• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trasa tramwajowa Nowa Warszawska będzie opóźniona

Michał Brancewicz
28 maja 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
aktualizacja: godz. 11:55 (9 czerwca 2020)
Najnowszy artykuł na ten temat Tramwaje pojadą ciszej przez al. Havla
Docelowo trasa tramwajowa wzdłuż Nowej Warszawskiej ma się połączyć z al. Adamowicza. Na razie jednak nie wiadomo, kiedy uda się wyłonić wykonawcę nawet dla pierwszego etapu prac. Docelowo trasa tramwajowa wzdłuż Nowej Warszawskiej ma się połączyć z al. Adamowicza. Na razie jednak nie wiadomo, kiedy uda się wyłonić wykonawcę nawet dla pierwszego etapu prac.

Różnica między ofertami o budżetem wyniosła 18 mln zł, dlatego miasto zdecydowało się powtórzyć przetarg na budowę pierwszego odcinka trasy tramwajowej wzdłuż Nowej Warszawskiej. To oznacza, że prace wydłużą się do lata 2021 roku. Później zrealizowany zostanie również drugi etap prac.



AKTUALIZACJA 9.06.2020


Przetarg na realizację pierwszego etapu Nowej Warszawskiej został unieważniony ze względu na zbyt wysokie ceny. Kolejny ma być wkrótce ogłoszony. Zmianie ulegnie termin realizacji, który zostanie wyrażony w miesiącach, a nie konkretną datą zakończenia prac. Wybrany wykonawca będzie miał 10 miesięcy od dnia podpisania umowy.

To oznacza, że prace na budowie pierwszego etapu nie zakończą się w tym roku, a dopiero latem 2021 roku.

Przesunie się również w czasie realizacja drugiego etapu. Przetarg ma zostać ogłoszony jesienią tego roku, a prace potrwają do połowy 2022 roku, a nie jak wcześniej planowano, do grudnia 2021.


Jak oceniasz oferty na budowę Nowej Warszawskiej?

Ze względu na zbyt wysokie oferty w przetargu na budowę całej trasy tramwajowej wzdłuż ul. Nowej Warszawskiej miasto zdecydowało się podzielić to przedsięwzięcie na dwa etapy:

  1. od al. HavlaMapka do ul. ŁódzkiejMapka wraz z przebudową skrzyżowania
  2. od ul. Łódzkiej do pętli tramwajowej, która powstała w ramach al. Adamowicza (Nowej Bulońskiej Północnej)


Oferty na budowę pierwszego etapu Nowej Warszawskiej:

  • konsorcjum TOR-KAR-SSON i WPRD Gravel - 37,98 mln zł
  • MTM - 38,8 mln zł.

DRMG planowało wydać na ten etap 20 mln zł.

Warto przypomnieć, że w pierwszym przetargu na budowę całej trasy Nowej Warszawskiej budżet inwestycji wynosił 38 mln zł, czyli tyle, ile teraz firmy chcą za niewielki fragment tego zadania.

Trudno zatem zakładać, że któraś z ofert zostanie wybrana.

Jak będzie wyglądało skrzyżowanie po przebudowie.
  • Od strony al. Armii Krajowej (Trasy W-Z) powstanie dodatkowy peron wyłącznie dla tramwajów skręcających w ul. Nową Warszawską.
  • Od strony ul. Świętokrzyskiej również wydzielony zostanie osobny tor dla tramwajów skręcających z pętli Łostowice-Świętokrzyska w szlak Nowej Warszawskiej, lecz bez dodatkowego przystanku.
  • Pomiędzy al. Havla a ul. Łódzką powstaną dwa perony dla wszystkich tramwajów wjeżdżających i opuszczających trasę w śladzie Nowej Warszawskiej.

Prace budowlane miały potrwać do 30 października 2020 roku. W międzyczasie miasto planowało ogłosić przetarg na drugi etap robót. W tym przypadku realizacja miałaby się zakończyć w grudniu 2021 roku. Wówczas Nowa Warszawska połączyłaby się z torowiskiem, które powstało w ramach budowy al. Adamowicza (Nowej Bulońskiej).

Próbny przejazd tramwaju po al. Adamowicza

Opinie (234) ponad 10 zablokowanych

  • Tramwaj przez Armii Krajowej od odrzańskiej

    Powinni zbudować tory prosto jak zjeżdża tramwaj od przystanku Odrzańska i skręca w Chałubińskiego i wtym miejscu puścić tory dalej prosto i dopiero za mostem na Cedrowej przejeżdżał by przez ulicę do torów na zabornii

    • 4 0

  • Trwaj jest potrzebny jak najszybciej (1)

    Coraz więcej mieskaczow i dla tego

    • 0 2

    • chciałeś prowiedzieć "Trwam"?

      czy jakąś nową stacje zakładasz?

      • 2 0

  • I tak pewnie robote sledziom dadzą

    • 0 0

  • Wsparcie dla lokalnych firm (2)

    WPRD to lokalna firma - z Gdańska. Niech Pani Prezydent udowodni teraz jak dba o lokalne firmy i udzieli zamówienia.

    • 2 2

    • OK

      tylko sam dołóż brakujące 18mln zł

      • 1 1

    • Czy ta firma robiła torowisko koło Opery ?

      • 0 1

  • Niech zrobią Chinczyki (2)

    Zrobią za pół ceny całe torowisko i jeszcze w tym roku

    • 1 2

    • Chińczyki już nie robią za miskę ryżu

      Oni, w przeciwieństwie do nas się ciągle rozwijają.
      I to szybko.

      • 1 1

    • I będziemy mieli torowisko tak jak mieliśmy od nich maseczki z atestem

      • 1 1

  • Wiem jedno , kiedy obliczę sobie ze mój remont ma kosztować 10 tys muszę mieć 16 tys.

    • 2 0

  • Absolutny priorytet

    "Komunikacja miejska jest dla władz miasta absolutnym priorytetem" - Piotr Borawski, zastępca prezydenta.

    Sprawdzam!!!

    • 1 2

  • Gdzie gwarancja ?

    Droga i tory o Opery do Klinicznej tragedia kto to robił ?

    • 0 1

  • Ojej, znowu przeszacowane, bidulki

    • 3 1

  • Wycena pewnie odnosi się do dobrze wykonanej roboty

    A nie popeliny jaka w Trójmieście przoduje.
    Przykładów daleko nie trzeba szukać; tunel pod Wisła, kładka, ławki itd
    Zrobione a po 6-12msc prace konserwacyjne, zamknięcia bo coś nie działa.
    Za jakość i dobrze wykonaną pracę trzeba zapłacić co przynosi spokój na lata a tak inwestycja wyceniana przez pajaców z urzędu w efekcie kosztów eksploatacyjnych osiąga znacznie większe sumy.

    • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane