• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

System Fala. Wycofują się z odbijania biletów przy wyjściu z pojazdu

Ewelina Oleksy, Maciej Korolczuk
23 stycznia 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (879)
Najnowszy artykuł na ten temat Oszuści podszywają się pod system Fala
Użytkownicy biletów miesięcznych jednak nie będą musieli odbijać się w systemie przy wyjściu z pojazdu. Użytkownicy biletów miesięcznych jednak nie będą musieli odbijać się w systemie przy wyjściu z pojazdu.

Po fali krytyki, jaka spadła na założenia systemu biletowego Fala, urzędnicy za niego odpowiedzialni robią krok w tył. Zapadła decyzja o wycofaniu się z pomysłu odbijania kart przy wyjściu z pojazdu. Ta zmiana dotyczy pasażerów posiadających bilety miesięczne. Trwają rozmowy nad dalszymi ułatwieniami dla pasażerów.



Czy wycofanie się z odbijania biletów miesięcznych przy wyjściu z pojazdu to dobra decyzja?

- Wycofujemy się z odbijania biletów miesięcznych podczas wysiadania - mówią nam urzędnicy odpowiedzialni za system Fala.
Jak ustaliliśmy, decyzja zapadła w gronie samorządowców i ekspertów, którzy po fali krytyki, jaka spadła na mający działać od kwietnia tego roku system, postanowili jeszcze raz przeanalizować, jak uprościć funkcjonowanie Fali. Pod uwagę brane są różne rozwiązania. W najbliższym czasie odbędzie się kolejne spotkanie w tej sprawie.

Na miesięcznym odbijasz się tylko przy wejściu



Póki co wycofano się z najbardziej krytykowanej zasady systemu, a więc przykładania - przy każdorazowym wejściu i wyjściu z pojazdu - karty do walidatora (elektronicznego kasownika) przez posiadaczy biletów okresowych. Od 1 kwietnia będą musieli to robić wyłącznie użytkownicy biletów jednorazowych.

Rozkład jazdy ZTM Gdańsk - sprawdź



Już nie dwa razy, a raz



Z kolei pasażerowie korzystający z biletów miesięcznych nie będą musieli oznaczać wyjścia z pojazdu (tzw. check-out), a jedynie sygnalizować początek podróży (chceck-in). To wystarczy do uzyskania 10-procentowego rabatu na bilet miesięczny. W takim przypadku pasażer zapłaci za bilet miesięczny 117 zł, a nie 130 zł. Obecnie taki bilet kosztuje 109 zł i nie wymaga od pasażera żadnej aktywności.

Jak tłumaczą przedstawiciele spółki Innobaltica, samo "zameldowanie" w pojeździe pasażera z biletem miesięcznym wystarczy, by organizatorzy o jego podróży zebrali wystarczająco dużo informacji.

- "Oznaczenie" jedynie wejścia do pojazdu przez użytkowników biletów miesięcznych, bez konieczności "oznaczania" wyjścia, da na tyle sporo danych, aby móc w dużym przybliżeniu określić, jak podróżują ci pasażerowie - mówi nam Marcin Stefański, prezes Innobaltica, samorządowej spółki odpowiedzialnej za wdrożenie systemu Fala. - Ich trasy są zwykle stałe, zatem będzie można już z samych tych informacji wyciągnąć bardzo wiele pomocnych wniosków odnośnie do korzystania z komunikacji publicznej przez osoby regularnie podróżujące.
Czy ta Fala nas zaleje? Nowy system biletów niepokoi Czy ta Fala nas zaleje? Nowy system biletów niepokoi

Osoby korzystające z biletów miesięcznych stanowią większość pasażerów komunikacji miejskiej. W 2019 r. (ostatni "pełny" rok przed pandemią) szacunkowa liczba przejazdów autobusami i tramwajami ZTM Gdańsk to ok. 178 mln osób, tymczasem biletów jednorazowych oraz krótkookresowych (godzinnych i dobowych) sprzedano wówczas tylko 18 mln.

Jak kupić bilet miesięczny z rabatem?



W pierwszych miesiącach - od kwietnia do końca lipca - pasażerowie będą korzystać tylko z aplikacji Fala. Latem tego roku planowane jest również uruchomienie walidatorów, czyli elektronicznych "kasowników" systemu Fala.

Aby kupić bilet w aplikacji trzeba będzie założyć w niej konto - w oparciu o adres e-mail i hasło. Do zakupu biletu potrzebne będą dane identyfikacyjne osoby kupującej - jest to bowiem bilet osobisty, a nie "na okaziciela".

Opozycja zgłasza system Fala do UOKiK i UODO. Opozycja zgłasza system Fala do UOKiK i UODO. "Dwie zmiany można zrobić od ręki"

Bilet miesięczny będzie można kupić za pomocą BLIK-a lub na przykład poprzez "elektroniczną portmonetkę" - czyli zasilenie konta odpowiednią kwotą tak, jak w innych aplikacjach tego rodzaju. Będzie też można podpiąć do aplikacji kartę płatniczą. Pasażer znajdzie w aplikacji podpowiedzi, jak kupić wybrany bilet. Po wejściu do pojazdu pasażer z biletem okresowym po prostu otworzy aplikację i oznaczy w niej przejazd. Nie będzie tego musiał robić, wysiadając z pojazdu.

Co da Fala?



Urzędnicy przekonują, że system Fala ma ułatwić podróżowanie koleją po całym Pomorzu i komunikacją miejską w większości miast województwa. Pasażer nie będzie musiał zastanawiać się nad taryfami i rodzajami biletów, wszystko będzie miał w jednej aplikacji, łącznie z możliwością planowania podróży. Samorządom uruchomienie systemu Fala przyniesie informacje o sposobie korzystania przez mieszkańców z komunikacji publicznej, co pozwoli na lepsze jej planowanie i promowanie. Roczny koszt utrzymania Fali to 25 mln zł.

  • Nowością systemu Fala mają być m.in. bilety przystankowe.
  • Pasażerowie pracujący w systemie hybrydowym (część miesiąca w domu, część w biurze) będą mogli zasilać swoją kartę 20 lub 40 biletami 75-minutowymi, które będą mogli wykorzystać przez 90 dni.

Fala krytyki po ogłoszeniu zasad i nowych cen biletów



Przypomnijmy. Na początku stycznia władze województwa wraz z przedstawicielami samorządów zapowiedzieli inaugurację systemu Fala. Pierwszy etap ma ruszyć 1 kwietnia, a drugi - już w pełnym wymiarze - na początku lipca.

Zasady Fali wzbudziły sporo kontrowersji. Najbardziej krytykowano konieczność odbijania karty przez posiadaczy biletów okresowych, a także wzrost cen biletów, choć ten - jak zapewniali urzędnicy - nie wynika z wprowadzenia systemu, lecz czynników zewnętrznych (inflacji, kosztów energii czy paliwa).

Do głównych założeń Fali poza samymi pasażerami wiele uwag mieli też radni opozycji, proszący o interwencję Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów oraz Urząd Ochrony Danych Osobowych. Ws. Fali interweniowali też działacze Lewicy, a niedoskonałości systemu punktowali eksperci.

Miejsca

Opinie (879) ponad 20 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Oni naprawde sami juz nie wiedza jak to ma fukcjonowac (16)

    To jest jakas komedia.

    • 406 2

    • Wiedzą doskonale (1)

      Cel: ma tak funkcjonować, aby trzeba było rocznie za to płacić kilkadziesiąt mln zł. To teraz to są zasłony dymne

      • 69 0

      • Dokładnie, więcej poprawek autorskich to więcej kasy.

        A potem dojdzie, serwis, nowy update co roku itp a kasa z miasta będzie płynąc szerokim strumieniem.

        • 25 0

    • (2)

      A co obejmuje ten bilet za 130 czy za 117 ? Całe Pomorskie ? Czy co ? Bo o tym ani słowa nigdzie nie ma

      • 45 0

      • jak nie ma słowa

        ta informacja jest miedzy słowami - sam fakt że Gdańsk, Gdynia i Sopot mają inny cennik biletów miesięcznych pozwala sądzić że będą one obowiązywać tylko w jednym mieście

        • 31 0

      • Obejmuje tyle ze ten droższy nie będziesz musiał odbijać w walidatorze.

        • 2 2

    • wiedzą (1)

      Stara zasada manipulacji tłumem polega na tym, że ustalasz absurdalne wymagania, pojawia się bunt społeczny, więc wspaniałomyślnie zmniejszasz absurd do głupoty, którą wszyscy już łykną.
      Wymyślili odbijanie się 2 razy to powstał sprzeciw.
      Odpuścili odbijanie na wyjściu, ale o głupim pomyśle odbijania się na wejściu już ucichło.
      Mamy załatwione to na czym im od początku zależało czyli na kontroli kto gdzie jeździ i w jakich porach. Nie po to aby tworzyć spiskowe teorie dziejów rodem z Archiwum X, ale po to, żeby nie trzeba było wydawać pieniędzy i tracić cennego czasu urzędników na zbieranie danych o ru***ach pasażerów. O zgrozo dzięki temu jeszcze podnieśli ceny biletów.

      • 68 0

      • Niekoniecznie. Zrobią lekki krok do tyłu

        a za kilka chwil po cichu dopną swego. Standard

        • 9 0

    • Czy na tym bilecie można jechać u kilku przewoźników? (1)

      Skoro bilet nazywa się metropolitalny 75-minutowy to czy mogę wsiąść do ZKM Gdańsk, potem do PKMki i w Gdyni do trolejbusu? Czy jednak za tę podwyżkę nic nie dostaję?

      • 28 1

      • nie ma jednoprzejazdowych metropolitarnych na pociągi. Taryfa biletowa z fali też na pociągi nie będzie obowiązywać

        • 8 0

    • Też mam takie samo odczucie (3)

      Po co odbiajać bilet jednorazowy przy wyjściu?

      • 13 0

      • Po to by bylo wiadomo dokąd jechalas (2)

        • 6 1

        • To niech adresy i kontakty jeszcze zaczną zbierać oraz cel przejazdu

          • 3 0

        • A na co komu ta wiedza?

          • 0 0

    • Przepowiednia - System szybko stanie się nieprzydatny

      Bedzie tak: osoby po 70- tce dalej będą jeździć bez żadnych kart i biletów, ludzie z miesięcznymi po kilku miesiącach walki z walidatorami przejdą na droższe bilety bez odbijania (najpewniej po wakacjach) a bilety jednorazowe będą odbijane tylko przy wejściu. I cały ten system zliczanie będzie nieprzydatny. Po 2 latach go wyłączą.

      • 14 0

    • Wiedzą

      • 3 1

    • Wiedzą, że będzie kosztować 25 mln zł

      A gdyby Fali nie byli, to koszt byłby niższy o 25 mln zł.
      Czyli bilety mogłyby być tańsze. A będą jednak droższe...

      • 9 0

  • (10)

    Chcą jednak wiedzieć ciut mniej? Przecież i tak wszystko o nas wiedzą.

    • 178 6

    • (8)

      Wiedzą tyle, ile udostępniasz. Im mniej transakcji elektronicznych tym mniejszy zakres wiedzy o tobie.

      • 40 1

      • Co za problem powiązać transakcję gotówkową z Tobą? (7)

        Szczególnie kiedy 90% Polaków odda swoją prywatność za świeżaka :D

        • 18 11

        • (5)

          Jeśli nie jesteś fanem świeżaków i nie masz kart lojalnościowych, to powiązanie zakupu gotówkowego z konkretną osobą nie jest już takie proste.

          • 21 0

          • Wystarczy powiązać aktywność Twojego telefonu z historią zakupów sklepu. (4)

            Rozumiem że komórki ze sobą na zakupy nie nosisz? :D

            • 5 18

            • (2)

              W przypadku zwykłofonu - pozyskanie danych z triangulacji BTS-ów wymaga ingerencji prokuratury bądź sądu.
              A smartfona do sklepu rzeczywiście nie noszę - bo nie mam, nie miałem i nie zamierzam mieć.

              • 16 0

              • Wystarczy że zaczniesz wpłacać sobie regularnie pieniądze na konto

                To skarbówka się tobą zainteresuje i zablokują ci konto do wyjaśnienia

                • 2 7

              • Żadna ingerencja nie jest potrzebna jak zwyczajnie podpiszesz umowę z operatorem.

                Imsi + log z kasy i wszystko wiadomo. Smartfon nie jest tu do niczego potrzebny.

                To nie państwo Cię chce szpiegować, tylko korporacje chcące Ci wcisnąć więcej syfu.
                Te same korporacje będą też straszyć państwem, żeby odwrócić od siebie uwagę.

                • 7 0

            • wystarczy że nie mam z sobą telefonu i tyle jak widzisz cymbałku jest to trudniejsze i daje mi pewne opcje dysponowania swoimi pieniędzmi poza ich kontrolą

              • 7 0

        • jednak problem jest troszkę większy cymbałku dlatego gotówka im tak śmierdzi

          • 5 0

    • folie na główki puste sobie załóżcie

      nikt was nie chce śledzić bo wy jesteście tak marni że nikogo nie obchodzicie, czas się z tym pogodzić, jeśli jesteście interesujący to tylko w skali makro jako anonimowa statystyka która nie rozróżni waszych pojedynczych nic nie wartych istnień

      • 1 7

  • (2)

    Każdy system,rower mewo i inne...w Gdańsku nic nie wychodzi.Komedyja.

    • 253 2

    • Fala podzieli los Tristara

      i wszystko jasne.

      • 6 0

    • I chcą rządzić Polską. Komedianci.

      • 1 1

  • Opinia wyróżniona

    (32)

    Po to kupuje miesięczny żeby go wyjąć przy kontroli, a nie warowac z nim zanim wejdę do autobusu, by go zaraz moc odbic. Ale zenada

    • 1423 23

    • (11)

      i jeszcze jest pytanie ile razy w miesiącu trzeba go odbić żeby nie zapłacić drożej w przyszłym miesiącu?
      Raz , Dwa , dwadzieścia dwa?

      • 201 1

      • (2)

        Rozumie, że za każdym razem. 10% rabatu jest za to, że będą mieli wiedzę gdzie kto jeździ i jakie jest obłożenie w autobusach/tramwajach.

        • 24 3

        • (1)

          Rozumie??? Kto rozumie? Proponuje żeby osoby które nie skończyły podstawówki nie wypowiadały się w komentarzach..

          • 22 37

          • Kto... proponuje? Ty? Oni?
            Proponuję.

            • 49 4

      • (7)

        Przecież jak kupisz bilet miesięczny to nie musisz wcale z niego korzystać. Pytanie powinno brzmieć co w przypadku kiedy kupisz tańszą opcję i jej nie odbijesz. Dostaniesz mandat jak za brak biletu?

        • 51 0

        • Nie (6)

          W następnym miesiącu nie będziesz mieć prawa do tańszego biletu.

          • 3 8

          • (1)

            jak nie wykupię w następnym miesiącu, wyrejestruję się z systemu, i ponownie zarejestruję, to co ?
            przewidzieli to ?, czy jest taki przypadek w regulaminie. Nie muszę jezdzić na miesięczyny co miesiąc. Ostatni miesięczny skończył mi się w połowie grudnia, od tego czasu nie jeżdzę , pracuję zdalnie. Kupie jak będę miał potrzebę częstego jeżdzenia, i to mi się opłaci. No tak mogę wykupic bilet na 60 przejazdów, OK, a jak będzie kolejna podwyżka, to te 60 przejazdów nadal będzie 60 przejazdów czy trzeba będzie dopłacić. Myślę, żę jest wielew przypadków które trzeba rozstrzygnąc w takim bajzlu które nam fundują. Obawiam się, że przy dociekliwym pasażerze , sądy mogą mieć co robić

            • 32 0

            • fajnie, że masz tyle czasu XD

              • 1 6

          • niewykorzystany bilet miesięczny

            Załóżmy, że kupiłam bilet i zachorowałam. Nie będę jeździła i odbijała biletu. Czy to znaczy, że w kolejnym miesiącu zapłacę więcej? A może zwrócą mi za bilet? hahaha

            • 48 0

          • Jak to sprawdzą? Jak się nie odbije w walidatorze (2)

            Przecież jak się nie odbije to skąd system będzie wiedział ze w ogóle jechał?

            • 21 0

            • (1)

              dostaniesz mandat za brak biletu (chociaż w sumie masz bilet)

              • 7 0

              • Dokładnie tak

                Potem odwołanie, ponieważ jest bilet wiec mandat anulują ale opłata za anulacje pobiorą . I tak biznes będzie się kręcił.

                • 6 0

    • Odbić bilet przy wejsciu, (6)

      Wyjściu, dodatkowo może piąteczka z kierowcą obowiązkowo i wierszyk powiedzieć? Niech eksperci przejadą się w tłoku i sprawdzą swoje pomysły w praktyce.

      • 271 2

      • Experci to odklejki (2)

        Tak dobrze wiedzą jak zadowolić mieszkańca a sami jeżdżą wszędzie swoimi autkami.
        Taki to expert od transportu miejskiego jak pierwszy kawaler RP i jego wiedza co jest potrzebne rodzinie by żyło sie lepiej.

        • 166 3

        • dokładnie.... (1)

          ..takich "ekspertów" od wszystkiego w tym kraju znajdziemy wielu....po co daleko szukać, wszak urzędnicy kościoła zwanego katolickim znają się na wszystkim ze szczególnym uwzględnieniem rodziny i potrzeb kobiet

          • 50 13

          • Co ma piernik do wiatraka ? Czy wszędzie musisz się wychylić z KK ?

            • 5 1

      • To jest ten sam poziom "eksperctwa" co przy budowie palmiarni (2)

        Od projektanta, przez komisję która projekt wybrała i wykonawcę (pierwszego), aż po opiekuna palmy.

        Dno i wodorosty.

        • 49 0

        • I przy Mevo (1)

          • 31 0

          • i Tristar

            • 2 0

    • (3)

      PRLowskie tryki. Kara za zakup biletu mieś.

      • 75 2

      • Jakie PRL-owskie? Toż to istota III RP!

        • 22 2

      • Odwrotnie. Nagroda za informacje, jak go uzywasz

        • 2 0

      • Raczej koszerne rabiniczne triki

        • 4 0

    • Wariowac czyli wyjac karte i podniesc reke do obojetnie ktorej barierki przy kazdych drzwiach? (4)

      Nie no szacun w ogóle że samemu dajesz radę podejść na przystanek. Wow. Komunikacyjny einstein!

      • 5 65

      • Obrońcy systemu na start.... (1)

        Celem fali nie jest ułatwienie życia mieszkańcom tylko przytulenie kasy i podział dopłaty z UE.

        Aplikacji do kupowania biletów jest kilka - po co wynajdować koło po raz kolejny.

        • 64 2

        • Już nie mówiąc o tym, że taka appka mogłaby sama odhaczać gdzie się wsiadło i wysiadło i z którego pojazdu jesli jest to aż tak konieczne. ZKM-y dysponują pozycją GPS każdego pojazdu. Wystarczy nałożyć po stronie ZKM-u dane które i tak pozyskują. No ale to przecież problem bo system ma być wygodny dla urzędnika a nie dla obywatela. No i to już gruba jazda z RODO.

          • 23 0

      • Tak, wyjąć kartę czasami to problem (1)

        Jadę w jednej ręce z siatką z zakupami, drugą trzymam za rękę dziecko a kartę przy wsiadaniu będę trzymać w zębach.

        • 59 0

        • Nie kartę tylko telefon a apka

          • 2 3

    • absurdy po gdansku,danie gdanskiej codziennosci

      • 28 1

    • A wystarczyło zamontować biletomaty...

      • 31 0

    • Nie musisz odbijac biletu. jak to wyjdzie przy kontroli,że masz bilet i nie piknałeś przy wejściu (1)

      to nie masz zniżki na kolejny mies.
      Tak to rozumiem.

      • 3 0

      • Najpierw masz mandat potem ban

        Jak nie odbijesz tracisz prawo do zniżki. Tak jak teraz jedziesz bez legitymacji na ulgę tez masz mandat mimo ze masz bilet. Potem się odwołasz i zależności od humoru anulują ci mandat lub nie. Jak anulują to masz opłatę za anulację plus kolejny miesiąc ban na tańsze bilety.

        • 3 0

  • O Prezes Innobaltiki nagle się pojawił ! (2)

    Długo Pan myślał że odbijanie biletów miesięcznych jest absurdem? Nagrody i wynagrodzenia się zgadzają?

    • 300 1

    • Jedyną rzeczą którą tego faceta interesuje (1)

      to utrzymanie się jak najdłużej na intratnym stołku, więc na każdym kroku będzie wymyślał ko/s/miczne dyrdymały jak ten system ułatwi zżycie, jaki jest potrzebny....pasażerom i jak ON prezes ma odpowiedzialne i ważne społecznie stanowisko. Ot kreuje swoje stanowisko, swoją firmę i to co robi!

      • 68 0

      • jak ten system ułatwi zżycie, jaki jest potrzebny....pasażerom

        Kat też przekonywał skazańca, że jego szyja poprawi kompetencje (kata)

        • 24 0

  • Oczekujmy jednej firmy transportowej w 3city. Wtedy znajdziemy potrzebne grube miliony... (1)

    • 164 3

    • Nie oczekujecie bo wybieracie nieudaczników tych samych od 20 lat :) Wiec przestań bredzić, że czegoś oczekujecie. Oczekujecie dojenia siebie i z tym się zgodzę i to robią, więc w czym problem?

      • 3 0

  • w ogóle bilet miesięczny (4)

    nie powinien być odbijany! Koniec kropka! I co oznaza, że będzie tylko bilety w systemie fala? Co z miesięcznymi np. MZKZG wgrywanymi na kartę miejską?!

    • 476 4

    • słuchajcie (1)

      zamiast tutaj pisać, powinniśmy wręcz bombardować facebooki innobaltiki, samorządowców itd! Na FB Innobaltici to się wręcz liżą po jajkach w komentarzach nad swoim systemem!

      • 112 0

      • Lepiej by było zrobić masowy protest przed urzędem, a nie jakieś zabawy na portalach dla upośledzonych umysłowo ludzi. Jesteście już straceni i w sumie dobrze.

        • 7 1

    • Cały ten system jest bezsensu

      Jak oni chcą wiarygodnie zliczać pasażerów skoro będą dostępne bilety miesięczne bez odbijania i dodatkowo osoby po 70 tce jadą za darmo bez biletów. Czyli może jechać autobus pełen starszych osób i ludzi z biletami bez odbijania a w Fali wyjdzie ze jest prawie pusty.

      • 19 0

    • No właśnie

      • 0 0

  • Ale to nie zmienia tego, że ten słomiany miś rocznie będzie kosztować nas (1)

    Kilkadziesiąt mln złotych. Ktoś jest ustawiony do emerytury. A nawet więcej ktosiów.

    • 333 1

    • Te koszty są niedoszacowane

      trzeba utrzymywać aplikacje na wszystkie urządzenia i na bieżąco integrować je ze wszystkimi przewoźnikami i systemami płatności plus oczywiście ciągłe zmiany rozkładów, taryf, stawek itp.
      Wystarczy popatrzeć na koszty innych systemów do zakupu biletów, które ogarniają może parę procent tego co ma robić fala.
      Niech lepiej przygotują się na tysiące reklamacji i zatrudnią od razu tysiąc osób na infolinię - mewo miało ponad 100 osób na infolinii i nie szło się dodzwonić. Ile będzie tutaj i jaki to koszt? Sami sobie policzcie.

      • 42 0

  • Odbijanie biletów miesięcznych jest całkiem bez sensu. (20)

    Odbijanie biletów jednorazowych przy wyjściu też... To tak, jakby papierowy bilet kasować drugi raz przy wyjściu. Chodzi chyba tylko o to, by śledzić ludzi.

    • 417 1

    • oni są po

      prostu chorzy na głowę!

      • 56 1

    • Akurat śledzenie ludzi w komunikacji jest jak najbardziej potrzebne. (14)

      Rozkład miasto ma ustalać w oparciu o kryształową kulę?

      • 6 83

      • (3)

        wystarczy zapytać kierowców albo spojrzeć w kamery swoich autobusów żeby widzieć gdzie i ile osób jeździ. Takie dane mają w dwa dni. Nie potrzeba aby wiedzieli gdzie jedzie Kowalski czy Nowak

        • 82 2

        • A kogo obchodzi gdzie jedzie Kowalski czy Nowak? (2)

          Masz gdzieś pole na nazwisko na bilecie jednorazowym?

          • 2 49

          • Ale jak zainstalujesz apke i zrobisz przelew to już będą wiedzieć

            • 33 0

          • ale gn..ju po coś dane osobowe są podpięte pod to

            • 8 1

      • Taniej będzie wynająć firmę, aby zaliczyła pasażerów niż utrzymywanie miesięcznie tego dziadostwa

        • 48 1

      • Niepelne dane (3)

        Jasne - tylko ze ruch ze strony najczęstszych użytkowników zbiorkomu, czyli emeryci i młodzież w wieku szkolnym w ogóle nie bedzie monitorowana, ze względu na darmowe przejazdy. O kant tyłka można sobie rozbić takie częściowe dane.

        • 59 2

        • Dokładnie, poza tym fala to tylko jeden z systemów a nie jedyny

          • 15 1

        • Niepełna prawda (1)

          Proszę nie powielać nieprawdy o rzekomo darmowych przejazdach dla emerytów. Nie wystarczy być emerytem żeby nie płacić za bilet.

          • 13 5

          • Jak skończysz 70 lat jest za darmo

            bez znaczenia czy jesteś emerytem czy jeszcze pracujesz

            • 11 0

      • A do tej pory jak ustalany był rozkład? (1)

        • 16 0

        • Do tej pory, tak samo zresztą jak i od tej pory, rozkład był ustalany na podstawie widzimisię. Wystarczy popatrzeć na te linie, na których autobusy mają cześć wspólną. Najczęściej jadą wszystkie jeden po drugim w odstępie kilku minut, a potem mamy pół godziny przerwy.

          • 9 0

      • (1)

        Dane z systemy Fala to i tak będzie "kryształowa kula". Tyle że za miliony złotych. Przecież nie będą liczone osoby podróżujące bez opłat (uczniowie, osoby powyżej 70 roku życia) - zapewne dobrych kilkadziesiąt procent pasażerów. Więc ile niekompletne dane będą warte?

        • 21 0

        • dodaj do tego tych co kupią droższy bilet miesięczny bez odbijania. Tu nie o dane chodzi to zasłona dymna. Wywalili górę kasy na nikomu niepotrzebny system wiec czymś muszą go uzasadnić. Tak samo było z Tristarem.

          • 17 0

      • a to nie można id..to monitoringu przeglądać tylko ja mam wyręczać tych nierobów?

        • 9 0

    • nie jest bez sensu, bo kto miał zarobić, ten na tym systemie "Fala" już zarobił. Smutne jest to, że na takich akcjach poszkodowani są zwykli obywatele, którzy muszą ponosić koszty.

      • 36 0

    • (1)

      Ciekawe co zrobią jak na wyjściu jednorazowego ktoś nie odbije. Kanar będzie za nim leciał i pałował?

      • 13 1

      • nic nie zrobią

        po prostu system naliczy opłatę jak do końca trasy i tyle, będziesz chciał zapłacić droższy bilet to zapłacisz

        • 3 0

    • Masz pokazać gdzie trzymasz portfel

      Ewentualnie telefon - kieszonkowcy będą zachwyceni. Chyba, że nadal będzie można korzystać z apek typu jakdojade, to będzie najbezpieczniejsze.

      • 1 0

  • Dramat (8)

    Jedno z najbogatszych miast w Polsce i komunikacja jest płatna . Eko Gdańsk , wstyd to mało powiedziane.

    • 285 13

    • Za tania (1)

      Powinna być 4 razy droższa, pora kończyć z socjalem dla wszystkich darmozjadów.

      • 8 54

      • Dokładnie, i przestać jeszcze odśnieżać drogi

        Koniec z wydawaniem publicznych pieniędzy na zachcianki niewielkiej uprzywilejowanej grupy! (Uwaga, dla tych co nie zrozumieli - ironia :)

        • 45 2

    • To zobacz nowy jork i Londyn, o wieeele bogtsze miasta (2)

      I tez trzeba płacić, i to duzo więcej. Co ty na to?

      • 4 26

      • To porównaj jeszcze ich sieci metra z naszym metrem

        • 40 1

      • Od kiedy mamy takie same zarobki?

        Przelicz procentowo, a nie na zlotówki

        • 5 0

    • W każdym dużym mieście komunikacja jest płatna. (2)

      Nasi macherzy od Fali , z gębą pełną sloganów, jakie to teraz Pomorze będzie aj waj nowoczesne, wyprzedzamy świat itp.,pominęli jeden istotny szczegół. W większości metropolii bilety są tańsze dla mieszkańców a droższe dla turystów. Turysta najczęściej chce mieć bilet na kilka dni na wszystkie środki transportu, by nie musieć rozkminiać miejscowych taryf. Jak jeszcze w pakiecie dostanie "bezpłatny" wjazd do kilku atrakcji ( Dar Pomorza, ECS itp.) , to bez szemrania zapłaci za to więcej. Tak działa np. system "Hola Barcelona". Dzięki temu Barcelończycy płacą mniej, bo za nich płacą przyjezdni. A u nas ... urzędnicy potrafią koncertowo skopać, to co gdzie indziej świetnie się sprawdza. (Mevo itp.). Jest jednak dla nich nadzieja. Lud w Lechistanie ma krótką pamięć i do wyborów zapomni. Chyba, że od początku było wiadomo, że chodzi o Misia, który ma być napędzany tymi 25 milionami złociszy rocznie. W takim przypadku nie mam pytań. Koniaczek?

      • 36 0

      • podwójny koniaczek.
        Miś wyszedł gruby, wypasiony

        • 20 0

      • Lechistan przechodzi Tobie przez gardło ale Polska już nie.

        • 0 9

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane