• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trzy ważne trójmiejskie inwestycje komunikacyjne z dofinansowaniem

Maciej Naskręt
25 kwietnia 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
System monitorowania bezpieczeństwa oraz zarządzania informacją na linii kolejowej nr 250 wraz z modernizacją budynku dworca podmiejskiego w Gdyni otrzymał 61 mln zł dofinansowania. System monitorowania bezpieczeństwa oraz zarządzania informacją na linii kolejowej nr 250 wraz z modernizacją budynku dworca podmiejskiego w Gdyni otrzymał 61 mln zł dofinansowania.

Projekt przebudowy przystanków PKP SKM w Trójmieście i budowa dwóch węzłów przesiadkowych - na Karwinach i w Sopocie Kamiennym Potoku - otrzymały dofinansowanie ze środków unijnych. W sumie na wspomniane inwestycje trafi do nas z Brukseli ponad 110 mln zł.



Czy któraś z tych inwestycji bezpośrednio ułatwi ci życie?

W Urzędzie Marszałkowskim podpisano umowy na dofinansowanie ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020 przedsięwzięć na kwotę 142 mln zł, które mają poprawić integrację transportowa w regionie. Lwia część tych pieniędzy trafi do Trójmiasta.

Największe dofinansowanie otrzyma projekt PKP SKM, czyli budowa zintegrowanego systemu monitorowania bezpieczeństwa oraz zarządzania informacją na linii kolejowej nr 250 wraz z modernizacją budynku dworca podmiejskiego w Gdyni Głównej zobacz na mapie Gdyni oraz peronów na linii kolejowej nr 250. Jego wartość określono na kwotę 139 mln zł, a zostanie on wsparty kwotą 61 mln zł ze środków UE.

W ramach projektu przewiduje się m.in. budowę systemu zarządzania informacją pasażerską, z monitoringiem, kontrolą dostępu, kontrolą pracy urządzeń i systemem przeciwpożarowym oraz stworzenie sygnalizacji włamań i napadów.

- Oprócz prac w Gdyni Głównej, zaplanowano też modernizację ośmiu przystanków lub stacji kolejowych SKM. Chodzi o Rumię Janowo, Gdynię Chylonię, Gdynię Leszczynki, Gdynię Grabówek, Gdynię Stocznię, Gdynię Redłowo oraz Gdańsk Stocznię i dostosowanie ich infrastruktury do potrzeb osób niepełnosprawnych - mówi Małgorzata Pisarewicz, rzecznik prasowy UMWP.
Obok budowanego przystanku PKM Gdynia Karwiny powstanie za ok. 68 mln zł węzeł przesiadkowy. Obok budowanego przystanku PKM Gdynia Karwiny powstanie za ok. 68 mln zł węzeł przesiadkowy.
Drugie pod względem wysokości dofinansowanie unijne otrzyma Gdynia, która realizuje projekt pn. "Utworzenie węzła integracyjnego transportu publicznego przy przystanku Pomorskiej Kolei Metropolitalnej - Gdynia Karwiny zobacz na mapie Gdyni". Projekt o wartości 68 mln zł otrzyma 34,6 mln zł wsparcia z RPO.

Celem realizacji projektu jest zwiększenie liczby pasażerów transportu zbiorowego w Gdyni, oszczędność czasu przejazdu, spadek emisji zanieczyszczeń, spadek hałasu i zmniejszenie liczby wypadków. Projekt będzie realizowany do końca 2021 r. i przewiduje m.in. budowę wielopoziomowego parkingu typu Park&Ride, Kiss&Ride oraz Bike&Ride w sąsiedztwie przystanku Pomorskiej Kolei Metropolitalnej - Gdynia Karwiny.

Ponadto przedsięwzięcie przewiduje rozbudowę i przebudowę ulic w bezpośrednim otoczeniu węzła integracyjnego oraz nowych tras rowerowych i chodników, a także stworzenie niezbędnej infrastruktury do obsługi pasażerów oraz ułatwień dla osób niepełnosprawnych.

Sopot będzie z kolei realizować projekt budowy węzła integracyjnego w Sopocie Kamiennym Potoku zobacz na mapie Sopotu o wartości 23 mln zł przy unijnym dofinansowaniu 14,5 mln zł. Inwestycja będzie integrować pasażerów transportu publicznego - autobusowego, trolejbusowego i kolejowego - z użytkownikami samochodów osobowych (taxi, samochody prywatne) oraz z rowerzystami i pieszymi.

W ramach inwestycji odbędzie się również kampania informacyjno-edukacyjna promująca transport zbiorowy.

Inwestycje w Kamiennym Potoku i Karwinach zostaną przeprowadzone najpóźniej do 2020 r. Natomiast przedsięwzięcie spółki SKM zostanie zrealizowane do 2023 r.

Miejsca

Opinie (164) 3 zablokowane

  • Mam pomysła. (2)

    Chciał bym aby władze Gdańska poprawiły błąd przy budowie PKMki i położyły tory tak aby przystanek na Złotej Karczmie znajdował się tuż przy Centrum Handlowym a nie 2.5 km. dalej w Matarni.To był wielki błąd albo miało by to związek z terminem oddania całej inwestycji.Dzisiaj prawie nikt tam nie wsiada ani nie wysiada bo to jest przystanek dla nikogo.Teraz jest czas i powoli można to poprawić.

    • 9 4

    • (1)

      Teraz już się z tym nic nie zrobi :/ Ale masz rację, to by była lepsza lokalizacja

      • 2 1

      • o czym wy mowicie, przystanek lezy w najblizszym mozliwym miejscu

        • 1 0

  • kurczę, żeby jeszcze

    te SKMki punktualnie i częściej jeździły, a w godzinach szczytu tylko długie składy, bo jak na razie to jest normalnie wiocha

    • 8 2

  • takie inwestycje ułatwia życie wszystkim pośrednio

    pozwoli to zmniejszyć napływ aut do centrum i będzie można atrakcyjnie wykorzystać odzyskaną przestrzeń

    likwidowanie miejsc parkingowych i wprowadzanie SPP powinno ściśle iść w parze z rozwojem komunikacji zbiorowej

    • 2 1

  • Ten caly gdynski wezel drogowo-parkingowo-przystankowy powinien wrescie zniknac pod ziemia

    Cala przestrzen przed dworcami: glownym i podmiejskim powinna byc zielona.

    • 9 1

  • Tak a ludziom ściemniali że kupią nowe składy i dlatego drastycznie podnieśli ceny biletów o ponad 8%, a tu co niektóre perony kolejny raz będą modernizować, kpina totalna kpina

    • 1 2

  • Unia nic nie daje panie redaktorze (1)

    Co najwyżej oddaje nam wpłacone tam pieniądze.

    • 9 2

    • weź idioto dokument do ręki i przeczytaj ile pieniędzy jest pompowanych w Polskę

      na 1milion wpłacony przez Polskę unia daje wam 10milionów

      • 0 0

  • Już sobie wyobrażam te korki na Wielkopolskiej i Sopockiej, jak ruszą przebudowę wiaduktu

    Już teraz jest w godzinach szczytu masakra, jak to ruszą, to poł miasta będzie stało. Żeby to choć cokolwiek dało, ale z tego co słyszałem dodatkowe pasy nie są planowane, wiec nie wiem po co ten ambaras.

    • 2 4

  • Unia niczego nie daje bo niczego nie wytwarza (2)

    Unia jedynie redystrybuuje to, co otrzymała ze składek państw członkowskich oraz z podatków. Kwota jest oczywiście pomniejszona o koszta własne (m.in. ogromne apanaże unijnych notabli) oraz koszta redystrybucji po stronie krajów "beneficjentów". Patrząc od strony ekonomicznej to totalny absurd, od strony PR-owej zaś rzeczywiście - dobra unia dała...

    • 6 3

    • kolejny pisowski dureń bez szkoły (1)

      po kiego kija zmyślasz,
      ksiądz ci kazał te brenie wypisywać w internecie czy Putin?

      • 0 2

      • widzę że szkolna wiedza o funkcjonowaniu Unii Europejskiej jest Tobie b. potrzebna

        bo jednym w symptomów braku tejże jest obrażanie się na fakty, kiedy te nie są Ci w smak. W skrajnym przypadku kończy się właśnie na widzeniu roli księdza czy Putina w każdej dziedzinie życia.

        • 0 0

  • Brak...

    codziennie sygnalizacji świetlnej dla tramwajów wyjeżdżających z pętli Łostowice. Masakra. Postawcie tam gostka z chorągiewką rano, codziennie aby forsował wyjazd pojazdów a nie tworzycie sztuczny burdel na pętli przez czyjeś nieuctwo i brak kompetencji do zarządzania ruchem. Legumina gdzie jesteś..

    • 0 4

  • Jaki węzeł na Kamionce???

    Pewnie tranzyt z Kacka przez Brodwino??? Karnoś wrażliwiec chyba mało głosów dostaje na Brodwinie... Przecz!!!

    • 1 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane