- 1 Borawski i Lodzińska wiceprezydentami? (137 opinii)
- 2 Brak koalicji w Radzie Miasta w Gdyni (189 opinii)
- 3 Podpalacz z Gdyni w rękach policji (69 opinii)
- 4 Mieczysław Struk wybrany marszałkiem (129 opinii)
- 5 Trzy przejścia na odcinku 130 metrów (32 opinie)
- 6 Sprawa zgubionego karabinu trafiła do Gdyni (130 opinii)
Światełko w tunelu dla kolei na północ Gdyni
Kolejarze deklarują chęć rozbudowy linii kolejowej na północ Gdyni. Mieszkańcy m.in. Obłuża, Pogórza, czy Oksywia muszą się jednak uzbroić się w cierpliwość, miałoby to bowiem nastąpić w latach 2021 - 2027. Pociągi pojadą też do Kokoszek i dalej w kierunku Kartuz zjeżdżając z linii PKM w Karczemkach.
Urząd marszałkowski, jako organizator transportu kolejowego na terenie województwa, zgłosił do PLK kilka projektów do realizacji. Wśród nich jest rozbudowa linii kolejowej w kierunku Kosakowa i Oksywia.
Pociągi pasażerskie zjechały ze wspomnianych linii w latach 90 ubiegłego wieku. Temat wznowienia kursów na północ Gdyni powraca zawsze przy okazji korków na Estakadzie Kwiatkowskiego. W 2016 r. miłośnicy kolei udowodnili, że już teraz można dojechać do szynobusem do Oksywia. Głos w tej sprawie zabrała wiceprezydent Gdyni, Katarzyna Gruszecka-Spychała.
Kolejarze z PLK widzą potrzebę rozbudowy linii do północnych dzielnic Gdyni. Oczywiście w tym momencie nie można stwierdzić z całą stanowczością, że ta inwestycja zostanie zrealizowana. Decyzja będzie uwarunkowana dalszymi ustaleniami z właściwymi organami rządowymi i samorządowymi oraz dostępnością środków finansowych.
Na kolej czeka 70 tys. mieszkańców
Łączna liczba mieszkańców obszaru położonego w bezpośrednim zasięgu oddziaływania Trasy Kwiatkowskiego to ok. 70 tysięcy. W tej liczbie zawierają się mieszkańcy m.in. Obłuża, Pogórza, Oksywia, Babich Dołów i szybko rozrastającej się gminy Kosakowo.
Wzrastająca z roku na rok liczba samochodów sprawia, że sceny, jakie obecnie widzimy na estakadzie z powodu remontu - za kilka lat mogą zagościć tam na stałe. Kolej jest jedyną alternatywą. A wykorzystanie istniejącej trasy przez Chylonię jest bez wątpienia lepsze niż marzenia o nowej linii przez port.
Powstanie by-pass PKM-ki przez Starą Piłę
PKP Polskie Linie Kolejowe po staraniach m.in miłośników kolei, podjęły decyzję o konieczności przeprowadzenia remontu linii kolejowej nr 234 na odcinku Gdańsk Kokoszki - Stara Piła oraz linii kolejowej nr 229 na odcinku Stara Piła - Glincz. Powód?
Ma to być trasa objazdowa na czas modernizacji linii 201 na odcinku Kościerzyna - Gdynia Główna realizowanej w ramach projektu pn. "Prace na alternatywnym ciągu transportowym Bydgoszcz - Trójmiasto, Etap I". Po zakończonej modernizacji odcinek objazdowy ma zostać otwarty dla ruchu towarowego i pasażerskiego, jako alternatywne połączenie Gdańska z Kartuzami i Kościerzyną.
Zakres prac ma obejmować wymianę nawierzchni torowej wraz ze wzmocnieniem podtorza, odbudowę urządzeń do obsługi podróżnych w Kokoszkach, Starej Pile i Żukowie Zachodnim, doposażenie linii w urządzenia systemu sterowania ruchem kolejowym, remont wybranych obiektów inżynieryjnych oraz remont istniejących przejazdów kolejowo-drogowych.
Miejsca
Opinie (235) 5 zablokowanych
-
2018-08-01 12:13
Ok...ale....
Na Hutniczej trzeba wybudować tunel .
- 14 0
-
2018-08-01 12:07
czekac 10 lat? na co ja sie grzecznie pytam? (1)
Nie potraficie czy nie chcecie poszerzyc ulicy Kwiatkowskiego i jeszcze 10 lat czekac na kolej? Przeciez tory i perony juz istnieja wystarczy lekki lifting istniejacej infrastruktury kolejowej i puscic pociagi to chyba nie jest zaden problem? No chyba ze MTM czy Invest Komf..t nie zajmuje sie tego typu robotami no to jest problem trzeba oglosic oficjalny przetarg
- 31 0
-
2018-08-01 12:10
a czekaj sobie na co lubisz
na tramwaj, na podwyzke, na wiatr co rozgoni ciemne skłebione zasłony, w Gdyni masz wybór , tu sie ..czeka
- 6 0
-
2018-08-01 12:04
Szczur jest gorszy nawet od mieszkaniowego szambiarza
- 11 1
-
2018-08-01 11:59
Bla bla bla bla.... i tak od 10 lat
- 16 0
-
2018-08-01 11:49
normalnie super, jezu jak sie ciesze
wrócimy z zoną z pracy to sobie dzisiaj zrobimy dziecko, to byc moze , ale nie na pewno uda sie dziecinie przejechac pociagiem z Gdyni na Obłuze przed 50 urodzinami.
- 17 1
-
2018-08-01 11:44
Skoro kolejarze deklarują rozbudowę linii kolejowej w latach 2021-2027
to nie oznacza, że będą jeździć pociągi na północ Gdyni !!!
Oznacza to tylko tyle, że mają w planach rozbudowę tej linii w tych konkretnych podanych latach !!!
Wszystko zależy od uruchomienia procedur przetargowych, rozstrzygnięcia przetargów, tego jak ( i czy w ogóle ) Wykonawcy doprowadzą prace do końca, czy w ogóle będą na to pieniądze.
A po wszystkim powiedzą, że trzeba jeszcze rozstrzygnąć przetargi na dostawę pociągów ( z terminem dostawy 360 dni ) i wtedy ewentualnie będzie można powiedzieć, że jest światełko w tunelu.
Na razie to jest bardzooooo mglista perspektywa.....- 17 0
-
2018-08-01 11:06
lepszy dojazd dla kokoszek (1)
Może nareszcie ktoś pomyśli. PKM-ka ma przystanek Karczemki na jakimś zad*piu za Auchan, gdzie nikt nie wsiada, a obok całe osiedle przy pozytywnej szkole podstawowej nie ma jak do niego szybko dojść. Porażka totalna.
- 10 4
-
2018-08-01 11:28
potrzbny przystanek na wysokosci dzialek - koniec inzynierskiej
- 4 0
-
2018-08-01 10:55
Karczemki PKM (1)
Bardzo brakuje przystanku Karczemki, ale na linii głównej PKM! Po pociąg odjeżdżający co około godzinę przez Kokoszki zachęcający do korzystanie nie będzie...
- 10 3
-
2018-08-01 11:27
pociag moglby sie zatrzymywac na kokoszkach i karczemkach pozniej z pominieciem kiepinka
- 2 2
-
2018-08-01 11:27
Nikt nie czeka.... gdy ludzie będą mieli jeździć na Obuże przez Chylonie z częstotliwością pół godzinna
nikt nie będzie tym zainteresowany..... wszyscy chcą ... a potem będzie wszystko zarośnięte trawą jak w Nowym Porcie w Gdańsku ....
- 14 6
-
2018-08-01 11:20
Czy ktos......
Mimo ze oficjalnie do kampanii wyborczej jeszcze bardzo daleko, to tu już od dość dawna ją widać Kiełbasa wyborcza leci wręcz z nieba a dziury w jezdniach jak były tak i dalej są i jeszcze ich przybywa.
- 13 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.