• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Stoisz długo na czerwonym? Podjedź do linii

Michał Sielski
23 lutego 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
Skrzyżowanie ul. Morskiej i Kalksztajnów. Kierowca po prawej tym razem uruchomił pętlę indukcyjną. Innie zatrzymują się jednak jeszcze bardziej nieporadnie i długo czekają na zielone światło. Skrzyżowanie ul. Morskiej i Kalksztajnów. Kierowca po prawej tym razem uruchomił pętlę indukcyjną. Innie zatrzymują się jednak jeszcze bardziej nieporadnie i długo czekają na zielone światło.

Kierowcy skarżą się, że na niektórych skrzyżowaniach muszą czekać trzy zmiany świateł na zieloną strzałkę w lewo. Tymczasem niekiedy sami są sobie winni, bo pętla indukcyjna zmieni światło na zielone praktycznie od razu - ale trzeba na nią najechać, a nie zatrzymywać się kilka metrów przed linią.



Często widzisz kierowców, którzy stają daleko przed światłami?

Z problemem zmiany świateł na skrzyżowaniu ul. Morskiej z ul. Kalksztajnów zobacz na mapie Gdyni w Gdyni zwrócił się do nas pan Marcin. Nacz czytelnik często ustawia się tam na lewoskręcie i zauważył powtarzający się problem. Zielone światło dla samochodów skręcających w lewo włącza się tam tylko wtedy, gdy czujnik wykryje oczekujący na przejazd samochód.

- W ostatnią środę znowu był problem. Pierwsza zmiana świateł - u nas "czerwona strzałka w lewo". Druga zmiana świateł (pełen cykl) - stoimy. Trzecia zmiana - stoimy. Okazało się po chwili, że pan w pierwszym samochodzie zatrzymał auto ok. 3-4 m przed linią warunkowego zatrzymania się. Przeszedłem się do niego, podpowiedziałem, aby podjechał bliżej i... światła przełączyły się natychmiast - relacjonuje pan Marcin.

Podobnie działają pętle indukcyjne na większości skrzyżowań w Gdyni. Pętle indukcyjne zamontowane zostały w ramach systemu sterowania sygnalizacją świetlną Tristar, który ma zmniejszyć korki w całym Trójmieście i zapewnić priorytetowy przejazd spóźnionym pojazdom komunikacji publicznej oraz pojazdom uprzywilejowanym, jadącym na sygnale.

Dzięki pętlom ruch jest bardziej płynny, bo jeśli na lewoskręcie nie czekają żadne samochody, auta na głównej drodze nie są zatrzymywane i mogą mieć zielone światło przez długi czas. Gdy pojawi się samochód chcący skręcić, światło się zmieni. Chyba, że kierowca nie podjedzie do linii. Margines jest duży, pętla sięga z reguły co najmniej dwóch metrów od miejsca, w którym należy się zatrzymać. Dla niektórych to jednak wciąż za mało.

- Takie sytuacje zdarzają się nagminnie. Czasem nawet dzwonią do nas kierowcy samochodów czekających na zmianę świateł. Mamy tam monitoring wizyjny, więc instruujemy od razu kierowców, prosząc o podjechanie do linii. Dziwią się, że tak szybko można to "załatwić", tymczasem wystarczy po prostu przestrzegać przepisów i podjeżdżać do linii zatrzymania - podkreśla Karol Kozak z gdyńskiego Zarządu Dróg i Zieleni. - Docelowo pętle będą sukcesywnie zwiększane, by wydłużyć ich zakres oddziaływania, ale to melodia przyszłości - dodaje.

Zobacz wizualizację systemu Tristar.

Miejsca

Opinie (341) ponad 10 zablokowanych

  • No to może jakieś tabliczki o tych pętlach powiesić?

    No bo skąd mamy wiedzieć, że akurat na tym skrzyżowaniu jest pętla.
    Ludzie spoza Trójmiasta mogą w ogóle nie wiedzieć, że istnieje coś takiego jak pętla indukcyjna.

    • 8 0

  • oznakowanie

    W Niemczech gdy jest zainstalowana pętla indukcyjna, to jest również znak informujący aby podjeżdzać do samej linii....

    • 7 0

  • Urzędnik wiedział, ale nie powiedział użytkownikom drogi przez dwa lata ......

    Jak widać na zdjęciu samochody nie dojeżdżają do linii, bo stając na niej nie widać świateł sygnalizacji, dlatego pętla indukcyjna zamiast usprawniać staje się przyczyną korków !!!!!!! Kolejna wpadka gdyńskich urzędasów. Żeby chociaż powiadomili użytkowników drogi o swojej fanaberii, to można byłoby wziąć poprawkę na ich głupotę.

    • 15 1

  • Nieprawda, co ktoras zmiane swiatel i tak zapali sie zielone!

    Niezaleznie czy wykryto pojazd czy nie.

    • 2 0

  • A czy przypadkiem zielone strzałki nie są tylko w prawo? (4)

    • 0 6

    • (3)

      Nie, nie są tylko w prawo. Są również w lewo. Jeśli masz prawo jazdy i jeździsz samochodem to jestem porażony twoją "wiedzą". Jeśli nie jeździsz i nie masz prawa jazdy to jeszcze byłbym w stanie to zrozumieć.

      • 4 3

      • Kierowca BMW robisz w życiu coś jeszcze poza kozaczeniem na trojmiasto.pl (2)

        Bo pod większością artykułów widzę Twoje wypociny...

        • 3 3

        • akurat Kierowca BMW tutaj ma dużą rację.

          Strach jechać z takim kierowcą, nie posiadającym podstawowej wiedzy.
          Pytanie o zielona strzałkę w lewo ....pozostawię bez komentarza.

          Może jeszcze nie wiesz, czy możesz bądź nie możesz zawracać?
          Sorry, Wolę Ciebie nie spotkać na drodze. Przykro mi....

          • 4 4

        • Wypociny? A konkretnie? Gdzie widzisz bzdurę w stwierdzeniu, że są również zielone strzałki w lewo? Mogę podać kilkanaście takich przykładów, więc nie wydaje mi się, że to wypociny. Musisz jeszcze nad sobą popracować, bo na razie się zbłaźniłeś.

          A co robię w życiu to nie twoja sprawa.

          • 3 3

  • motocykl,skuter

    stolec straszne ta wasza pętla. często o ile nie zawsze wasza technologia z XXIwieku nie wykrywa żadnego jednośladu!

    • 2 0

  • motocykl czasem się nie zalapie

    • 5 0

  • co to za opis pod zdjęciem szanowny pismaku?Na skrzyżowaniu gdzie zrobiliście to zdjęcie zielone dla srebrnego Peugeota zapali się tak czy s**** bo to jest pas dla jadących prosto i w prawo zatem co ma tu do gadania pętla indukcyjna?To główny kierunek Morskiej w stronę Rumi i tu zielone zapala się zawsze i automatycznie poza tym wszystkie auta stoją w dobrej odległości.Za jakiś czas uruchomią kamerki i lekko najedziesz to zrobią ci zdjęcie i wystawią mandat

    • 1 0

  • Tylko że... gdy podjedzie się do samej linii, zwykle nie widać już sygnalizatora

    i trzeba by chyba wychylić się przez okno.

    • 9 0

  • (2)

    Bzdura z tymi pętlami zwłaszcza kiedy cykle i tak się zmieniają.Gratuluję idiotom z zarządu dróg za spartolenie nawrotki trolejbusom np przy wyjeździe z pętli Klif.Jeśli odjazd wypadnie w złym momencie trolejbus musi czekać kolejną zmianę świateł i na drugim przystanku ma 2 minuty w plecy brawo.Za to dla podrzędnej ulicy Balladyny w każdym cyklu jest przypisane dość długo palące się zielone światło pytam się po co dla niewidzialnego auta?I te ćwoki jeszcze śmią pouczać kierowców jak należy stawać?W piątek ok 9 rano wyjazd z Warszawskiej na Morską polegał na tym że stała sobie kolejka do Kołłątaja jakieś 8-10 aut na każdym pasie a co zrobiły te "inteligentne" światła?Puszczały po 2 auta na cykl.Zielone trwało jakieś 3-5 sekund brawo.To ma być to upłynnienie ruchu skrócenie czasu przejazdu?Fajnie też barany ustawiły kolejne 4 sygnalizacje na Morskiej w Cisowej.Normalna czerwona fala co chwila dojeżdża się do ogona kilkudziesięciu samochodów i tak od obwodnicy aż do ostatnich świateł w Cisowej.Gratki panowie tak dalej.Za to nastawiać j..nych kamer i radarów nie zapomnieli

    • 12 2

    • Kolego jak wcześniej napisałem (1)

      System TRI STAR jeszcze nie jest gotowy.Za system odpowiada firma KUMAK, ale wydaje mi się ze właśnie my dobry czas by o tym pisać, a przez Redakcję sprawy pilnowac

      • 2 1

      • system jest debilny i taki już zostanie.Prosty przykład skrzyżowanie z Owsianą jedno przejście na wprost salonu Forda ma automatyczną zieleń dla pieszych drugie na wprost części samochodowych działa tylko na przycisk ludzie tego nie wiedzą i stoją 2-3 zmiany świateł nie wiedzą co się dzieje że nie zapala im się zielone tak to ma wyglądać?G.. a nie system niedopracowanie systemu tristar polega na nieuruchomieniu jeszcze kamer radarów i SIPu. Czasy jazdy trolejbusem coraz dłuższe pomimo nowych i dynamicznych pojazdów które mają dobre przyspieszenie i powinny łykać drogę.

        • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane