• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

TIR-y na Marynarki Polskiej tworzą koleiny

Michał Brancewicz
8 czerwca 2009 (artykuł sprzed 15 lat) 
Plamy oleju... Plamy oleju...

Jak na wyremontowaną niecałe dwa lata temu ulicę, Marynarki Polskiej zobacz na mapie Gdańska nie jest w najlepszym stanie. Szczególnie jej prawy pas. Winne są kolejki TIR-ów oczekujące na wjazd do portu.



... i widoczne nierówności pojawiające się na prawym pasie ul. Marynarki Polskiej pokazują, że parkujące tam tiry niszczą nawierzchnię. ... i widoczne nierówności pojawiające się na prawym pasie ul. Marynarki Polskiej pokazują, że parkujące tam tiry niszczą nawierzchnię.
Stojące godzinami ciężarówki nie tylko utrudniają ruch prawym pasem ulicy, to jeszcze - gdy taka szansa się pojawi - niszczą nawierzchnię, tworząc w niej koleiny.

Wcześniej ciężarówki czekały na rozładunek na ul. Wyzwolenia zobacz na mapie Gdańska, która prowadzi do magazynów przy ul. Starowiślnej zobacz na mapie Gdańska. Jednak z racji tego, że droga jest tam jednopasmowa tworzyły się gigantyczne korki. Postanowiono to zmienić

- Świadomie przenieśliśmy sznur tirów na ul. Marynarki Polskiej, gdyż jest ona dwupasmowa - przyznaje Mieczysław Kotłowski, dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku. Zastrzega jednak, że nic nie wie zniszczonej nawierzchni ulicy, ale obiecuje to sprawdzić. - Zrobimy to w poniedziałek, najpóźniej we wtorek

Dyrektor przyznaje, że jeśli potwierdzą się nasze przypuszczenia, że oczekujące ciężarówki niszczą niedawno wyremontowaną jezdnie, to pojawi się problem, by ulokować je w innym miejscu.

Oddana 15 października 2007 roku ul. Marynarki Polskiej została zmodernizowana kosztem 49 mln zł. Wraz ze zmianą nawierzchni jezdni w obu kierunkach, wzmocniono także wiadukty, położono nowe torowiska, wyremontowano chodniki i wybudowano nową ścieżkę rowerową.

Wykonawcą inwestycji była firma Budimex-Dromex. Podczas realizacji pojawiły się problemy z asfaltem. ZDiZ zgłosił zastrzeżenia do jakości i sposoby wykonania tzw. warstwy wiążącej, na którą kładzie się warstwę ścieralną, po której jeżdżą samochody. Sprawą musiał się zająć arbiter ze Stowarzyszenia Inżynierów i Techników Komunikacji, gdyż konsorcjum nie chciało się zgodzić na poprawki. Arbiter przyznał jednak rację miastu.

Opinie (189) 2 zablokowane

  • To są drogi na miarę władz naszego miasta (1)

    i jego prezia A. Owitza

    • 15 0

    • i to nie jest nasze ostatnie słowo i szczyt naszych możliwości

      • 0 0

  • cienrzarówki na szyny (3)

    cienrzarówki na szyny

    • 3 1

    • (2)

      student nie pal tyle

      • 0 0

      • (1)

        uczem sie na jutro..nie palę wtedy...mam jutro warzny wykład..
        Musze być mondry a nie zakałą inteligętnej częśći polski.

        • 0 0

        • aaa madry sie pisze

          • 0 0

  • zelbetowe plyty

    a moze zamiast badziewiatego pasa zieleni polozyc plyty zelbetowe i zrobic dwa pasu w strone nowego portu i jeden dla tirow i problem rozwiazany nie ma to jak pomyslec o przyszlosci w momencie remontu. Problem nie istnieje od 2 lat PANOWIE z Zarządu Dróg i Zieleni pozdrawiam

    • 2 0

  • zacznijcie wazyc tiry (2)

    zacznijcie nareszcie wazyc te tiry, najlepiej z kruszywem. Widzialem as ow co ladowali samego towaru 40 ton. Ale oczywsicie kolejna dyskusja bez celu

    • 5 0

    • aaa. nie kruszywem tylko kursorem się pisze

      • 0 0

    • warzyć się pisze...

      • 0 1

  • Pezydent-nieudacznik (3)

    Ta polityka to katastrofa dla Gdańska. Totalny dreanaż budżetu Miasta przez budowę stadionu połączony z marnotrastwem publicznych pieniędzy przy fatalnej realizacji inwestycji infrastrukturalnych sparaliżuje w przyszłości działalność inwestycyjna miasta. Dodac do tego należy fatalne decyzje w sprawie budowy dróg lub ich brak. Przez 20 lat zabudowywano Gdansk-Południe bez żadnych planów budowy sieci drogowej, doprowadziło to do sytuacji w której ta część miasta wygląda gorzej niż okolice ulicy Słowackiego. Zal mi tylko Platformy bo ten pan może doprowadzic PO w wyborach samorządowych do kleski. Platforma już dzisiaj powinna mysleć o wymianie przywództwa w Gdańsku bo tak dalej już być nie może. Dość tych ułozonych gadek, brać się do roboty. Skonczyć z wydawaniem pieniędzy na teatry i muzea, kraj biedny wymaga inwestycji podstawowych "podtrzymujących zycie" a nie dokładanie się do trumny. Troche wyobraźni panie prezydencie.

    • 9 0

    • trochę nie na temat piszesz (2)

      • 0 2

      • (1)

        hahaha jak to nie na temat. jak wybory to obiecuja budowe drog a jak drogi sie sypia to nie na temat. puknij sie

        • 3 0

        • wiesz martini żyje cudami...
          jemu wystarczy piękna buzia lewandowskiego i po sprawie..
          a..i pewnie głosował "żeby przywalić PiSowi"...

          • 1 0

  • Zakazać ruchu TIR- w ogóle zakazać ruchu (1)

    drogowcy sie napracowali, miasto wydało kupę kasy, a tacy kierowcy teraz niszcza nasze ukochane drogi. Nie potrafią jeździć, zabronić ruchu. Nie może być tak aby po 2 latach ktos zniszczeł taka ładną drogę. Dotyczy to wielu dróg w Trójmieście.

    • 8 2

    • cymbał jesteś

      • 0 0

  • poprzewracało się wam

    poprzewracało się wam gdańszczanie w główkach od tej platformiady...znaczy dobrobyta...
    Gdynia cała jest zawalona ciężarówkami i nikt nie śmie zakwiczeć.
    Np taka Estakada i ul.Morska. Albo wjazd na obwodnicę..
    Przeszkadza? Wyprowadzić się..
    Nie jeździć samochodami.
    Tylko byście narzekali i narzekali. Zwykłe pieniactwo. To takie niepolskie..upsss. przepraszam

    • 0 8

  • (9)

    Ciekawe kiedy te buce z urzędu miejskiego skumają się że na zachodzie jak i nawet w Polsce buduje się już drogi z betonu. Już kiedyś o tym pisałem. Ale przetocze tym razem część artykułu ze strony: http://www.polskibeton.pl/betonowe-drogi.html
    oto fragment:
    Postęp technologiczny, ciągły rozwój techniki drogowej oraz unowocześnienie cementowni i ich produktów sprawił, że zalety nowoczesnych nawierzchni cementowych są następujące:

    - wysoka trwałość (przeciętnie 2,5-3,5 razy większa niż dróg asfaltowych),

    - odporność na koleinowanie (przy nowoczesnych rozwiązaniach gwarantowana jest 40-50 letnia żywotność nawet przy obciążeniach rzędu 130 kN/oś),

    - dobra szorstkość nawierzchni, uzyskana dzięki szczotkowaniu świeżo położonej nawierzchni,

    - odporność na działanie czynników chemicznych,

    - jasna nawierzchnia zwiększająca komfort i bezpieczeństwo jazdy, szczególnie w nocy,

    - niższe w stosunku do technologii bitumicznej koszty budowy i utrzymania dróg.

    Od kilku lat środowiska branży cementowej przekonują o wyższości dróg betonowych nad bitumicznymi w miejscach o bardzo dużym nasileniu ruchu – autostradach, obwodnicach miast, drogach ekspresowych, ale również i drogach lokalnych, wszędzie tam, gdzie niezbędne jest podniesienie nośności sieci drogowej. Ze względu na wszystkie przytoczone powyżej fakty udział procentowy nawierzchni betonowych w polskiej sieci dróg i autostrad powinien się zdecydowanie zwiększyć.

    Tak więc zastanawiam się ile lat jeszcze będziemy za postępem i kiedy w końcu zaczniemy myśleć przyszłościowo???

    • 8 0

    • (1)

      no przeciez caly asfalt na nasze pomorskie drogi pochodzi z Rafinerii Gdańskiej- i wszystko jasne.....

      • 1 0

      • no ale nawet mogliby kłaść asfalt na osiedlówkach i drogach podrzędnych na pewno dużo by nie stracił Lotos

        • 0 0

    • Robson a Ty nie pracujesz przypadkiem w banku?

      • 0 0

    • za jakieś 15 lat kiedy ci co przezyli w komunie wiekszosc zycia ,odejda ze swoich stanowisk.

      • 2 0

    • (1)

      na tej stronie widać że całe południe zaczyna myśleć a cała północ jeszcze nie :D
      http://www.drogibetonowe.pl/sub/polska/

      • 0 0

      • No i tu także coś o tym piszą

        można zobaczyć jak buduje sie takie drogi za granicą: http://www.drogibetonowe.pl/sub/drogi_betonowe/

        a my ciąż budujem czegom się nauczym po wojenom :D poprostu ciemne masy jestesmy i tyle

        • 0 0

    • (2)

      K.budowy k.utrzymania k.całkowity

      Nawierzchnia betonowa 16,56 mln zł 4,22 mln zł 20,79 mln
      Nawierzchnia bitumiczna 21,60 mln z 6,02 mln zł 27,63 mln

      • 0 0

      • Nie ma to jak beton :D chyba miało wyglądać tak:

        Nawierzchnia betonowa

        koszt budowy 16,56 mln zł
        koszt utrzymania 4,22 mln zł
        koszt całkowity 20,79 mln zł

        Nawierzchnia asfaltowa (bitumiczna)

        koszt budowy 21,60 mln zł
        koszt utrzymania 6,02 mln zł
        koszt całkowity 27,63 mln zł

        • 0 0

      • NO i właśnie chodzi o to, że wcale nie trzeba wstrzymywać ruchu samochodów ciężarowych w mieście wystarczy przewidzieć co będzie za kilka lat z naszych beznadziejnych dróg.

        • 0 0

  • Fontanna na Marynarki Polskiej - ankieta postawić czy też nie. (5)

    Czy koło wyremontowanej Marynarki Polskiej w ramach gratulacji tej "dobrej roboty" powinna stanąć fontanna z której zamiast wody tryskałby budyń waniliowy?

    Mielibyśmy komplet budyniowatych wodotrysków ;)

    • 103 1

    • (1)

      Najlepiej wznieść pomnik( wiadomo Kogo ) Za wzór niech posłóży pomnik z Nowej Huty. Warto by jeszcze wybużyć pare kwartałów domów, aby pomnik było widać z daleka

      • 1 0

      • sam sie wybu"Ż" analfabeto!!

        • 0 0

    • proponuję bliżej Baltic Areny postawić tą fontannę :)

      • 4 0

    • jestem za

      a budowniczowie: "niech żyją!!, niech żyją!!, niech żyją !!"

      • 5 0

    • :) dobre

      • 5 0

  • a jakim cudem transport obsugujacy prywatna firme a taka jest port

    robi sobie przystanki na publicznej drodze, niech port wykona za wasne pieniadze miejsce postojowe

    • 4 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane