKM-ce

    Na każde pytanie dziennikarza ma gotową formułkę, jak spod sztancy.

    • 1 0

  • Podroz koleja w naszym kraju jest ZAWSZE ciezka sprawa.

    • 0 0

  • Kiedy wreszczie nowy tabor (3)

    Kiedy wreszczie nowy tabor

    zabierzcie te kible z naszych pomorskich torow

    • 1 0

    • jak sypniesz kasą to kupimy ! bo z nieba nam kasa nie spadnie na zakup... (2)

      • 0 1

      • to sprzedajcie makulaturę, szmaty, butelki

        a jak i to nie pomoze, to zwolnijcie na zieloną trawkę 50% swoich darmozjadów zza biurek - to i kasa sie znajdzie

        • 1 0

      • oddaj nerkę, to będzie kasa

        a tak na poważnie - dekle z SKM nie potrafią załatwić dofinansowania z Unii, mimo, że ta chętnie daje na rozwój transportu szynowego. Mogliby szarpnąc środki na zakup całkowicie nowego taboru. A tak - marnują miliony na remont złomu. Ale przecież kolesie z warsztatów napraw dziadostwa muszą zarobić...

        • 0 0

  • Proponuje zaczac prowadzic cotygodniowe akcje (1)

    Permanentnego, regularnego blokowania torowisk skm

    od zaraz !!!!!!!

    czas wreszcie skonczyc z tym olewaniem pasazerow.

    za kogo nas maja:
    zarzad skm, wladze trojmiasta, marszalek wojewodztwa

    gdzie nowy tabor,
    gdzie nowe standarty obslugi podroznych,
    gdzie nowoczesne formy zakupow biletow,
    gdzie..........??????????????????????

    • 3 0

    • władze trójmiasta?

      skm jest z gdyni. i ma typowe gdyńskie standardy - jakość denna, za to mnóstwo krzyku i chwalenia się + kolorowe reklamy

      • 1 0

  • obiecanki cacanki

    • 0 0

  • ŚMIECHU WARTE

    No fakt jeszcze miesiąc niczego nie zmieni, bo SKM męczy nas tak już kilkadziesiąt lat....

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane