• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Strabag rozbuduje Kwiatkowskiego. Nie wiadomo, co z buspasem

Michał Sielski
11 lutego 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Dwa dni zwężenia Estakady Kwiatkowskiego

Rozbudowę ul. KwiatkowskiegoMapka do dwóch pasów w każdym kierunku wykona firma Strabag. Wybrany właśnie w przetargu wykonawca otrzyma za to 22,9 mln zł. Po niecałych 9 miesiącach droga wraz z nowymi chodnikami i drogą rowerową ma być gotowa. Mają też być buspasy, ale na jakiej długości i po której stronie - tego nie wiadomo.



Czy buspas na części ul. Kwiatkowskiego to dobry pomysł?

- Kolejna ważna i kompleksowa inwestycja dla północnych dzielnic Gdyni wchodzi w fazę realizacji. Spośród czterech złożonych ofert wybraliśmy wykonawcę, którego oferta pozwoli nam zaoszczędzić w budżecie miasta ponad 10 mln zł. Ponadto inwestycja zrealizowana ma zostać w bardzo korzystnym czasie 36 tygodni - podkreśla Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Strabag otrzyma za prace 22 918 389,60 zł. Za te pieniądze ma rozbudować ul. Kwiatkowskiego od ul. UnrugaMapka do ul. Płk. DąbkaMapka. Wzdłuż trasy powstanie też droga rowerowa o szerokości 2,5 m. Będzie to fragment drogi rowerowej, realizowanej w ramach międzynarodowej trasy EuroVelo, który zostanie połączony z niedawno oddanym odcinkiem od ul. Andersa do ul. Kwiatkowskiego. Trasa dla rowerów będzie miała szerokość 2,5 m i zlokalizowana zostanie po jednej stronie ul. Kwiatkowskiego.

Buspas? W dokumentacji jest



Na tym odcinku zostanie rozbudowana ul. Kwiatkowskiego. Na tym odcinku zostanie rozbudowana ul. Kwiatkowskiego.
Najwięcej emocji podczas projektowania i ogłaszania przetargu wzbudziło wyznaczenie (lub nie) buspasa na rozbudowanej trasie. Przez długi czas nie udzielano konkretnych informacji na ten temat. Budowa ma ruszyć niebawem, a władze Gdyni nadal nie wiedzą (lub nie chcą powiedzieć) czy i gdzie buspasy będą.

Zapytaliśmy wiceprezydenta Marka Łucyka o to, czy buspas będzie na każdej nitce jezdni (w górę i w dół), czy będzie tylko jeden (np. tylko w górę, w kierunku ul. płk. Dąbka) czy może jeden o zmiennych kierunkach? Buspasów nie ma bowiem w najnowszej wizualizacji pokazującej efekty inwestycji. Odpowiedź jest - delikatnie rzecz ujmując - wymijająca:

- Posiadana dokumentacja projektowa oraz pozwolenie na budowę przewiduje buspasy w obu kierunkach - informuje Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Wiadomo za to, że buspasy znajdą się na kolejnych drogach na północy Gdyni.

- Na ul. Dąbka też planujemy buspasy. Priorytetem nie będzie w tym miejscu transport indywidualny - idziemy w końcu nowoczesnymi trendami i stawiamy na sprawną siatkę połączeń zbiorowych - zaznacza radna Samorządności Wojciecha Szczurka, Marika Domozych.
Estakada Kwiatkowskiego kończy się "wąskim gardłem", które powoduje korki nie tylko zimą. Za 9 miesięcy po dwa pasy będą do skrzyżowania z ul. płk. Dąbka. Estakada Kwiatkowskiego kończy się "wąskim gardłem", które powoduje korki nie tylko zimą. Za 9 miesięcy po dwa pasy będą do skrzyżowania z ul. płk. Dąbka.

Nowe chodniki i sygnalizacja świetlna



Oprócz tego przebudowane zostanie także skrzyżowania z ul. Podgórską, powstaną nowe chodniki, a także infrastruktura przystankowa i sygnalizacja świetlna. W ramach prac przewidziana jest budowa nowej kanalizacji deszczowej, a całość dopełni nowoczesne oświetlenie w technologii LED, nasadzenia zieleni i mała architektura.

Miejsca

Opinie (272) 3 zablokowane

  • Jak zwykle kosztem pasa dla "zwykłych" kierowców. Biała farba zrobi swoje.

    • 1 2

  • Ja mam lepszy pomysł

    3 buspasy (2 w górę i jeden w dół) oraz jeden pas dla samochodów w trybie wahadłowym.
    To się wciśnie bez remontu, 500 litrów farby i po temacie.
    A teraz wysyłam CV do UM

    • 4 1

  • Buspasy - TAK

    Tylko niech puste nie stoją - autobus / trolejbus co 2 minuty + taxi + elektryki. Może wtedy mieszkańcy zamiast stać w korku wsiądą do autobusu.
    Najbardziej wkurzające są jednak puste buspasy (autobus co 15 minut) a obok olbrzymi korek.

    • 2 2

  • Uwagi ogólne (1)

    Ja mam takie uwagi ogólne ale jak zwykle władza ma swoje i nas na siłę uszczęśliwia:

    1. kawałek cmentarza jest do likwidacji, bo ksiąc/książe/księciunio zaanektował teren bezprawnie - do oddania teren i droga biegnie prosto bez jakiś zygzaków do góry

    2. P. Marika twierdzi, że chce nas wszystkich władować do autobusów? Mamy przykład teraz, że podróżowanie autobusami nie do końca może być "bezpieczne". Dużo osób wybrało podróż do pracy samochodami. Ale władza ma swoją wizję i na siłę coś robi, bo tak jest modnie. A jak modnie będzie chodzić na walecie, to straż miejska będzie pouczona, że ma odzianych karać?!

    3. Wyrzucono kilkukrotnie monety na "przebudowę" skrzyżowania Kwiatkowskiego.Płk. Dąbka poprzez kilkukrotne miniprzebudowy, zamiast zrobić tam rondo turbinowe jak ich wiele jest w Rumii. No ale kopiowanie rozwiązań z ościennych mniejszych Gmin jest słabe. Najlepiej u nas coś wymyślić - bez sensu ale to jest nasze i suwerenne. Chęć sypania chodników fusami miało być pierwsze w Polsce ale wyprzedziły Katowice (?) i pupa, już nie będziemy fajni.

    4. Zjazd w kierunku Oksywia kiedyś był z dwóch pasów (skręt w prawo). Teraz nie może być, bo przepisy nie pozwalają. Czy ten głąb, który kiedyś na to pozwolił odpowiedział za to?

    5. Wyłączenie z ruchu prawego pasa, z którego można jechać w kierunku Płk. Dąbka - jakie jest uzasadnienie? Nie ma.

    6. Nie ma w Gdyni żadnego sensownego dowódcy jeśli chodzi o drogi. Przykłady? Proszę bardzo s'il vous plaît (silvuple) :
    - Świętojańska vel. Penis Street gdzie każdy słupek można by wziąć do lakiernika i podać mu jako wzornik lakieru, bo ich nie widać jak się parkuje (osoba akceptująca projekt nie ma prawa jazdy)
    - Oksywie - Bosmańska i jej modernizacja - zatoki autobusowe za krótkie ale przegubowców, wyjazd z Podchorążych niemożliwy dla 150 bo źle zaprojektowany łuk

    Przykłady można by mnożyć.
    Dobranoc

    • 13 1

    • Szacunek za poświęcony czas i pomysly

      Problem w tym że urzędnicza logika ma wspólnego z logiką tylko tych sześć liter.
      A pana pomysły są z góry na straconej pozycji, bo nie zostały wymyślone przez urzędnika więc nie będzie można się nimi pochwalić jako własnymi ...

      • 2 0

  • Przekłamanie w opisie zimowego zdjęcia (4)

    Według wizualizacji dalej będzie wąskie gardło przy cmentarzu. Nie będzie kontynuacji 2 pasów. Ciekawe czy zostanie zmieniona organizacja ruchu na samej estakadzie i przywrócenie jazdy na zamek na pasie obecnie wyłączonym z jakiegokolwiek ruchu. Moim zdaniem to nieporozumienie przy tak dużej inwestycji.
    Filmik jest nagrany sprytnie żeby pokazać tylko to co chce się pokazać.

    • 35 0

    • Dokładnie

      a co co ze świeżo ukończonym skrzyżowaniem na górze. Będzie przebudowane aby dodać pas do skrętu w prawo z Dąbka. Po tym co obecna władza wyczynia z inwestycjami to strach się bać

      • 2 0

    • Kto zezwolił na ten narożnik cmentarza ?

      Czarni mają władzę co ?

      • 1 0

    • Jak nie zlikwidują , przeniosą,

      tego narożnika cmentarza to korki na estakadzie nadal zostaną . Cała ta inwestycja nie ma sensu jak tego nie zrobią.

      • 5 0

    • Też to zauważyłem

      • 5 0

  • A co to za blok w miejscu szkoły przy skrzyżowaniu z Dąbka?

    • 0 0

  • Jako kierowcę uj mnie to obchodzi, bo nic nie zmieni. zostanie jeden pas

    • 4 1

  • Priorytetem

    Nie będzie transport indywidualny.Wojny z kierowcami ciąg dalszy.Banda nieudaczników pozwala na budowe w centrum Gdyni setek apartamentowców i myślą,że mieszkańcy wprowadza się tam z rowerami a nie samochodami.To my kierowcy w podatkach paliwowych płacimy na drogi i ich remonty.Mam nadzieje ze to jest wasza ostatnia kadencja.

    • 3 4

  • Jak zwykle władza wie lepiej czego chcą mieszkańcy , chcą na siłę upchnąć ludzi w autobusach zamiast budować drogi !!!

    Na ul. Dąbka też planujemy buspasy. Priorytetem nie będzie w tym miejscu transport indywidualny - idziemy w końcu nowoczesnymi trendami i stawiamy na sprawną siatkę połączeń zbiorowych - zaznacza radna Samorządności Wojciecha Szczurka, Marika Domozych.

    • 4 2

  • Bus pasy ???

    Jestem pewien, że będą po dwa pasy w górę i dół ale pewnie jeden zostanie zabrany na bus pas.
    Poprostu modernizacja będzie polegała na wybudowaniu bas pasów a dla aut będzie jak teraz.
    Przy budowie skrzyżownia Kwiatkowskiego i Dąbka p,łucyk też mówił, że będą po dwa pasy a po skończonej przebudowie jeden pas został zabrany na bus pass

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane