• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trzy ważne trójmiejskie inwestycje komunikacyjne z dofinansowaniem

Maciej Naskręt
25 kwietnia 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
System monitorowania bezpieczeństwa oraz zarządzania informacją na linii kolejowej nr 250 wraz z modernizacją budynku dworca podmiejskiego w Gdyni otrzymał 61 mln zł dofinansowania. System monitorowania bezpieczeństwa oraz zarządzania informacją na linii kolejowej nr 250 wraz z modernizacją budynku dworca podmiejskiego w Gdyni otrzymał 61 mln zł dofinansowania.

Projekt przebudowy przystanków PKP SKM w Trójmieście i budowa dwóch węzłów przesiadkowych - na Karwinach i w Sopocie Kamiennym Potoku - otrzymały dofinansowanie ze środków unijnych. W sumie na wspomniane inwestycje trafi do nas z Brukseli ponad 110 mln zł.



Czy któraś z tych inwestycji bezpośrednio ułatwi ci życie?

W Urzędzie Marszałkowskim podpisano umowy na dofinansowanie ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020 przedsięwzięć na kwotę 142 mln zł, które mają poprawić integrację transportowa w regionie. Lwia część tych pieniędzy trafi do Trójmiasta.

Największe dofinansowanie otrzyma projekt PKP SKM, czyli budowa zintegrowanego systemu monitorowania bezpieczeństwa oraz zarządzania informacją na linii kolejowej nr 250 wraz z modernizacją budynku dworca podmiejskiego w Gdyni Głównej zobacz na mapie Gdyni oraz peronów na linii kolejowej nr 250. Jego wartość określono na kwotę 139 mln zł, a zostanie on wsparty kwotą 61 mln zł ze środków UE.

W ramach projektu przewiduje się m.in. budowę systemu zarządzania informacją pasażerską, z monitoringiem, kontrolą dostępu, kontrolą pracy urządzeń i systemem przeciwpożarowym oraz stworzenie sygnalizacji włamań i napadów.

- Oprócz prac w Gdyni Głównej, zaplanowano też modernizację ośmiu przystanków lub stacji kolejowych SKM. Chodzi o Rumię Janowo, Gdynię Chylonię, Gdynię Leszczynki, Gdynię Grabówek, Gdynię Stocznię, Gdynię Redłowo oraz Gdańsk Stocznię i dostosowanie ich infrastruktury do potrzeb osób niepełnosprawnych - mówi Małgorzata Pisarewicz, rzecznik prasowy UMWP.
Obok budowanego przystanku PKM Gdynia Karwiny powstanie za ok. 68 mln zł węzeł przesiadkowy. Obok budowanego przystanku PKM Gdynia Karwiny powstanie za ok. 68 mln zł węzeł przesiadkowy.
Drugie pod względem wysokości dofinansowanie unijne otrzyma Gdynia, która realizuje projekt pn. "Utworzenie węzła integracyjnego transportu publicznego przy przystanku Pomorskiej Kolei Metropolitalnej - Gdynia Karwiny zobacz na mapie Gdyni". Projekt o wartości 68 mln zł otrzyma 34,6 mln zł wsparcia z RPO.

Celem realizacji projektu jest zwiększenie liczby pasażerów transportu zbiorowego w Gdyni, oszczędność czasu przejazdu, spadek emisji zanieczyszczeń, spadek hałasu i zmniejszenie liczby wypadków. Projekt będzie realizowany do końca 2021 r. i przewiduje m.in. budowę wielopoziomowego parkingu typu Park&Ride, Kiss&Ride oraz Bike&Ride w sąsiedztwie przystanku Pomorskiej Kolei Metropolitalnej - Gdynia Karwiny.

Ponadto przedsięwzięcie przewiduje rozbudowę i przebudowę ulic w bezpośrednim otoczeniu węzła integracyjnego oraz nowych tras rowerowych i chodników, a także stworzenie niezbędnej infrastruktury do obsługi pasażerów oraz ułatwień dla osób niepełnosprawnych.

Sopot będzie z kolei realizować projekt budowy węzła integracyjnego w Sopocie Kamiennym Potoku zobacz na mapie Sopotu o wartości 23 mln zł przy unijnym dofinansowaniu 14,5 mln zł. Inwestycja będzie integrować pasażerów transportu publicznego - autobusowego, trolejbusowego i kolejowego - z użytkownikami samochodów osobowych (taxi, samochody prywatne) oraz z rowerzystami i pieszymi.

W ramach inwestycji odbędzie się również kampania informacyjno-edukacyjna promująca transport zbiorowy.

Inwestycje w Kamiennym Potoku i Karwinach zostaną przeprowadzone najpóźniej do 2020 r. Natomiast przedsięwzięcie spółki SKM zostanie zrealizowane do 2023 r.

Miejsca

Opinie (164) 3 zablokowane

  • Czemu PKM nie jedzie po torach SKM od Wrzeszcza? (2)

    XXI wiek, nowoczesne technologie, GPS-y, wszędzie pociągi jadą co 1-2 minuty po sobie w metropoliach, a tu PRL ciągle mamy, byle ciepły stołek był na górze...

    • 11 8

    • a dlaczego niby miała by jechac po tych torach?

      skoro kolejki w szczycie sa co 6 minut po cholerę te szynobusy o mikroskopijnej ilości pasażerów które by zajmowały miejsce i wkurzały podróżnych skm?

      I nie wciskaj głupot o 1 czy 2 minutach odstępu bo to kłamstwo! Zresztą niewykonalne bo jeden by nie zdążył odjechac a drugi ma podjeżdżać a skąd na to tylu pasażerów do zapełnienia tych kolejek oraz skąd tyle taboru.

      • 4 0

    • Bo musi stać na peronie zanim odjedzie

      • 3 0

  • droga zielona (5)

    Może czas najwyższy pomyśleć pilnie o drodze zielonej od al. Hallera do ul. Obrońców Wybrzęża !!! Jeden wielki korek i duża ilość spalin w powietrzu! To powinien być priorytet władz Naszego Miasta!!!

    • 10 9

    • (2)

      Okoliczni mieszkancy nie chca

      • 7 1

      • (1)

        Właśnie chcą, czytałeś sondaże?

        • 1 2

        • nie!

          • 1 0

    • Niema i nie będzie zgody na budowę autostrady nad morzem.

      I zwiększenie ilości spalin nad morzem!

      • 5 10

    • Nie dla drogi zielonej!

      NIE dla TRANZYTU przez dzielnice nadmorskie.
      Zreszta to juz sie dzieje odkąd otworzyli Tunel: na Przymorzu, Zaspie, Zabiance

      • 2 0

  • Bardzo dobrze trzeba inwestowac w komunikacje zbiorową!! A nie zatruwanie miasta blachosmrodami. (1)

    • 9 7

    • "nie mylmy systemów, nie bądźmy pewexami"

      iwestowanie w zajadle konkurujące, terytorialnie, niezintegrowane przedsięwzięcia
      w ogóle nie sprzyja integracji
      tylko utrwala ten
      apartheid

      • 1 1

  • Z lotniskiem mamy lepiej

    A.co z kolejką na Obłuże, Kosakowo ...zatem Samorządność północnej Gdyni.odleciala z lotniska Kosakowo ? Kolejką do Oksywie już się pokazali ..w mediach.

    • 17 1

  • integracja biletów autobusowych i SKM w Trójmieście (3)

    Żadne węzły integracyjne, przesiadkowe, itp. oraz tak łatwe wydawanie nie swoich pieniędzy nie dadzą tyle co jeden, nie przesadnie drogi bilet na Trójmiasto + SKM (max 100-120 zł).
    Dotychczasowy system i niemożność dogadania się "naszych" włodarzy to ich największa porażka. I nic tego nie przykryje. Pchają się w większości do polityki ogólnokrajowej, a nie potrafią rozwiązać lokalnego problemu, który trapi nas od lat.

    • 33 1

    • (1)

      Za te dziesiątki milionów euro to mielibyśmy darmową komunikację przez wiele lat. I nagle wiele problemów mogłoby zniknąć samo.

      • 4 2

      • i cala ta zgraja hien cmentarnych miała by sobie znaleźć uczciwą pracę?

        fogerit

        • 6 1

    • Podbijam

      • 0 1

  • (3)

    Jaka jest roznica miedzy stacją a przystankiem?

    • 6 3

    • Google nie masz?

      • 1 0

    • Taksa sama jak miedzy piciem w szcz*wnicy a szcz*niem w piwnicy :D

      • 3 0

    • Na przystanku pociąg zatrzymuje się krótko, na stacji stoi długo np. rozpoczyna bieg.

      • 1 0

  • k a p i t a l n e

    gdańsk dostanie forsę na działalność osobno
    skm osobno
    gdynia osobno
    sopot ostobno

    na integrację?!?

    czyba na DeZ IN TE GR AC JĘ !!!

    ale jaja, po prostu komedia, kabaret Mumio, Monthy Python

    jeśli by EU chciała integracji, powinna po prostu zapłacić drapieżnej i głodnej zgrai prawników, by rozpirzyli to bagno, wymusili wrogie przejęcie i zjednoczenie tego całego bagna w jeden bajzel

    chyba na starość staję się monarchistą, albo faszystą :-(

    • 7 4

  • ciekaw niby gdzie w Kamiennym Potoku miały by się inegrowac trojlebusy autobusy i samochody (1)

    bo od strony Biedronki nie ma miejsca po drugiej jest LIdl i też nie ma miejsca, no chyba że rozwalą całą bazę Zakładu Dróg i Zieleni w co wątpię. A może starym zwyczajem odmalują istniejącą pętlę przy Biedronce i kasę przepieprzą co jest całkiem możliwe zresztą tylko tam nie ma ani miejsca na więcej niż 6 samochodów ani nie ma trolejbusów

    • 16 2

    • Bardzo słuszna uwaga ...

      • 5 0

  • wolf

    do D...po te modernizację.w Gdyni g*wno się robi.widać to nadal po koszmarny nawierzchniach jezdni.koszmar.tylko latać potrafią.

    • 4 1

  • Co z Orłowem ?

    Wstyd tam w ogóle się pokazywać.Ruina, czas się zatrzymał.Samorządowcy mają w poszanowaniu.

    • 12 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane