• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trzy ważne trójmiejskie inwestycje komunikacyjne z dofinansowaniem

Maciej Naskręt
25 kwietnia 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
System monitorowania bezpieczeństwa oraz zarządzania informacją na linii kolejowej nr 250 wraz z modernizacją budynku dworca podmiejskiego w Gdyni otrzymał 61 mln zł dofinansowania. System monitorowania bezpieczeństwa oraz zarządzania informacją na linii kolejowej nr 250 wraz z modernizacją budynku dworca podmiejskiego w Gdyni otrzymał 61 mln zł dofinansowania.

Projekt przebudowy przystanków PKP SKM w Trójmieście i budowa dwóch węzłów przesiadkowych - na Karwinach i w Sopocie Kamiennym Potoku - otrzymały dofinansowanie ze środków unijnych. W sumie na wspomniane inwestycje trafi do nas z Brukseli ponad 110 mln zł.



Czy któraś z tych inwestycji bezpośrednio ułatwi ci życie?

W Urzędzie Marszałkowskim podpisano umowy na dofinansowanie ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020 przedsięwzięć na kwotę 142 mln zł, które mają poprawić integrację transportowa w regionie. Lwia część tych pieniędzy trafi do Trójmiasta.

Największe dofinansowanie otrzyma projekt PKP SKM, czyli budowa zintegrowanego systemu monitorowania bezpieczeństwa oraz zarządzania informacją na linii kolejowej nr 250 wraz z modernizacją budynku dworca podmiejskiego w Gdyni Głównej zobacz na mapie Gdyni oraz peronów na linii kolejowej nr 250. Jego wartość określono na kwotę 139 mln zł, a zostanie on wsparty kwotą 61 mln zł ze środków UE.

W ramach projektu przewiduje się m.in. budowę systemu zarządzania informacją pasażerską, z monitoringiem, kontrolą dostępu, kontrolą pracy urządzeń i systemem przeciwpożarowym oraz stworzenie sygnalizacji włamań i napadów.

- Oprócz prac w Gdyni Głównej, zaplanowano też modernizację ośmiu przystanków lub stacji kolejowych SKM. Chodzi o Rumię Janowo, Gdynię Chylonię, Gdynię Leszczynki, Gdynię Grabówek, Gdynię Stocznię, Gdynię Redłowo oraz Gdańsk Stocznię i dostosowanie ich infrastruktury do potrzeb osób niepełnosprawnych - mówi Małgorzata Pisarewicz, rzecznik prasowy UMWP.
Obok budowanego przystanku PKM Gdynia Karwiny powstanie za ok. 68 mln zł węzeł przesiadkowy. Obok budowanego przystanku PKM Gdynia Karwiny powstanie za ok. 68 mln zł węzeł przesiadkowy.
Drugie pod względem wysokości dofinansowanie unijne otrzyma Gdynia, która realizuje projekt pn. "Utworzenie węzła integracyjnego transportu publicznego przy przystanku Pomorskiej Kolei Metropolitalnej - Gdynia Karwiny zobacz na mapie Gdyni". Projekt o wartości 68 mln zł otrzyma 34,6 mln zł wsparcia z RPO.

Celem realizacji projektu jest zwiększenie liczby pasażerów transportu zbiorowego w Gdyni, oszczędność czasu przejazdu, spadek emisji zanieczyszczeń, spadek hałasu i zmniejszenie liczby wypadków. Projekt będzie realizowany do końca 2021 r. i przewiduje m.in. budowę wielopoziomowego parkingu typu Park&Ride, Kiss&Ride oraz Bike&Ride w sąsiedztwie przystanku Pomorskiej Kolei Metropolitalnej - Gdynia Karwiny.

Ponadto przedsięwzięcie przewiduje rozbudowę i przebudowę ulic w bezpośrednim otoczeniu węzła integracyjnego oraz nowych tras rowerowych i chodników, a także stworzenie niezbędnej infrastruktury do obsługi pasażerów oraz ułatwień dla osób niepełnosprawnych.

Sopot będzie z kolei realizować projekt budowy węzła integracyjnego w Sopocie Kamiennym Potoku zobacz na mapie Sopotu o wartości 23 mln zł przy unijnym dofinansowaniu 14,5 mln zł. Inwestycja będzie integrować pasażerów transportu publicznego - autobusowego, trolejbusowego i kolejowego - z użytkownikami samochodów osobowych (taxi, samochody prywatne) oraz z rowerzystami i pieszymi.

W ramach inwestycji odbędzie się również kampania informacyjno-edukacyjna promująca transport zbiorowy.

Inwestycje w Kamiennym Potoku i Karwinach zostaną przeprowadzone najpóźniej do 2020 r. Natomiast przedsięwzięcie spółki SKM zostanie zrealizowane do 2023 r.

Miejsca

Opinie (164) 3 zablokowane

  • Słupsk

    A może tak drugi tor do Słupska i dalej,wówczas słupszczanom będzie łatwiej o pracę.Pamiętam takie czasy jak na zakupy do Gdyni ze Słupska jechało się pospiesznym 1godz.25min.

    • 5 1

  • P&R Gdynia Karwiny

    No i w Gdyni od razu z głową - parking wielopoziomowy a w GD "wypierdki" na 10 samochodów przy węzlach z PKM

    • 1 1

  • komunikacja

    Jak widać po sądzie nic dla mieszkańców lecz dla kolesi i deweloperów!

    • 1 1

  • pieniądze wyrzucone w błoto, dlaczego???

    spójrzcie na ''niesamowitą'' modernizację SKM Gdynia Cisowa. Naprawiono schody, zrobiono windę, zamieniono asfalt na peronie na polbruk. Wszystko za grube miliony. W nagrodę nie działają wyświetlacze na peronie co zakrawa na absurd. Wiata peronu wali komuną, bo nawet nie została tknięta, aż wstyd. Podjazd na schodach dla wózków zrobiono z 2 drewnianych koślawych dech położonych na schody. Kto nie wierzy niech przyjedzie i zobaczy to cudeńko. Pytam się więc skąd te olbrzymie ceny za modernizację peronów, skoro standard modernizacji jest po prostu biedny.

    • 0 0

  • Unia daje?

    Unia daje ? Unia niczego nie daje. Niemcy powiedzieli oficjalnie , że z każdego zainwestowanego w Polsce € , 89 centów wraca do Niemiec. A może wiecie ile wywożą z 2400 sklepów Lidla i iluś tam Kauflandu? Ja tego nie wiem. Jankeski policzyli ,ze z Polski oficjalnie zachodnie firmy transferują średnio rocznie 5 miliardów dolarów ( 2003-2013). Ile wywozi się nielegalnie tego nikt nie wie.
    Rocznie płacimy zachodnim bankom 50-52 miliardy złotych samych odsetek o wszystkich kredytów zaciąganych przez kolejne warszawskie (nie)rządy na zatykanie corocznych dziur budżetowych. Samych tylko ODSETEK, bo mamy w naszej Konstytucji z 1997 roku art.220, pkt 2.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane