- 1 Miasto nie zgodzi się na budowę 10 bloków w miejsce Alfa Centrum (136 opinii)
- 2 Po ośmiu godzinach otwarto obwodnicę (329 opinii)
- 3 Co się wydarzyło na lotnisku z piątku na sobotę (291 opinii)
- 4 Więcej pociągów z Gdyni na Hel (96 opinii)
- 5 Pogoda sprzyja rejsom po Trójmieście i okolicach (38 opinii)
- 6 Napad na bank miał być żartem (147 opinii)
Warszawa zbiera pieniądze z ulicy. Trójmiasto też po nie sięgnie?
Ponad 13 tys. wykonanych zdjęć, niemal 4,5 tys. skontrolowanych samochodów i 600 "mandatów" na łączną kwotę ok. 30 tys. zł - to statystyki z pierwszego dnia funkcjonowania systemu e-kontroli strefy płatnego parkowania w Warszawie. Rozwiązaniu, które od początku roku działa w stolicy, przyglądają się urzędnicy z Gdańska i Gdyni. System w przyszłości może zostać wdrożony również w Trójmieście. Nie będzie to jednak proste: potrzebne będą bowiem zmiany w przepisach.
W związku z rozrastającym się obszarem SPP w Trójmieście - by zachować skuteczność kontroli - niezbędne będzie zatrudnienie do tych obowiązków kolejnych pracowników. Inną możliwością jest "automatyzacja" nadzoru nad strefą.
Zdecydowali się na to warszawscy urzędnicy i postawili na naszpikowane kamerami samochody. Stworzenie systemu tzw. e-kontroli, jego obsługa oraz zakup wspomnianych dwóch aut kosztowała łącznie ok. 1 mln 100 tys. zł.
Źle zaparkowane samochody i mandaty na 30 tys. zł
Wydane pieniądze jednak już zaczęły się zwracać. E-kontrole SPPN (w Warszawie funkcjonuje strefa płatnego parkowania niestrzeżonego) oficjalnie rozpoczęły się w styczniu tego roku. Tylko podczas jednego dnia namierzono ok. 600 samochodów, które w SPPN pozostawiono bez uiszczenia opłaty. Łączna kwota wystawionych "mandatów" wyniosła 30 tys. zł.
- Dwa auta zrobiły ponad 13 tys. zdjęć samochodom stojącym w SPPN. Z tej liczby 4 tys. 481 tablic rejestracyjnych sfotografowano co najmniej dwukrotnie. W ten sposób potwierdzono, że auta są pozostawione w danym miejscu na dłuższy czas, a nie był to chwilowy postój. Pozostałe, niesparowane zdjęcia zostały automatycznie usunięte - mówi Mikołaj Pieńkos z warszawskiego Zarządu Dróg Miejskich.
Jak działa e-kontrola?
- Auto (które porusza się w normalnym tempie) przejeżdża w pobliżu zaparkowanych w strefie płatnego parkowania samochodów i skanuje ich rejestracje oraz robi im zdjęcia.
- Takie materiały następnie trafiają do bazy urzędników (w Warszawie to Zarząd Dróg Miejskich).
- Następnie system analizuje, czy postój auta został opłacony.
- Jedyną "manualną" czynnością, zarezerwowaną dla urzędników, jest przesłanie wezwania do zapłaty osobie, która nielegalnie zaparkowała pojazd.
- Informacja o opłacie dodatkowej do kierowcy trafić ma maksymalnie w ciągu tygodnia.
Gdańscy urzędnicy: wdrożenie systemu jest nieuniknione
Przypomnijmy: pod koniec zeszłego roku informowaliśmy, że rozwiązanie wdrażane w Warszawie jest na tyle atrakcyjne, że poważnie przyglądają mu się trójmiejscy urzędnicy. W GZDiZ usłyszeliśmy, że w najbliższym czasie planowane jest spotkanie w tej sprawie w stolicy.
- System e-kontroli jest w naszym zainteresowaniu. Póki co pierwszym efektom jego wdrożenia przyglądamy się z odległości. Zależy nam, aby w najbliższym czasie spotkać się w Warszawie i porozmawiać o doświadczeniach z operatorem warszawskiej strefy. Jego wdrożenie jest nieuniknione bo obszar SPP w Gdańsku z roku na rok rośnie - mówi Magdalena Kiljan z Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Zobacz też: Łosie na drodze. Jak nie zostawiać auta?
Statystyki opublikowane przez stołeczny Zarząd Dróg Miejskich będą przedmiotem analizy również w gdyńskim Zarządzie Dróg i Zieleni.
W parkomat trzeba będzie wpisać numer rejestracyjny
Co ważne, zgodnie z obowiązującymi w Warszawie przepisami wpisanie numeru rejestracyjnego podczas opłacania w parkomacie postoju w SPPN jest obowiązkowe - to dzięki temu system e-kontroli może w ogóle działać.
Jeżeli pomysł zostanie zaadaptowany w Gdyni i Gdańsku, będzie on wymagał zmian w regulacjach. Dzisiaj bowiem numer rejestracyjny kierowcy wpisują fakultatywnie: nie ma obowiązku jego wpisywania i nikt za jego brak nie otrzyma opłaty dodatkowej.
Jak wygląda e-kontrola? Stołeczni urzędnicy informują.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – Niedrogie samochody na sprzedaż:
Miejsca
Opinie (484) ponad 20 zablokowanych
-
2020-01-23 11:02
problemy z prowincji (4)
mieszkałeś całe życie w byłym PGR gdzieś na wschodzie i, żeby gdziekolwiek się dostać, trzeba było jechać kawał drogi, do sąsiedniej miejscowości itp, no to wiadomo: używka z za Odry i jechane, mało aut, śmigasz sobie leśną szosą bez koreczków i już jesteś nad jeziorem, albo w Biedrze, w mieście powiatowym. Niestety, tutaj to tak nie działa. Myślałeś, że kupisz sobie mieszkanie daleko od centrum, na południu, ale przecież jest auto? Teraz stoisz w koraskach, a później błądzisz i parkujesz nielegalnie, albo daleko, albo płacisz. I tak wygląda Twój każdy dzień. A ja sobie idę pieszo wszędzie, a jak dalej, to na rowerze, a na większe zakupy jadę autem raz na tydzień-dwa. Ew autem gdzieś poza godzinami szczytuj, jak już naprawdę nie ma innego wyjścia. Także warto wydać nawet połowę więcej na mieszkanie, albo mieć mniej metrów:)
Ludzie nie mają pojęcia o niczym i będą bredzić, że trzeba parkingi budować. Skoro parkingi aż tak ekstremalnie potrzebne, to dlaczego na Jana z Kolna więcej aut stoi krzywo zaparkowanych pod parkingiem, niż w nim? A bo trzeba płacić, a bo ja już płacę podatek drogowy, abo dziś zatankuje za 100 zł, a nie do pełna, bo może za tydzień benzyna będzie 15 gr tańsza bla bla bla i OC takie drogi, a dpf wyciąłem, bo klimę trzeba nabić ajajajaja- 5 5
-
2020-01-23 11:45
Sam jesteś problemem (3)
i nie masz pojąca o czym piszesz...
Kiedyś państwo/miasto budowało drogi, parkingi, place zabaw, parki, domy i osiedla, coś dawało - teraz państwo/miasto tylko prowadzi biznesy, przy czym tylko zabiera, tj. nakłada kary, ograniczenia i zwiększa obciążenia i co najgorsze - ma przy tym poparcie zidiociałego społeczeństwa.
Jakim trzeba być i**otą, żeby nawoływać i błagać o ograniczenia, i żądać dla siebie kar? - przecież to Orvell..
Niech miasto da mi alternatywę: dobrą komunikację - byłeś kiedyś w mieście dobrze skomunikowanym? Ty wiesz jak często śmigają tramwaje w Warszawie, czy Wrocławiu?
Ty myślisz baranie, że wszyscy mają 25 lat i mieszkanie po babci przy przystanku tramwajowym? Sądzisz, że każdy ma zdrowie jeździć rowerem? Myślisz, że każdy ma pracę 200 metrów od domu, a po drodze przedszkole dla dzieci i przychodnie?
Parkingi to jeden z miliona przykładów złego zarządzania. Podobnie jest ze śmieciami - zamiast dać mi alternatywę, dać możliwość sprzedawania, segregowania sieci dla korzyści, otwarcia punktów skupu plastiku, szkła, makulatury co się robi? Kary. Kary i podwyżki.Trzeba doj**ać kary i obciążenia.
Kary, ograniczenia, podwyżki są lekarstwem na każdy problem tego miasta.
Lepiej faktycznie wyprowadzić się na prowincję, gdzie za cenę kawalerki można wybudować dom i żyć spokojniej, a tutaj pozostawić tylko obcych, przyjezdnych, którym i tak na mieście nie zależy.- 4 1
-
2020-01-23 12:03
"baranie" (2)
mam rodzinę, dziecko. Mieszkam w mieszkaniu, które kupiliśmy 2 lata temu i które znajduje się koło przystanku, tak. Mam do niego 3 minuty. I nie musiałem kupować na zad*piu, żeby mnie było stać na wygodne lokum z potencjałem dla rodziny 3 i więcej. I mam gdzie zaparkować, i nie jest to trawnik, chodnik, ani środek skrzyżowania. I nie zapłaciłem za to kilkanaście k za metr, nawet połowy tego.
Nie chodzi o to, baranie, żeby każdy jeździł rowerem, żeby każdy jeździł tramwajem, żeby lidla zaopatrywała flota rodem z pyszne peel. Wystarczy, że taka jedna baba, która pracuje koło mnie, poszła pieszo do pracy, zamiast pokonywać dystans 15 minut z buta, autem. I nie, nie ma rodziny, bo rozbija się dwuosobowym autem. I chodzi też o to, żeby myśleć, jak się kupuje mieszkanie, a nie brać g*wna na południu i liczyć, że jakoś to będzie, z wypiekami na twarzy śledzić każdy artykuł o jakieś nowej warszawskiej, czy czego wam tam potrzeba.
I tak, trzeba dowalać kary i obciążenia, bo tępi ludzie sami nie pomyślą i nie wpadną na odpowiednie rozwiązania. Każdy kombinuje, jak koń pod górę, a później dziwi się, że przepisy mu zaostrzają w każdej dziedzinie życia:)- 0 5
-
2020-01-23 12:21
Masz wygodną sytuację, tramwaj pod nosem, nie używasz auta i problemy z parkowanie ciebie nie dotyczą, ale przeszkadzają ci inni którzy używają aut i posiadają takie problemy, i chcesz im to jeszcze bardzie ograniczyć, utrudnić i nałożyć kary - dobrze rozumiem?
Zamiast zastanowić se nad rozwiązaniem i wymóc na mieście działania, to dodatkowo jeszcze gardzisz i obrażasz tych co kupili mieszkanie na południu..
Czy ty jesteś normalny?- 2 1
-
2020-01-23 12:27
Ależ ty jesteś głupi!!!
- 4 0
-
2020-01-23 11:07
czy radni
dalej maja darmowe bilety na komunikacje miejska?
- 2 1
-
2020-01-23 11:13
brawo więcej opłat
socjalizm pełną gębą
- 1 4
-
2020-01-23 11:14
ja chcę za darmo
bo mi się należy
- 4 3
-
2020-01-23 11:21
(2)
Moim zdaniem zamiast tego samochodu powinien jeździć dźwig z odważnikiem 10ton. Kiedy kierowca nie opłaci parkowania następuje natychmiastowa kara w postaci zrzutu odważnika na pojazd. Następnego dnia każdy samochód miałby opłacony bilecik. Jest to dodatkowo rozwiązanie proekologiczne, bo pozbywamy się samochodów, w większości spalinowych.
- 4 3
-
2020-01-23 13:31
(1)
zgodnie z prawem kierowca dźwigu trafia do więzienia, a jego pojazd (dźwig) na licytację i przepadek mienia wobec Skarbu Państwa
- 1 0
-
2020-01-23 14:59
Giani z Somonina
razem z nim . jako naklaniajacy
- 0 0
-
2020-01-23 11:34
a najlepiej jak tylko przechodzień wejdzie na chodnik to już niech zapłaci 5 złotych za godzinę to miasto i ten co będzie miał bilety to zarobi
- 1 2
-
2020-01-23 11:39
(1)
Płacę za parkowanie - nie wpisuję numeru rejestracyjnego (żaden przepis w KPA i KC mnie do tego nie obliguje) . Dostaję karę - każdy sąd ją uchyli tak więc .... powodzenia.
- 4 3
-
2020-01-23 15:00
genau / dokladnie
- 0 0
-
2020-01-23 11:44
Ja proponuje lepszy system (1)
Na ulicach wjazdowych do miasta fotografować wszystkie samochody wjeżdżające. Obciążyć wszystkie opłatą powiedzmy 10 zlp bo na pewno niektóre samochody wjeżdżające w mieście zaparkują nieprawidłowo. Opłatę pobierzemy od wszystkich bo u nas obowiązuje odpowiedzialność zbiorowa.
- 7 1
-
2020-01-23 12:04
jasne
i jeszcze sam skaż się na chłostę i sam wykonaj karę.
Co za durne społeczeństwo z dzikim uwielbieniem do karania siebie.- 0 1
-
2020-01-23 12:05
To pewnie jest zorganizowane dla poprawy nam komfortu mieszkania w naszym Gdańsku
Wszystko dla ludzi. Kazdą opresje można wytłumaczyć jakaś korzyścią. Tylko kto na tym korzysta?
- 7 1
-
2020-01-23 12:16
mieszkaniec (2)
i tak trzymać - cwaniaków i oszustów coraz więcej ...
- 4 5
-
2020-01-23 13:12
(1)
cwaniacy i oszuści zgniją w więzieniach
- 1 0
-
2020-01-23 15:00
albo na scenach w GDansku
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.