- 1 Wyprosił z autobusu dzieci z hulajnogami (677 opinii)
- 2 Protest na ul. Boh. Getta Warszawskiego (268 opinii)
- 3 Pierwsze spotkanie trzech prezydentek (232 opinie)
- 4 15-latek autem na minuty uciekał policji (102 opinie)
- 5 Dwa dni zwężenia estakady Kwiatkowskiego (10 opinii)
- 6 Dziki parking taksówek przy stacji PKM (132 opinie)
Ważny łącznik drogowy na południu Gdańska w przyszłym roku
Mieszkańcy Gdańska Południe w końcu doczekają się budowy ważnego dla nich łącznika między ul. Łuczniczą a Niepołomicką. Władze miasta zapowiadają, że droga powstanie w przyszłym roku. Jeszcze w tym roku ogłoszony ma zostać przetarg na to zadanie.
Zobacz też: Gdańsk Południe - dzielnice młodych ludzi
W efekcie mieszkańcy nadal jeżdżą po polnej drodze, pełnej dziur i błota po opadach deszczu.
Łącznik między Łuczniczą a Niepołomicką. Film archiwalny
Płyty mają być rozwiązaniem tymczasowym do czasu wybudowania Nowej Świętokrzyskiej. Ale mieszkańcy żalą się, że nadal nie ma konkretów w tej sprawie.
- Czy deklarowane prace projektowe i uzgodnienia nad tą inwestycją faktycznie mają miejsce, czy jest to tylko granie na zwłokę? - pyta Przemysław Haluk, przewodniczący Rady Dzielnicy Orunia Górna-Gdańsk Południe. - Mieszkańców przybywa, ruch samochodów systematycznie zwiększa się, a nowe ciągi komunikacyjne nie dochodzą. Tylko wybudowanie Nowej Świętokrzyskiej i towarzyszącej jej Nowej Niepołomickiej udrożni ruch drogowy w tym rejonie. Do czasu ich budowy konieczne są tymczasowe rozwiązania drogowe, żeby nie dopuścić do paraliżu tej części dzielnicy. Jedynym rozwiązaniem jest właśnie powstanie łącznika drogowego Łucznicza-Niepołomicka - zaznacza.
Szlaban zlikwidował skrót
Rok temu mieszkańcy południowej części dzielnicy mogli dostać się na Niepołomicką z Łuczniczej skrótem przez prywatny fragment ul. Hokejowej. Jednak mieszkańcy odgrodzili się w krótkim czasie szlabanem, ponieważ nie chcieli brać odpowiedzialności za ewentualne szkody powstałe na ich drodze oraz ponosić kosztów eksploatacji i remontów w związku ze zwiększonym ruchem pojazdów.
Czytaj też: Będzie można ominąć szlaban na Hokejowej?
Jak wskazuje dzielnicowy radny, powstanie łącznika jest bardzo ważne dla mieszkańców osiedli zamieszkujących okolice ul. Wielkopolskiej i Ofiar Grudnia 70.
Korzyści z budowy łącznika
- Tą drogą będą mogli wcześniej skierować się w kierunku Świętokrzyskiej lub Starogardzkiej. Odciążą przez to wąską i zatłoczoną Przebiśniegową, która teraz jest jedyną drogą wyjazdową mieszkańców z osiedli wzdłuż Wielkopolskiej, Ofiar Grudnia '70 i Osiedla Cztery Pory Roku. Zmniejszy się tam ruch zwłaszcza ciężarówek. W okolicy Przebiśniegowej jest szkoła podstawowa. Na pewno zwiększy się przez to bezpieczeństwo dojścia dzieci do szkoły. Zmniejszą się też korki na Wielkopolskiej i Przebiśniegowej - podkreśla Haluk.
Drogi i mosty - budownictwo, remonty
Jak informuje miejska radna Kamila Błaszczyk, która składała interpelację ws. budowy łącznika, teoretycznie proste zadanie położenia płyt, okazało się kłopotliwe i czasochłonne w wykonaniu od strony formalnej.
- Niestety w drodze prac okazało się, że obecny wjazd w Niepołomicką nie jest w tym miejscu co działki drogowe i konieczne jest wykonanie przejazdu nad malutkim kanałem, który tam się znajduje. To rodzi konieczność uzyskania pozwolenia wodno-prawnego w Polskich Wodach. Temat ten jest priorytetowy dla mnie i będę wszelkimi możliwymi ścieżkami dążyła do jak najszybszej realizacji - deklaruje.
Droga łącząca Łuczniczą z Niepołomicką dla kierowców jest koszmarem. Film archiwalny
W tym roku przetarg, w przyszłym realizacja
Dobre wiadomości w tym temacie podczas czatu z mieszkańcami przekazały władze Gdańska. Prezydent Aleksandra Dulkiewicz zadeklarowała, że miasto jeszcze w tym roku ogłosi przetarg na położenie planowanej drogi z płyt.
- To bardzo trudny temat, jeśli chodzi o uzgodnienia - zaznaczyła prezydent. - Robimy, co możemy.
Wiceprezydent Alan Aleksandrowicz dodał, że miasto godzi tę inwestycję z projektowaniem Nowej Świętokrzyskiej.
Czytaj też: Co z budową Nowej Świętokrzyskiej? Wywiad z prezydent Gdańska
- I musimy tak ułożyć te płyty, by nie nastąpiła kolizja z biegiem Nowej Świętokrzyskiej. W przyszłym roku chcielibyśmy rozpocząć realizację łącznika - zapowiedział.
Opinie (149) 4 zablokowane
-
2020-10-27 07:59
Opinia wyróżniona
Nie ma co chwalić dnia przed zachodem słońca. Nie takie rzeczy już obiecywali. (9)
Nowa Świętokrzyska, SKM na Południe, rondo Starogardzka-Niepołomicka itd., itp. Jak zobaczę, to uwierzę.
- 94 1
-
2020-10-27 10:46
dokładnie, tym bardziej że skoro Dulkiewicz twierdzi że to skomplikowana sprawa
to znaczy że się z nią nie zapoznała, architekci z takimi sprawami jak uzgodnienia wodne zmagają się na codzień i nie jest to problem, tylko sprawa do załatwienia
- 4 0
-
2020-10-27 10:32
(5)
Nowa Świętokrzyska w takiej formie, w jakiej ją planują, powstać nie powinna. Chcą z niej zrobić kolejną drogę przelotową, która np. przetnie Kowale na pół (likwidując choćby część przejść dla pieszych), a także wprowadzi prosto do centrum kolejną falę samochodów, co jest sprzeczne z prawidłowym projektowaniem ruchu w miastach.
BrakujeNowa Świętokrzyska w takiej formie, w jakiej ją planują, powstać nie powinna. Chcą z niej zrobić kolejną drogę przelotową, która np. przetnie Kowale na pół (likwidując choćby część przejść dla pieszych), a także wprowadzi prosto do centrum kolejną falę samochodów, co jest sprzeczne z prawidłowym projektowaniem ruchu w miastach.
Brakuje za to bardzo połączeń dzielnic na południu, jak właśnie np. omawianej w artykule ulicy, czy połączenia ze sobą osiedli Ujeścisko, Zakoniczyn, Lawendowe Wzgórza oraz tych przy ul. Guderskiego. Na tę chwilę trzeba nadkładać sporo kilometrów, jeżdżąc na około ulicami Jabłoniową, Świętorzyską i Havla, a tak powstało by sporo dodatkowych połączeń odciążających główne szlaki.
Niestety Gdańsk nie narzuca deweloperom podstawowej siatki dróg do powstania, przez co mamy teraz mnóstwo osiedli z dziwnym układem tychże dróg, bez jakiejkolwiek komunikacji między nimi.- 6 9
-
2020-10-29 15:17
My to nawet byśmy chcieli żeby Nowa Świętokrzyska była chociaż samym chodnikiem. Czymkolwiek. Obecnie z Niepołomickiej ciężko nawet pieszo dostać się na pętlę.
- 1 0
-
2020-10-27 16:08
(1)
deweloperzy nie maja obowiazku i mozliwosci budowac ogolnodostepnych drog na terenach nalezacych do miasta. za to miasto ma taki obowiazek z ktorego sie slabo wywiazuje..
- 4 1
-
2020-10-27 16:12
Miasto może narzucić im układ, by nie bawili się w radosną twórczość, tworząc jakieś "esy-floresy" i tym podobne. Nie mówimy też o każdym, najmniejszym skrawku drogi, ale o głównych drogach osiedlowych. Wystarczy zobaczyć, jak wyglądają przecznice i kwartały w dużych miastach na świecie - wszystko stara się być zbliżonym do kwadratu.
- 1 0
-
2020-10-27 12:53
ale nowa swietokrzyska nawet nie bedzie w kowalach (1)
- 4 1
-
2020-10-27 16:14
Ale od niej będzie odchodzić dojazdówka do węzła obwodnicy w Kowalach - bez tego fragmentu Nowa Świętokrzyska traci sens, ponieważ wąskie gardło będzie wciąż tam, gdzie było.
- 0 1
-
2020-10-27 08:03
Szczyt możliwości w Gdańsku - droga z płyt jumbo. (1)
- 16 1
-
2020-10-27 16:05
no a jak. na peryferiach Zukowa takie klada szybciej sie doczekasz niz w Gdansku
- 0 0
-
2020-10-27 09:54
Opinia wyróżniona
Po co łącznik? (3)
Po co budować tymczasowy łącznik? Tutaj na gwałt jest potrzebna Nowa Świętokrzyska. Wydano pozwolenia na budowę osiedli, w planach kolejne 40 bloków na Niepołomickiej, a drogi takie same jak 20 lat temu. Łącznik jeszcze bardziej zachęci deweloperów do budowania osiedli bez usług w parterach, bo przecież można "w 7 minut" dojechać do centrum.
- 61 11
-
2020-10-27 10:50
Po co tyle bloków na tych bagnach?
Najpierw buduje się bez ładu i składu, a później lamenty że nie ma którędy dojechać! ... A wokół stoczni czy miedzy Gdańskiem a Pruszczem tyle wolnego miejsca, a obok są drogi i kolej i wszystko jest... Pokrętna logika naszych urbanistów... Budują w lesie i na bagnach i myślą że tam tacy bogacze się wprowadzą, że każdy prywatnym helikopterem będzie się poruszał chyba. ;)
- 6 5
-
2020-10-27 10:47
(1)
to problem tych co się dali nabrać developerowi, że to 5min do Gdańska
- 6 1
-
2020-10-27 11:20
Nie, to problem Gdańska i krótkowzrocznych władz.
- 11 1
-
2020-10-27 09:27
Opinia wyróżniona
Najpierw planuje się szerokie ulice o dużej przepustowości, potem buduje osiedla, a na końcu zaplanowane ulice. (11)
Tymczasem całe południe Gdańska to najpierw wyspy osiedli w polu, gdzie kto kupił kawałek terenu i do tego jakaś droga dojazdowa np. z płyt. Następnie między tymi wyspami zaczęło się stawianie kolejnych bloków bez ładu i składu, byle żaden kawałek terenu nie pozostał zarośnięty trawą. Oczywiście kto by myślał o głównej drodze. Niech sobie ludzie jeżdżą między blokami. No i zaczęły się szlabany, bo to nasza droga.
Kto do tego dopuścił?- 77 6
-
2020-10-27 15:57
Dokładnie!
A pytanie powinno brzmieć kto to wszystko tak zapuścił?!
- 0 0
-
2020-10-27 13:46
opieranie transportu o prywatne samochody to ślepa uliczka (2)
- 2 1
-
2020-10-27 22:29
ślepa jak ślepa wizja tego miasta.
na przetrwanie i wyrwanie kasy.
- 0 0
-
2020-10-27 20:17
Tak wiemy, rowery jest najlepszy
- 0 2
-
2020-10-27 13:02
Ale nie w Gdańsku
Ze świeca szukać gospodarza.
- 2 0
-
2020-10-27 10:44
Madalińskiego (2)
kolejne bloki swoją drogą lokalizacja super ale jak będą dojeżdźać mieszkańcy bloków "Willa Świerkowa"? Usytuowane na samym końcu ulicy Madalińskiego ?
- 2 0
-
2020-10-27 22:29
chodziliśmy tą drogą na poligon 30 lat temu
nic się nie zmieniła.
- 0 0
-
2020-10-27 10:57
Na oko to chyba wcale, miejsce jest odcięte od świata.
- 1 0
-
2020-10-27 10:47
z tymi drogami to się zgodzę (2)
ale bloki wcale nie powstają bez ładu i składu tylko w oparciu o plan
- 1 5
-
2020-10-27 11:40
to fantastycznie (1)
bo wygląda jakby planowali to nasi politycy albo ktoś jeszcze głupszy
- 4 0
-
2020-10-27 12:48
urzędnicy ustalają plan zagospodarowania
projekt ustala architekt dla którego młotem jest deweloper a kowadłem urząd, a on siedzi dokładnie pomiędzy
- 0 0
Wszystkie opinie
-
2021-01-03 09:23
Ja tam będą mieszkać i zrobimy szlaban tak jak nasi sąsiedzi żeby tylko mieszkańcy mogli jeździć
- 1 0
-
2020-10-27 07:59
Opinia wyróżniona
Nie ma co chwalić dnia przed zachodem słońca. Nie takie rzeczy już obiecywali. (9)
Nowa Świętokrzyska, SKM na Południe, rondo Starogardzka-Niepołomicka itd., itp. Jak zobaczę, to uwierzę.
- 94 1
-
2020-10-27 10:32
(5)
Nowa Świętokrzyska w takiej formie, w jakiej ją planują, powstać nie powinna. Chcą z niej zrobić kolejną drogę przelotową, która np. przetnie Kowale na pół (likwidując choćby część przejść dla pieszych), a także wprowadzi prosto do centrum kolejną falę samochodów, co jest sprzeczne z prawidłowym projektowaniem ruchu w miastach.
Brakuje za to bardzo połączeń dzielnic na południu, jak właśnie np. omawianej w artykule ulicy, czy połączenia ze sobą osiedli Ujeścisko, Zakoniczyn, Lawendowe Wzgórza oraz tych przy ul. Guderskiego. Na tę chwilę trzeba nadkładać sporo kilometrów, jeżdżąc na około ulicami Jabłoniową, Świętorzyską i Havla, a tak powstało by sporo dodatkowych połączeń odciążających główne szlaki.
Niestety Gdańsk nie narzuca deweloperom podstawowej siatki dróg do powstania, przez co mamy teraz mnóstwo osiedli z dziwnym układem tychże dróg, bez jakiejkolwiek komunikacji między nimi.- 6 9
-
2020-10-29 15:17
My to nawet byśmy chcieli żeby Nowa Świętokrzyska była chociaż samym chodnikiem. Czymkolwiek. Obecnie z Niepołomickiej ciężko nawet pieszo dostać się na pętlę.
- 1 0
-
2020-10-27 12:53
ale nowa swietokrzyska nawet nie bedzie w kowalach (1)
- 4 1
-
2020-10-27 16:14
Ale od niej będzie odchodzić dojazdówka do węzła obwodnicy w Kowalach - bez tego fragmentu Nowa Świętokrzyska traci sens, ponieważ wąskie gardło będzie wciąż tam, gdzie było.
- 0 1
-
2020-10-27 16:08
(1)
deweloperzy nie maja obowiazku i mozliwosci budowac ogolnodostepnych drog na terenach nalezacych do miasta. za to miasto ma taki obowiazek z ktorego sie slabo wywiazuje..
- 4 1
-
2020-10-27 16:12
Miasto może narzucić im układ, by nie bawili się w radosną twórczość, tworząc jakieś "esy-floresy" i tym podobne. Nie mówimy też o każdym, najmniejszym skrawku drogi, ale o głównych drogach osiedlowych. Wystarczy zobaczyć, jak wyglądają przecznice i kwartały w dużych miastach na świecie - wszystko stara się być zbliżonym do kwadratu.
- 1 0
-
2020-10-27 08:03
Szczyt możliwości w Gdańsku - droga z płyt jumbo. (1)
- 16 1
-
2020-10-27 16:05
no a jak. na peryferiach Zukowa takie klada szybciej sie doczekasz niz w Gdansku
- 0 0
-
2020-10-27 10:46
dokładnie, tym bardziej że skoro Dulkiewicz twierdzi że to skomplikowana sprawa
to znaczy że się z nią nie zapoznała, architekci z takimi sprawami jak uzgodnienia wodne zmagają się na codzień i nie jest to problem, tylko sprawa do załatwienia
- 4 0
-
2020-10-28 20:25
Obiecanki macanki
Ja czekam na Nową Olchową chyba z 5 lat.
Jest projekt jest kasa tylko przygotowanie inwestycji tragedia!!!- 1 0
-
2020-10-27 13:45
Nie uwierzycie, ale... (2)
Sposób na korki został już dawno wymyślony i jest to transport zbiorowy, a w szczerości szynowy. Pomyślcie o tym, jak już ten "ważny łącznik" będzie gotowy i będziecie stali w korku na nim lub w jego okolicy.
- 3 7
-
2020-10-27 14:49
(1)
Transport szynowy to jedyne rozwiązanie, ale tylko w postaci szybkiej kolei. Tramwaje są za wolne i za małe żeby na nich polegać i dla mnie to środek transportu który powinien pozostać w XX wieku. Dopóki nie będzie możliwości dojechać gdzieś szybciej niż samochodem to komunikacja leży.
- 2 0
-
2020-10-28 09:42
Tramwaje i kolej to rozwiązania komplementarne. Na dłuższych odcinakach sprawdza się kolej, na krótszych tramwaj.
PS: wiedziałem, że nie uwierzycie- 1 0
-
2020-10-28 01:45
Droga po błocie
Jeżdżę błotnistym łącznikiem co jakiś czas ( Dacia Duster 4x4 ).
Info dla kierowców - jak jest sucho / mróz to każde auto da radę. Jak jest błoto to też raczej każde auto da radę , ale są też trochę trudne odcinki. Gwarancji nie ma.- 1 1
-
2020-10-28 00:49
Gdańszczanka
Żenada, droga z płyt to jakiś żart? W Afryce mają normalne drogi równe jak stół bilardowy, a tu droga z płyt, śmiech na sali szkoda że nie z kocich łbów, hahaha.
- 4 0
-
2020-10-27 07:19
(4)
Gdyby była dobrze spisana umowa z deweloperami to budowaliby osiedle razem z drogami.
- 31 7
-
2020-10-27 22:35
deweloperom to miasto ruiny rozbiera na własny koszt
by koleś nie musiał. A ty byś chciał by drogi budowali. Przy legnickiej stał barak. Teren sprzedali deweloperowi ale barak spłonął i miasto rozebrało zagrabiło i koleś wjechał z budową. No bo czemu miał przejmować i za śmieci i gruz płacić.
- 0 0
-
2020-10-27 08:19
Geniuszu, nie jest tajemnicą, że za mieszkanie w dobrze skomunikowanej dzielnicy trzeba zapłacić ok 10000 za metr
Na czym twoim zdaniem ma polegać ta dobrze spisana umowa ?
Na tym że deweloper, w czynie społecznym wybuduje drogę i może jeszcze jakiś wiadukt do kilku bloków pod Borkowem, a mieszkania ma sprzedawać po 5000 złotych/metr ?
Obudź się, te mieszkania dlatego są tam takie tanie, bo nie ma dojazdu.- 4 1
-
2020-10-27 07:46
i wtedy byś płacił nie 5 500 za metr (1)
tylko 12 500 za metr, mieszkając w pięknych Szadółkach
jak myślisz kto by sfinansował tą drogę ty, czy deweloper ?- 3 9
-
2020-10-27 08:09
lol
Popuść jeszcze wodze fantazji. Masz z czego:)
- 3 1
-
2020-10-27 09:27
Opinia wyróżniona
Najpierw planuje się szerokie ulice o dużej przepustowości, potem buduje osiedla, a na końcu zaplanowane ulice. (11)
Tymczasem całe południe Gdańska to najpierw wyspy osiedli w polu, gdzie kto kupił kawałek terenu i do tego jakaś droga dojazdowa np. z płyt. Następnie między tymi wyspami zaczęło się stawianie kolejnych bloków bez ładu i składu, byle żaden kawałek terenu nie pozostał zarośnięty trawą. Oczywiście kto by myślał o głównej drodze. Niech sobie ludzie jeżdżą między blokami. No i zaczęły się szlabany, bo to nasza droga.
Kto do tego dopuścił?- 77 6
-
2020-10-27 13:46
opieranie transportu o prywatne samochody to ślepa uliczka (2)
- 2 1
-
2020-10-27 22:29
ślepa jak ślepa wizja tego miasta.
na przetrwanie i wyrwanie kasy.
- 0 0
-
2020-10-27 20:17
Tak wiemy, rowery jest najlepszy
- 0 2
-
2020-10-27 10:44
Madalińskiego (2)
kolejne bloki swoją drogą lokalizacja super ale jak będą dojeżdźać mieszkańcy bloków "Willa Świerkowa"? Usytuowane na samym końcu ulicy Madalińskiego ?
- 2 0
-
2020-10-27 22:29
chodziliśmy tą drogą na poligon 30 lat temu
nic się nie zmieniła.
- 0 0
-
2020-10-27 10:57
Na oko to chyba wcale, miejsce jest odcięte od świata.
- 1 0
-
2020-10-27 15:57
Dokładnie!
A pytanie powinno brzmieć kto to wszystko tak zapuścił?!
- 0 0
-
2020-10-27 13:02
Ale nie w Gdańsku
Ze świeca szukać gospodarza.
- 2 0
-
2020-10-27 10:47
z tymi drogami to się zgodzę (2)
ale bloki wcale nie powstają bez ładu i składu tylko w oparciu o plan
- 1 5
-
2020-10-27 11:40
to fantastycznie (1)
bo wygląda jakby planowali to nasi politycy albo ktoś jeszcze głupszy
- 4 0
-
2020-10-27 12:48
urzędnicy ustalają plan zagospodarowania
projekt ustala architekt dla którego młotem jest deweloper a kowadłem urząd, a on siedzi dokładnie pomiędzy
- 0 0
-
2020-10-27 15:13
Mnie to zastanawia jedno (1)
Dlaczego oni nie przedłuża tej nowej "adamowicza" do zakoniczyna?????? Przecież to by tak odkorkowalo ta okolice...
- 6 0
-
2020-10-27 19:19
Był taki plan nowa bulonska poludniowa
Miała łączyć się z nową świętokrzyską
- 0 0
-
2020-10-27 07:13
urząd miasta sprzedał deweloperom działki, dał im zgodę na budowę blokowiska a zapomniał o drogach i komunikacji (6)
- 74 10
-
2020-10-27 08:55
Chyba nie (2)
O ile mi wiadomo to w tej okolicy większość działek była prywatna.
- 1 1
-
2020-10-27 17:39
nie wiem czy większość ale bardzo dużo, część nadal jest, np. w miejscu gdzie Niepołomicka krzyżuje się ze Starogardzką
parę hektarów i z tego co wiem to właściciel póki co nie chce ich sprzedać
- 0 0
-
2020-10-27 08:56
bzdura
- 0 2
-
2020-10-27 07:19
a nie widziałeś gdzie kupujesz ? (1)
wójt sprzedał działeczkę pod Gdańskiem, wybudowali kilka bloków gdzieś w krzakach, a teraz lament drogi nie ma
- 9 11
-
2020-10-27 07:30
Kilka bloków gdzieś w krzakach?
Nie masz pojęcia o czym piszesz.
- 14 4
-
2020-10-27 07:16
kopiuj-wklej
- 3 5
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.