• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tramwajowe wahadełko

ms
30 czerwca 2007 (artykuł sprzed 16 lat) 
Dwukierunkowe tramwaje z Dortmundu sprawią, że... Dwukierunkowe tramwaje z Dortmundu sprawią, że...
...te zmiany w komunikacji miejskiej będą łatwiejsze do zniesienia dla pasażerów. ...te zmiany w komunikacji miejskiej będą łatwiejsze do zniesienia dla pasażerów.

Za sprawą przebudowy torowiska tramwajowego we Wrzeszczu po raz pierwszy w Gdańsku zostanie w pełni wykorzystany dwukierunkowy tramwaj sprowadzony w tym roku z Niemiec.



W niedzielę 1 lipca zmienia się kursowanie tramwajów w Gdańsku. Wszystko za sprawą remontu torowiska w al. Grunwaldzkiej. Z tego powodu tramwaje nie będą kursowały od niewielkiej pętli przy Abrahama, do skrzyżowania Grunwaldzkiej z Jaśkową Doliną.

W związku z remontem linie tramwajowe 6, 11, 12, 15 zostają zawieszone, natomiast w ich miejsce wprowadzona zostaje komunikacja zastępcza.

Linia:
- 90 na trasie: SIEDLCE - Kartuska - Dworzec PKS - Zwycięstwa - Opera - Hallera - Brzeźno - NOWY PORT,
- 92 na trasie: ABRAHAMA - Wita Stwosza - Oliwa - Przymorze - Zaspa - Hallera - Kliniczna - Jana z Kolna - Dworzec Główny - HUCISKO - Dworzec PKS - Zwycięstwa - Opera - Hallera - Zaspa - Przymorze - Oliwa - Wita Stwosza - ABRAHAMA,
- 96 na trasie: ABRAHAMA - Oliwa - JELITKOWO.

Pomiędzy zajezdnią tramwajową na Abrahama, a Operą Bałtycką We Wrzeszczu za tramwaj funkcjonować będzie linia autobusowej komunikacji zastępczej T11. Przystanek początkowy przy Operze znajdować będzie się w zatoce w której zatrzymuje się linia B w stronę Portu Lotniczego (obok siedziby Sądu Administracyjnego). Przystanek początkowy Abrahama zlokalizowany będzie w tym samym miejscu z którego odjeżdża linia N5 w stronę Jelitkowa.

Pomiędzy Jaśkową Doliną, a Operą Bałtycką będzie kursowała wahadłowo linia tramwajowa 99. To pierwszy przypadek w Gdańsku, gdy tramwaj pojedzie tam, skąd przyjechał bez korzystanie z pętli, czy obrotnicy. Jest to możliwe dzięki dwukierunkowym tramwajom Düwag N8C, które gdański ZKM kupił w tym roku z Dortmundu.

Jaskółka wspólnego biletu
Żeby zmniejszyć niedogodności dla pasażerów wynikające z remontu torów we Wrzeszczu, gdański ZTM porozumiał się z SKM. Dzięki temu pasażerowie gdańskiej komunikacji, którzy posiadają bilet miesięczny na trasę Gdańsk Oliwa - Gdańsk Główny, będą mogli podróżować kolejką miejską.

Wspólna oferta dotyczyć będzie osób korzystających z przejazdów tramwajami linii: 6, 11, 12 i 15 (do Opery) z Oliwy, Osowy lub Strzyży w kierunku Wrzeszcza, Politechniki oraz centrum Gdańska. Wspólna oferta nie dotyczy przejazdów na podstawie biletów jednorazowych.

Umowa ważna jest od 1 lipca do 31 sierpnia br.
ms

Opinie (112) 5 zablokowanych

  • Szczerze to o 100 razy bardziej wole tramwaje niz autobusy. Przede wszystkim tramwaje nie musza stac w korkach i przyjezdaja ZAWSZE na czas wg rozkladu.

    • 0 0

  • a co z inwalidami I grupy

    ktorzy maja prawo do bezplatnej jazdy z przewodnikiem srodkami komunikacji miejskiej jak tramwaj czy autobus?

    • 0 0

  • Może i tramwaje kursują wg rozkładu, tylko dlaczego pokonanie ok. 10 km zajmuje nawet 40 min????? Trolejbusem ok. 10 km pokonuję mniej więcej w 26 min. To prawda - trolejbus stoi w korku, ale wraz z oddaniem kluczowych inwestycji (Różowa i Trasa Kwiatkowskiego) i na korki w Gdyni przyjdzie kres.

    P.S.
    Dawno na tym portalu nie toczyła się tak merytoryczna dyskusja - napinacze śpią???:):):)

    • 0 0

  • sorry ale pleciesz

    trajtki stoją jak wszystkie pojazdy w korkach. Tramwaj w tym czasie mknie

    • 0 0

  • Gdynia - przedmieścia

    gdyby Gdynia... gdyby miała tarmwaje, to byście tu chwalili tramwaje, a nie trajtki, one stoją w takich samych korkach jak autobusy, a co do poziomu życia w Gdańsku czy w Gdyni, co to za porównanie? oczywiście, że Gdańsk-tylko Gdańsk, nie ma żadnej dyskusji :-)))

    • 0 0

  • poniedziałek rano - zakosili przystanek - nie ma

    informacji na Grunwaldzkiej/Slowackiego - ZERO

    ***

    Czy ktoś wie, jak dojechać z gdańska na przymorze?

    Szukam przystanku koło dworca w Gdańsku, bo widzę, że linia tramwajowa juz działa. Przechodzę przez tunel, jest informacja! Tu kierunek Zaspa i Jelitkowo, tramwaj 8, glosi informacja na dużej żóltej tablicy. Tylko że kierunek się nie zgadza, bo w stronę Bramy Wyżynnej, nie Jelitkowa. Ludzie z przystanku kręcą głowami, że nie tędy, tylko z drugiego przystanku.
    Drugi przystanek, zero informacji, ósemki brak, ludzie nic nie wiedzą, ktoś czeka na 2.

    Dobrze, że w Gdańsku jest jeszcze kolejka SKM, bo komunikacja miejska olewa pasażerów totalnie.

    • 0 0

  • info jest!

    przecież jest info, jechałem z Dworca Gł. i wszystko jasne, trzeba było sobie na stronie ztm'u przeczytać jakie są zmiany!

    • 0 0

  • ty ok

    Nie chodzę z laptopem po ulicy, szukać strony zkm czy ztm.
    W domu, wyobraź sobie, też nie mam.
    Może w Gdańsku potrzebne jest jakieś dodatkowe wyposażenie, zeby znaleźć przystanek?

    • 0 0

  • nowość z Dortmundu

    W ostatni piątek, około godz. 12.00, miałem pierwszą okazję jechać tramwajem nowej serii 1140, sprowadzonym z Niemiec. Wrażenia z podróży są następujące: 1) tramwaj wewnątrz sprawia wrażenie węższego od dotychczasowych, okazuje się, że ma po jednej stronie podwójne siedzenia, co bardzo utrudnia poruszanie się wewnątrz, zwłaszcza przy przejściu przez „przeguby”; 2) jest zbyt mało wejść/wyjść dla pasażerów, zwłaszcza odcinek między przegubami jest ich całkowicie pozbawiony, co w zestawieniu z trudnym przechodzeniem wewnątrz powoduje zatory przy wejściach, a dalej przestrzeń jest niewykorzystana; 3) tramwaj ma wewnątrz za mało uchwytów dla stojących pasażerów, co powoduje, że wywieszone ostrzeżenie o gwałtownym hamowaniu brzmi jak kpina.
    Obecne walory użytkowe tego typu tramwajów predestynują je najbardziej do poruszania się po liniach niezbyt uczęszczanych, w godzinach pozaszczytowych i na trasach o rzadko rozmieszczonych przystankach, a więc najlepiej jako wycieczkowe dla emerytów i rencistów. Jeśli ich zaletą ma być możliwość kierowania z przodu i z tyłu, a więc bez zawracania, to czy należy rozumieć, że nowa linia tramwajowa na Chełm ma tak właśnie się kończyć, jak przed 45 laty linia „5” – ślepo przy torach kolejowych przy ul. Waryńskiego?
    Jak dotąd najbardziej przyjazne dla pasażerów były tramwaje niskopodłogowe serii 1001, chociaż i tam niektóre siedzenia skutecznie utrudniają poruszanie się wewnątrz. Zaraz po nich plasują się pod tym względem tramwaje przegubowe, z wejściem niskopodłogowym między przegubami. Dla ludzi sprawnych najlepsze jak dotąd są zwykłe tramwaje składane w pociągi, bo tam jest najwięcej wejść/wyjśc dla pasażerów, a o to przecież w komunikacji miejskiej powinno chodzić.
    Konkludując: jeśli zakup takiego tramwaju był świadomym wyborem, to znaczy, że wybierał go człowiek nie jeżdżący na co dzień tramwajami w Gdańsku.

    • 0 0

  • observer

    mała korekta do Sławka
    ad 2) ten 'zabytek' z Niemiec posiada dokładnie jedna parę mniej drzwi aniżeli 'nówka' Citadis NG d99 jeżdżący obecnie po gdańsku . Dodatkowo wspomniany Citadis również nie posiada wejść między przegubami.
    ad 3) hmmm dziwne.. mówimy o tym samym tramwaju? jakoś zawsze miałem gdzie się załapać za uchwyt a do ludzi z długimi rękoma nie należę.
    I nie chciałbym psuć tak pięknego dnia złymi wieściami ale ten skład prawdopodobnie docelowo będzie jeździć na Chełm. Taki psikus.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane