• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia skarży się policji na wykonawcę Trasy Kaszubskiej

Michał Sielski
22 września 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Według władz Gdyni za korki w ostatnich tygodniach odpowiada chaotycznie działający wykonawca prac. Według władz Gdyni za korki w ostatnich tygodniach odpowiada chaotycznie działający wykonawca prac.

Gdyńscy urzędnicy powiadomili policję, że wykonawca Trasy KaszubskiejMapka samowolnie zmienia organizację ruchu na budowanej trasie i w jej okolicach, zwłaszcza w pobliżu wjazdów na obwodnicę. Stojący w gigantycznych niemal każdego dnia korkach obwiniają za to miasto, które z tą inwestycją nie ma nic wspólnego.



Użytkownicy naszej aplikacji zostali już o tym powiadomieni
Pobierz aplikację: Android iPhone


Kto jest winny korkom podczas budowy Trasy Kaszubskiej?

O tym, że korki w okolicach węzła łączącego Trasę Kaszubską z Obwodnicą Trójmiasta dokuczają mieszkańcom od wielu miesięcy, piszemy regularnie. Zatory powstają z kilku przyczyn.

Jedną z nich bez wątpienia są błędne wskazania nawigacji, która nie nadąża za zmianami na remontowanych i budowanych drogach.

Korki przez nawigację Google Maps

Kolejną przyczyną jest prowadzona równolegle budowa węzła Karwiny, gdzie inwestorem jest Gdynia.

Ale władze miasta za największego winowajcę uważają wykonawcę Trasy Kaszubskiej, czyli firmę Polaqua, działającą na zlecenie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Faktem jest bowiem, że już niejednokrotnie wykonawca Trasy Kaszubskiej zaskakiwał wszystkich. Było już nawet tak, że GDDKiA informowała o planowanych zmianach w ruchu, media publikowały komunikaty ostrzegające kierowców, po czym okazywało się, że... zmiany są, ale zupełnie inne.

Wykonawca zmienił zdanie i zwęził obwodnicę



Było tak choćby, gdy wprowadzono bez wcześniejszej konsultacji ruch wahadłowy na ul. NowowiczlińskiejMapka.

I tego już było dla władz Gdyni za wiele. Urzędnicy poinformowali, że prezydent Gdyni zdecydował się zawiadomić o tym policję, informując Komendę Wojewódzką Policji w Gdańsku o możliwości popełnienia wykroczenia przez spółkę Polaqua.

Po tych korkach Gdynia po raz pierwszy powiadomiła policję:

Wśród wskazanych w zawiadomieniu naruszeń wymieniono niezłożenie projektu czasowej organizacji ruchu z wnioskiem o wydanie opinii, naruszenie zapisów Rozporządzenia ministra infrastruktury oraz brak wymaganego zawiadomienia o zmianach w ruchu. W tym tygodniu zawiadomienie złożono po raz kolejny.

- Nie możemy tolerować sytuacji, w której wykonawca lekceważy wszystkie interesy poza własnym. Nie do przyjęcia jest, że z powodu nieudolności i braku odpowiedzialności firmy, której powierzono budowę drogi, stale cierpią mieszkańcy i przedsiębiorcy - mówi Michał Guć, wiceprezydent Gdyni. - Każdy jest w stanie zrozumieć, że wielka inwestycja może incydentalnie rodzić problemy mimo dobrej woli wszystkich zainteresowanych. Nie może to jednak mieć miejsca systematycznie, nie ma mojej zgody na to, by notoryczne naruszenia prawa oraz brak zrozumienia na, czym polega partnerska współpraca, utrudniały życie tysięcy gdynian, którzy nie mogą dojechać do domu, pracy, lekarza, nie tylko własnym pojazdem, ale i komunikacją miejską, która w Gdyni zawsze słynęła z punktualności, a teraz tkwi w nieprzewidywalnych korkach.
Poprosiliśmy firmę Polaqua o odniesienie się do tych zarzutów, ale do tej pory nie dostaliśmy odpowiedzi na nasze pytanie. Gdy tylko nadejdzie, zamieścimy ją w artykule.

Trasa Kaszubska: co powstaje



Odcinek Gdynia-Szemud - 22 km:
  • trzy węzły: mniejszy w Koleczkowie i dwa duże w Chwaszczynie oraz Gdyni-Wielkim Kacku,
  • dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
  • na odcinku Chwaszczyno-Gdynia-Wielki Kack oraz na odcinku Obwodnicy Trójmiasta w obrębie węzła Gdynia-Wielki Kack - będą po trzy pasy na długości ok. 2,9 km.
Powstanie 37 obiektów inżynierskich, w tym mosty, estakady, 22 wiadukty, dwa przejścia podziemne i kładki dla pieszych. Oprócz drogi ekspresowej zbudowanych zostanie ok. 12,2 km dróg lokalnych i ok. 15,3 km dróg zapewniających dojazd do nieruchomości pozbawionych dostępu do drogi publicznej przez budowę drogi ekspresowej. Do tego ok. 1,3 km dróg służących obsłudze trasy. Podróżujący będą mogli skorzystać z dwóch miejsc obsługi podróżnych zlokalizowanych w pobliżu miejscowości Kamień.

Odcinek Szemud-Luzino - 10,3 km:
  • dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
  • węzeł Szemud na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 224.
Powstaną 22 obiekty inżynierskie, w tym dwa mosty i dwie estakady. Oprócz trasy głównej zostaną przebudowane drogi o długości ok. 5 km i wybudowane nowe, zapewniające dojazd do nieruchomości oraz służące obsłudze trasy o długości ok. 10 km.

Odcinek Luzino-Bożepole - 10,4 km:
  • dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
  • trzy węzły drogowe: Bożepole Wielkie, Strzebielino, Luzino,
  • obwód utrzymania drogi ekspresowej przy węźle Luzino,
  • miejsce obsługi podróżnych.


Miejsca

Opinie (227) ponad 10 zablokowanych

  • Dobrze, że władza wyprowadziła mnie z błędu

    Ja myślałem, że gdyńskie korki powstają przez infrastrukturę drogową zatrzymaną w rozwoju w latach 90-tych i brak realnej alternatywy w postaci szybkiej i taniej komunikacji miejskiej.

    • 14 0

  • "Poprosiliśmy firmę Polaqua o odniesienie się do tych zarzutów..."

    Merytoryczną, konkretną odpowiedź ze wskazaniem winnych samowolki w organizacji ruchu zobaczycie jak świnia niebo

    Jeżeli w ogóle, to co najwyżej nic nie znaczący PR-owy bełkot jakiegoś "rzecznika"

    • 7 1

  • Zakończenie (2)

    A czy ktoś mógłby w końcu podać do publicznej wiadomości kiedy będzie rzeczywiste zakończenie budowy. 3 lata robi się z ludzi i**otów.

    • 14 1

    • Oficjalnie 24 czerwca (1)

      Podobno od tej daty naliczane są kary.

      • 3 0

      • Którego roku? Pytam serio.

        • 4 0

  • teraz ? na serio teraz ? (2)

    dopiero się ktoś zorientował że coś jest nie tak ? tuż przed zakończeniem robót i oddaniem trasy ? Z tą organizacją od początku jest bałagan i nieporozumienie. No ale tak to już jest z polityką GW. Na leśnych długich i prostych odcinkach pokazano zaawansowanie robót i wzięto kasę. Sam węzeł zostawiono na koniec, bo wiadomo że nikt ich z rozgrzebanym węzłem nie wyrzuci z budowy. Więc sobie spokojnie dłubią i przedłużają terminy wiedząc, że GDDKiA ma nóż na gardle.

    • 6 1

    • Tuż przed. (1)

      Gratuluje optymizmu. Termin do końca października jest już raczej nieaktualny. Łatwiej spotkać yeti niż robotników na tej budowie, a wszystko dalej rozgrzebane. Ponadto inwestycja to nie tylko jezdnie, do tego dochodzą zniszczone chodniki i ścieżki rowerowe na Dąbrowie i Karwinach. Takim tempem to do 2025 nie skończą.

      • 6 0

      • I skarpy niech w końcu porządnie umocnią, bo im spływają po każdym większym deszczu...

        • 1 0

  • Niezłe jajca. Dla rozrywki przejadę się i zobaczę jak to wygląda;) (1)

    • 2 1

    • Tylko nie rób tego w godzinach szczytu, bo utkniesz na 2 godziny.

      • 6 0

  • Zgłoszenie na policję to zasłona dymna (1)

    Lepiej, żeby szanowna redakcja zainteresowała się sytuacją z węzłem Karwiny. Nie ma pieniędzy na tą inwestycję.

    • 18 0

    • Przecież to tuba propagandowa siwiutkiego, to czego się spodziewałes

      • 1 0

  • Wielkie budowy realnego socjalizmu

    • 3 1

  • Panie G..

    Taka przypowieść "przygadał kocioł garnkowi" tzn: dotyczy to realizowanie zdań gminy my mieszkańcy swoje a wykonawca tj. prezydent i jego współpracownicy swoje. Znajomo, podobnie brzmi !!!

    • 6 2

  • Było tak choćby, gdy wprowadzono bez wcześniejszej konsultacji ruch wahadłowy na ul. Nowowiczlińskiej. I tego już było dla wład (1)

    A którędy do magistratu jeździ prezydent Gdyni?

    • 7 0

    • I już oczywista jest postawa um

      Bo uciążliwości dotknęły osobiście prezydenta.

      • 1 0

  • "obwiniają za to miasto, które z tą inwestycją nie ma nic wspólnego" haha inwestycja opozniona o 15 lat minimum... skrzyzowanie na dabrowie od 20 lat minimum bez zadnych koniecznych zmian, korki przez czerwoną fale... a te sciervva śmią nam mówić o ekologii!

    • 7 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane