- 1 Zabójstwo 69-latki we Wrzeszczu (141 opinii)
- 2 Fotowoltaiczny dziwoląg w Sopocie (99 opinii)
- 3 Przystanki tramwaju wodnego w dzierżawie (50 opinii)
- 4 Kasa samoobsługowa to okazja do kradzieży (151 opinii)
- 5 Wypadek galeonu i motorówki. Jest raport (62 opinie)
- 6 Podrzucanie śmieci to nie wykroczenie? (117 opinii)
Trasa W-Z: zobacz dziś, jak pojedziesz za dwa lata
W trojmiasto.pl już dziś możesz zobaczyć, jak pojedziesz Trasą W-Z wiosną 2012 roku.
Rusza budowa ostatniego odcinka Trasy W-Z: we wtorek podpisano umowę, w środę Skanska przejmie plac budowy, za tydzień ruszą prace. Trasą pojedziemy w maju 2012 r.
"Wuzetkę" zaplanowano w latach 70. ubiegłego wieku i zakładano, że jej budowa skończy się w latach 80. Jednak za PRL-u udało się wybudować jedynie odcinek ze Śródmieścia Gdańska na Chełm, do skrzyżowania z al. Sikorskiego. Na kolejny odcinek - do skrzyżowania z ul. Łostowicką trzeba było czekać 10 lat, do 1998 r.
W 1999 r., gdy decyzją rządu Jerzego Buzka zarządzanie drogami krajowymi w granicach miast trafiło w gestię samorządów, zaczął powstawać kolejny, niemal 2-kilometrowy odcinek "wuzetki" od ul. Łostowickiej do ul. Jabłoniowej. Na kolejny, 3,5-kilometrowy odcinek czekaliśmy aż do końca 2007 roku. Połączył on ul. Jabłoniową z ul. Kartuską.
Teraz została już końcówka: 2,2 km dwujezdniowej trasy od ul. Kartuskiej do Węzła Karczemki. Za 89,5 mln zł wybuduje go Skanska. Termin zakończenia robót: maj 2012 r.
- Będę trzymał kciuki za lekką zimę i żeby udało wam się zdążyć przed czasem - mówił podczas podpisania umowy z generalnym wykonawcą Ryszard Trykosko, prezes spółki GIKE 2012, która w imieniu miasta prowadzi tę inwestycję.
Wraz z "wuzetką" powstanie też ul. Kartuska Północna, a istniejąca nitka ul. Kartuskiej zostanie wyremontowana. Będą one miały charakter dróg lokalnych, podczas gdy Trasa W-Z będzie drogą przelotową. W ramach tej samej inwestycji powstanie kilka wiaduktów, w tym bardzo spektakularny z bursztynem na pylonie.
Ostatni odcinek trasy W-Z będzie powstawał równocześnie z Węzłem Karczemki (koszt: 186,5 mln zł), którego generalnym wykonawca jest Budimex. Czy bezpośrednia bliskość tak dużej inwestycji może być problemem dla budowlańców?
Grzegorz Dąbrowski, kierownik budowy z ramienia firmy Skanska zapewnia, że nie. - Będziemy koordynować nasze prace przy kładzeniu sieci gazowych, elektrycznych i teletechnicznych, ale nie ma potrzeby powoływania wspólnej grupy roboczej. Dobrze współpracujemy z GDDKiA, która jest inwestorem węzła.
- budowę dwujezdniowej trasy W-Z o długości 2,22 km od ul. Kartuskiej do Węzła Karczemki,
- budowę węzła w rejonie ulicy Gronostajowej,
- budowę węzła na skrzyżowaniu z ulicą Nowa Myśliwską,
- budowę skrzyżowania z wyspą centralną na skrzyżowaniu z ulicą Otomińską,
- budowę ulicy Kartuskiej Północnej na długości 840 m,
- przebudowę odcinków ulic bocznych (m.in. Nowa Myśliwska, Kartuska Południowa, Kalinowska, Otomińska) na łącznej długości 2,77 km
- budowę przejścia dla zwierząt pod Trasą W-Z i pod ulicą Kartuską,
- budowę kanalizacji deszczowej i ekranów akustyczne na długości ponad 5 km,
- budowę ścieżek rowerowych na długości ponad 3 km
Opinie (178) ponad 20 zablokowanych
-
2010-08-30 23:37
roboty ruszyły !!!
Ostatnio coś sie ruszyło z wyburzeniami na Kartuskiej - wzięli się ostro do roboty ...
- 0 0
-
2011-11-04 14:20
korki są mniejsze bo jest kryzys i ceny paliwa drogie !!!
Mało kto o tym pisze ,że natężenie ruchu jest mniejsze ponieważ obecna cena paliwa i kryzys - redukują ilość samochodów w mieście .Tak ,tak - na korki ma wpływ także cena paliwa około 6 zł za litr która powoduje ,że niektórzy kierowcy jeżdżą rzadziej lub mniej. Gdyby iść takim podobnym tokiem rozumowania to niższa cena paliwa spowoduje większą ilość pojazdów i w ten czas damy sobie odpowiedź na ile przydatne są obwodnice i komputery w relacji do ceny paliwa ? Czy grozi niektórym miastom w Europie nakazowe poruszanie się samochodów wg .rejestracji parzystej i nieparzystej - gdy będzie nie kryzys lecz bum motoryzacyjny ?
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.