- 1 Wyprosił z autobusu dzieci z hulajnogami (588 opinii)
- 2 Pierwsze spotkanie trzech prezydentek (198 opinii)
- 3 15-latek autem na minuty uciekał policji (93 opinie)
- 4 Dziki parking taksówek przy stacji PKM (128 opinii)
- 5 Protest na ul. Boh. Getta Warszawskiego (86 opinii)
- 6 Oszukana na "akcje Orlenu" straciła 140 tys. zł (179 opinii)
Za sprawą przebudowy torowiska tramwajowego we Wrzeszczu po raz pierwszy w Gdańsku zostanie w pełni wykorzystany dwukierunkowy tramwaj sprowadzony w tym roku z Niemiec.
W niedzielę 1 lipca zmienia się kursowanie tramwajów w Gdańsku. Wszystko za sprawą remontu torowiska w al. Grunwaldzkiej. Z tego powodu tramwaje nie będą kursowały od niewielkiej pętli przy Abrahama, do skrzyżowania Grunwaldzkiej z Jaśkową Doliną.
W związku z remontem linie tramwajowe 6, 11, 12, 15 zostają zawieszone, natomiast w ich miejsce wprowadzona zostaje komunikacja zastępcza.
Linia:
- 90 na trasie: SIEDLCE - Kartuska - Dworzec PKS - Zwycięstwa - Opera - Hallera - Brzeźno - NOWY PORT,
- 92 na trasie: ABRAHAMA - Wita Stwosza - Oliwa - Przymorze - Zaspa - Hallera - Kliniczna - Jana z Kolna - Dworzec Główny - HUCISKO - Dworzec PKS - Zwycięstwa - Opera - Hallera - Zaspa - Przymorze - Oliwa - Wita Stwosza - ABRAHAMA,
- 96 na trasie: ABRAHAMA - Oliwa - JELITKOWO.
Pomiędzy zajezdnią tramwajową na Abrahama, a Operą Bałtycką We Wrzeszczu za tramwaj funkcjonować będzie linia autobusowej komunikacji zastępczej T11. Przystanek początkowy przy Operze znajdować będzie się w zatoce w której zatrzymuje się linia B w stronę Portu Lotniczego (obok siedziby Sądu Administracyjnego). Przystanek początkowy Abrahama zlokalizowany będzie w tym samym miejscu z którego odjeżdża linia N5 w stronę Jelitkowa.
Pomiędzy Jaśkową Doliną, a Operą Bałtycką będzie kursowała wahadłowo linia tramwajowa 99. To pierwszy przypadek w Gdańsku, gdy tramwaj pojedzie tam, skąd przyjechał bez korzystanie z pętli, czy obrotnicy. Jest to możliwe dzięki dwukierunkowym tramwajom Düwag N8C, które gdański ZKM kupił w tym roku z Dortmundu.
Jaskółka wspólnego biletu
Żeby zmniejszyć niedogodności dla pasażerów wynikające z remontu torów we Wrzeszczu, gdański ZTM porozumiał się z SKM. Dzięki temu pasażerowie gdańskiej komunikacji, którzy posiadają bilet miesięczny na trasę Gdańsk Oliwa - Gdańsk Główny, będą mogli podróżować kolejką miejską.
Wspólna oferta dotyczyć będzie osób korzystających z przejazdów tramwajami linii: 6, 11, 12 i 15 (do Opery) z Oliwy, Osowy lub Strzyży w kierunku Wrzeszcza, Politechniki oraz centrum Gdańska. Wspólna oferta nie dotyczy przejazdów na podstawie biletów jednorazowych.
Umowa ważna jest od 1 lipca do 31 sierpnia br.
Opinie (112) 5 zablokowanych
-
2007-07-01 22:34
Szczerze to o 100 razy bardziej wole tramwaje niz autobusy. Przede wszystkim tramwaje nie musza stac w korkach i przyjezdaja ZAWSZE na czas wg rozkladu.
- 0 0
-
2007-07-01 23:00
a co z inwalidami I grupy
ktorzy maja prawo do bezplatnej jazdy z przewodnikiem srodkami komunikacji miejskiej jak tramwaj czy autobus?
- 0 0
-
2007-07-01 23:24
Może i tramwaje kursują wg rozkładu, tylko dlaczego pokonanie ok. 10 km zajmuje nawet 40 min????? Trolejbusem ok. 10 km pokonuję mniej więcej w 26 min. To prawda - trolejbus stoi w korku, ale wraz z oddaniem kluczowych inwestycji (Różowa i Trasa Kwiatkowskiego) i na korki w Gdyni przyjdzie kres.
P.S.
Dawno na tym portalu nie toczyła się tak merytoryczna dyskusja - napinacze śpią???:):):)- 0 0
-
2007-07-01 23:38
sorry ale pleciesz
trajtki stoją jak wszystkie pojazdy w korkach. Tramwaj w tym czasie mknie
- 0 0
-
2007-07-02 07:56
Gdynia - przedmieścia
gdyby Gdynia... gdyby miała tarmwaje, to byście tu chwalili tramwaje, a nie trajtki, one stoją w takich samych korkach jak autobusy, a co do poziomu życia w Gdańsku czy w Gdyni, co to za porównanie? oczywiście, że Gdańsk-tylko Gdańsk, nie ma żadnej dyskusji :-)))
- 0 0
-
2007-07-02 07:57
poniedziałek rano - zakosili przystanek - nie ma
informacji na Grunwaldzkiej/Slowackiego - ZERO
***
Czy ktoś wie, jak dojechać z gdańska na przymorze?
Szukam przystanku koło dworca w Gdańsku, bo widzę, że linia tramwajowa juz działa. Przechodzę przez tunel, jest informacja! Tu kierunek Zaspa i Jelitkowo, tramwaj 8, glosi informacja na dużej żóltej tablicy. Tylko że kierunek się nie zgadza, bo w stronę Bramy Wyżynnej, nie Jelitkowa. Ludzie z przystanku kręcą głowami, że nie tędy, tylko z drugiego przystanku.
Drugi przystanek, zero informacji, ósemki brak, ludzie nic nie wiedzą, ktoś czeka na 2.
Dobrze, że w Gdańsku jest jeszcze kolejka SKM, bo komunikacja miejska olewa pasażerów totalnie.- 0 0
-
2007-07-02 07:59
info jest!
przecież jest info, jechałem z Dworca Gł. i wszystko jasne, trzeba było sobie na stronie ztm'u przeczytać jakie są zmiany!
- 0 0
-
2007-07-02 08:03
ty ok
Nie chodzę z laptopem po ulicy, szukać strony zkm czy ztm.
W domu, wyobraź sobie, też nie mam.
Może w Gdańsku potrzebne jest jakieś dodatkowe wyposażenie, zeby znaleźć przystanek?- 0 0
-
2007-07-02 08:26
nowość z Dortmundu
W ostatni piątek, około godz. 12.00, miałem pierwszą okazję jechać tramwajem nowej serii 1140, sprowadzonym z Niemiec. Wrażenia z podróży są następujące: 1) tramwaj wewnątrz sprawia wrażenie węższego od dotychczasowych, okazuje się, że ma po jednej stronie podwójne siedzenia, co bardzo utrudnia poruszanie się wewnątrz, zwłaszcza przy przejściu przez „przeguby”; 2) jest zbyt mało wejść/wyjść dla pasażerów, zwłaszcza odcinek między przegubami jest ich całkowicie pozbawiony, co w zestawieniu z trudnym przechodzeniem wewnątrz powoduje zatory przy wejściach, a dalej przestrzeń jest niewykorzystana; 3) tramwaj ma wewnątrz za mało uchwytów dla stojących pasażerów, co powoduje, że wywieszone ostrzeżenie o gwałtownym hamowaniu brzmi jak kpina.
Obecne walory użytkowe tego typu tramwajów predestynują je najbardziej do poruszania się po liniach niezbyt uczęszczanych, w godzinach pozaszczytowych i na trasach o rzadko rozmieszczonych przystankach, a więc najlepiej jako wycieczkowe dla emerytów i rencistów. Jeśli ich zaletą ma być możliwość kierowania z przodu i z tyłu, a więc bez zawracania, to czy należy rozumieć, że nowa linia tramwajowa na Chełm ma tak właśnie się kończyć, jak przed 45 laty linia „5” – ślepo przy torach kolejowych przy ul. Waryńskiego?
Jak dotąd najbardziej przyjazne dla pasażerów były tramwaje niskopodłogowe serii 1001, chociaż i tam niektóre siedzenia skutecznie utrudniają poruszanie się wewnątrz. Zaraz po nich plasują się pod tym względem tramwaje przegubowe, z wejściem niskopodłogowym między przegubami. Dla ludzi sprawnych najlepsze jak dotąd są zwykłe tramwaje składane w pociągi, bo tam jest najwięcej wejść/wyjśc dla pasażerów, a o to przecież w komunikacji miejskiej powinno chodzić.
Konkludując: jeśli zakup takiego tramwaju był świadomym wyborem, to znaczy, że wybierał go człowiek nie jeżdżący na co dzień tramwajami w Gdańsku.- 0 0
-
2007-07-02 10:23
observer
mała korekta do Sławka
ad 2) ten 'zabytek' z Niemiec posiada dokładnie jedna parę mniej drzwi aniżeli 'nówka' Citadis NG d99 jeżdżący obecnie po gdańsku . Dodatkowo wspomniany Citadis również nie posiada wejść między przegubami.
ad 3) hmmm dziwne.. mówimy o tym samym tramwaju? jakoś zawsze miałem gdzie się załapać za uchwyt a do ludzi z długimi rękoma nie należę.
I nie chciałbym psuć tak pięknego dnia złymi wieściami ale ten skład prawdopodobnie docelowo będzie jeździć na Chełm. Taki psikus.- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.