• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wdrażają Tristar, a kierowcy stoją w korkach

Patryk Szczerba
13 września 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Skrzyżowanie przy Witawie rano i po południu jest zakorkowane. Skrzyżowanie przy Witawie rano i po południu jest zakorkowane.

Na większe niż zazwyczaj zatory narzekają od początku września kierowcy przejeżdżający przez skrzyżowanie obok Centrum Witawa zobacz na mapie Gdyni na Witominie. Gdyńscy drogowcy o korkach wiedzą, tłumacząc ich przyczynę awarią sterownika. Całkowicie sytuacja uspokoi się dopiero po trwającym przełączeniu skrzyżowania na system Tristar i jego kalibracji.



W ostatnim czasie na miejscu pracują robotnicy z firmy Qumak, którzy podpinają skrzyżowanie pod Tristar. W ostatnim czasie na miejscu pracują robotnicy z firmy Qumak, którzy podpinają skrzyżowanie pod Tristar.

Czy Tristar pomoże rozwiązać korki na Chwarznieńskiej i Małokackiej?

Po tym, jak zezwolono na jazdę po leśnym odcinku ul. Chwarznieńskiej po dwóch pasach w obydwie strony, korki miały się znacząco zmniejszyć. Jeszcze w sierpniu praktycznie o każdej porze dnia przez skrzyżowanie ulic Chwarznieńska, Rolnicza, Małokacka, Wielkokacka zobacz na mapie Gdyni z każdej strony jechało się bez utrudnień.

Testem miał być początek września. Początek roku szkolnego oznacza bowiem zawsze większe natężenie ruchu drogowego. I choć samochodów rzeczywiście było więcej, to i tak - zdaniem kierowców - wina leży po stronie ustawiających światła.

- Widać jak się jedzie, że odbywa się majstrowanie przy światłach. Jednego dnia w ogóle nie działały, potem były źle zsynchronizowane. Ostatnio jest lepiej, ale szkoda, że takie prace odbywają się właśnie teraz, a nie w czasie wakacji - wyjaśnia pan Witold.

Podobnych opinii jest mnóstwo, co widać w codziennie aktualizowanym przez nas Raporcie Drogowym. Urzędnicy tłumaczą, że na skrzyżowaniu stawiane są nowe słupy z sygnalizacją świetlną oraz montowane kable, potrzebne do podłączenia skrzyżowania pod system Tristar.

- Okazało się, że podczas prac awarii uległ zegar sterujący czasem w sterowniku. W efekcie sygnalizacja przełączyła się na tryb nocny, który po równo preferuje każdą z nitek skrzyżowania, co spowodowało zamieszanie. Usterka została już usunięta - tłumaczy Karol Kozak z działu inżynierii transportu ruchu Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni.

Co ciekawe, początkowo skrzyżowanie nie było ujęte w planach dotyczących nowego systemu sterowania ruchem. Udało się je "dodać", dzięki dodatkowym funduszom, podobnie jak kilkanaście innych skrzyżowań, m.in. w ciągu ul. Władysława IV.

Obecnie pierwszeństwo mają kierowcy zjeżdżający w dół ul. Chwarznieńską. Rano, w czterozmianowym cyklu zmiany świateł, zielone świeci się dla nich dwukrotnie przez ok. pół minuty. Raz w cyklu, w dwa razy krótszym czasie mogli przejechać jadący Rolniczą, Wielkokacką i - co najistotniejsze - Małokacką. Po południu zmienia się czas przejazdu - preferowani są jadący w kierunku Chwarzna. Nocą zaś wszystkie kierunki mają podobny czas przejazdu.

Po podpięciu pod Tristar jazda będzie płynniejsza. Nie zmieni się cykl, jednak będzie można zmieniać czas przejazdu w zależności od natężenia ruchu.

- Do końca października planujemy podłączenie. Bez naszej zgody kalibracja systemu w tym miejscu nie nastąpi. Na pewno trochę to wszystko potrwa, ale powinno się tu jeździć łatwiej - wyjaśnia Kozak.

Miejsca

Opinie (195) 8 zablokowanych

  • Tristar to kolejne ściąganie kasy od kierowców

    • 42 14

  • dzieki za ten artykul...

    ...bo sie zastanawialam, czemu od ponad tygodnia kazdej nocy po oknem mi cos kuja i halasuja, nawet po polnocy. Do tristara jestem nastawiona mocno sceptycznie, ale jestem bardzo ciekawa, czy sprawi, ze bedzie mozna przejsc to skrzyzowanie w szybciej niz 5 minut, jak teraz. Ale pewnie i tak jak wszystko w gdyni, ustawiany bedzie pod samochody, a nie pod ludzi.

    • 43 12

  • kiedy zamontujecie sekundniki obok sygnalizatorów ?

    kiedy zamontujecie sekundniki obok sygnalizatorów ?

    • 38 18

  • Tristar

    W warszawie też tak było: Tristar będzie lepiej, a wyszło jak zawsze

    • 41 15

  • Zamontujcie sekundniki obok świateł napewno to pomoże i uspokoi kierowców a nawet pieszych . Jazda będzie plynniejsza I z daleka będę wiedział czy już dojeżdżać do skrzyżowania ekonomicznie bez gazu czy normalnie i zdarze ! Bo teraz w obawie mandatu albo chaotycznie hamuje lub przyspieszam !

    • 33 19

  • Nie podłączajcie tristara do świateł koło dworca

    Długo sie nie stoi a pieszy tez sie nie denerwuje

    • 32 19

  • Pytanie do utrzymania tristara

    A co będzie jak system sie zawiesi ? Koparka przetnie przewód ?
    Zatrudnicie kogoś kto nie zna sie na ruchu ? Kogoś kto będzie tym zarządzać a nie będzie z 3 miasta . Gdzie do was zadzwonić aby określić wytyczne

    • 34 18

  • Pytanie pojazdy uprzywilejowane ?

    Czy jak będzie jechać karetka czy straż pożarna czy maja przy sobie pilota który zrobi zielona fale ?

    • 40 12

  • Tristar

    on jest tylko po to by wydoić z was kasę.

    • 39 14

  • Bo TRISTAR to zbieraczka pieniedzy (1)

    Już widać pełno fotoradarów zamontowanych .Poznać je można po tym ze maja ledowa lampę błyskową. Teraz się zacznie korespondencja z mandatami do uregulowania,

    • 43 13

    • O TYM NIKT NIC NIE MÓWI

      Poza tym system potrafi rejestrować wszystkie numery rejestracyjne przejeżdżających aut wraz z rozpoznawaniem twarzy kierowców.Tworząc odpowiednie aplikacje można inwigilować wszystkich i wszystko.

      • 24 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane