- 1 Kolejna kradzież z automatu paczkowego (76 opinii)
- 2 Znika charakterystyczna wieża na lotnisku (35 opinii)
- 3 Gdynia: 78 mln zł długów za mieszkania komunalne (162 opinie)
- 4 Absurd drogowy na Przymorzu (170 opinii)
- 5 Tunel zamiast kładki nad obwodnicą? (171 opinii)
- 6 Był klub Pokład, będzie hotel (202 opinie)
Umiarkowane zainteresowanie parkingami Park&Ride
Zaledwie kilkudziesięciu kierowców w ciągu każdego weekendu korzysta z darmowych parkingów Park & Ride przy Amber Expo i dojeżdża do centrum podstawionymi autobusami. - Zdawaliśmy sobie sprawę, że proces przyzwyczajania właścicieli aut do tego typu rozwiązań jest długi i musi potrwać, dlatego nie zrażamy się niską frekwencją. Ten model sprawdzi się już niebawem, gdy nastąpi otwarcie tuneli pod Martwą Wisłą - przekonuje Piotr Grzelak, wiceprezydent Gdańska.
Przywiązani do samochodów
- W ciągu każdego weekendu w czasie trwania Jarmarku z parkingu i darmowego dojazdu do centrum korzysta kilkudziesięciu kierowców - mówi Piotr Grzelak. - Osób, które decydują się na takie rozwiązanie mogłoby być więcej, ale od samego początku zdawaliśmy sobie sprawę, że przekonanie kierowców do pozostawienia auta z dala od centrum musi potrwać. Docelowo ten model chcemy wdrożyć po otwarciu tuneli pod Martwą Wisłą, ale już teraz warto edukować kierowców i zmieniać ich przyzwyczajenia.
Pilotażowe wdrożenie parkingów P&R kosztuje kilkanaście tysięcy złotych. Władze miasta nie zrażają się jednak słabą frekwencją, której nie poprawiło nawet ostatnie powiększenie strefy płatnego parkowania w centrum Gdańska. Przyczyna - zdaniem miejskich urzędników - nie leży też w niewystarczającym rozpropagowaniu pomysłu.
- Nie sądzę, by powodem była słaba promocja. Informacja o proponowanym przez nas rozwiązaniu znajduje się na stronie miasta, a także organizatora Jarmarku, czyli Międzynarodowych Targów Gdańskich, portalach społecznościowych i wśród wystawców. Moim zdaniem to po prostu czynnik psychologiczny, a zmiana przyzwyczajeń trwa zawsze najdłużej. Jestem pewien, że kierowcy z czasem się do tego przekonają.
Parking za daleko?
W komentarzach pod pierwszym artykułem o otwarciu parkingów P&R przy Amber Expo część kierowców przyznawała, że pomysł ma potencjał, ale jest mało atrakcyjny, ze względu na lokalizację parkingu oddalonego od centrum o 5 km.
Dla wielu kierowców - szczególnie spoza Trójmiasta - szkoda czasu i paliwa, by tracić kilkanaście minut na przejazd przez zakorkowane centrum (zwłaszcza po zamknięciu Huciska), a następnie wracać do Śródmieścia darmowym autobusem.
- Nie chcieliśmy organizować tego parkingu bliżej południa Gdańska i wjazdu od strony krajowej "7" czy autostrady A1 z co najmniej dwóch powodów: chcemy korzystać z już dostępnej infrastruktury parkingowej, a po drugie - musimy myśleć długofalowo i promować rozwiązania, które mają nam przynieść korzyści w przyszłości. Niegospodarnie byłoby otwierać parking bliżej Południowej Obwodnicy Gdańska czy ul. Elbląskiej np. na prywatnej posesji, podczas gdy mamy do dyspozycji nowoczesne parkingi w Letnicy - tłumaczy Piotr Grzelak.
Będą nowe trasy
Na wniosek osób, które już korzystały z parkingów, ale w rozmowie z ankieterami przyznały, że miały problem ze zlokalizowaniem autobusów, miejsca postojowe i przystanki zostały dodatkowo oznakowane.
Niewykluczone, że od nowego sezonu linia zostanie rozszerzona i autobusy poza dowiezieniem kierowców do centrum, pojadą też w innych kierunkach, np. na plaże w Brzeźnie i Jelitkowie. Część z nich może być też linią typowo turystyczną, której przystankami będą atrakcje Gdańska położone poza centrum, np. latarnia morska w Nowym Porcie. Warunkiem podstawowym wciąż jest jednak otwarcie tuneli pod Martwą Wisłą, które znów przesuwa się w czasie.
Wydarzenia
Miejsca
Opinie (249)
-
2015-08-11 12:56
brak informacji
Nigdzie nie ma o tym informacji na drogach dojazdowych do Gdańska ani w samym Gdańsku. Poza tym parkingi przy Amber Expo są płatne, a wszyscy wolą bezpłatnie na trawnikach, chodnikach, zebrach itd. itp. Co robi straż miejska i policja? Nic. Wystarczy się przejść po Gdańsku, gdzie trzeba przeciskać się pomiędzy samochodami, budami i koczującymi. Wszędzie hałas, brud i smród. Niezbyt ciekawa to wizytówka.
- 5 3
-
2015-08-11 13:58
nawet nie wiedziałam, że mamy taki parking. widać jest za mało informacji na ten temat.
- 2 0
-
2015-08-11 14:06
chyba błąd
Piotr Grzelczak? A ja myślałem, że on do Jagielloni poszedł...
- 0 0
-
2015-08-11 14:32
Jarmark Dominikański
Ten Jarmar to dla terenu na którm się odbywa to totalna dewastscja. Zniszone trawniki, na chodnikach patkują samochody a i nierzadko po nich jeżdżą nisząc je ludzi zmuszeni są chodzić po ulicy przez co narażeni są na niebezpieczne sytuacje. Jest to teren wyłączony spod prawa jak w krajach trzeciego świata, robią co chcą i jaj chcą. Jarmark ten jest przekleństwem dla ludzi mieszkających na tym terenie.
- 10 0
-
2015-08-11 15:58
Dla wielu kierowców - szczególnie spoza Trójmiasta - szkoda czasu i paliwa, by tracić kilkanaście minut na przejazd przez zakorkowane centrum (zwłaszcza po zamknięciu Huciska), a następnie wracać do Śródmieścia darmowym autobusem.
Czytaj więcej na:
http://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Umiarkowane-zainteresowanie-parkingami-ParkRide-n93245.html#tri
Nie przesadzajcie Państwo już, że zamknięcie Huciska - krótkiej uliczki - spowodowało wielki paraliż całego Gdańska.- 0 1
-
2015-08-11 16:33
Nie chodzi o to, że daleko
... ale kurs co 40 minut? Trudno to logicznie wytłumaczyć osobie, która na co dzień jeździ autem. Ja za Chiny bym nie skorzystała. Przepraszam wszystkich marzycieli, ale nie mam całego dnia :)
- 5 1
-
2015-08-11 17:14
pomysł dobry-ale- autobusy są co 40 minut!!!
Urzędasy jak już coś wymyślą-to nijak się ma do rzeczywistości.
Zostawię auto i co???-mam czekać aż 40 minut na autobus?
Powinno być ,jak w Zakopanym-małe busiki czekają pod dworcem i
jak są pełne odjeżdżają- 1 1
-
2015-08-11 18:26
Wyjście jest tylko jedno
Wyjście jest tylko jedno, nie budować więcej dróg. W końcu te co są zakorkują się kompletnie i ludzie będą musieli się przesiąść. Ściganie się infrastrukturą drogową z rosnącą liczbą samochodów w miastach jest z góry skazane na porażkę, na Zachodzie wiedzą o tym już od dawna.
- 1 0
-
2015-08-11 21:09
reklama
Pierwszy raz słyszę ze jest cos takiego....
- 2 1
-
2015-08-11 21:18
Porobic ...
... wiecej stref platnego parkowania , beda musieli zostawiac samochody na parkingach .
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.