- 1 Jak zniszczono Rady Dzielnic w Gdyni (39 opinii)
- 2 PKP chce oddać Gdyni tunel. Szansa na zmiany w centrum (108 opinii)
- 3 Wybudują chodnik w miejscu prowizorki (42 opinie)
- 4 Pozostałości baterii mającej bronić portu (61 opinii)
- 5 Odnaleziono ciało zaginionego nurka (134 opinie)
- 6 Lądowanie w Poznaniu przez nocny Duathlon (15 opinii)
Ważą się losy węzła Kliniczna. Najpierw wzmocnienie estakad, a potem rozbiórka?
Węzeł Kliniczna doczeka się wzmocnienia estakad. Co prawda działania te są sprzeczne z polityką przestrzenną miasta, ale - jak przekonują władze Gdańska - niezbędne ze względów eksploatacyjnych. Docelowo będzie wypracowana nowa wizja zagospodarowania tego miejsca, zaś układ drogowy całkowicie przebudowany.
Możliwości są dwie:
- kapitalny remont istniejącej konstrukcji,
- całkowita rozbiórka i zagospodarowania terenu w nowym kształcie.
Biorąc pod uwagę politykę przestrzenną Gdańska, zawartą w dokumentach strategicznych w zakresie m.in. rozwoju miasta do wewnątrz, rozsądnego gospodarowania przestrzenią, likwidacji barier dla pieszych i rowerzystów, dalsze utrzymanie węzła o powierzchni zbliżonej do północnego cypla Wyspy Spichrzów jest nieuzasadnione.
Te węzły wymagają metamorfozy, a nie remontów
Jak wzmocnić estakady węzła Kliniczna?
Jednak wizja rozwoju miasta niekoniecznie idzie w parze z codziennymi działaniami urzędników. Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska prowadzi właśnie postępowanie przetargowe na "wykonanie ekspertyzy technicznej oraz opracowania koncepcji projektowej remontu istniejącego obiektu w ramach zadania zadania pn. Wzmocnienie estakad na węźle Kliniczna".
W dużym uproszczeniu: wykonawca będzie musiał opracować sposób wzmocnienia konstrukcji obu estakad w ciągu ul. Marynarki Polskiej (czyli na trasie Nowy Port - Śródmieście) w taki sposób, aby nadal spełniały one wymagania w zakresie nośności i obciążenia ruchem.
Musi też m.in. przedstawić propozycję w zakresie odwodnienia konstrukcji oraz przeniesienia sieci trakcyjnej tramwajowej na osobne słupy.
217 tys. zł na opracowanie projektu
W przetargu zostały złożone dwie oferty:
- Pracownia Projektowa Mid z Gdańska na kwotę 287 820 zł
- Konsorcjum firm z Gdańska: Pont-Projekt (lider) oraz Optem (partner) na kwotę 217 900 zł
Obecnie trwa analiza ofert kątem prawno-formalnym. Obie propozycje mieszczą się w budżecie przewidzianym na ten cel w wysokości 300 tys. zł. Na przygotowanie dokumentacji przewidziano siedem miesięcy od momentu podpisania umowy.
Miasto: nie stać nas na przebudowę wszystkich węzłów
Wzmocnienie estakad na Klinicznej jest kolejną budzącą wątpliwości inwestycją drogową, obok remontu estakad na węzłach Unii Europejskiej oraz Bramy Żuławskiej.
Dlaczego miasto dąży do remontów obiektów, które powinny docelowo zniknąć z krajobrazu Gdańska?
- Wszystkie te węzły to obiekty inżynieryjne stanowiące barierę architektoniczną, które zostały poddane dyskusji w ramach warsztatów rozwojowych Strategii Gdańsk 2030 Plus. Węzeł Kliniczna zajmuje obszar o powierzchni ok. 10 hektarów w centralnej części miasta, a efekt komunikacyjny możliwy jest do uzyskania zdecydowanie niższym kosztem przestrzennym - przyznaje Piotr Grzelak, zastępca prezydent Gdańsk ds. zrównoważonego rozwoju i inwestycji. - Na przebudowę każdego z obiektów trzeba przeznaczyć po kilkadziesiąt milionów i w perspektywie do 2030 roku zwyczajnie nie starczy na to środków, dlatego konieczne jest wybranie priorytetów. Do czasu wniosków z konsultacji wstrzymane zostało ogłoszenie przetargu na remont węzła Brama Żuławska, a w przypadku węzła Kliniczna ograniczono zakres przetargu z przygotowania dokumentacji na jego modernizację do sporządzenia jedynie koncepcji wariantowej wzmocnienia konstrukcji z potencjalnymi kosztami.
Długie Ogrody wstydu na przedłużeniu Drogi Królewskiej. Wciąż bez szans na zmiany
Dyskusyjny remont estakady na węźle UE
Wizja zmiany węzła Kliniczna w przyszłym roku
Jak zapewnia zastępca prezydent, działania w obrębie węzła Kliniczna mają na celu jedynie podtrzymanie jego funkcji transportowej do czasu przygotowania ostatecznej wizji zmian przez Biuro Architekta Miasta.
- W przypadku gdy zapadnie decyzja o przebudowie węzła Kliniczna, konieczna będzie zmiana planu zagospodarowania poprzedzona pracami studialnymi. Rozmawialiśmy na ten temat z architektem miasta i przewidujemy, że prace studialne mogłyby rozpocząć się w przyszłym roku - dodaje Piotr Grzelak.
Grunwaldzka: więcej przestrzeni dla pieszych i zieleni
Miejsca
Opinie wybrane
-
2023-05-02 14:58
Węzeł autostradowy w centrum miasta należy rozebrać. (4)
Ten relikt lat 70 wzniesiono gdy nie było mowy o tunelu do portu i cały tranzyt szedł przez miasto. Grunt pod nim wart jest miliony, trzeba tylko dopilnować, aby powstała tam normalna tkanka miejska, a nie patoosiedle z wysokim płotem.
- 92 159
-
2023-05-03 09:13
sam się rozbierz
- 3 2
-
2023-05-03 02:15
No właśnie - grunty warte miliony...
czyżby jakiś deweloper naciskał wiceprezydenta i DRMG??? Panie Grzelak, a jakie miliony jest wart grunt pod sceną muzyczną przy cmentarzu???? A zlikwidować ten burdel przy Bramie Żuławskiej, łącznie z rynkiem i składami opałowymi.
- 11 5
-
2023-05-02 15:52
Jedyne jeszcze mejsce gdzie mozna sie pokusic o zrealizowanie powiazania N.Politechniczna/Smoluchowskiego z Marynarki Polskiej (1)
Aby zrealizować układ ulic głównych miasta do końca. Tam potrzeba estakady nad koleją i Aleją Zwycięstwa..
- 18 4
-
2023-05-02 16:17
albo pod...
Tak planowano zrobic.
- 11 1
-
2023-05-02 09:35
Wyburzyć estakady... (19)
...bo to przecież jedyne w Gdańsku bezkolizyjne skrzyżowanie z rozjazdami tramwajowymi i drogowymi. Zamiast zmodernizować i wzmocnić estakady, zróbmy tam na przykład rondo z wieloma przejściami dla pieszych i rowerzystów, a tramwaje mogą sobie poczekać na światłach.
- 313 73
-
2023-05-02 16:33
Jeżeli jest bezkolizyjne to po co przerabiać na kolizyjne ,jakaś totalna głupota !!!!
- 29 0
-
2023-05-02 13:22
Proponuję tym zacietrzewionym cyklistom wycieczkę... (3)
Do Goteborga. Niech zobacza jak powinno wygladać miasto przyjazne - wszystkim!!! Miasto to można śmiało porównać z naszym Gdanskiem pod kilkoma względami. Jest nieco większe, ale też jest to duży port i też potrzebuje ono skomunikowania z innymi dzielnicami oraz resztą kraju. No i tu w zasadzie podobieństwa się kończą. Goteborg dosłownie wisi na
Do Goteborga. Niech zobacza jak powinno wygladać miasto przyjazne - wszystkim!!! Miasto to można śmiało porównać z naszym Gdanskiem pod kilkoma względami. Jest nieco większe, ale też jest to duży port i też potrzebuje ono skomunikowania z innymi dzielnicami oraz resztą kraju. No i tu w zasadzie podobieństwa się kończą. Goteborg dosłownie wisi na autostradach we wszystkich możliwych kierunkach, a korki, które owszem są, nie są aż tak dramatyczne jak to ma miejsce w Gdańsku. Tam każdy jeździ czym mu pasuje i dokąd chce i przy tym nikt nikomu nie przeszkadza. Tam istnieją też znienawidzone przez wszelkiej maści aktywistów parkingi kubaturowe i ich architektura to nie jest tylko beton i szkło. Są one tak świetnie wtopione w otoczenie, że ciężko je odróżnić od innych budynków. Estakad jest tam wiele i są dość rozbudowane węzły, mimo to ruch odbywa się całkiem płynnie nawet w godzinach szczytu, ale tam jest to logiczna całośc. Kto nie chce lub nie musi, ten wybiera inne środki komunikacji. Do wyboru jest dosłownie wszystko i ze wsząd. Tymczesm Gdańsk wisi na jednej głownej arterii i kilku estakadach nie tworzących spójnej ramy komunikacyjnej. Południe to już w ogóle dramat. Miasto udaje, że tworzy komunikację miejską, nie dając nic w zamian. Nawet jazda autem nie jest tu żadną przyjemnością, tylko smutną koniecznością. Zabudowa jest chaotyczna i koszmarnie rozlana, a co za tym idzie trudna do skomunikowania w jakikolwiek sposób. To co planowali komuniści, może i jest przeskalowane, ale bez tego to miasto się po prosu udusi.
- 46 10
-
2023-05-02 14:48
zamiast Goeteborga lepiej wybrać się do Malmoe (2)
tam mają wygodnie przede wszystkim piesi i rowerzyści (tak jak w Kopenhadze). Zabudowa w wielu miejscach Gdańska przestaje być chaotyczna tylko powstaje według dość sensownych założeń. Miasto jak na razie rozwija sieć komunikacji tramwajowej na górnym tarasie, ponadto powoli tworzy się także sieć dróg dla rowerów. Przyszłość naszej aglomeracji leży
tam mają wygodnie przede wszystkim piesi i rowerzyści (tak jak w Kopenhadze). Zabudowa w wielu miejscach Gdańska przestaje być chaotyczna tylko powstaje według dość sensownych założeń. Miasto jak na razie rozwija sieć komunikacji tramwajowej na górnym tarasie, ponadto powoli tworzy się także sieć dróg dla rowerów. Przyszłość naszej aglomeracji leży w rozbudowie zelektryfikowanych linii PKM, zwiększeniu częstotliwości połączeń SKM i PKM oraz w radykalnej poprawie dostępu do wszystkich ich stacji dla ruchu pieszych i rowerzystów. W wielu miastach Europy i świata pseudoautostrady miejskie są wyburzane z korzyścią dla wszystkich mieszkańców oraz stanu środowiska naturalnego i społecznego.
- 8 31
-
2023-05-02 16:07
wiecej linii kolejowych PKM
To większy podział miasta i tworzenie nowych dużych barier przestrzennych. Szczególnie koleje wydzielają i zamykają bardzo ściśle poszczególne obszary, patrz SKM
- 11 5
-
2023-05-02 15:04
Miasto dla wszystkich nie tylko wybranych. Precz z komuną i eko terroryzmem
- 30 4
-
2023-05-02 12:19
Bezkolizyjne :)
Szczególnie Brama Żuławska i Węzeł Unii Europejskiej
- 8 8
-
2023-05-02 10:25
(11)
Deweloper czeka z utęsknieniem na nowy teren po estakadach.
- 81 8
-
2023-05-02 10:55
mieszkańcy czekają na rozwiązania umożliwiające korzystanie z miasta bez poczucia potrzeby wsiadania do samochodu (10)
w celu docierania do codziennych celów podróży: do pracy, szkoły, po zakupy lub do ośrodka zdrowia.
- 33 50
-
2023-05-02 11:07
takie miasto było (9)
z pracą, szkołą, sklepem i ośrodkiem zdrowia w pobliżu miejsca zamieszkania...
Potem zaczęły powstawać centra handlowe, szkoły zamieniono w biurowce, przychodnie na hotele a pracę można znaleźć w jednym tylko miejscu...
Za to powstały "miejsca zamieszkania" bez żadnego zaplecza...
I mus przemieszczać się z jednegoz pracą, szkołą, sklepem i ośrodkiem zdrowia w pobliżu miejsca zamieszkania...
Potem zaczęły powstawać centra handlowe, szkoły zamieniono w biurowce, przychodnie na hotele a pracę można znaleźć w jednym tylko miejscu...
Za to powstały "miejsca zamieszkania" bez żadnego zaplecza...
I mus przemieszczać się z jednego krańca miasta w drugi...
Samochodem, bo komunikacja miejska tak zbudowana, aby kosztował krocie - pieniędzy i czasu...
Więc jak zmusić mieszkańców do pożądanych zachowań?!
Zburzyć dogodne rozwiązania dawnych urbanistów, którzy wiedzieli co robią i do czego ich praca służy.- 65 11
-
2023-05-02 13:23
Jaką pracę można było znaleźć za komuny na Zaspie czy Przymorzu? (8)
Co najwyżej w obsłudze tych sypialni...
- 20 14
-
2023-05-03 12:45
Druk Markuszewscy
Vis à vis cmentarza na Zaspie na Chrobrego. Jeszcze w 2014 roku.
- 0 0
-
2023-05-02 15:48
Przy samej Zaspie było CTO, Promor, fabryka mebli kuchennych , zakłady papiernicze
a wzdłuż Grunwaldzkiej na wysokości Zaspy wiele zakładów przemysłowych. Na Przymorzu też różne zakłady pracy np. Bałtyk, fabryka farb czy Zakłady Mechaniki Precyzyjnej. Niestety, wszystko to zlikwidowano, albo przeniesiono w inne miejsca.
- 25 1
-
2023-05-02 14:53
No nie można było, w ogóle żadnych zakładów pracy w pobliżu nie było! (3)
morpak, bimet, wytwórnia gazów technicznych, zakłady przemysłu spożywczego (teraz oetker), szpital na Zaspie. To takie miejsca pracy, gdzie koniecznie trzeba było jechać autem, bo zbiorkom nie było, albo był tak drogi, że trzeba było własnym samochodem jechać.
- 17 4
-
2023-05-02 15:30
Nie warto z nimi dyskutować. To d.... bez podstawowej wiedzy o Gdańsku
- 13 0
-
2023-05-02 15:32
Ja pamiętam wszechobecne automaty na bilety.do SKM/PKP (1)
Nie było ich po jednej sztuce jak teraz ale było kilka, kilkanaście w zależności od stacji :)
- 19 0
-
2023-05-02 23:18
I w ogóle były bilety kartkowe na PKP
A teraz tylko na SKM. Gdzieś w starociach mam jeszcze parę "żółto-brązowych" biletów PKP wsadzanych do kasownika... Z czasów, gdy osobny kasownik był dla SKM, osobny - dla PKP.
- 6 0
-
2023-05-02 14:48
a kto tu mówi o "komunie"? (1)
To po pierwsze.
Po drugie, ta praca była również na Przymorzu i Zaspie.- 17 3
-
2023-05-02 16:01
Stocznie i Zakłady Pracy
To były główne miejsca pracy w Trojmiescie, a nie parę państwowych sklepów w sypialniach mieszkaniowych.
To do pracy w Stoczni przyjeżdżali ludzie z okolicznych wsi, to dla dojazdu robotników do pracy reanimowano poniemiecki Ubahn - SKM...
Komuna miała wszystko zaplanowane, to była podstawa ich działania, trzeba przyznać że mieli zdolnych urbanistów i nie bali się zmian aby ukształtować sposób funkcjonowania nowoczesnego miasta, tylko ustrój ten był utopijny- 24 3
-
2023-05-02 10:19
Dobre :)
- 31 4
-
2023-05-02 07:09
Weźcie to w końcu zburzcie (56)
Hektary idą na pseudoautostradę w środku miasta. Ani to wygodne dla kierowców, ani dla pieszych. O niepełnosprawnych czy rowerzystach nie wspominając. Tam powinno być normalne miasto z pierzejami, zielenią. To samo w miejscu kładki na Zaspie, węzła przy Forum czy Bramie Żuławskiej. Niech Gdańsk będzie w końcu miastem z perspektywy pieszego...
- 217 555
-
2023-05-04 08:28
Czyli zburzyć i ziemia dla deweloperów. I tak się szarogęszą w całym kraju. Jak tak dalej pójdzie ,to będzie my dymać z buta , bo podjechać się nie da, a nawet niepełnosprawni nie będą mieli gdzie postawić auta. A o zaglądaniu w okno sąsiadowi z drugiego bloku to nie wspomnę. Nie mówiąc już o ławeczkach i zieleni
- 0 1
-
2023-05-03 18:23
nowa perspektywa dla chodziarzy.
Masz rację. Myslisz perspektywicznie , będziesz mógł tylko chodzić . Cały cywilizowany świat - przepraszam Azja z przydatkami będzie jezdzić , latać , chodzić -dla przyjemności.
- 0 0
-
2023-05-03 10:21
Lekarz,strażacy,też przyjdą do ciebie na piechotę!!??Może zdążą??!!!!
- 1 0
-
2023-05-02 13:17
Niech mądrala Grzelak, ten co usprawiedliwiał niemiecką agresję na Polskę pokaże, ile zajmowałby w przybliżeniu (2)
zajęty teren pod skrzyzowanie w 1 poziomie, biorąc pod uwagę oczywiście tory do Nowego Portu. linie tramwajowe w 3 kierunkach itp. Niech określi przepustować takiego nowego węzła i określi, jakie będą tam się tworzyc korki. Nie sztuką jest zmniejszać przepustowość, sztuką jest pomysleć. Do dzisiaj nie rozumiem ograniczenia na Grunwaldzkiej do 2 pasów w Oliwie. Przecież nie dla tych kilkunastu miejsc do parkowania. Miasto przecież akurat dobrem ludzi parkujących się nie przejmuje.
- 21 7
-
2023-05-02 14:29
Nie pisz bzdur na temat 2 pasów w Oliwie. Co pojadę tamtędy w godzinach szczytu w kierunku Gdańska to nie
natrafiłem tam na jakiekolwiek korki.
Co do węzła - poszerzysz estakadę np. do 3 pasów w każdym kierunku łącznie z tymi do skrętów ?
Zatem myślenie masz kiepskie.- 3 10
-
2023-05-02 13:29
Przywrócić SKM do Nowego Portu przez Nową Letnicę!!!
- 15 1
-
2023-05-02 10:41
(2)
Park Reagana, alejki przy morzu, nowe trasy rowerowe... już nie przesadzajmy z tymi biednymi pieszymi. Niech będzie jakaś równowaga ale bez przegiec w drugą stronę. Ekologia tak, ekologizm Nie.
- 21 8
-
2023-05-02 15:04
jak nie ma argumentów dotyczących konkretnych kwestii to się wysuwa się tezę o istnieniu wrogiej ideologii (1)
jakiegoś "izmu". To się leczy.
- 1 8
-
2023-05-02 16:24
Skoro gadacie od rzeczy i bez logiki
To trzeba zjawisko jakoś nazwać
- 5 1
-
2023-05-02 09:03
xxx (9)
Jesteś przedstawicielem dewelopera?
- 28 7
-
2023-05-02 10:58
nie, jestem mieszkańcem, który po mieście porusza się nie tylko i nie zawsze samochodem (8)
bardzo lubiącym zieleń przydomową i przejażdżki rowerowe po zakupy i do pracy.
- 2 22
-
2023-05-02 12:07
Zatem Gdansk nie jest miastem dla Ciebie (4)
Spróbuj szczęścia w Tczewie lub Grudziądzu
- 10 8
-
2023-05-02 15:01
Jest, a będzie coraz lepszym nie tylko dla mnie, o ile plany przebudowy tego węzła się ziszczą (1)
- 1 6
-
2023-05-02 21:59
Jeśli się ziszczą
To powstanie tam zabetonowane , zamknięte osiedlem, na które nie pójdziesz na spacer z pieskiem
- 5 0
-
2023-05-02 13:26
Ciekawe, że wymieniłeś zad*pia po których trzeba jeździć samochodem :) (1)
Po to mieszkasz w dużym mieście żeby mieć alternatywy.
- 4 8
-
2023-05-02 14:24
Na zad*piu wszędzie dojedziesz rowerem
Więc będziesz miał jak w raju
- 10 3
-
2023-05-02 11:24
Co ci broni... (2)
Zrobić sobie zieleń przy domu
- 19 4
-
2023-05-02 15:00
na terenie węzła Kliniczna była kiedyś zieleń (1)
i ogródki przydomowe. Sam z nich korzystałem mieszkając przy ulicy Okrąg. Rozumiem, że zaczynasz widzieć sens przebudowy tego węzła... (choć sądząc z nicka należysz raczej do ludzi zdolnych wyłącznie do ironizowania)
- 4 6
-
2023-05-02 16:24
wezel Kliniczna jest, jak na gdanskie warunki
Wyjatkowo zielony...
- 11 0
-
2023-05-02 09:08
(3)
Za komuny było mało samochodów
- 15 5
-
2023-05-02 12:08
Jedzenia też (1)
- 2 6
-
2023-05-02 15:03
spożycie mięsa na mieszkańca było dużo wyższe niż teraz
- 7 1
-
2023-05-02 11:00
zależy w jakich środowiskach
wielu (większość?) członków tzw. nomenklatury jeździła samochodami i fascynowała się "zachodem".
- 5 1
-
2023-05-02 09:04
(4)
Schowajcie linie kolejową pod ziemie bo dzieli miasto na dwie części i nie ułatwia życia ludziom. Zobaczcie ile miejsca dzięki temu zaoszczędzicie. Wtedy też Gdańsk będzie z perspektywy pieszego bo póki co to tylko walka z samochodami
- 37 12
-
2023-05-02 10:59
"samochody" (ich kierowcy) są źródłem największych utrudnień poruszania się innych samochodów (kierowców) (3)
budowa linii kolejowych pod ziemią jest bardzo kosztowna
- 4 18
-
2023-05-03 08:44
To nie budujcie dróg a dzięki temu nie wjedzie żadne auto. Będzie zdecydowanie taniej.
- 0 0
-
2023-05-02 15:02
minusujący powinni się zapisać do stowarzyszenia osób wykazujących się znakomitą zdolnością do refleksji (1)
i właściwego rozpoznawania procesów zachodzących w ich otoczeniu
- 2 10
-
2023-05-02 16:51
proces to będzie, za działanie na szkodę
oraz banicja, jak ludzie się zorientują w jakie bambuko są robieni przez nowomodnych ideologów.
Którzy znikną jak kamfora, gdy zrealizują interesy swoich mecenasów.- 9 0
-
2023-05-02 08:56
Pierwszy taz zgodze sie z przed mowca-tak trzeba ten syf na koinicznej zburzyc bo brzydnie i nie praktyczne!!
- 13 36
-
2023-05-02 07:17
(1)
co by miasto nie zrobilo i tak dla opozycji bedzie zle!.
- 11 43
-
2023-05-02 11:50
Będzie źle dla mieszkańców. Dobrze dla deweloperów.
- 22 5
-
2023-05-02 07:12
(24)
To samo zrobiono ze Śródmieściem Gdańska, tylko bez wiaduktów. d**ilny pomysł puszczania tranzytu przez centrum.
- 49 41
-
2023-05-02 09:17
Powinni to wyburzyć (23)
Ta estakada to sowiecki olbrzymi paszkwil na którego utrzymanie idzie kupa kasy
- 30 64
-
2023-05-02 14:54
nie ma sprawy
Zbuduj najpierw bypass Śródmieścia przez pełnowymiarowy tunel pod Motławą oraz z drugiej strony "małą obwodnicę południową".
Z trzeciej strony połącz górny taras przez Smoluchowskiego i tunel do właśnie rzeczonej Klinicznej.
Następnie drugie takie połączenie w postaci "Nowej Abrahama" z tunelem pod torami.
Rozbudowa Wyklętych oZbuduj najpierw bypass Śródmieścia przez pełnowymiarowy tunel pod Motławą oraz z drugiej strony "małą obwodnicę południową".
Z trzeciej strony połącz górny taras przez Smoluchowskiego i tunel do właśnie rzeczonej Klinicznej.
Następnie drugie takie połączenie w postaci "Nowej Abrahama" z tunelem pod torami.
Rozbudowa Wyklętych o linię tramwajową na estakadzie przy Bałtyckiej.
I już możesz myśleć o "uspokajaniu" Podwala Przedmiejskiego i rozszerzaniu martwej enklawy turystycznej o Dolne Miasto.- 11 1
-
2023-05-02 11:03
Ponad 2 miliony wydano na ochronę prezydentki. (3)
Nie nie więc kasy na remonty.
- 21 12
-
2023-05-02 13:25
(2)
Gdyby policja nie była zajęta chronieniem Prezesa i jego przydu*asów, może prezydenci miast nie mieli problemu z tym, że są mordowani w biały dzień przez zradykalizowanych na TVP fanatyków...
- 14 18
-
2023-05-02 21:03
Prezydenci nie mieliby problemów...
Gdyby otaczali ich ludzie kompetentni a oni sami nie preferowali by tandety i fasadowości
- 8 1
-
2023-05-02 15:09
Chłopiec którego sądzą za światełko do nieba to nie fanatyk a członek grupy przestępczej.
Tak więc skończ pisać bajki o fanatyku a zacznij pisać o znanym policji nożowniku. Wystarczyło nie kraść i spotykać się z grzecznymi chłopcami.
- 9 7
-
2023-05-02 10:30
(3)
Nazewnictwo: sowieckie, stare, marne ale jaki teren atrakcyjny dla deweloperki. Jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o kasę. O bardzo duża kasę. Może wpiszcie do m.p.z.p. ze na takich terenach obowiązkowo maja powstawać parki i zieleńce i istnieje zakaz deweloperki? Ciekawe czy wtedy znajdzie się chętny do burzenia estakad i bezkolizyjnych skrzyżowań???
- 33 4
-
2023-05-02 12:48
Oczywiście, że atrakcyjne (2)
Tylko z jakiego powodu? Ano z takiego, że jest na to popyt bo ludzie chcą mieszkać bliżej centrum i nie musieć pokonywać codziennie dziesiątek km. Jeśli w centrum brak terenów pod zabudowę to faktycznie jesteśmy skazani na to, że wzysyxy będą musieli mieszkać na przedmieściach i dojeżdżać samochodami a wtedy potrzebujemy tych wiaduktów i estakad.
Tylko z jakiego powodu? Ano z takiego, że jest na to popyt bo ludzie chcą mieszkać bliżej centrum i nie musieć pokonywać codziennie dziesiątek km. Jeśli w centrum brak terenów pod zabudowę to faktycznie jesteśmy skazani na to, że wzysyxy będą musieli mieszkać na przedmieściach i dojeżdżać samochodami a wtedy potrzebujemy tych wiaduktów i estakad. Tylko wtedy one nigdy nie będą wystarczające i znowu trzeba będzie wydawać publiczne pieniądze na dodatkowe wiadukty i kolejne dobudowywane pasy czy tak trudno zrozumieć ze to błędne koło?
- 5 17
-
2023-05-02 14:00
(1)
Czyli proponujesz miasta - państwa zamknięte dla innych mieszkających poza jego granicami!
- 11 3
-
2023-05-02 14:57
typowe przegięcie w stylu zwolenników naszych obecnych rządców prywatyzujących telewizję publiczną
To że się poprawia dla jednych ludzi (zachowujących się inaczej niż ty) nie znaczy, że się pogarsza dla innych. To kierowcy i ich zachowania są największym źródłem utrudnień dla ruchu innych kierowców w mieście. Żadne pseudoautostrady miejskie, poszerzanie ulic i budowa estakad i innych tuneli dla ruchu samochodów nie poprawią jakości życia mieszkańców. Poprawa komfortu i bezpieczeństwa ruchu ludzi w postaci małych tuneli i przepustów dla ruchu pieszych i rowerzystów owszem.
- 2 11
-
2023-05-02 10:14
(13)
Raczej amerykański, czy ogolnie zachodni- to stamtąd przylazły takie potworki, gdy ekipa Gierka zachłysnęła się Zachodem.
- 28 7
-
2023-05-02 10:32
(12)
na wschodzie w Moskwie istniało już metro czego w Warszawie nie było. Gdzie ten zachód?
- 19 3
-
2023-05-02 15:28
Warszawa i Gdańsk to peryferia udające miasta (1)
- 6 4
-
2023-05-02 16:15
WAWA już nie aż tak
Natomiast Gdańsk owszem
- 3 3
-
2023-05-02 10:57
na zachodzie (ze wskazaniem na północny zachód) (9)
stopniowe, konsekwentne uwalnianie kolejnych ulic i placów miejskich od jeżdżących i parkujących samochodów zaczęło się w Kopenhadze w roku 1968 i trwa do dzisiaj, z dobrym skutkiem.
- 5 21
-
2023-05-02 13:58
55 lat to trwa a w Gdańsku w 5 chcecie to zrobić?
- 7 2
-
2023-05-02 11:19
Kopenhaga... (7)
Pięć ringów autostradowych, połączenia promieniowe, sieć komunikacji miejskiej obejmująca wszelkie środki transportu.
Mogą rezygnować i przebudowywać, bo to mają. Zamiast estakad budują jeszcze droższe tunele. Teraz to jest optymalizacja, chociażby pod zmiany demograficzne.
W mieście które ma 1,5M mieszkańców i kraju który ma 8MPięć ringów autostradowych, połączenia promieniowe, sieć komunikacji miejskiej obejmująca wszelkie środki transportu.
Mogą rezygnować i przebudowywać, bo to mają. Zamiast estakad budują jeszcze droższe tunele. Teraz to jest optymalizacja, chociażby pod zmiany demograficzne.
W mieście które ma 1,5M mieszkańców i kraju który ma 8M obywateli, jest potentatem międzynarodowego handlu, europejskim szejkiem i potęgą rolniczą.
Optymalizując, budują tunel Fehrman, aby skrócić drogę do Kopenhagi o... 1,5h!
A co ma Trójmiasto do optymalizacji?
Jedną ulicę?- 29 3
-
2023-05-02 15:50
czy to tam zrzycaja antybiotyki 1,5 miliona swiniom z helikoptera na polnocy Danii? (3)
- 6 1
-
2023-05-02 16:45
dzięki wieprzowinie i wyrobom mleczarskim, Dania jest potentatem żywnościowym (2)
A świniom to się tam pomniki stawia.
- 3 1
-
2023-05-03 09:43
(1)
I stąd taka ilość Muzułmanów w kraju?
- 0 0
-
2023-05-03 16:41
jaka ilość?
Można przypuszczać, że podobna jak w innych krajach starej Europy.
Choć prawda, muzułmanie mieli w duńskim parlamencie ok. 10 głosów.
Jednak popełnili strategiczny błąd, zażądali usunięcia z przestrzeni publicznej bożonarodzeniowej choinki...
W kraju Andersena...
I skończyło się rumakowanie...
Dania jest tolerancyjna, ale tolerancje rozumie właściwie...- 0 0
-
2023-05-02 14:54
Głównym czynnikiem poprawiającym jakość życia i możliwości poruszania się w centrum Kopenhagi (2)
nie było budowanie pięciu ringów "autostradowych" ale konsekwentnie wdrażany program uwalniania kolejnych ulic i placów w centrum tego miasta od jeżdżących i parkujących samochodów. Jak na razie, to na obrzeżach Gdańska powstała dwujezdniowa droga zwana popularnie obwodnicą, a dalej na zachód od naszej aglomeracji budowana jest tzw. obwodnica
nie było budowanie pięciu ringów "autostradowych" ale konsekwentnie wdrażany program uwalniania kolejnych ulic i placów w centrum tego miasta od jeżdżących i parkujących samochodów. Jak na razie, to na obrzeżach Gdańska powstała dwujezdniowa droga zwana popularnie obwodnicą, a dalej na zachód od naszej aglomeracji budowana jest tzw. obwodnica Trójmiasta, więc "autostrady" kopenhaskie porównuj z tymi, realizowanymi w pobliżu Gdańska inwestycjami. Wysoka jakość życia w Kopenhadze wynika nie z tych ringów autostradowych, ale z programu poprawy komfortu i bezpieczeństwa ruchu pieszych i rowerzystów w jej rozległym, historycznym centrum: głównie przez uwalnianie ulic i placów od jeżdżących i parkujących samochodów.
- 4 17
-
2023-05-02 20:59
nie było, bo ten aspekt mają załatwiony i zapewniony...
A że coś trzeba robić, to te autostrady wpuszczają pod ziemię...
Bo metro i koleje już tam są...
Nawet pod parkami...
To chyba najbardziej górniczy naród, co nie ma kopalni...
A ty usiłujesz sprawę załatwić urzędniczo, czyli zakazać i zadekretować zadowolenie "ludu"...- 7 0
-
2023-05-02 16:20
te konsekwentne dzialania odbywaja sie !!!po!!! budowie wydajnego systemu komunikacji
Ktory sie optymalizuje za pomoca kosztownych dzialan w postaci tuneli i innych budowli inzynieryjnych a nie poprzez stawianie zakazow i zawlaszczanie terenu dla uprzywilejowanych.
- 14 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.