- 1 Masz interes? Zostaw kartkę (30 opinii)
- 2 Reforma ortografii wymusi zmiany w miastach (105 opinii)
- 3 Całe Trójmiasto w strefie zakażenia ASF (254 opinie)
- 4 Lody Miś były serwowane na ruinach zamku (74 opinie)
- 5 Od soboty spore utrudnienia na A1 (56 opinii)
- 6 Wojsko oferuje 6 tys. zł za wspólne wakacje (325 opinii)
Gdynia skarży się policji na wykonawcę Trasy Kaszubskiej
Gdyńscy urzędnicy powiadomili policję, że wykonawca Trasy Kaszubskiej samowolnie zmienia organizację ruchu na budowanej trasie i w jej okolicach, zwłaszcza w pobliżu wjazdów na obwodnicę. Stojący w gigantycznych niemal każdego dnia korkach obwiniają za to miasto, które z tą inwestycją nie ma nic wspólnego.
Jedną z nich bez wątpienia są błędne wskazania nawigacji, która nie nadąża za zmianami na remontowanych i budowanych drogach.
Korki przez nawigację Google Maps
Kolejną przyczyną jest prowadzona równolegle budowa węzła Karwiny, gdzie inwestorem jest Gdynia.
Ale władze miasta za największego winowajcę uważają wykonawcę Trasy Kaszubskiej, czyli firmę Polaqua, działającą na zlecenie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Faktem jest bowiem, że już niejednokrotnie wykonawca Trasy Kaszubskiej zaskakiwał wszystkich. Było już nawet tak, że GDDKiA informowała o planowanych zmianach w ruchu, media publikowały komunikaty ostrzegające kierowców, po czym okazywało się, że... zmiany są, ale zupełnie inne.
Wykonawca zmienił zdanie i zwęził obwodnicę
Było tak choćby, gdy wprowadzono bez wcześniejszej konsultacji ruch wahadłowy na ul. Nowowiczlińskiej.
I tego już było dla władz Gdyni za wiele. Urzędnicy poinformowali, że prezydent Gdyni zdecydował się zawiadomić o tym policję, informując Komendę Wojewódzką Policji w Gdańsku o możliwości popełnienia wykroczenia przez spółkę Polaqua.
Po tych korkach Gdynia po raz pierwszy powiadomiła policję:
- Nie możemy tolerować sytuacji, w której wykonawca lekceważy wszystkie interesy poza własnym. Nie do przyjęcia jest, że z powodu nieudolności i braku odpowiedzialności firmy, której powierzono budowę drogi, stale cierpią mieszkańcy i przedsiębiorcy - mówi Michał Guć, wiceprezydent Gdyni. - Każdy jest w stanie zrozumieć, że wielka inwestycja może incydentalnie rodzić problemy mimo dobrej woli wszystkich zainteresowanych. Nie może to jednak mieć miejsca systematycznie, nie ma mojej zgody na to, by notoryczne naruszenia prawa oraz brak zrozumienia na, czym polega partnerska współpraca, utrudniały życie tysięcy gdynian, którzy nie mogą dojechać do domu, pracy, lekarza, nie tylko własnym pojazdem, ale i komunikacją miejską, która w Gdyni zawsze słynęła z punktualności, a teraz tkwi w nieprzewidywalnych korkach.
Poprosiliśmy firmę Polaqua o odniesienie się do tych zarzutów, ale do tej pory nie dostaliśmy odpowiedzi na nasze pytanie. Gdy tylko nadejdzie, zamieścimy ją w artykule.
Trasa Kaszubska: co powstaje
Odcinek Gdynia-Szemud - 22 km:
- trzy węzły: mniejszy w Koleczkowie i dwa duże w Chwaszczynie oraz Gdyni-Wielkim Kacku,
- dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
- na odcinku Chwaszczyno-Gdynia-Wielki Kack oraz na odcinku Obwodnicy Trójmiasta w obrębie węzła Gdynia-Wielki Kack - będą po trzy pasy na długości ok. 2,9 km.
Odcinek Szemud-Luzino - 10,3 km:
- dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
- węzeł Szemud na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 224.
Odcinek Luzino-Bożepole - 10,4 km:
- dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
- trzy węzły drogowe: Bożepole Wielkie, Strzebielino, Luzino,
- obwód utrzymania drogi ekspresowej przy węźle Luzino,
- miejsce obsługi podróżnych.
Pytanie czy to ma związek ze zgłoszeniem przez miasto doniesienia na wykonawcę robót... (9 opinii)
Miejsca
Opinie (227) ponad 10 zablokowanych
-
2022-09-22 12:13
Dobrze, że władza wyprowadziła mnie z błędu
Ja myślałem, że gdyńskie korki powstają przez infrastrukturę drogową zatrzymaną w rozwoju w latach 90-tych i brak realnej alternatywy w postaci szybkiej i taniej komunikacji miejskiej.
- 14 0
-
2022-09-22 12:18
"Poprosiliśmy firmę Polaqua o odniesienie się do tych zarzutów..."
Merytoryczną, konkretną odpowiedź ze wskazaniem winnych samowolki w organizacji ruchu zobaczycie jak świnia niebo
Jeżeli w ogóle, to co najwyżej nic nie znaczący PR-owy bełkot jakiegoś "rzecznika"- 7 1
-
2022-09-22 12:18
Zakończenie (2)
A czy ktoś mógłby w końcu podać do publicznej wiadomości kiedy będzie rzeczywiste zakończenie budowy. 3 lata robi się z ludzi i**otów.
- 14 1
-
2022-09-22 13:20
Oficjalnie 24 czerwca (1)
Podobno od tej daty naliczane są kary.
- 3 0
-
2022-09-22 14:42
Którego roku? Pytam serio.
- 4 0
-
2022-09-22 12:22
teraz ? na serio teraz ? (2)
dopiero się ktoś zorientował że coś jest nie tak ? tuż przed zakończeniem robót i oddaniem trasy ? Z tą organizacją od początku jest bałagan i nieporozumienie. No ale tak to już jest z polityką GW. Na leśnych długich i prostych odcinkach pokazano zaawansowanie robót i wzięto kasę. Sam węzeł zostawiono na koniec, bo wiadomo że nikt ich z rozgrzebanym węzłem nie wyrzuci z budowy. Więc sobie spokojnie dłubią i przedłużają terminy wiedząc, że GDDKiA ma nóż na gardle.
- 6 1
-
2022-09-22 12:28
Tuż przed. (1)
Gratuluje optymizmu. Termin do końca października jest już raczej nieaktualny. Łatwiej spotkać yeti niż robotników na tej budowie, a wszystko dalej rozgrzebane. Ponadto inwestycja to nie tylko jezdnie, do tego dochodzą zniszczone chodniki i ścieżki rowerowe na Dąbrowie i Karwinach. Takim tempem to do 2025 nie skończą.
- 6 0
-
2022-09-22 12:35
I skarpy niech w końcu porządnie umocnią, bo im spływają po każdym większym deszczu...
- 1 0
-
2022-09-22 12:30
Niezłe jajca. Dla rozrywki przejadę się i zobaczę jak to wygląda;) (1)
- 2 1
-
2022-09-22 12:33
Tylko nie rób tego w godzinach szczytu, bo utkniesz na 2 godziny.
- 6 0
-
2022-09-22 12:32
Zgłoszenie na policję to zasłona dymna (1)
Lepiej, żeby szanowna redakcja zainteresowała się sytuacją z węzłem Karwiny. Nie ma pieniędzy na tą inwestycję.
- 18 0
-
2022-09-22 22:23
Przecież to tuba propagandowa siwiutkiego, to czego się spodziewałes
- 1 0
-
2022-09-22 12:32
Wielkie budowy realnego socjalizmu
- 3 1
-
2022-09-22 12:36
Panie G..
Taka przypowieść "przygadał kocioł garnkowi" tzn: dotyczy to realizowanie zdań gminy my mieszkańcy swoje a wykonawca tj. prezydent i jego współpracownicy swoje. Znajomo, podobnie brzmi !!!
- 6 2
-
2022-09-22 12:38
Było tak choćby, gdy wprowadzono bez wcześniejszej konsultacji ruch wahadłowy na ul. Nowowiczlińskiej. I tego już było dla wład (1)
A którędy do magistratu jeździ prezydent Gdyni?
- 7 0
-
2022-09-22 14:13
I już oczywista jest postawa um
Bo uciążliwości dotknęły osobiście prezydenta.
- 1 0
-
2022-09-22 12:46
"obwiniają za to miasto, które z tą inwestycją nie ma nic wspólnego" haha inwestycja opozniona o 15 lat minimum... skrzyzowanie na dabrowie od 20 lat minimum bez zadnych koniecznych zmian, korki przez czerwoną fale... a te sciervva śmią nam mówić o ekologii!
- 7 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.