• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trasa tramwajowa Nowa Warszawska będzie opóźniona

Michał Brancewicz
28 maja 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
aktualizacja: godz. 11:55 (9 czerwca 2020)
Najnowszy artykuł na ten temat Tramwaje pojadą ciszej przez al. Havla
Docelowo trasa tramwajowa wzdłuż Nowej Warszawskiej ma się połączyć z al. Adamowicza. Na razie jednak nie wiadomo, kiedy uda się wyłonić wykonawcę nawet dla pierwszego etapu prac. Docelowo trasa tramwajowa wzdłuż Nowej Warszawskiej ma się połączyć z al. Adamowicza. Na razie jednak nie wiadomo, kiedy uda się wyłonić wykonawcę nawet dla pierwszego etapu prac.

Różnica między ofertami o budżetem wyniosła 18 mln zł, dlatego miasto zdecydowało się powtórzyć przetarg na budowę pierwszego odcinka trasy tramwajowej wzdłuż Nowej Warszawskiej. To oznacza, że prace wydłużą się do lata 2021 roku. Później zrealizowany zostanie również drugi etap prac.



AKTUALIZACJA 9.06.2020


Przetarg na realizację pierwszego etapu Nowej Warszawskiej został unieważniony ze względu na zbyt wysokie ceny. Kolejny ma być wkrótce ogłoszony. Zmianie ulegnie termin realizacji, który zostanie wyrażony w miesiącach, a nie konkretną datą zakończenia prac. Wybrany wykonawca będzie miał 10 miesięcy od dnia podpisania umowy.

To oznacza, że prace na budowie pierwszego etapu nie zakończą się w tym roku, a dopiero latem 2021 roku.

Przesunie się również w czasie realizacja drugiego etapu. Przetarg ma zostać ogłoszony jesienią tego roku, a prace potrwają do połowy 2022 roku, a nie jak wcześniej planowano, do grudnia 2021.


Jak oceniasz oferty na budowę Nowej Warszawskiej?

Ze względu na zbyt wysokie oferty w przetargu na budowę całej trasy tramwajowej wzdłuż ul. Nowej Warszawskiej miasto zdecydowało się podzielić to przedsięwzięcie na dwa etapy:

  1. od al. HavlaMapka do ul. ŁódzkiejMapka wraz z przebudową skrzyżowania
  2. od ul. Łódzkiej do pętli tramwajowej, która powstała w ramach al. Adamowicza (Nowej Bulońskiej Północnej)


Oferty na budowę pierwszego etapu Nowej Warszawskiej:

  • konsorcjum TOR-KAR-SSON i WPRD Gravel - 37,98 mln zł
  • MTM - 38,8 mln zł.

DRMG planowało wydać na ten etap 20 mln zł.

Warto przypomnieć, że w pierwszym przetargu na budowę całej trasy Nowej Warszawskiej budżet inwestycji wynosił 38 mln zł, czyli tyle, ile teraz firmy chcą za niewielki fragment tego zadania.

Trudno zatem zakładać, że któraś z ofert zostanie wybrana.

Jak będzie wyglądało skrzyżowanie po przebudowie.
  • Od strony al. Armii Krajowej (Trasy W-Z) powstanie dodatkowy peron wyłącznie dla tramwajów skręcających w ul. Nową Warszawską.
  • Od strony ul. Świętokrzyskiej również wydzielony zostanie osobny tor dla tramwajów skręcających z pętli Łostowice-Świętokrzyska w szlak Nowej Warszawskiej, lecz bez dodatkowego przystanku.
  • Pomiędzy al. Havla a ul. Łódzką powstaną dwa perony dla wszystkich tramwajów wjeżdżających i opuszczających trasę w śladzie Nowej Warszawskiej.

Prace budowlane miały potrwać do 30 października 2020 roku. W międzyczasie miasto planowało ogłosić przetarg na drugi etap robót. W tym przypadku realizacja miałaby się zakończyć w grudniu 2021 roku. Wówczas Nowa Warszawska połączyłaby się z torowiskiem, które powstało w ramach budowy al. Adamowicza (Nowej Bulońskiej).

Próbny przejazd tramwaju po al. Adamowicza

Opinie (234) ponad 10 zablokowanych

  • Wiem jedno , kiedy obliczę sobie ze mój remont ma kosztować 10 tys muszę mieć 16 tys.

    • 2 0

  • To zacząć od 2 etapu.. (3)

    Ma być tańszy od 1 i skoro miasto ma środki to na razie zakończyć tory przy łódzkiej rozjazdem z nawrotem x dla tramwajów dwukierunkowych

    • 40 9

    • dokładnie!!!

      • 0 0

    • nie pisz takich skomplikowanych rzeczy bo te głąby w tym urzędzie miasta i tak nic nie zrozumieją jak przeczytają co napisałeś

      • 3 1

    • Ale to nic nie da.

      Te 500m do nowej pętli można się przejść.

      • 2 0

  • Trwaj jest potrzebny jak najszybciej (1)

    Coraz więcej mieskaczow i dla tego

    • 0 2

    • chciałeś prowiedzieć "Trwam"?

      czy jakąś nową stacje zakładasz?

      • 2 0

  • Kolejny przykjład ze szkoda kasy na tramwaje ,które są nieekonomiczne za drogie ,kosztowne w utrzymaniu (21)

    zajmują za wiele miejsca a ich budowa przedłuża się latami.Jak bardzo sa awaryjne wie każdy kto z nich korzysta .Ich epoka już dano się skończyła i niema się co dziwic ze nawet te nowe sa bardzo awaryjne a fabryka w Polsce jest w upadłości. Nikt z mieszkańców nie chce mieszkac przy torowisku bo jaki to jest hałas wie każdy poza nawiedzonymi zwolennikami torów w mieście.Oprucz niepotrzebnych i kosztownych petli które zajmują miejsca to ze tez stoja w korkach a każdym skrzyżowaniu i zajmują miejsce na ulicach .Wszedzie na swiecie zastepuje się je Autobusami które nie mają żadnych wad i wjadą wszędzie nie blokują linii.A bus pasy powodują ze nie stoją w korkach nigdzie i nie truja spalinami bo sa już bez ich emisji.

    • 44 147

    • Amerykanie też tak twierdzili przed wojną. Polikwidowali w niektórych miastach tramwaje na rzecz autobusów. (6)

      A teraz kwiczą coś o smogu. Bo smog to też pył z opon. Opona autobusu ściera się w ciągu kilku lat o 4 kg.

      • 22 10

      • taa, bo tory się nie ścierają... (2)

        czy twój tramwaj potrafi zmienić trasę gdy jest remont torów, albo ominąć inny zepsuty tramwaj, ostro zakręcić, zawrócić, podjechać pod górę? nie, a na dodatek kosztuje krocie, i nic innego po jego torach nie pojedzie. totalna strata czasu, przestrzeni i pieniędzy.

        • 12 4

        • (1)

          no tak autobus ostro zakreci a na pewno ominie korki

          • 7 5

          • Jak zamiast torów będzie buspas...

            ... To spoko.

            • 2 1

      • Wyciągać wnioski z działań amerykańskich (1)

        Dzisiaj Amerykanie mogą pluć sobie w brodę, że w wyniku działań potężnego lobby samochodowego na przełomie lat 40/50 zlikwidowali środki komunikacji miejskiej min. tramwaje w większości miast. System metra nie obsługuje wszystkich amerykańskich aglomeracji, autobusy miejskie mają łatkę środka transportu biedoty i przestępców, połączeń na przedmieścia praktycznie nie ma. Owszem mają śliczne węzły typu krzyż maltański, sześciopasmowe autostrady rozcinające tkankę miejską, ale co z tego, jeśli to wszystko stoi?

        • 11 12

        • zeby przynajmniej twoja głupota była zróznowarzona ,ale niestety ma przewage 99 do 1 :)

          • 2 3

      • Facet startuj na prezydenta w USA mieszka 380mln ludzi ale ty znasz opinie wszystkich :)

        • 12 4

    • Ta

      A potem placz ze bus pasy zabieraja jezdnie

      • 2 1

    • Chyba na odwrót. (2)

      W wielu miastach w Europie i na świecie przywraca się, bądź buduje się nowe linie tramwajowe, a nawet całe sieci tramwajowe, a nie zastępuje się elektrycznymi autobusami, trolejbusami bądź dieslowskimi autobusami.

      • 10 8

      • Wymień jedno miasto na zachodzie gdzie buduje się 'całe sieci tramwajowe'. (1)

        • 2 0

        • Edynburg.

          Wymienili na nowe wodociągi i kanalizację, przygotowywali się do tego parę lat.

          • 1 0

    • dokladnie tak tramwajowy złom wynocha z Gdańska ,ale kto wtedy by kupował złom tramwajowy z Niemiec poza Gdańskiem nikt

      no i teraz wiadomo kto jest wazeliniarzem władz miasta.

      • 2 4

    • no wreszcie rozsądny komentarz (5)

      Dość mam już tej tramwajowej obsesji!! O ile tańszy i efektywniejszy jest autobus na buspasie, tego chyba nie trzeba nikomu tłumaczyć - poza fanatykami z FRAGów itp.

      • 11 7

      • Co za stado d**ili się tutaj zleciało? (3)

        Ale mam dla Was propozycję: nie ma sprawy, zabieramy na Grunwaldzkiej, Podwalu Przedmiejskim i Hallera po 1 pasie na buspas, a jak ludzie opuszczą tramwaje, to je wtedy zlikwidujemy. Pasi?

        • 6 5

        • Sam nim jestes matole a tramwaj miejsca na grunwaldzkiej nie zabiera (1)

          Wszedzie gdzie jest tramwaj mozebyci bus pas.I sklerotyku to wyznawcy torowisk na kołobrzeskiej i wszędzie chcą likwidować pasy ulic pod tramwaj.!!

          • 5 4

          • Nie może.

            Przy Manhatanie nie ma możliwości wsadenia autobusów na tory. Na dworcu Głównym takoż.

            • 2 2

        • To przecież zorganizowana akcja mieszkańców paru kamienic

          Którzy boją się, że tory zabiorą im ich darmowe miejsca parkingowe...

          • 5 7

      • Jedź sobie do Poznania i porównaj szybki tramwaj z autobusem. Różnica jest dosyć duża na korzyść tramwaju

        • 5 3

    • Prostaczki wy ameryke to co najwyzej w TV widzieliscie a brednie wyzssane z palca moze kazdy taki wiejski inteligent pisac (1)

      Ale idąc twoim tropem myslenia skoro to opony wywołują smog to w miescie jest tylko 10 % autobusów a pozostałe transport towarów i prywatny. Ale To już było dla ciebie za trudne do zrozumienia własnej głupoty.I jeszcze jedno Polska to nie USA niema najmniejszego porównania a już nie wspominając o całkiem innym rozkładzie i rozwoju miast.Ale chłopina oderwany od brony tego nie ogarnie .I jeszcze jedno jedno .Nigdzie w Europie zachodniej niema rozwoju tramwajów .Za to jest dynamiczny rozwój autobusów właśnie z tego względu ,ze są już bez emisji spalin .Można je wprowadzić wszędzie natychmiast i nie maja żadnych wad torowisk i tramwajów. A w Gdańsku gdy maja awarie te tramwajowe szroty to autobusy je zastępują ,gdyby nie one był by paraliż komunikacyjny!! Najlepszym przykładem jest też Gdynia bo trolejbusy nie zabierają na jezdni miejsca w razie awarii nie blokują linii. I bez niej na akumulatorach potrafią przyjechać nawet do Gdańska. Ale wielbiciele szyn w Gdańsku jak widać aktywni w chwaleniu się głupotą.

      • 11 6

      • Nigdzie w Europie zachodniej niema rozwoju tramwajów

        Kurcze, a Miluza to gdzieś na Wschodzie, czy północy jest?

        • 5 6

    • Ta wiedza to wyniesiona z kazania z ambony? Powiało zapadłą XIX w wsią...

      • 3 7

  • I tak pewnie robote sledziom dadzą

    • 0 0

  • Tramwaj przez Armii Krajowej od odrzańskiej

    Powinni zbudować tory prosto jak zjeżdża tramwaj od przystanku Odrzańska i skręca w Chałubińskiego i wtym miejscu puścić tory dalej prosto i dopiero za mostem na Cedrowej przejeżdżał by przez ulicę do torów na zabornii

    • 4 0

  • Jeżeli miasto na kilkanaście przetargów kilkanaście razy

    odkrywa zaskakujący fakt, że wszystkie oferty są dużo wyższe niż zakładane w kosztorysie inwestorskim to nie oznacza, że tego, że wykonawcy to zdziercy tylko, że miasto nie potrafi szacować kosztów.

    • 3 1

  • Kronikarsko. Wspomniana arteria to nie ulica, ale wały Adamowicza

    • 4 1

  • he he he kiedy upadek Polski ?

    • 0 0

  • Gdyby np. GPEC-adamowicz nie sprzedał Helmutom to miasto byb miało kase. No ale....kamieni...k...

    • 7 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane