• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

SKM: w środę będzie lepiej

Michał Sielski
16 października 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
Podróży bez tłoku życzymy pasażerom SKM w środę rano. Podróży bez tłoku życzymy pasażerom SKM w środę rano.

- To największe wyłączenie torów w historii SKM i zdajemy sobie sprawę, że wtorkowy poranek nie był dla pasażerów komfortowy. W środę powinno być dużo lepiej, choć należy liczyć się z utrudnieniami - zapewniają władze SKM.



Gdy słyszę o kolejnych ograniczeniach SKM:

Wtorkowy poranek nie zapowiadał późniejszych kłopotów. Trzy złożone z trzech wagonów składy SKM, a pozostałe z dwóch wagonów jeździły wprawdzie na krótszych trasach, ale tragicznego tłoku nie było. Ale tylko do godz. 7. A potem?

- Potem zadziałał system naczyń połączonych. Jeden skład się spóźnił, kolejny musiał czekać aż ten opóźniony odjedzie i czas oczekiwania pasażerów się wydłużał - mówi Marcin Głuszek, dyrektor SKM ds. marketingu i sprzedaży.

Pasażerowie opisują to z dużo mniejszym dystansem. Największe kłopoty były pomiędzy Gdańskiem a Sopotem.

- Czekałem w Sopocie prawie 30 minut na pociąg przed godz. 8. Przecież to są godziny szczytu! Rozumiem, że mogą być opóźnienia, ale ktoś układający rozkład powinien brać odpowiedzialność, za decyzje które po prostu były błędne - mówi pan Dariusz, który do pracy spóźnił się 30 minut.

Czytaj więcej Rowery ograniczone, ale dopuszczone

Władze SKM przekonują jednak, że pierwszy dzień w czasie zmiany rozkładu zawsze jest najtrudniejszy. W środę nadal na trasie będą trzy trójwagonowe pociągi, a reszta składów będzie miała po dwa wagony.

- To prawda, że pierwszego dnia były kłopoty, ale to największe zamknięcie torowe w historii SKM. Nie jest tak, że uczymy się na błędach, ale razem musimy te dwa najtrudniejsze tygodnie przeżyć. Niestety nie zawsze założenia przyjęte na papierze sprawdzają się w rzeczywistości, ale prosimy pasażerów, by wychodzili na pociąg na konkretną godzinę. Zmieniony rozkład jazdy nie będzie fikcją - podkreśla Marcin Głuszek.

Pierwsze symptomy poprawy można było zaobserwować już we wtorek po południu. Komfort podróży wręcz zaskoczył niektórych pasażerów.

- SKM-ka z Gdańska o godz. 16:02 o dziwo nie była zatłoczona, a wolne miejsca były jeszcze na Przymorzu. Dobrze, że dołączyli dodatkowy skład - cieszy się pan Tomek.

Przyczyną kłopotów jest przebudowa przystanku SKM Żabianka oraz częściowo we Wrzeszczu. Na Żabiance wymieniana jest krawędź peronowa obu torów, wykonywane są też fundamenty pod wiatę. We Wrzeszczu przedłużany jest tunel pod torami w kierunku terenów dawnego browaru. Pociągi SKM mogłyby kursować po torach dalekobieżnych, ale tam także trwa remont.

Przez najbliższe dwa tygodnie między Gdańskiem i Gdynią jeździć więc będzie przeciętnie dwukrotnie mniej składów niż wcześniej. Pozostałe pociągi będą kończyć bieg w Gdańsku Oliwie (te jadące od strony Gdańska) lub na przystanku Sopot Wyścigi (te jadące z Gdyni).

Miejsca

Opinie (168) 2 zablokowane

  • NIGDY (1)

    nie bedzie dobrze

    • 5 3

    • O mamo... Jaki pesymizm :D:D

      • 5 0

  • kilka dni temu SKM twierdziła, ze wszystkie składy będą 7,8 lub 9 wagonowe. (3)

    Dziś już twierdzi, że 3 składy będą 3x3 wagony (tak panie redaktorzyno, SKM ma składy 3 i 4 wagonowe) a reszta 2x3 (lub 3+4). Czyli zamiast 48 wagonów na godzinę będzie jechało 12 lub w najlepszym wypadku 15 czy 18. Czy w SKM pracuje ktoś z mózgiem?

    • 22 2

    • Weź się koleżanko/kolego puknij w czoło

      I przestań starcie obrażać ludzi (to za redaktorzyno).
      Ty chyba liczysz w systemie co najwyżej czwórkowym, bo ja dzisiaj chyba z pół kilometra zrobiłem po peronie jak wysiadłem z ostatniego wagonu.
      Ps. Pochwal się jeszcze gdzie pracujesz, skoro innym ubliżasz. Pewnie nie masz tyle odwagi, więc albo nie odpowiesz, albo nawciskasz mi tu jakichś epitetów w moją stronę.

      • 1 8

    • (1)

      po pierwsze nie myl wagonów z jednostkami trakcyjnymi człowieku.Zespół trakcyjny EN57 ma trzy wagony dwa skrajne i środkowy silnikowy złączenie 3 zespołów daje nam 9 wagonów tyle maksymalnie można ich spiąć.Skład 8-wagonowy to połączenie jednostek trakcyjnych EN71 które wyglądają tak jak EN57 ale są wyposażone w dwa środkowe wagony silnikowe stąd cztery wagony złączone w dwie jednostki dają 8 wagonów.Standardowe 2X EN57 jakie zwykle się poruszają to 6 wagonów.Połączenie EN57+EN71 to 7 wagonów kiedyś jak SKMka miała więcej jednostek na chodzie to normalnie jeździły 9 wagonowe a częstotliwość była chyba co 5 czy 6 minut w szczycie ale od tamtego czasu seria EW 58 została odstawiona z powodu wyjeżdżenia kilometrów między naprawami rewizyjnymi ileś tych EW58 stoi nadal wypatroszonych w Cisowej,ileś tam spłonęło na początku lat dwutysięcznych niektóre EN57 też były podpalane co skutkowało zniszczeniem np jednego wagonu w taki sposób z pozbawionej wagonu EN57 i innej takiej jednostki robiło się tzw jamnika EN71 z dwóch jednostek jedna.Nieużywana i odstawiona jednostka EW60 najnowsza rocznikowo jaką miała SKMka została sprzedana do Kolei Mazowieckich gdzie ładnie odremontowana śmiga sobie od paru lat.Słowem od lat 80 i 90 SKMce znacznie ubyło taboru stąd niemozliwe jest puszczanie większej ilości składów 9 wagonowych czy 8 wagonowych mogą ich zrobić więcej ale wtedy spotkasz na trasie 3 wagonowe solówki EN57 jakie bywają na trasie wieczorami i nocą wtedy to byłby koszmar.Część składów SKMki dodatkowo jeszcze jest już przeznaczona do modernizacji i ma wyjeżdżone kilometry i nie mogą legalnie wozić ludzi tylko stoją odstawione w Cisowej do czasu wywiezienia ich na naprawy główne.

      • 2 2

      • ale to redaktorzyna się pomylił pisząc o 3 wagonach

        ja policzyłem dobrze 3x3 lub 3x2 lub 3+4, 4+4 i dowolne kombinacje 57 i 71

        • 0 0

  • Najpierw zacznijcie dbać o pociągi i ich nie niszczyć

    a potem możecie rościć sobie prawa do jakiś skarg. Najlepiej pisemnych :)

    • 2 17

  • Remont to czysty biznes dla SKM

    SKM sprzedaje bilet w normalnej cenie chociaż wykonuje połowę kursów. Czyli oszczędność energii oraz taboru (części eksploatacyjne). Dostaje również dotacje z Urzędu Marszałkowskiego i ciekaw jestem bardzo czy w tym miesiącu weźmie mniej?! Do tego słyszałem plotkę że ponoć na niektórych przetargach kolejowych jest coś takiewgo jak odszkodowanie dla przewoźnika. Jeśli to prawda i tak jest w tym przypadku to SKM jeszcze dostanie od PLK odszkodowanie za to że jeździ mniej pociągów. Czyli podsumowujmy - dotacje, ewentualne odszkodowanie i wpływy z biletów takie same jak co miesiąc a pociągów (czyli kosztów) dużo mniej! To jest skandal. Nie wpadli na to by obniżyć cenę biletów miesięcznych o chociaż symboliczne 30% skoro zamiast 8 mam 3 pociągi na godzinę.

    • 22 0

  • Skm ty kiju

    Skm ty kiju, jakby was ukarali za te wasze popitolone "plany" to byscie sie do konca zycia nie wyplacili ciule z d*py, ja jak sie spozniam do pracy lub na uczelnie mam albo obcieta pensje lub niezaliczony przedmiot, a zarzad skm co ma? Kaseeeeeeeeeeeee. Mozna bylo to lepiej zaplanowac, a wgl niech nie pitola, ze to tylko teraz, zawsze jest z wami cyrk kurky, obraliscie sobie motto dobrze, ze jedziemy i to jest tak kurka ironiczne, ze mnie kij strzela, skm jezdza jak chca zatrzymja sie gdzie chca , maja napisane na szyldzie co chca, i stoja gdzie chca.....

    • 13 1

  • Do bani (2)

    Nie obchodzi mnie co będzie za tydzień za rok, czy kiedyś tam. Nie da się podróżować w takich warunkach. Transporty do Auschwitz były bardziej komfortowe. Co mi z tego, że regio honoruje bilety skm, skoro regio nie jeździ. TLK IC jeżdżą bardzo rzadko. Tory dalekobieżne są wolne. Dlaczego tamtędy nie jeżdżą kolejki. Skasowaliście mnie za cały miesiąc, to teraz zapewnijcie mi przyzwoite warunki podróży. I więcej szacunku dla ludzi, bo to co dzisiaj zaserwowała nam skm to skandal. Ktoś powinien za to beknąć, bo ten bałagan to nie jest wina złych warunków, tylko ludzkiej głupoty. Prawdziwa Tuskolandia - wszyscy wszystko maja w d.. i jeszcze pocieszają, że za tydzień będzie lepiej. Barany.

    • 19 4

    • Auschwitz

      Rozumiem Pana zdenerwowanie, ale zapewniam Pana Wkurzonego, że w pociągach dla bydła do Auschwitz nie serwowano kursantów i najlepszych francuskich win.
      Pozdrawiam
      Pani mniej wkurzona, która również nigdzie nie dotarła dziś na czas :)

      • 3 2

    • tory dalekobieżne baranku są tak wolne że jeden jest na róznym stopniu rozkopany zdemontowany ewentualnie załozony jako nowy ale bez trakcji podsypki niepodbity itd

      • 0 1

  • Wydłużone składy SKM

    Te składy na skróconych trasach (z/do Oliwy i z/do przyst. Wyścigi) kursują puściutkie, zaraz po tych opóźnionych, zaplanowanych na całą długość trasy. Może by więc wszystkie jednostki zrobić 3 składowe i zrezygnować z tych skróconych tras (dla kilku osób w składzie).

    • 8 1

  • Proponuję jeszcze jedną odpowiedź do ankiety: "Mam na to wy...ane."

    Siadam i jadę.

    • 9 0

  • Przepełnione pociągi to sa w Bangladeszu a nie w Polszy

    klik ->

    • 2 3

  • jestem bardzo ciekawa jakim środkiem transportu podróżował Pan Tomek z artykułu

    Jechałam dzisiaj o 16 z Przymorza w stronę Sopotu, nie dość że przyjechała skmka zapowiadana do Gdyni a zatrzymała się w Oliwie, potem oczekiwania na następną - potem jacyś ludzi się nie zmieścili i braliśmy ich na dopych jak w jakimś chińskim metrze żeby nie musieli czekać pół godziny. Na szczęście pasażerowie czyści i bez bąków opowiadali dobre żarciki czym umilali ogólną CIASNĄ, bezoddechową atmosferę.

    Jeszcze śmiesznie, jak się wysiadło na jakiejś stacji żeby wypuścić wychodzących a potem nie można było wejść do środka.

    Pozdrawiam kilkadziesiąt wagonów mniej, brak komunikacji zastępczej, nierzetelne informacje i normalną cenę biletów ;) naprawdę miło z waszej strony, że tak o nas dbacie

    • 22 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane