• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Sopot: remont fragmentu drogi rowerowej wzdłuż Niepodległości

Krzysztof Koprowski
23 czerwca 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Koniec prac na al. Niepodległości w Sopocie
  • Droga rowerowa i chodnik pozostaną w dotychczasowych miejscach. Dla pieszych oznacza to nadal niewiele miejsca tuż przy ruchliwej jezdni.
  • Droga rowerowa i chodnik pozostaną w dotychczasowych miejscach. Dla pieszych oznacza to nadal niewiele miejsca tuż przy ruchliwej jezdni.
  • W ramach tej inwestycji, jak i dotyczącej samego wiaduktu, nie przewiduje się zmian dla pieszych i rowerzystów. Nadal będą musieli wspólnie korzystać z wąskiej przestrzeni.
  • Proponowana nawierzchnia chodnika z opaską.

Jeszcze w tym roku rowerzyści skorzystają z wyremontowanego fragmentu drogi rowerowej w Sopocie wzdłuż al. Niepodległości zobacz na mapie Sopotu. Mocno uczęszczany odcinek w pobliżu wiaduktu nad torami kolejowymi zyska asfaltową nawierzchnię. Wymieniony zostanie też chodnik, choć nadal pozostanie bardzo wąski.



Jak oceniasz infrastrukturę rowerową w Trójmieście?

Urzędnicy szukają wykonawcy na remont drogi rowerowej wraz z chodnikiem wzdłuż al. Niepodległości od wiaduktu kolejowego do ul. Haffnera. Ten ok. 300-metrowy fragment wykonany jest obecnie z betonowej kostki bauma, która w wielu miejscach jest pozapadana i nierówna.

Zastosowana nawierzchnia ze względu na odstępy pomiędzy kostką (tzw. fazy) nie jest też wygodna dla rowerzystów oraz znacznie utrudnia jazdę użytkownikom urządzeń transportu osobistego (np. hulajnóg elektrycznych), którzy wkrótce będą mieli ustawowy obowiązek korzystania z infrastruktury rowerowej.

Hulajnoga elektryczna jak rower. Prace nad nowymi przepisami


Planowana nowa nawierzchnia dla rowerzystów będzie posiadała nawierzchnię bitumiczną (asfaltową) o szerokości 2 m, barwioną na czerwono. Nie zmieni się położenie drogi rowerowej, która nadal będzie w pewnym oddaleniu od jezdni al. Niepodległości.

Bliżej jezdni, w dotychczasowej lokalizacji, będzie wykonany nowy chodnik. Zgodnie z dokumentacją projektową będzie to kostka betonowa bauma w odmianie trapezowej koloru piaskowego. Bez zmian pozostanie szerokość chodnika, ze zawężeniem poniżej minimalnej normy (1,5 m) do 1,3 m w pobliżu słupów trakcyjno-oświetleniowych.

Dwa miesiące na wykonanie prac budowlanych



Zgodnie z zapisami przetargu, prace budowlane będą musiały być wykonane w terminie dwóch miesięcy od podpisania umowy. O wyborze wykonawcy zdecydują: w 60 proc. kryterium najniższej ceny i w 40 proc. okres udzielonej gwarancji (minimum trzy lata).


Przebudowa wiaduktu i układu drogowego przy SKM



Przypomnijmy, że obecnie trwa również przebudowa pobliskiego wiaduktu nad torami kolejowymi, gdzie jednak nie przewidziano wydzielonej drogi rowerowej. Prace drogowe realizowane są też przy przystanku Szybkiej Kolei Miejskiej Sopot Kamienny Potok.

Zobacz tegoroczny Wielki Przejazd Rowerowy

Opinie (171) ponad 10 zablokowanych

  • (1)

    No miski ale tam problemem są światła przy przystanku z absurdalnie dlugim czasem czekania dlatego przerzuciłem się na jazdę ulicą Haffnera. Aby to poprawić trzebaby ścieżkę dociągnąć przynajmniej do Malczewskiego albo Armii Krajowej (no bo przecież cykli się nie zmieni bo się lamusy w autkach zapłaczą że stojo w korkach) i tam zrobić światła z przyjemnym cyklem - maks minuta czekania. Albo w ogoleodsamochodzić Niepodległości ale pewnie nie ma takich odważnyuch w mieście i apsuje im być stolicą przejazdów

    • 2 1

    • Rowerzysci powinni miec tak samo calo roczny nakaz uzywania swiatel i konkretnie podniesc kary za jazde nie zgodna z przepisami przedewszystkim zajac sie predkoscia bo o ile rowery elektryczne sa ograniczone do 25km/h to rozpedzic zwykly rower do 40 a nawet 50 nie jest duzym problemem tak jak wyimaginowana wyzzszosc obcislogatkowych pro ekologicznych ktorzy pchaja sie jak na promocje w dyskoncie nie raz z pretensjami wymuszaja pierszenstwo swiete krowy na drodze i nie tylko a to tylko dowodzi ze pedalowanie szkodzi

      • 0 1

  • A może taniej postawić znak dopuszczający ruch rowerów po drugiej stronie?

    Tam jest chodnik, którym prawie nikt nie chodzi ale ponieważ nie ma znaku to policja wlepia mandaty (czemu ? bo może). Stan ścieżek w Sopocie i tak jest tragiczny więc zamiast zmienić nieistotny kawałek, lepiej pomyśleć jak ułatwić poruszanie się rowerem. Dwa znaki po 100zł sztuka to byłaby zmiana, wymiana kostki na przypadkowym odcinku nic nie zmieni. A nie, jednak zmieni - zarobi znajomy królika.

    • 0 0

  • Nikt nikogo nie zmusza do pedałowania. (2)

    Jest komunikacja miejska , i chodniki dla pieszych . Nie podoba się to dymaj piechota jak 1,50gr to za drogo .

    • 3 4

    • Nikt nikogo nie zmusza do jazdy samochodem, są hcodniki i komunikacja miejska. (1)

      Przestań jeździć samochodem.

      • 2 1

      • gdyby rowerzyści nie rozebrali linii kolejowej po to aby sobie wybudować ścieżkę rowerową to by się nie korzystało z auta - a tak trzeba dojechać do miasta

        • 1 1

  • Droga rowerowa powinna być po stronie ulicy, chodnik przy trawniku, tak aby pieszy nie szedł między rowerami a samochodami. Obecnie idąc tam z wózkiem dziecięcym i psem na smyczy nie sposób się zmieścić

    • 4 0

  • Głupia moda z tymi rowerami. (2)

    Całe południe Europy porusza się na skuterach normalnie po jezdniach. Hiszpania, Włochy, Bułgaria, Grecja, Chorwacja... Tylko w zaściankowej polsce taki cyrk z tymi rowerami. Budowanie dla nich specjalnych dróg za miliony z których nie korzystają i stwarzają zagrożenie dla pieszych pędząc o chodnikach.

    • 6 9

    • Południe jest mniej cywilizowane od północy Europy

      A na północy poruszają się rowerami, Holandia, Niemcy, Skandynawia i teraz Polska.

      • 2 1

    • W Europie na skuterach a u nas na rowerach. Brawo za logikę.

      • 1 1

  • (7)

    Policjant mówił mi, że nie wolno jeździć po chodniku, wzdłuż Al. Niepodległości. Gdyby prędkość dozwolona była powyżej 50 km/h to tak. Według sopockiej policji rower należy prowadzić po chodniku, lub przejść na ścieżkę rowerową na ul. Armii Krajowej i ul. Rzemieślniczej. Ostatnio widziałem jak wystawiali nawet mandaty. Szok!

    • 20 5

    • Brawo policja !!!!

      No to w końcu zareagowali i egzekwują przepisy. Co teraz wielki lament ???

      • 2 0

    • Wolne media

      Brawo policja! Stop i**otom z pedalami

      • 3 4

    • Jesteś może z Odrowąża koło Wielgomłynów?! To witaj -krajanin- w 3M!

      Ta sama psiarnia, o której mówisz, nie pamięta, że na tej samej drodze w nocy jest dopuszczona 60km/h. I wtedy, w środku nocy, wolno ci niby jechać po chodniku jak panisko. Gupota polacka.

      Sopocka policja to swoja drogą osobna historia, dają tam chyba tych, którzy eis nie nadają nawet do czyszczenia kibli komisariatów Gdyni i Gdańska. Nie przejmował bym się za bardzo i unikał jak zarazy.

      • 3 1

    • Super!!!!! (1)

      Wreszcie ktoś wystawia mandaty bezmózgom !

      • 9 16

      • czyli masz mandat

        • 5 3

    • To jest najzwyczajniej nielegalna polityka wobec rowerzystów

      Nikt nie musi prowadzić roweru tylko dlatego, że przepisy są głupie, a zarządca ruchu jeszcze bardziej.
      Jeżeli jest deszcz lub jest ślisko, to wtedy można jechać rowerem i wystarczy miejsca dla pieszych? Na tym samym chodniku podczas deszczu można jechać, nawet pomimo zakazu jazdy rowerem po jezdni. To jest najlepszy dowód, że przepisy tworzą i egzekwują ludzie niedorozwinięci.

      • 3 5

    • Policja nie ma moralnego prawa tak mowic

      i świadomie narażać ludzi na śmierć. Od lat nie mogą poskromić drogowych bandytów a 50km/h to tylko mrzonki każdy jedzie min80 i oni dobrze o tym wiedzą.

      Kierowcy w Trójmieście to dzicz kałmucka ze wschodu. Nawiezli ich tu wagonami po wojnie.

      • 9 5

  • I gdzie ta ekologia (1)

    Rowery na prąd elektryczny z węgla. Ścieżki rowerowe zalane nieprzepuszczalnym asfaltem. Jednym słowem lipa.

    • 6 2

    • Większość rowerów w 3-mieście nie jest elektryczna. Drogi rowerowe są o połowę mniejsze niż pasy dla samochodów więc mimo wszystko można uznać ze są "ekologiczne"

      Oczywiście można się czepiać wszystkiego.

      • 2 1

  • (2)

    Pani prezydent Gdańska całą parę ładuje w politykę. Nie widzi,że komunikacja tramwajowa i autobusowa coraz bardziej ulega różnym awariom, tabor mało sprawny i z felerami typu brak klimatyzacji, remonty torów niedawno przyjętych, tramwaje i autobusy na niektórychtrasach daleko odbiegają od rozkładów jazdy.
    Plaża aż do Sopot zamknięta, Urząd Morski nawet nie pytał Prezydenta miasta, po co, teraz wysypują piasek, mogli od marca br ale po co , było za zimno.Miasto powinno wystąpić o odszkodowanie za straty, turyści, punkty handlowe , itp
    Pani prezydent, Westerplatte ważna sprawa ale codzienne życie mieszkańców też, warunki życia które zależą od Pani bo o radnych nie ma co wymagać jak zawsze, to tylko politycy!

    • 12 3

    • Artykuł jest o Sopocie

      a nie o Gdańsku.

      • 0 1

    • Wolne media

      Polityczna marionetka!! Gdańsk upada...

      • 0 1

  • Nawet malutki Sopot remontuje więcej niż Gdynia! (17)

    Ale za to mieliście Cudawianki ;)

    • 70 26

    • (8)

      Akurat ten mały Sopot to żenada rowerowa. Wskazany w artykule odcinek jest dosłownie kilka metrów od wiaduktu, gdzie do dyspozycji pieszych i rowerzystów jest mniej niż metr szerokości. Tuż za nim jest zamknięty przejazd rowerowy (taki z ulubionych w Sopocie i nielegalnych przejazdów "na guzik"), więc objazd jest nominalnie po chodniku pod prąd i nie można nim legalnie jechać. A cały odcinek od granic Sopotu do jego centrum jedzie się dłużej niż od granic Gdyni do centrum (a to może z 1/3 długości). Dlaczego? Permanentne czerwone. Wszyscy mają zielone, samochody na pobocznych uliczkach mają strzałkę wyłączności w prawo, a piesi i rowerzyści stoją. Oczywiście na frezowanej kostce bauma, bo jakże by inaczej. Z nowym odcinkiem zrobionym w Gdyni w okolicach Wielkopolskiej nawet nie ma co porównywać. Dorzuć do tego ograniczenia prędkości na ścieżkach, przy których rower się już przewraca, hordy trójkołowców i nawet qudów na DDR w pasie nadmorskim, namiętne robienie dróg dla pieszych i rowerów bez świadomości istnienia takiego wynalazku jak pas rowerowy - i masz cały obraz.

      • 24 4

      • Po co.... (2)

        ...robic sciezki,skoro i tak rowerzysci jezdza po ulicach (po niepodleglosci tez).
        Szkoda kasy. Sciezka jest,a rowerzysta jedzie 2m obok po ulicy

        • 3 16

        • Bo sie nie nadają do jazdy rowerem. proste

          • 3 0

        • Jestem akurat zwolennikiem robienia infrastruktury i nieobowiązkowości korzystania z niej.

          Jak rower spełnia wymagania techniczne, rowerzysta zachowuje przepisy i jedzie pow. 20/h, powinien mieć możliwość jazdy jezdnią. Tymczasem po tych rowerowo pieszych drogach powinni jeździć sobie chodnikowcy i inne UTO.
          I tak pewnie więcej niż 95% pojedzie po tej infrastrukturze, co odciąża jezdnię.
          Akurat z ruchu rowerowego w terenie zabudowanym po jezdni wynikają tylko korzyści.

          • 12 4

      • (1)

        Ten objazd to jest kpina. Dla tych co nie wiedzą - Sopot wymyślił nieprzejezdny obiazd, ponieważ prowadzi na przejście dla pieszych po którym legalnie jechać nie można. A to dlatego że "ku chwale przepustowości" zamknięto przejście dla pieszych i przejazd dla rowerzystów na wysokości skrzyżowania z Wejherowską. Tam nie trwają żadne prace, przejście i przejazd zamknięto dla wygody kierowców.

        • 11 1

        • Bo to jest urzeczywistnienie stosunku włodarzy i zarządców ruchu do uczestników ruchu jakimi są rowerzyści.

          Ciągle twierdzę, że rowerzyści są poddawani dyskryminacji w ruchu drogowym, co powinno pociągać za sobą odpowiedzialność służbową, a nawet karną osób za to odpowiedzialnych.
          Dlaczego w sytuacji, gdy nie ma tam innego przejazdu, nadal stoi zakaz ruchu rowerem na jezdni? To jest jakaś droga ekspresowa, autostrada? Cały ten odcinek od strony Gdyni powinien być pozbawiony zakazu.

          • 7 1

      • Szkoda, że nie skoordynowano tego remontu z odnowieniem wiaduktu po tej samej stronie. Droga była wtedy też zamknięta, ale co tam - dwa miesiące w tą czy w tą.

        • 9 0

      • rowerowo to i Gdynia i Sopot to żenada.

        • 15 0

      • Nie ma co porównywać!

        Biała farba aż lśni! Aż chce się jechać!

        • 5 13

    • (1)

      jakby napisali że taki odcinek remontuje Gdynia to bys sie zesr..ł z radochy że tylko taki kawałek i że inwestycja roku, Januszu.

      • 3 5

      • Gdynia jest jednak wielokrotnie większa od Sopotu..

        • 1 1

    • Januszu Ch. zmień nick. (1)

      Janusz Ch. To dla mieszkańców Trójmiasta Janusz Christa.
      Lub podpisz się całym nazwiskiem.

      • 1 5

      • tu chyba chodzi, że uj

        • 3 1

    • niestety to prawda, w tym roku powstanie tylko 153 metry nowej drogi rowerowej. (2)

      Co szczurek robi z naszymi podatkami???

      • 7 9

      • podobno lepi z tych pieniędzy coś na kształt sękacza

        • 2 3

      • Ty nie odprowadzasz w Gdyni podatków trollu. Kolejny janusz ch. gdański plebs, ale na temat Gdyni ma zawsze najwięcej do wybełkotania. Idź lepiej po 0.7 dla swojej pani.

        • 7 9

    • Janusz Chojnacki

      Z przomorza?;)

      • 2 3

  • (3)

    skandalem jest to że piesi są wciśnięci pomiędzy rozpędzone auta i rozpędzone rowery - rzekomo jest to kurort - kto to projektuje, opiniuje i na to zezwala...?
    samochodziarze?

    • 41 1

    • bo tu chodzi o statystyki i o to by wypchnac rowerzystow z jezdni. kierowca jest panem ktory ma miec całą przestrzen dla siebie. rowerzysci i piesi niech sie męczą na chodniczkach

      • 4 1

    • Fragment chodnika dla pieszych

      powinien byc oddzielony ścieżka rowerowa od tej ruchliwej ulicy. Strach z małym dzieckiem przejść tym chodnikiem. Po lewej autostrada po prawej rozpędzeni rowerzyści i w dodatku jeszcze ścieżka dla pieszych bardzo wąska. Skandal.

      • 4 0

    • skandalem jest to, że nie ma pasa rowerowego zgodnego z kierunkiem jazdy

      • 5 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane