• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tristar ma pomóc rozładować korki na Obłużu

Patryk Szczerba
2 listopada 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Estakada Kwiatkowskiego potrzebuje remontu
Zmiany dotyczą m.in. skrzyżowania ulic Unruga i Kwiatkowskiego. Zmiany dotyczą m.in. skrzyżowania ulic Unruga i Kwiatkowskiego.

Montaż nowych sterowników sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniach ulic Unruga - Boisko, Unruga - Kwiatkowskiego, Unruga - Cechowa zsynchronizowanych z Tristarem ma pomóc rozładować korki na Obłużu. Montaż zaplanowano na koniec roku, o ile uda się rozstrzygnąć przetarg.



Przypomnijmy, że od kilkunastu tygodni z estakady Kwiatkowskiego w kierunku ul. Unruga i dalej na Oksywie można zjechać dwoma pasami ruchu. Przy okazji zniknęła też zielona strzałka przed skrzyżowaniem.

Najpierw zmiany na jezdni



- Było to konieczne z uwagi na obowiązujące rozporządzenie, które nie dopuszcza wyświetlania "zielonej strzałki" w sytuacji, gdy do skrętu przeznaczone są dwa lub więcej pasy ruchu - mówił Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Władze miasta tłumaczyły, że wnioskowali o nią kierowcy, zapowiadając, że nowa organizacja ruchu jest w trakcie opracowania.

W rozładowaniu zatorów ma pomóc Tristar. Mimo że system funkcjonuje od kilku lat, to wiele newralgicznych skrzyżowań nie jest przez niego obsługiwanych. Wśród nich są skrzyżowania ulicy Unruga z ulicami Kwiatkowskiego, Cechową i Boisko na Obłużu. Do końca roku ma się to zamienić.

Wkrótce przeprogramowanie sygnalizatorów



Miasto szuka dostawcy, który zaprojektuje, zamontuje i skonfiguruje nowe sterowniki na sygnalizacji sygnalizatorów.

- Sygnalizacja ta zostanie dostosowana do pracy akomodacyjnej, czyli zależnej od chwilowych charakterystyk ruchu. Planujemy wyposażyć sterowniki sygnalizacji w urządzenia radarowej detekcji pojazdów, system priorytetów transportu zbiorowego, kamery nadzoru wizyjnego oraz wykonać połączenia światłowodowe z siecią Tristar - zapowiada wiceprezydent Gdyni.
Za rok ma być gotowy projekt zmian na samej ul. Unruga. Gdynia wybrała wykonawcę dokumentacji projektowej. Przebudowa dotyczy odcinka od ul. Śmidowicza do estakady.

Plan zmian obejmuje m.in. zmianę nawierzchni ulicy Unruga, a także przebudowę wszystkich skrzyżowań w obrębie inwestycji oraz sygnalizacji świetlnej, która znajdzie się również przy przejściach dla pieszych. Część czytelników chce poszerzenia ulicy, argumentując, że planowane przez miasto działania niewiele zmienią.

Miejsca

Opinie (282) 3 zablokowane

  • Olać ten system, lepiej zbierać na faktyczne remonty dróg... a UM... tu już chyba wszystko zostało powiedziane...

    nawet usprawnienie ruchu na Rady Dzielnic zrzucili... to po co tyle ludzi w urzędach, zarządach???

    • 2 0

  • Opinia wyróżniona

    gdyby cały ten system został na jakiś czas wyłączony to wtedy wszyscy znawcy tematu by się przekonali czy działa czy nie (12)

    w samej Gdyni każdego roku przybywa 5 tysięcy samochodów osobowych rocznie. Ludzie rezygnują z komunikacji miejskiej i wszędzie jeżdżą autami. To jak ma nie być korków? Inwestycji drogowych praktycznie nie ma, liczba pojazdów rośnie bardzo szybko a jakoś warunki ruchu nie pogarszają się aż tak drastycznie.
    Przed Tristarem też były korki w wielu miejscach i to nieraz bardziej uciążliwe, mimo mniejszej liczby samochodów na drogach.
    Tylko kto o tym pamięta i w ogóle pomyśli

    • 37 62

    • Twoj nick mowi przystko o twojej wypowiedzi el dzbanie.

      • 0 0

    • Dokładnie

      Samochodów przybywa bardzo szybko. Nowych mieszkań i osiedli też. Wszyscy chcą mieć łatwy dojazd, ale jak ulice są w remontach to tylko narzekania słychać. Jak budują nowy węzeł na Kaczych Bukach tak samo. To jak te drogi remontować?

      • 0 0

    • mieszkanic

      To jest 100 % prawdy -samochodów przybywa a jezdnie nie ma niekiedy gdzie budować (tunele lub estakady nad estakadą ) !!!!!

      • 0 0

    • Al, a wiesz kiedy na Dąbrowie i Karwinach (1)

      nie bywało korków? mówię o czasach przez rozpoczęciem S6; wtedy, kiedy brakło prądu i sygnalizacja w ogóle nie działała - wtedy jeździło się płynnie; masz na to jakąś cudowną odpowiedź?

      • 5 0

      • Ano, to było przed zalewem Polski gruzami z EU.

        Teraz samochodów jest nieporównywalnie więcej.

        • 0 2

    • Proszę sprawdzić w Gdańsku (2)

      Prawoskręt z Havla w Armii Krajowej, światła na wprost normalne, w prawo 2-3 samochody i stop bo przejście - efekt korek. Co tu pomaga Tristar?

      • 10 3

      • ale system Tistar miał pomóc ale nie Wam... miał pomóc i pomógł kolesiom ustawić sie do konca zycia finansowo... Gdańsk to Mafia, tristar, pkm, mevo ile jeszcze zebyscie przejrzeli na oczy wyborcy?

        • 5 2

      • Nie pomaga, bo ludzie zamiast się grzecznie ustawić do skrętu w prawo januszują.

        Nawet nie wiem ile razy przegapiłem zielone na wprost, które jest częścią ślicznej zielonej fali, bo jakiś "spryciarz" musiał koniecznie jechać środkowym do końca i dopiero wtedy się wciskać.

        • 5 0

    • Dawniej nie było też Google Maps z natężeniem ruchu

      Dzisiaj, gdyby nie Android Auto nie dałoby się jeżdzić po Trójmieście ale żadna w tym zasługa urzędników.
      Regulacja świateł czyniona na zlecenie urzędników to dramat, najbardziej można zauważyć gdy nie ma już korków, wieczorami, gdy na wielu ulicach należy zatrzymywać sie na prawie każdych światłach.

      • 10 0

    • doświadczenia prowadzone np. w Krakowie dowodzą, że całkowite wyłączenie sygnalizacji świetlnej znacząco usprawnia ruch i (1)

      • 3 6

      • Kraków jest jednym z najbardziej zakorkowanych miast w Polsce

        usprawnianie ruchu może wynikać z uspokojenia go i przekonania większej liczby mieszkańców do rezygnacji z samochodu na rzecz np. przestawienia się na spacery piesze lub przejazdy rowerowe na małe i średnie odległości. Korki we wszystkich miastach powoduje nadmiar samochodów , a nie niedostatek rozwoju sieci ulicznej.

        • 4 2

    • Przecież to jest bubel.

      Wszyscy, którzy jeżdżą po Gdańsku to wiedzą. Zresztą jak ma nj być jak przetarg wygrała firma, która nigdy nie zajmowała się nawet podobnymi systemami. Wielomiesięczne opóźnienia, niesprawny system oddany do użytku i firemka zawinęła się kilka miesięcy po zakończeniu inwestycji. Przypadek?
      Ile kosztuje roczny serwis tego bubla?

      • 15 2

  • Czy Tristar w Gdyni to atrapa? (3)

    Odnoszę wrażenie że tristar w Gdyni to atrapa, mogę się mylić ale przez wiele lat nic się nie zmieniło na lepsze a wręcz przeciwnie. Drogi zakorkowane stan ich woła o pomstę do nieba.

    • 95 5

    • Trzeba na problem spojrzeć z innej perspektywy, tj. ile % dał tristar a o ile % wzrosła liczba samochodów na 1000 mieszkańców.

      W Gdańsku od 2013 ta liczba wzrosłą o 20-25%. Pytanie jakby się jeździło bez Tristara przy takiej samej liczbie samochodów.

      • 0 1

    • i lotnisko które nie fukcjonuje

      a 100 mln(naszych!!!) poszłoooo....

      • 1 0

    • Prawo nagłówków Betteridge'a.

      • 1 1

  • zanim wydasz kasę (3)

    trzeba sprawdzić czy gdziekolwiek tristar te korki skutecznie rozładowuje

    • 67 3

    • To tak jak z lotniskiem (1)

      Wpierw wydamy 100 mln a potem zapytamy się czy możemy....

      • 3 0

      • ale za to można potem zrobić protokół zniszczenia.. ;)

        • 1 0

    • Chyba zapomniałeś jak jeździło się przed Tristarem i to wtedy gdy był mniejszy ruch.

      • 5 7

  • Farba pędzel tristar

    W Gdyni robią wszystko byleby nie budować dróg. Zapierają się nogami i rękami żeby tego nie robić. Czy wy ludzie naprawdę popieracie szczurka?

    • 6 0

  • budżet Gdyni to ruina i nie oczekiwałbym inwestycji. Rekordowe zadłużenie ponad miliard złotych. (2)

    • 20 0

    • w tym 100 mln za lotnisko , którego nie ma (1)

      • 2 0

      • Wszyscy o tym lotnisku.... to był jednorazowy strzał.

        W 2012 otwarto PPNT.
        Wg ostatnich danych: roczny przychód 9 mln, utrzymanie: 22 mln. Jakieś 12 mln rocznie z budżetu miasta - 8 lat to prawie 96 mln już poszło. No i koszty budowy.

        • 0 0

  • Tristar ? To istnieje coś takiego w trójmieście ? Wystarczy przejechać się Władysława IV (1)

    Od Batorego do wzgórza jest 8 czy 9 skrzyżowań. Zazwyczaj jak ruszasz od Batorego od pierwszego skrzyżowania na następnym czeka cię czerwone światło, i tak z każdym następnym. Super rozwiązanie panie szczurek !

    • 13 0

    • Jak ruszasz spod Batorego jedź 80 km/h a dojedziesz do Wzgórza.

      Nie wolniej, bo staniesz.

      • 1 0

  • czy wy to rozumiecie?

    Nie do wiary, co wy piszecie , mydlicie oczy, zróbcie tam drogi !
    W taki nawet dzień jak dzis , czas pandemii, więcej ludzi w domach, człowiek tam stoi w korku
    Nie wspomne o estakadzie, wracalem z gdanska i znow pokwitlem kilka minut na estakadzie:(
    a co w godzinach szczytu?

    • 6 0

  • Opinia wyróżniona

    (13)

    Jestem kierowca autobusu miejskiego w Gdańsku Tristan miał nam pomóc w godzinach szczytu, niestety im bardziej opóźniony tym częściej stoję na czerwonym, wydane miliony na cis co nie funkcjonuje

    • 147 2

    • (1)

      To dlatego, że jeszcze nie został włączony moduł Izolda. Jak włączą, to się polepszy.

      • 7 8

      • Tristar i IzoRda

        • 1 0

    • (1)

      Zauważyłem, że są dwa warianty pracy świateł...może w porywach trzy. Szkoda kasy na to było jeżeli system pracuje na tych samych wyuczonych opcjach bez dynamicznej pracy. Operator zwany Tristarem ma pewnie 3 guziki 1 tryb poranno wieczorny 2 dzienny 3 nocny.

      I jedno jest ciekawe... jak raz przelecisz na pomarańczowym albo czerwonym to masz zieloną falę i można mknąć przez miasto...jak zamulisz to kaplica...rozpędzisz się do drugiego biegu i tak będziesz jechał od świateł do świateł.

      • 8 0

      • Tutaj jest największy problem.

        Jak zostawisz system samemu sobie, ustawi się na 20-30 ponad limit i d*pa, wszyscy od teraz muszą zapierniczać.

        • 0 0

    • Na Grunwaldziekiej działa, ale np na Havla w Gdańsku to trzeba jechać 90km/h żeby mieć zieloną falę od pętli tram. inaczej (5)

      • 7 2

      • A gdybyś tak pojechał z połową tej prędkości (4)

        I wpasował się w następną zmianę świateł?
        Sprawdź kiedyś :)

        • 1 11

        • (1)

          Nie da rady bo Ci z tyłu Cię rozjadą.

          • 3 0

          • A to 100% prawda. Da się jechać z zieloną falą tylko w weekendy, jak droga pusta.

            • 1 0

        • (1)

          Z matmy i fizyki chyba pała była

          • 6 0

          • Nie wierz mi, przejedź się tamtędy 45km/h to zobaczysz :)

            • 3 0

    • Tristar zbiera tylko informacje na których to postawie zmienia ( reguluje) recznie się czas świateł.

      • 2 0

    • cztery dychy po pensji

      ja jestem kierowcą autobusu w Gdyni i mam wrażenie, że tristar jest tylko po to, aby karać nas za przyspieszony bądź opóźniony odjazd o więcej niż pół minuty

      • 14 1

    • No właśnie to jest dowód że działa

      bo tristar miał skłonić ludzi żeby się z autobusu przesiedli do samochodów i działa. Zobacz też że taka Grunwaldzka we Wrzeszczu zawsze jedzie na priorytecie mimo że równolegle masz tory więc każdy może się na pociąg przesiąść i szybko do celu dojechać. Tymczasem tristar promuje Grunwaldzką i zakorkowuje Słowackiego / Wyklętych oraz Jaśkową i Dmowskiego czyli te ulice gdzie jeździ dużo autobusów i tam już takiej alternatywy w postaci pociagu nie ma. No to logiczne jest? Pozornie nie ale po namyśle bardzo - ludzie mają samochodami jeździć żeby większe podatki płacić i nie myśleć za dużo.

      • 4 1

  • podczas kampani wyborczej prezydent przyjechał pod Kaufland, rozdawał cukierki i obiecywał wiele inwestycji na północy Gdyni (8)

    miała być przebudowa Unruga, Kwiatkowskiego, Dąbka i wiele innych. dlaczego nic nie robią? te tablice to rozwiązanie problemów???

    • 69 1

    • Świadomy wyborca (5)

      Robi Was w jajo od ilu kadencji?
      Wy nadal klapki na oczach!

      • 10 1

      • a co zaproponowałby jego potencjalny kontrkandydat? (4)

        gdzie są ci geniusze potrafiący wygenerować wiele tanich i prostych rozwiązań?

        • 0 3

        • Po pierwsze nie wydawać na bzdury (3)

          100 mln utopione w lotnisku

          • 2 0

          • No to słabo, jak największy kontrkandydat ma odpowiadać za CPK :) (2)

            30-40 miliardów identycznie utopione w dużo większym lotnisku.

            • 0 1

            • i nowy pomnik Wendy za prawie 630 tys zł...

              • 0 0

            • Skala podobna biorąc pod uwagę, że jedno w skali miasta a drugie w skali państwa.

              Ponadto Horała ma tam jakieś stanowisko a nie jest decyzyjny w sprawie przekazania pieniędzy z budżetu. Też czekam na normalnego kontrkandydata. Bzdur o wiele więcej: dziwne parki, czy promocja działki po Maxime za 350 tys, której jeszcze nie sprzedano.

              • 0 0

    • bo w hurtowni nie chcą mu już sprzedawać farby do asfaltu na kredyt

      • 6 1

    • Jak dlaczego nie robi?

      Bo wygrał wybory. Przed następnymi wyborami znowu wpadnie naobiecać :p

      • 14 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane