• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trasa Kwiatkowskiego do remontu: za 6 mln zł!

Michał Sielski
6 lipca 2009 (artykuł sprzed 14 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Dwa dni zwężenia Estakady Kwiatkowskiego
Jedna przeładowana ciężarówka niszczy estakadę jak milion samochodów osobowych. Jedna przeładowana ciężarówka niszczy estakadę jak milion samochodów osobowych.

Ponad 6 milionów zł będzie kosztował remont gdyńskiej estakady Kwiatkowskiego. Wszystko przez przeładowane ciężarówki, które niszczą nie tylko nawierzchnię, ale nawet podtrzymującą ją konstrukcję.



Raport NIK: polskie drogi remontuje się bez ładu i składu

Jak rozwiązać problem przeładowanych cieżarówek?

Kilka miesięcy temu rozpędzona ciężarówka uderzyła w barierkę na początku starego fragmentu estakady zobacz na mapie Gdyni. Policja odnalazła kierowcę, który będzie miał nie lada kłopot, bo straty oszacowano na 200 tys. zł.

Okazało się, że samochód był przeładowany i wskutek uderzenia naruszył konstrukcję belki, podtrzymującej przęsło estakady. Biegli zalecili natychmiastowe zwężenie drogi do jednego pasa i wprowadzenie na kilkunastometrowym odcinku ograniczenia prędkości do 30 km/h.

Na drodze postawiono barierki i znaki, ale od czasu wypadku nic się tam nie dzieje. Robotników, remontujących trasę nie widać. - Ze względu na wysoki koszt naprawy, musieliśmy ogłosić przetarg. A żeby to zrobić, wcześniej trzeba było zlecić zewnętrznej firmie wykonanie dokumentacji. Na szczęście wszystko jest już gotowe, jeśli zgłoszą się wykonawcy i nie będzie protestów, naprawa powinna się niedługo zacząć. Nam także zależy, by zrobić to jak najszybciej - tłumaczy Stefan Benkowski z Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni.

Dużo większym problemem będzie jednak naprawa trzech przegubów estakady na odcinku pomiędzy bazą kontenerową i morską. Tu także przyczyną usterek są przeładowane TIR-y.

- Ostatnio na jednym z sympozjów ogłoszono wyniki badań, które stwierdzają, że jedna przeładowana ciężarówka niszczy nawierzchnię w równym stopniu co milion samochodów osobowych. Trzeba pamiętać, że w Gdyni mamy dwie bazy kontenerowe, a nie wszyscy przewoźnicy przestrzegają przepisów - dodaje Benkowski.

Właśnie z tego powodu co roku przeprowadza się przegląd estakady, a raz na pięć lat inspektorzy robią to bardzo szczegółowo. Wynikiem tegorocznej kontroli jest właśnie remont przegubów, który według wstępnych szacunków będzie kosztował minimum 6 mln zł.

Opinie (225) 5 zablokowanych

  • Tak jak kiedyś Pierwsi Sekretarze budowali fabryki i osiedla,

    tak obecnie "samorządowcy" znają się na "wszystkim". Przykładem jest wiceprezydent Guć , który morduje ośrodek pomocy dzieciom na Chylonii , gdyż w Gdyni statystyki mają być "czyste" .
    Estakada po 30 latach stękania oddana z ograniczeniem do jednego pasa ruchu i prędkości do 50 km/h gdyż przed samym jej otwarciem policja zwróciła uwagę i słusznie na "przerost formy nad treścią".

    • 5 0

  • wprowadzic wazenie tir'ow na wjazdach na estakade (1)

    i karac idiotow

    • 13 1

    • żal

      ciebie powinni ukarać za błyskotliwość...

      • 2 7

  • ITD do roboty. (2)

    No przeładowane zestawy to jest norma. Np.: Taki WAKOZ Beton gdyby ktoś był na ich bazie gdzie wjeżdżają z piaskiem i żwirem to każda waży grubo ponad 50 ton. Tak samo jest z przeładowanymi kontenerami zamiast jechać koleją jadą ciężarówkami. A recepta jest prosta niech wreszcie ta ITD coś robi. Niech zrobią wagi na wyjeździe z Gdyni wagę i każdy przeładowany zestaw zatrzymują to chyba nic trudnego. Bo zniszczone drogi to nie jest tylko wada dla osobówek. Jazda ciężarówką po koleinach to jest masakra. Mam tylko jeszcze takie pytanie jak ta ciężarówka uszkodziła tą estakadę, kiedy nie słyszałem o jakimś wypadku na niej a jak kierowca uciekł to za mocno nie mógł w nią przyłożyć. Bo jeżeli nie był gabarytem to nie ma opcji, aby nie zahaczyć ją nie uszkadzając sobie poważnie pojazdu.

    • 7 0

    • (1)

      najpierw musi być na to miejsce gdzie niby mają zatrzymywać te samochody przed wjazdami do Gdyni?Taka waga powinna być ulokowana na osobnym fragmencie jezdni bo przejazd przez nią odbywa się w ślimaczym tempie

      • 0 0

      • Nie. Na wjeździe do Wrocławia są ustawione wagi osiowe plus kamery rejestrujące numery tablic. Samochód zatrzymywany jest później. Tak samo powinno być tutaj waga osiowa na estakadzie a przy wjeździe na S6 zrobić parking i ściągać przeładowane zestawy i ważyć na wadze stacjonarnej.

        • 3 0

  • odwrócenie uwagi (1)

    Pewnie "Budyń" chce odwrócić uwagę od wyników kontroli NIK w Gdańsku, Adamowicz na wylocie !!!

    • 8 4

    • do uśmiałem się

      tak można, pomorski rekord dla TIRa to 62 tony i manadat od krokodyli prawie 30 tysięcy !!!

      • 3 0

  • do usmiałem się

    • 0 0

  • 30 kmh - jakas kpina.... (3)

    juz widze jak na tym odcinku TIR rozpeda sie do 70-80km/godz i bezpiecznie wjezdza na obwodnice...co za paranoja, samochodem osobowym mozna ten zakret pokonac bez problemu z predkoscia 80-90km/h.....

    • 0 5

    • Sprawdź najpierw gdzie postawili ten znak a potem cos napisz!

      Czytanie ze zrozumieniem!

      • 4 0

    • chodzi o drugi koniec...

      ... estakady, na obłuzu. to o czym piszesz to faktycznie masakra, ale tam jest chyba do 50, a nie do 30...

      • 1 0

    • To nie chodzi o stronę od obwodnicy tylko od strony Obłuża - nie wiesz to się nie udzielaj!!!!!!

      • 1 0

  • Niska jakość wykonania estakady (2)

    Przegląd estakaty roczny i pięcioletni wymusza Prawo budowlane, a nie przeładowane ciężarówki. Niech Inspekcja Drogowa dokładniej sprawdza TIR-y.
    A gdyby zachowano odpowiednio wysokie standarty jakościowe nie byłoby problemu.

    • 6 2

    • estakaDy i stanDardy

      • 0 2

    • Niska jakość estakady

      Przegląd estakady roczny i pięcioletni wymusza Prawo budowlane, a nie przeładowane ciężarówki. Niech Inspekcja Drogowa dokładniej sprawdza TIR-y.
      A gdyby zachowano odpowiednio wysokie standardy jakościowe nie byłoby problemu.

      • 1 1

  • Dla tzw. 'fachowców' (1)

    Wypowiedzi niektórych ludzi są tak śmieszne, że nie zdajecie sobie sprawy z ich głupoty (quo. własnej) niezależnie od wykonywanej metody budowy dróg 1 przeładowany TIR sieje ogromne pustoszenie w nawierzchni zarówno bitumicznej jak i betonowej!!! Nie liczy się technika wykonania itp. w stosunku do zniszczeń nawierzchni, co prawda wpływa ona ale nie znacząco. Każda droga projektowana jest na określoną prędkość i przepustowość, bo jak wiadomo kasa jest najważniejsza przy budowie więc ma być w miarę tanio. Podczas hamowania i samej jazdy przeładowany tir niszczy zarówno nawierzchnię jak i podbudowę w tej sytuacji filary. Na zachodzie jeśli złapią przeładowany samochód to dostaje taką karę, że żaden spedytor nie odważy się wysłać takiego pojazdu!! I tu jest problem, który należy rozwiązać póki nikt z tym nie zrobi porządku będzie jak jest.

    • 19 0

    • to m oze szybciej by sie wzieli za spedycje ktora rowniez posiada licencje przewoznika

      • 1 0

  • oj - BUBELMAJSTRY !!!>>>

    Pan Stefan Benkowski niech przestanie sie juz wymadrzac!!! .Gdzie byl w ubieglym roku jak oddawali do uzytku bubla na ostatnim odcinku estakady Kwiatkowskiego w postaci nie zbudowania na Morskiej pasow skretu na estakade , nie zauwazyl czy liczyl dni do emeryturki ???. Pozatem estakada na odcinku od Morskiej do bazy kontenerowej ma zle oznakowanie poziome !!! Linie przerywane i ciagle w nieodpowiednich miejscach!!! Czyzby zleceniodawca lub wykonawca byl na bani ?...

    • 4 0

  • Fachowiec (3)

    Chciałbym żeby w tym temacie wypowiedział się pracownik firmy która buduje drogi. Jak te drogi są budowane czy wszystko co jest na "papierze" zgadza sie z wykonaniem??? Odpowiem wam że NIE!!
    W dokumentacji wszystko bardzo fajnie i ładnie wygląda. Wszystko jest obliczone dobrze wytrzymałości nawierzchni itp....
    A wykonanie tego?? Masakra!!

    • 2 4

    • nie chrzań, jest odbiór inwestorski (2)

      są gwarancje na pare lat od budowania drogi, kaucje zatrzymane itp.

      • 2 1

      • chrzanisz to ty cynbale! (1)

        niema zadnego odbioru tylko łapówka w reke! gwarancji tez niema bo zawsze placi za remont miasto!! prosta sprawa droga przy odbiorze była dobra akierowcy zniszczyli wiec kto głabie placi miasto czyli my podatnicy!
        zagranica pucybucie drogi sa bez remontu po 50lat!!
        unas takie znajdziesz tylko poniemieckie!

        • 0 4

        • zawsze płąci za remont miasto? co za bzdura, a jesli inwestorem jest GDDKIA ?

          • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane