• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Szybka Kolej Modernizowana - 21 pociągów będzie jak nowe

Michał Sielski
24 listopada 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Nowe SKM-ki będą remontowane na wzór jeżdżącego już prototypu. Nowe SKM-ki będą remontowane na wzór jeżdżącego już prototypu.

Wymienione zostanie w nich praktycznie wszystko: od drzwi i okien, po silniki. Zainstalowane zostanie nagłośnienie i monitoring. SKM właśnie ogłosiła przetarg.



Zobacz czego SKM oczekuje od oferentów pdf

Czy modernizacja składów SKM zachęci kogoś do przesiadki z samochodu do pociągu?

Wszystkie składy będą gotowe do maja 2012 roku, ale na trasę będą trafiać sukcesywnie po wykonaniu remontu. Duża część już w połowie przyszłego roku. Będą bardzo podobne do poruszającego się już dziś po torach prototypowego składu.

- Zmodernizowane pociągi SKM znane już pasażerom. Są wyposażone w autorskie rozwiązania, ponieważ posiadamy kilka funkcjonalnych zmian w sterowaniu pojazdem z poziomu pulpitu maszynisty. Jako pierwsi zastosowaliśmy np. elektroniczny rozkład jazdy w kabinie maszynisty, drzwi pomiędzy wagonami z napędem elektrycznym, nowoczesny napęd drzwi bocznych. W przypadku nowych modernizacji oprzemy się na tych sprawdzonych rozwiązaniach. Składy otrzymają oczywiście system informacji audio-wizulanej oraz system kamer monitoringu - wylicza Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży SKM.

Wprowadzona zostanie jednak jedna istotna modyfikacja. Nie będzie przedziałów typu "metro" - z siedzeniami po bokach i dużą ilością miejsc stojących. SKM twierdzi, że nie podobały się one pasażerom.

Wymieniony zostanie za to napęd, co pozwoli na skrócenie czasów przejazdu, głównie w weekendy, gdy jest mniej wsiadających i wysiadających pasażerów. Całkowicie wyremontowane zostanie również wnętrze: nowe siedzenia, okna, a ścianki działowe pomiędzy przedziałami będą ze szklanych paneli.

Miejsca

Opinie (232) ponad 10 zablokowanych

  • Prosimy o MNIEJ NEWSÓW Z PRZYSZŁOŚCI ! (1)

    Proszę.... Dajcie już spokój.

    • 3 3

    • to jest WIADOMOŚĆ (wstyd po polsku?) z teraźniejszości: przetarg już został ogłoszony.

      • 1 1

  • 21 pociągów będzie jak nowe

    dopóki raice czy inni debile nie pojawią się na peronie robiąc swoje marne wrzuty. Powinni pozwolić malować SKMki na legalu, wtedy bylyby o wiele ciekawsze, bo te stare to juz w ogole odstraszają.

    • 3 3

  • Wielkopolska kupuje nowe pociagi dla tworzonej kolei aglomeracyjnej, Koleje Mazowieckie maja coraz wiecej nowek, Wroclaw sciaga z zagranicy uzywance, lecz docelowo kupi nowki, a Trojmiasto remontuje konstrukcje calkowicie zniszczona i nieekonomiczna, nieprzystosowana do ruchu miejskiego i ludziom sie wmawia, ze jest swietnie.

    • 17 0

  • jak nowe (1)

    "jak nowe" ale nie nowe... ;(

    • 9 0

    • nie nowe

      "Prawie" jak nowe robi różnicę...

      • 1 0

  • Pomysł tymczasowo niezły, ae... (1)

    Składy SKM są w większości przestarzałe, ale nie są jeszcze stare, wbrew opiniom nie znających się na temacie ćwoków. Za to są straszliwie zaniedbane. Jednak przy obecnej kondycji finansowej SKM to jedyne wyjście :(
    Niemniej, czy nie lepiej byłoby zainwestować w stopniową wymianę taboru? Za te same pieniądze możnaby kupić 7-8 nowych składów. I tak co jakiś czas po kilka i mielibyśmy nowy tabor.

    Cóż, cieszmy się modernizacją.

    • 6 3

    • nie, nie będziemy się cieszyć marnowaniem naszych pieniędzy

      to jest skandal, że modernizacja ego badziewu kosztuje 1/3 nowego! W gdańsku zmodernizowali dużo nowszą kostrukcję tramwaju za 1/14 wartości nowego. Jakiś sens to miało. A tutaj - porażka. I jeszcze pokazują ze sukces! no jak to w Gdyni...

      • 2 1

  • dobrze, że nie będzie metra (1)

    jakoś nie odczułam wyraźnej różnicy czy był tłok czy nie, bo skład miał mniej wagonów niż pozostałe. Natomiast dużo częściej trzeba było stać.
    Bardzo podobają mi się te elektryczne drzwi pomiędzy wagonami. Naciskasz guzik, same się otwierają i zamykają i nie ma "trzaskania" i nie ciągnie zimny wiatr po kostkach w trakcie jazdy.
    A siedzenia powinny być wygodniejsze, bo te w "metrze" za niskie, ani głowy oprzeć nie można bo leci do tyłu, a siedzi się też nie ciekawie.

    No i generalnie trzeba by coś zrobić z przedziałami dla rowerów, bo w tych starych składach to masakra jest: śmierdzi i strach wejść, bo często pijaki tam biesiadują. A często matki z wózkami są zmuszone tam wchodzić, bo jedynie tam jest miejsce na wózek.

    • 4 0

    • Te drzwi się dosyć szybko popsują. Ostatnio zauważyłem, że tylko 1/10 osób użyła tego przycisku - pozostali otwierali 'na siłe'.

      • 2 0

  • SOK

    Wczoraj jechałem około 9 00 z Sopotu do Gdyni i oczywiście w ostanim przedziale siedzą menele jeden z nich tuż przed stacją Gdynia postanowił zrobić siusiu więc stanoł sobie przy dzwiach i zadowolony załatwia swoja potrzebę. Ja do niego co pan wyprawia, on na to ze przecież w dzwiach są dziury i nic takiego się nie stało. Sokistów brak .O sokistach to szkoda gadać ubiorą się jak GROM psa obok siebie tylko jak ich potrzeba to nigdy ich nie ma. Wkurza mnie jeszcze to ze normalny człowiek płaci za bilety a menele sobie jeżdżą i są niespisywani przez renomę ja płacę a on sobie za darmo dupę wozi.

    • 16 0

  • szkoda (1)

    szkoda, ze wczesniej doprowadzono do upadku ZNTK w Gdańsku i nowe skm nie beda tam modernizowane tylko gdzies w polsce u obcych.WSTYD

    • 5 1

    • Szkoda. Zwłaszcza, że i tramwaje mozna by tam remontować. No i póki był ZNTK jakoś mniej trupów na torach się widziało.

      • 0 0

  • Już teraz jest świetnie. W środku większość kolejek jest właściwie identycznych jak te całkowicie zmodernizowane (1)

    Trzeba naprawdę wysilić się, aby trafić na taką, która jeszcze ma te słynne czerwone siedzenia z plastiku i sklejkę na ścianach.

    • 1 3

    • to się słabo wysilasz...

      • 0 1

  • nie lepiej nowe kupić niz te remontować?

    • 7 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane