• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trasą WZ dotrzemy do granicy miasta

Krzysztof Koprowski
3 grudnia 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Najdłuższa ulica w Trójmieście widziana z góry
Obecne zakończenie poszerzonej ul. Kartuskiej (Trasy W-Z) za obwodnicą - skrzyżowanie z ul. Otomińską. Obecne zakończenie poszerzonej ul. Kartuskiej (Trasy W-Z) za obwodnicą - skrzyżowanie z ul. Otomińską.

Trasą W-Z w najbliższych latach dotrzemy do granicy z gminą Żukowo. Gdańsk przygotowuje dokumentację dla inwestycji, która zakłada poszerzenie ul. Kartuskiej po zachodniej stronie obwodnicy zobacz na mapie Gdańska do czterech pasów. Będzie też infrastruktura dla pieszych i rowerzystów.



Czy zachodni odcinek Trasy W-Z powinien być bezkolizyjny

Najnowszym fragmentem "wuzetki" jest obecnie odcinek między ul. tzw. Nową Gronostajową zobacz na mapie GdańskaOtomińską zobacz na mapie Gdańska wraz z przebudowanym węzłem z obwodnicą (inwestycja GDDKiA). Droga była realizowana w okresie przygotowań Gdańska do Euro 2012. Teraz miasto chce trasę kontynuować w ramach wsparcia unijnego do 2020 r.

Przedłużenie Trasy W-Z ma również posiadać dwie dwupasowe jezdnie, przy czym ruch nie będzie się już odbywał bezkolizyjnie, jak na wcześniejszym odcinku. Dzięki temu wjazd do miasta będzie nieco ograniczany i stopniowany sygnalizacjami świetlnymi. Propozycja takich rozwiązań pojawiła się już wiele lat temu - skrzyżowania kolizyjne widnieją np. w studium z 2007 r.

Czytaj też: Debata towarzysząca pracom nad nowym studium: Jak będziemy poruszać się po Gdańsku przyszłości?

Na odcinku o długości 3,2 km (z czego 2,9 w granicach administracyjnych miasta) powstanie pięć skrzyżowań. Są to, licząc od ul. Otomińskiej, skrzyżowania z ulicami: tzw. Nową Inżynierską, Nowatorów, tzw. Nową Stokokłosy, Bysewską oraz drogą lokalną w gminie Żukowo, gdzie nastąpi przejście do przekroju jednojezdniowego dwupasowego.

Czyta też: Plany zagospodarowania m.in. dla osiedla przy ul. Nowej Inżynierskiej

Istniejący i planowany przebieg Trasy W-Z. Istniejący i planowany przebieg Trasy W-Z.
Wszystkie skrzyżowania z wyjątkiem ul. Bysewskiej, gdzie przewiduje się wyspę centralną, planuje się w formie skrzyżowań skanalizowanych. Sygnalizacja pojawić się ma na wszystkich skrzyżowaniach w Gdańsku, zaś w gminie Żukowo "w razie potrzeby".

Wzdłuż rozbudowanej ul. Kartuskiej przewidziano też równolegle tzw. drogi serwisowe do obsługi znajdujących się bezpośrednio przy ulicy nieruchomości. Pojawi się nowe oświetlenie oraz pozostała infrastruktura techniczna typu: sieci wodociągowe, kanalizacja sanitarna, deszczowa, sieć gazowa, telekomunikacyjna itp. Planuje się także zastosować ekrany akustyczne oraz rozbudować zbiornik retencyjny przy ul. Maszynowej.

Czytaj też: Ta woda nas chroni i pozwala wypocząć. Zbiorniki retencyjne na potokach w Trójmieście

Dla pieszych przewiduje się na całej długości chodniki o szerokości co najmniej dwóch metrów (odsunięte od jezdni co najmniej 1,5 m) po stronie południowej. Tu też powstanie wydzielona droga rowerowa. Po stronie północnej przewiduje się ciągi pieszo-rowerowe.

Wzdłuż drogi wykonane zostaną zatoki autobusowe, wyposażone w wiaty.

Dalszy fragment "wuzetki" także będzie wyposażony w ekrany akustyczne, chodniki i infrastrukturę dla rowerów. Pozostaje mieć jedynie nadzieję, że nie zabraknie środków na bieżące utrzymanie. Nz. fragment W-Z w Kokoszkach. Dalszy fragment "wuzetki" także będzie wyposażony w ekrany akustyczne, chodniki i infrastrukturę dla rowerów. Pozostaje mieć jedynie nadzieję, że nie zabraknie środków na bieżące utrzymanie. Nz. fragment W-Z w Kokoszkach.
Inwestycja może być etapowana. Etap I zakłada odcinek Otomińska - Nowa Stokłosy wraz ze skrzyżowaniem oraz tymczasowym powiązaniem ul. Smęgorzyńskiej zobacz na mapie Gdańska do Kartuskiej (W-Z). Etap II to odcinek Nowa Stokłosy - droga lokalna w gminie Żukowo.

- Zadanie podzielone zostało na dwa etapy, ale dokumentacja projektowa oraz wniosek o dofinansowanie z funduszy unijnych złożony zostanie na całość inwestycji, tj. od ul. Otomińskiej do granicy miasta. Szacowany łączny koszt realizacji całej inwestycji wynosi ok. 120 mln zł. Realizacja inwestycji, czy to w pełnym zakresie, czy w podziale na etapy uzależniona będzie od przyznania miastu dofinansowania - informuje Dariusz Wołodźko z Referatu Prasowego Urzędu Miejskiego.
Obecnie inwestycja jest na etapie złożonego wniosku o wydanie decyzji środowiskowej. Należy mieć na uwadze, że jest to jeszcze dość wczesny etap inwestycji i z tego powodu niektóre rozwiązania prezentowane w artykule mogą ulec zmianie.

Uzyskanie uzgodnień oraz opracowanie kompletnego projektu budowlanego planowane jest do końca I kwartału przyszłego roku. Uzyskanie Zezwolenia na Realizację Inwestycji Drogowej planowane jest na II/III kw. 2016 r.

Inwestycja ma być współfinansowana ze środków unijnych - Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-20 (oś priorytetowa IV - infrastruktura drogowa dla miast).

Otwarcie najnowszego odcinka Trasy W-Z pod koniec 2011 r.

Opinie (133) 3 zablokowane

  • Czy zachodni odcinek Trasy W-Z powinien być bezkolizyjny (4)

    tak, dzięki temu więcej aut wjedzie do miasta i na odcinek między obwodnicą i Łostowicką
    57%

    Chyba ktoś zapomniał że potem i tak są światła, najpierw na Łostowickiej a potem 3 Maja.

    Haha chyba chcecie szybciej w dłuższym korku stać.

    • 43 8

    • a wiesz że twoje pytanie jest retoryczne? (3)

      niedawno była ankieta: czy gdyby była komunikacja za darmo, dobra, wygodna, itp., to przesiadłbyś się do niej ze swojego samochodu? Odpowiedź (prawie wszyscy) - NIE. Nic dodać i nic ująć. Nic nie powstrzyma tej rzeki bez zakazów. Nie da się inaczej. No ale pomarzyć sobie można. Ja uważam, że rządzi jakieś lobby samochodowo-przestępcze. Mają wpływ na władzę. Jak bowiem wytłumaczyć brak logiki? Rozum podpowiada, analizuje sytuację i wywodzi wnisoki. A tutaj jest zupełnie inaczej. Jak więc inaczej można to zinterpretować?

      • 12 2

      • o tylko zakazy i sam wie lepiej

        już takich mamy u władzy co wiedza co dla wszystkich dobre !!! Ja chce mieć wybór - będzie dobra komunikacja miejska to z niej skorzystam, jak mi szybciej rowerem czy autem to będę z nich korzystał. A teraz modny zamordyzm jak za Hitlera czy Bieruta.

        • 0 1

      • podpowiem (1)

        Rządzi układ projektowo-budowlany, najlepsza kasa w tym mieście idzie na infrastrukturę drogową każda nowa ulica to dziesiątki milionów na wybudowanie, utrzymanie i remonty a przy takich sumach lody kręcić najłatwiej

        Zdziwiłbyś jakie są powiązania rodzinne i towarzyskie.

        • 7 0

        • ale na budowy domów i ścieżek, parków, placów, rekreacji też byłyby przetargi.

          w tym wypadku nie ma różnicy. Tu jest jeszcze inne kolesiostwo, nie tylko firmy budowlane drogowe. Każdy widzi co się dzieje, a nikt nie reaguje. Ludzie krzyczą, biadolą, zgłąszają problem a władza uszy zasłania. Mają nas za idiotów? Co to za typki.

          • 3 1

  • a na końcu wszyscy się zatrzymają na rondzie w Żukowie (4)

    bo nie wiedzieć czemu miejscowość nie może się doczekać południowego obejścia w stronę Kościerzyny i Kartuz po polach i nieużytkach

    • 95 8

    • (1)

      W ramach budowy obwodnicy metropolitalnej powstanie południowa obwodnica Żukowa w standardzie GP a więc takim jak obecnie odcinek od węzła Karczemki do Łostowickiej. Będzie więc dokładnie tak jak piszesz.

      • 6 0

      • a dlaczzego te Kaszuby nie wystarały sie przez 20 lat o pieniądze na tąinwestycjęe?

        tylko chodzą i żebrzą, jak rumuni. sami niech coś zrobią wreszcie. To gdzie oni w końcu mają tą stolicę? w Kartuzach czy w Gdańsku?

        • 1 2

    • w Żukowie żądzi zrzeszenie. (1)

      Oni do tej pory nie zdobyli ani centa jakichkolwiek środkóœ unijnych. a niedługo kończą się te środki. No ale jak to mówią - jacy mieszkańcy taka władza. Za to dopłaty dostaną za nieużytki.

      • 12 2

      • obwodnica powstałaby gdyby nie ludzie którzy jej nie chcą

        zorientowani wiedzą o co chodzi

        • 14 3

  • ciekawe (4)

    ot polityka, do Żukowa będą przedłużać i poszerzać, a w centrum Gdańska Podwale naturalne przedłużenie trasy WZ w kierunku W-wy będą zwężać, blokować przejściami dla pieszych i sygnalizacją, gdzie tu logika

    • 7 4

    • Przeciez jak chcesz do W-Wy to na obwodnice i cisniesz po A1 i A2. (1)

      Jest o 50 km wiecej niz przez Elblag, Ostrode i Nowy Dwor Mazowiecki, ale 100% mniej fotoradarow i 100 razy wygodniej. Jak masz autko potrafiace wykorzystac autostrade to nawet o pol h szybciej bedziesz.

      Trasa W-Z oznacza "Wschod-Zachod", nie oznacza ze musi nia byc dobry wyjazd na Warszawe lezaca na poludnie.

      • 3 1

      • Ale każdy zaraz jedzie do Warszawy ? Tu zaproponuj obwodnicę południową,

        a niedługo tunel w porcie.

        • 1 1

    • A tunel to nic ? Tamtędy sobie jedź po jego otwarciu, bo po tym dopiero będą

      zwężać Podwale. Dość izolacji dzielnicy za nim. Co to jest ? Terror aut ? Mnie jako kierowcy to przeszkadza, bo autem nie wjadę do łóżka !
      Niekiedy jako pieszy z kluczykami od samochodu w ręku wkurza mnie nadmiar przywilejów dla aut. Wysiada się z samochodu obok palantów niepotrafiących dobrze zaparkować przez co uniemożliwiają sporej liczbie innych kierowców zaparkować - np. przez parkowanie na ukos na dwóch miejscach parkingowych, to po wejściu na chodnik tor przeszkód - inne głupki przeszkadzają pieszym grodząc przejście swymi brykami. Schodzisz na jezdnię to jeszcze inni ci trąbią co robisz na jezdni. Mam ochotę wtedy cisnąć swój kluczyk samochodowy takiemu w jego przednią szybę.

      • 1 0

    • w kierunku Warszawy zapraszamy na obwodnicę

      • 2 1

  • Zlikwidować drogi, budować ścieżki dla rowerów, już w Gdyni na Stryjskiej to zrobili (18)

    Precz z rowerowym terroryzmem. Niech rowerzyści zapakują ze 100 paczek na rower i pedałują do klienta skoro rower buduje gospodarkę. Świat by się bez samochodu nie rozwinął, nie wiem, dlaczego ekoterroryści myślą inaczej.
    Na Stryjskiej dziesiątki kierowców stoją w dłuższym korku, bo jeden pedalarz na godzinę przepedałuje nową ścieżką. To jest ekologia, że samochody stoją przez jednego pedalarza w korku i trują? Kto tak myśli? Może do tego potrzeba Euro 8, którego żaden samochód po 10 latach nie będzie w stanie spełnić, bo nikt zużytego DPF nie wymieni na nowy po 5 latach za 10 tysięcy złotych tylko po to, że ekolodzy mają taki kaprys. Mnie taka kasa nie swędzi i DPF zdemontowałem - niech Diesel kopci, niech pedalarzowi na ścieżce śmierdzi, jeszcze mu zakopcę!

    • 75 139

    • alez masz chlopie frustracje i toczysz piane z pyska jakbys dlugo na powietrzu nie byl. (4)

      powinienes rower kupic to i zdrowia ci przybedzie i powroci pozytywne myslenie a tak sie kisisz jak ogoras w puszce to i mozg masz niedotleniony. Pobiegaj , pojedz na rowerze wsrod przyrody i spojrzysz na swiat bardziej kulturalnie..... Widzisz do czego cie samochod doprowadzil ?.. do frustracji , depresji , stresu , potem cie zona porzuci , dostaniesz zawal i do piasku a ci na rowerach maja przed soba piekne zycie i moga kobiety piekne spotkac jadac . Nie bedzie ci smutno jakbys zszedl i potem spoczywajac w otchlani bys widzial ze na cmentarzu ludzie jezdza wesolo na rowerach i dlatego dluzej pozyja ? ).......przemysl swoje zachowanie i pokochaj rowerzystow !

      • 12 6

      • Rower tak, sam jeżdżę ale dla zdrowia w lesie a nie ww mieście (3)

        w lesie, a nie w mieście wśród wrogo nastawionych kierowców i spalin! Nie siedzę tylko w puszce, mam rower, motocykl i szczupłą sylwetkę, bez brzuszka mimo siedzącej pracy.
        Ścieżki rowerowe w lesie - jestem za, nowa ścieżka na bulwarze oddzielona od pieszych - też za, super pomysł. Można coś dobrego zrobić, ale nie zwężyć ruchliwą drogę i zrobić ścieżkę, tego nie pojmuję!
        Nie pojmuję też tych, co pedałują 20km/h środkiem drogi krajowej poza zabudowanym bez możliwośći wyprzedzenia tworząc korek. Nie oszczędzam im płynu do spryskiwaczy!

        • 4 8

        • Sam se jedź autem - wara od rowerzystów !!! W chamski sposób narzucasz

          innym czym maja jeździć i gdzie. W lesie sam pomykaj na rowerze ! Ja nie mam ochoty stać w korkach, szukać miejsca do zaparkowania, i sprawy, zakupy czy inne rzeczy załatwiam na rowerze.

          I wara ci od Stryjskiej - wielki poszkodowany się znalazł. Sytuacja na Stryjskiej jest taka sama jaka była przed pasami. Więc nie twórz tu rewelacji.

          Jesteś w środku wielkiego pędu Polaków do aut i to one wzajemnie się korkują. Każdy chce jechać autem - to masz co masz.

          A jak taki mocny w pisaniu jesteś to czemu się nie pytasz o rejon Droga Gdyńska / Wielkopolska / Zwycięstwa, gdzie na krótkim odcinku Wielkopolskiej auta jadące w kierunku Sopotu cały czas powinny mieć do swojej dyspozycji dwa pasy, a nie jeden, od Akacjowej.

          Jeśli jedziesz Stryjską i skręcasz w prawo w Zwycięstwa to po cholerę nie odbijasz na Drogę Gdyńską z Ronda Brzeskiego jak ci tak na Stryjskiej ciężko. Tu na niej powinno się zwyczajowo jeździć na wprost do Legionów lub w lewo na Zwycięstwa w kierunku centrum Gdyni.

          I pytanko - tu autobusy 152, W i inne nie przeszkadzają ci jak stają na przystanku "SKM Redłowo" ?

          Jak jesteś nerwus to zmień pracę !

          P.S. Ochlapanie mnie na rowerze to proces sądowy przeciwko tobie i nie wygrasz go, bo jestem dobry w te klocki.

          • 5 1

        • to moze tiry powinny miec jakies armatki wodne i nie oszczedzac kierowcow np. Opla Corsy

          bo taki zawalidroga jedzie.

          • 5 1

        • a ktoś powinien Ci nie szczędzić pały za uszkodzenie ciała

          tak debilu, pryskanie po oczach jest uszkodzeniem ciała.

          • 6 5

    • Sam jesteś potrójnym, chamskim pedalarzem, w dodatku ignorantem i kłamcą !

      Po co ci tam szerszy pas, skoro nie ma szans na dwa w jednym kierunku. Więc nie z pasa rowerowego są tam ... korki ? Znam tę ulicę i co jak z 15 aut naturalnie stanie przed czerwonym, bo w końcu przed Zwycięstwa to co ? Już histeryzujesz że to korek ?

      • 2 0

    • rozumiem, ze kazdy kierowca w samochodzie w Trojmiescie wiezie 100 paczek (1)

      nie wiedzialem, ze jest az tylu kurierow.

      • 7 3

      • nie, on wozi do pracy słuchawki i laptopa

        a ponieważ tyłek przyrósł do fotela, to szuka usprawiedliwienia

        • 4 1

    • a Ty zapakuj 100 paczek do swojego Matiza (4)

      też się nie da, co? A co do Twojego DPF - kiedyś jeszcze zapłacisz za trucie ludzi. Obyś sam dostał raka.

      • 13 20

      • masz Pan/Pani rację ale żeby od razu ludzi ku chorobom gnać (3)

        • 6 5

        • sami się gnają, ale czy polactwo (nie Polacy) się przyzna, że szkodzi sobie i innym?

          • 1 2

        • wycinanie DPF to właśnie gnanie ludzi w choroby (1)

          tak samo jak palenie śmieci, używanie przemysłowych farb w mieszaniach czy stosowanie podejrzanej chemii w spożywce. Dlatego niech każdy z takimi dobrymi pomysłami męczy się z tym, co funduje innym.

          • 9 11

          • jakim ku*asem trzeba być, żeby oszczędności przedkładać nad zdrowie

            Polak. Inny niech ma gorzej, żebym ja miał taniej. Zdychajcie truciciele.

            • 6 3

    • Nie chciało się nosić teczki, trzeba dźwigać woreczki, obywatelu.

      • 1 1

    • Użytkownik obywatel robi herbatę z wody po pierogach,

      • 4 4

    • O rany. jednak w internecie jest sporo świrów

      Nikt tegoi nie kontroluje. wiesz, w sumie napisałeś takie rzeczy, na które są paragrafy. Podaj nazwiskoi adres, nie wstydź się, ja chętnie zgłoszę gdzie trzeba. Tylko boję się, że orzekną żeś niepoczytalny.

      • 11 5

    • zapraszam zdesperowanego pana do Pekinu, będzie pan szczęśliwie oddychał spalinami i kroił powietrze zgodnie ze swoim światopoglądem. Pozdrawia, szczęśliwi i przepełniony endorfinami rowerzysta :)

      • 9 8

    • Ale masz wygiete styki staryyyyyy o nieeeee

      Stryjska od maja będzie jednokierunkowa,wszystko bedzie doskonale więc nie pruj.

      • 17 20

  • (1)

    Nie wspominanie i nie zaznaczenie obwodnicy południowej przy okazji pisania artykułu o "drodze do Żukowa" to jawna manipulacja niegodna dziennikarza panie Kris

    • 1 1

    • Metropolitalnej miało być

      • 0 0

  • Najpierw nowa buloÑska !

    • 4 0

  • południe Gdańska (11)

    niech zajmą się lepiej południem Gdańska, bo osiedli nabudowali a dróg nie ma !!!

    • 53 45

    • a kto nabudował? miasto czy dewelopery? (7)

      pretensje do deweloperów, a nie tanie mieszkania kupują a potem płacz do miasta

      • 24 12

      • Miasto wyznacza plan zagospodarowania (6)

        • 6 5

        • i każe budować już teraz? czy tylko czeka aż jaśniepaństwo się wprowadzi i zacznie budować im drogi (5)

          • 2 3

          • Otóż mędrcu zas...anym obowiązkiem "władz" miasta jest służenie obywatelom. (4)

            Jeśli miasto rozbudowuje się na południe, to powinna być tam zapewniona infrastruktura dla tych obywateli.

            • 7 5

            • Otoz nie miasto, a deweloperzy na zapotrzebowanie rynku (3)

              Bledem miasta bylo pozwalanie na stawianie tam czegokolwiek.

              natomiast podpowiem skad sie wziela tak niska cena tamtejszych mieszkan - to koniec swiata. W cene kazdego metra wliczone jest to, ze mieszka sie de facto na zapchanej blokami wsi.

              • 4 5

              • a co ciebie obchodzi niska cena, wieś z bloczkami czy cokolwiek innego? (2)

                zal du.pe sciska, bo mieszkasz z mama i babcia w falowcu? Jesli ludzie kupili legalnie mieszkanie (i - jak zauwazyl przedmowca - zgodnie z planem zagosp.) i jesli placa miastu podatki, to miasto ma obowiazek traktowac ich na rowni z innymi.

                • 4 8

              • panie "ex-poludnie"

                ani nie mieszkam z mama, ani w falowcu.

                Natomiast zwyczajnie uwazam, ze cena za mieszkanie w tamtej czesci miasta byla tak niska, bo to fatalnie skomunikowana czesc.

                O ile uwazam, ze powinno sie to poprawiac to z olbrzymim naciskiem na komunikacje zbiorowa. Indywidualny transport samochodowy nie rozwiaze problemow komunikacyjnych.

                Nigdzie na swiecie nie rozwiazal w miastach > 500k mieszkancow. Jesli sie myle, to poprosze przyklady.

                • 2 1

              • no właśnie tak jak napisałeś "jeśli płacą podatki"

                tylko że większość nie płaci ich w Gdańsku tylko w Elblągu, Olsztynie, Bydgoszczy, Iławie czy Brodnicy

                • 4 2

    • Widziały gały co brały. (1)

      • 28 10

      • ech
        oni przynajmniej placa podatki na miejscu.
        zaraz ktos powie, ze nie zameldowani
        to placa przynajmniej podatek od nieruchomosci, a i zakupy robia w gdansku a nie w zukowie czy dalej...

        i nie przesadzajmy, z komuny tez skomunikowano zaspe, zabianke... musi byc jakas polityka wzgledem nowych dzielnic

        • 2 3

    • no cóż

      pretensje trzeba mieć do siebie i do dewelopera że się kupiło dom czy mieszkanie na obrzeżach bez dróg, tyle w temacie

      • 5 0

  • Idioci wizjonerzy codziennie jakies bzdurne plany

    • 1 5

  • marzyciel (1)

    Dalej połączyć (i wybudować)z planowaną przed wojną A 6.Część tej autostrady funkcjonuje koło Szczecina.Ślady robót można napotkać od Szczecina ,a kończą się koło Kościerzyny.Dwie godziny do granicy to brzmi zachęcająco.Przy tej autostradzie szybko powstawały by nowe firmy. A 6,A 6,A 6.................................

    • 3 3

    • Berlinkę to masz w Lidlu ;)

      W dzisiejszych czasach, dla 40 mln kraju w zupełności wystarczy S6 Gdańsk - Koszalin - Szczecin.

      A jak się porządnie zabierzemy do roboty i będzie nas z 80 mln to można pomyśleć.

      • 3 2

  • Co za bzdura!

    Planowana niby rozbudowa i tak poważna inwestycja. To jak się pytam po co teraz jest coś przerabiane przy przejściu dla pieszych na wysokości ul. inżynierskiej? Po co był kładziony w zeszłym roku nowy dywanik?
    Widać jak miasto bezsensownie wydaje nadwyżkę pieniędzy z którymi nie ma co zrobić, bo nie umie logicznie inwestować. Lepiej biednym dajcie.

    • 4 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane