• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pięć trolejbusów z Lublina jeździ po Gdyni. Po 3 latach możliwy zakup

Patryk Szczerba
24 stycznia 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Dwa nowe trolejbusy na Gwiazdkę
Trolejbusy z Lublina będą przez Gdynię dzierżawione przez trzy lata. Po tym czasie prawdopodobnie nastąpi zakup pojazdów. Trolejbusy z Lublina będą przez Gdynię dzierżawione przez trzy lata. Po tym czasie prawdopodobnie nastąpi zakup pojazdów.

Gdynia wydzierżawiła od Lublina pięć trolejbusów Solaris Trollino 12 z 2011 r. Po trzyletniej dzierżawie miasto prawdopodobnie kupi te pojazdy i zastąpi nimi najstarsze gdyńskie trolejbusy.



Czy dzierżawa trolejbusów przez Gdynię to dobry pomysł?

W ostatnich tygodniach uwagę pasażerów w Gdyni zwróciły trolejbusy inne niż spotykane wcześniej na ulicach miasta. Choć są w gdyńskich barwach, to gołym okiem widać, że różnią się od pozostałych pojazdów. Mają m.in. inny układ siedzeń, tapicerkę z logotypami Lublina oraz lubelskie rejestracje.

Skąd wzięły się w Gdyni?

Zapytał o to radny Marek Dudziński (PiS) w interpelacji do władz miasta, zwracając uwagę m.in. na obicia.

Trolejbusy z Lublina będą przez Gdynię dzierżawione przez trzy lata. Po tym czasie prawdopodobnie nastąpi zakup pojazdów. Trolejbusy z Lublina będą przez Gdynię dzierżawione przez trzy lata. Po tym czasie prawdopodobnie nastąpi zakup pojazdów.

Trolejbusy z silnikiem Skody mają mniej niż 500 tys. przejechanych kilometrów



Okazuje się, że Przedsiębiorstwo Komunikacji Trolejbusowej wydzierżawiło pięć pojazdów Solaris Trollino 12 od Lublina. Pojazdy nie mają baterii, dlatego można je zobaczyć na liniach prowadzących w całości pod siecią trakcyjną na liniach 20, 21, 22, 25, 26, 28 oraz 30.

Pojazdy te nie mają klimatyzacji w strefie dla pasażerów, lecz jedynie w kabinie kierowcy. Jeżdżą wyłącznie w dni powszednie, kiedy to liczba wozów w ruchu jest największa.

Dzień otwarty zajezdni trolejbusowej. Film z 2019 roku



Pojazdy wyposażone w silnik Skody mają obecnie mniej niż po 500 tys. przejechanych kilometrów.

- Przedsiębiorstwo Komunikacji Trolejbusowej (PKT) zawarło umowę dzierżawy z MPK
Lublin obejmującą pięć trolejbusów Solaris wyprodukowanych w 2011 r. Rozważana jest bowiem możliwość zakupu tych pojazdów w celu zastąpienia najstarszych trolejbusów eksploatowanych przez PKT, marki Mercedes-Benz (z lat 90. XX w. przekonwertowanych na trolejbusy) oraz Solaris (wyprodukowanych na początku XXI w.) - odpowiada Katarzyna Gruszecka-Spychała, wiceprezydent Gdyni.

Trolejbusy z Lublina będą przez Gdynię dzierżawione przez trzy lata. Po tym czasie prawdopodobnie nastąpi zakup pojazdów. Trolejbusy z Lublina będą przez Gdynię dzierżawione przez trzy lata. Po tym czasie prawdopodobnie nastąpi zakup pojazdów.

Prawdopodobny zakup po zakończeniu dzierżawy



Pani prezydent przypomina, że od pięciu lat Gdynia nie kupiła żadnego używanego trolejbusu, ale to się niedługo zmieni.

- Po zakończeniu okresu dzierżawy oraz pozytywnej ocenie stanu techniczno-eksploatacyjnego nastąpi ich zakup i dostosowanie do standardów wymaganych przez ZKM w Gdyni (również w zakresie obicia tapicerskich siedzeń ) - kończy Gruszecka-Spychała.
Quiz Komunikacja w Trójmieście Średni wynik 51%

Komunikacja w Trójmieście

Rozpocznij quiz

Miejsca

Opinie (152) 3 zablokowane

  • zmiana (1)

    Na PIS-owskijej ścianie wschodniej stać ich na wymianę 10 letnich pojazdów a na Pomorzu brak kasy na wymianę 30- letnich

    • 3 4

    • Ściana nie ma znaczenia. Lublin ma 100 tys więcej mieszkańców

      • 0 1

  • Ludziom się już we łbach przewraca (3)

    Kilka lat temu jeździli statki gratami i było ok. Tu mamy za małą kasę coś co jest lepsze niż to co ma to coś zastąpić. Nie będą jedynymi nowościami. Ale nowych tylu nie będzie. A są potrzebne. Więc lepiej wydać mało, bo to się opłaca, niż trzymać jeszcze gorszy tabor. A to są inne trolejbusy. Mają chociażby lepsze silniki, choć stare.

    • 9 8

    • (2)

      Kogo to interesuje dzbanie ludzie płacą za bilety i mają się jarać że UM kupuję okazyjnie graty przejedz się takim trupem latem w upale

      • 0 5

      • I tak są lepsze od tych które jeżdżą

        • 0 0

      • Chyba lepiej jechać niż tkwić na przystanku? W Gdyni jest ponad 90 trolejbusow, więc kogo skrzywdzi zaledwie 5 używanych które i tak jeżdżą tylko w dni powszednie?

        • 2 0

  • Siara troche. Uzywane trolejbusy bo do Lublina są za stare (1)

    Już nawet na Polsce wschodniej śmieją się z Gdyni

    • 12 6

    • Lublin ma za dużo trajtków, ot cała tajemnica

      • 0 0

  • (26)

    Trolejbusy w mieście to poroniony pomysł. Z tego co wiem obok Gdyni i Lublina jeszcze Tychy trzymają się kurczowo tego środka lokomocji. Może ktoś mi powie jaki jest sens w dobie pojazdów elektrycznych, czy na wodór utrzymywania całej infrastruktury trolejbusowej.

    • 22 51

    • Większy sens niż tramwaju który pełni funkcję bardziej mobilnego skansenu w centrum

      • 0 0

    • Zgadza sie to sie poprostu nieoplaca zbyt kosztowne i niewygodne!!mamy 21 wiek i tylko autobusy i buspasy sa potrzebne (2)

      • 5 12

      • trajtek to przecież autobus elektryczny (1)

        trajtek to przecież autobus elektryczny, tylko, że dzięki sieci trakcyjnej może (ale nie musi) mieć baterię o mniejszej pojemności i masie. To optymalne rozwiązanie dla miast, które mają już zbudowaną sieć trakcyjną. Moskwa jednym ruchem zlikwidowała trolejbusy (największa sieć na świecie) i w ub. roku miała poważne problemy z gotowością techniczną autobusów elektrycznych, które je zastąpiły, szczególnie w mroźne dni. Fajnie, że w Gdyni są trajtki i niebawem przybędą nowoczesne autobusy elektryczne Mercedesa.

        • 1 0

        • No definicja autobusu elektrycznego i trolejbusy jest odmienna ale niech będzie.

          • 0 0

    • Trolejbusy z akumulatorami to jeden z najlepszych pomysłów. (3)

      W porównaniu do autobusów bateryjnych mogą mieć dużo lżejsze akumulatory ładowane w trakcie jazdy. Oszczędność czasu i energii.
      W porównaniu do tramwajów - radzą sobie z awariami liniowymi (mogą je ominąć), można modyfikować trasy wg potrzeb, infrastruktura jest dużo tańsza w budowie i eksploatacji.

      • 16 5

      • Od dawna mam to samo zdanie .

        Trolejbusy wyposażone w akumulatory trakcyjne to obecnie najlepsze rozwiązanie komunikacyjne . Z zaletami w stosunku do tramwaju tak jak piszesz w pełni się zgadzam . A przewaga nad autobusami elektrycznymi pokaże pierwsza mroźna zima . Niestety ale obecne akumulatory mają jeszcze zbyt dużo wad eksploatacyjnych a w komunikacji liczy się przede wszystkim niezawodność a tą na razie spełniają trolejbusy . Można nie lubić trolejbusów na ulicach ale one tak samo dużo miejsca zajmują co autobusy i ktoś używający wobec nich określenia " zawalidrogi " powinien używać określenia że komunikacja miejska jest zawalidrogą obojętnie czy to autobus , tramwaj czy trolejbus - one wszystkie powodują utrudnienia w poruszaniu się po drogach . Ale co by się działo na ulicach gdyby nie było komunikacji zbiorowej , ktoś potrafi sobie wyobrazić ?

        • 0 0

      • (1)

        Tylko dzięki tramwajom nie stoimy w korkach!!!!!!!

        • 4 5

        • Gdańsk jest cały zakorkowany, więc jak nie stoicie?

          • 10 5

    • (4)

      Lepsze trajtki niż tramwaje ze złomu

      • 21 5

      • Ha ha ha ,trajtki są też ze złomu od kota . Te mercedesy (3)

        A w środku elektryka z ziutków po modyfikacji .

        • 5 6

        • (2)

          No ile tych mercedesów zostało, chyba już tylko 3. Dla porównania helmutów w Gdansku masz jeszcze całe stado.

          • 5 0

          • 3064 i 3065 (1)

            Tylko one zostały. Jest jeszcze 3318 i 3320, ale tam już napęd jest zupełnie inny. Dwa pierwsze zostają jako przecieraki a w dalszej perspektywie zabytki. Dni pozostałych są policzone.

            • 4 0

            • 3318 chyba już też nie jeździ. Ale nie jestem pewien.

              • 0 0

    • wcale Gdynia nie trzyma sie kurczowo trolejbusów (2)

      przecież mają kupować jakieś autobusy elektryczne, nawet postawili już ładowarki na pętlach

      natomiast kompletną głupotą byłoby nagle likwidowanie całej infrastruktury, która liczy sobie kilkadziesiąt lat i jest rozbudowana (pewnie to największa siec trolejbusowa na świecie, no może poza jakimś chińskim miastem)

      przypomnę, że dzięki tym trolejbusom nie mamy tyle smogu co na południu kraju, jest nieco ciszej na ulicach i ogólnie miasto jest bardziej komfortowe dla ludzi

      tak więc zamiast pisać głupoty czasem dobrze jest się zastanowić co się komentuje i jaka jest rzeczywistość

      • 10 4

      • (1)

        To mi przypomina hasło "Polska węglem stoi".

        • 3 2

        • przepraszam, ale co ty pier...???

          • 2 0

    • myslisz ty

      a te to na drewno jezdza -pomysl zanim cos chlapniesz

      • 0 0

    • (3)

      Na całym świecie jeżdżą trajtki widać jest jakiś tego sens. Gdynia bez trajtków to nie Gdynia.

      • 24 10

      • Lepiej się doucz kto je w 1943 uruchomił. :)

        • 5 1

      • Jeśli (1)

        istotą tego miasta mają być trajtki, to zaczynam żałować gdynian, w tym także siebie samego.

        • 11 19

        • To żałuj, co mnie to obchodzi? Idź się popłacz do mamuni.

          • 12 6

    • Po pierwsze, jest sieć, więc trzeba to wykorzystać

      Po drugie, jeżeli i tak mają być elektrobus, to przecież to samo, tylko ładowanie dostępne łatwiej, a mamy w Gdyni kilka sztuk takich elektrobus co udają trajtki.
      Po trzecie, co Ci to przeszkadza?

      • 3 0

    • poroniony pomysł, to dać ci dostęp do internetu.

      • 2 1

    • U was na wsi tato pekaesem jezdzil i bylo dobrze,nie?

      • 3 1

    • Kurczowo trzymają się też w Zurychu, San Francisco, Genewie, Bratysławie, Bergen, Vancouver i wielu innych (1)

      • 15 4

      • Bogaci więc stać ich.

        • 3 7

  • 1 mld zadluzenia, Gdynia kupuje uzywki ze sciany wschodniej (11)

    to jest skala upadku miasta pod rzadami Szczurka....

    • 61 34

    • (3)

      No tak, lepiej niech trolejbusy trzymać w krzakach aby niszczały.

      Nie znasz powodu dzierżawy, nie komentuj - zamilcz.

      • 11 8

      • Powód jest taki sam jak 'dobrych interesów' z deweloperami ? Dobrze Cię zrozumiałem ? (2)

        Miasto straci, ale kto ma zarobić ten zarobi, prawda ?

        • 0 0

        • (1)

          Wozów brakuje, a starsze powoli trza wycofywać. Fakt że te lubelskie tyłka nie urywają, ale są ok 10 lat młodsze od swoich poprzedników.

          • 0 0

          • O 20

            • 0 0

    • No trajtki można kupić tylko z Lublina. Jeszcze Tychy mają

      • 0 0

    • Inaczej....to sa skutki (4)

      obecnej ,wrogiej wobec kilku nieugiętych miast, polityki tego (.....) /nie/rzadu. Poczytaj o tym jak samorzadom obcinane sa dotacje wszelkiej maści i jak dodawane sa zadania celowe. Poczytaj zwolenniku tej (.....) organizacji o ich pomysłach i realnej działalności. O tym nie dowiesz się z TYP! jeszcze troche to twoja Gdynia nie bedzie miała pieniędzy na łatanie dziur w jezdniach i nie będzie to wina władz miasta!

      • 7 11

      • Gdynia jest w d jeszcze na dlugo przed pisem (3)

        • 3 4

        • Pokaż mi miasto (2)

          które nie ma długu !

          • 3 0

          • a żoliborz (1)

            • 0 0

            • Tam to jest parking policyjny.

              • 0 0

    • Jego koledzy deweloperzy uwazaja inaczej

      • 20 0

  • Gdynia - Lublin - Tychy

    Trolejbusowa triada. Na pohybel wolnym tramwajom

    • 1 1

  • Odpowiedź brzmi. Jeżdżą . Dziękuję za uwagę.

    • 0 0

  • A może po prostu kierowcy tych trolejbusów popili przez weekend

    i zamiast na baze to przyjechali do gdyni.

    • 1 1

  • Odpowiedz na pytanie w tytule artykułu:

    Jeżdżą
    Miłego dnia

    • 1 1

  • Biedna ta Gdynia...

    Zadłużona i nawet kilkunastoletnie z przebiegiem 0,5 miliona km trolejbusy będzie wynajmowała a po 3 latach jak będą miały 15 lat to odkupi bo wtedy będzie ją stać :-)....

    Miłej podróży życzę w letnim skwarze prezydentowi Gdyni w klimatyzowanej limuzynie :-)

    • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane