- 1 Kto będzie radnym za wiceprezydentów? (55 opinii)
- 2 Zaparkował BMW na plaży. Sezon ruszył (198 opinii)
- 3 Węzeł Południe nie będzie zamknięty latem (136 opinii)
- 4 W kajdankach na masce, w aucie "feta" (80 opinii)
- 5 Stanowcze "nie", dla psów na plaży? (848 opinii)
- 6 Żuraw czeka zmiana lokalizacji o kilkanaście metrów (48 opinii)
Wdrażają Tristar, a kierowcy stoją w korkach
Na większe niż zazwyczaj zatory narzekają od początku września kierowcy przejeżdżający przez skrzyżowanie obok Centrum Witawa na Witominie. Gdyńscy drogowcy o korkach wiedzą, tłumacząc ich przyczynę awarią sterownika. Całkowicie sytuacja uspokoi się dopiero po trwającym przełączeniu skrzyżowania na system Tristar i jego kalibracji.
Testem miał być początek września. Początek roku szkolnego oznacza bowiem zawsze większe natężenie ruchu drogowego. I choć samochodów rzeczywiście było więcej, to i tak - zdaniem kierowców - wina leży po stronie ustawiających światła.
- Widać jak się jedzie, że odbywa się majstrowanie przy światłach. Jednego dnia w ogóle nie działały, potem były źle zsynchronizowane. Ostatnio jest lepiej, ale szkoda, że takie prace odbywają się właśnie teraz, a nie w czasie wakacji - wyjaśnia pan Witold.
Podobnych opinii jest mnóstwo, co widać w codziennie aktualizowanym przez nas Raporcie Drogowym. Urzędnicy tłumaczą, że na skrzyżowaniu stawiane są nowe słupy z sygnalizacją świetlną oraz montowane kable, potrzebne do podłączenia skrzyżowania pod system Tristar.
- Okazało się, że podczas prac awarii uległ zegar sterujący czasem w sterowniku. W efekcie sygnalizacja przełączyła się na tryb nocny, który po równo preferuje każdą z nitek skrzyżowania, co spowodowało zamieszanie. Usterka została już usunięta - tłumaczy Karol Kozak z działu inżynierii transportu ruchu Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni.
Co ciekawe, początkowo skrzyżowanie nie było ujęte w planach dotyczących nowego systemu sterowania ruchem. Udało się je "dodać", dzięki dodatkowym funduszom, podobnie jak kilkanaście innych skrzyżowań, m.in. w ciągu ul. Władysława IV.
Obecnie pierwszeństwo mają kierowcy zjeżdżający w dół ul. Chwarznieńską. Rano, w czterozmianowym cyklu zmiany świateł, zielone świeci się dla nich dwukrotnie przez ok. pół minuty. Raz w cyklu, w dwa razy krótszym czasie mogli przejechać jadący Rolniczą, Wielkokacką i - co najistotniejsze - Małokacką. Po południu zmienia się czas przejazdu - preferowani są jadący w kierunku Chwarzna. Nocą zaś wszystkie kierunki mają podobny czas przejazdu.
Po podpięciu pod Tristar jazda będzie płynniejsza. Nie zmieni się cykl, jednak będzie można zmieniać czas przejazdu w zależności od natężenia ruchu.
- Do końca października planujemy podłączenie. Bez naszej zgody kalibracja systemu w tym miejscu nie nastąpi. Na pewno trochę to wszystko potrwa, ale powinno się tu jeździć łatwiej - wyjaśnia Kozak.
Miejsca
Opinie (195) 8 zablokowanych
-
2014-09-14 12:40
Tristar to kolejne ściąganie kasy od kierowców
- 42 14
-
2014-09-14 15:57
dzieki za ten artykul...
...bo sie zastanawialam, czemu od ponad tygodnia kazdej nocy po oknem mi cos kuja i halasuja, nawet po polnocy. Do tristara jestem nastawiona mocno sceptycznie, ale jestem bardzo ciekawa, czy sprawi, ze bedzie mozna przejsc to skrzyzowanie w szybciej niz 5 minut, jak teraz. Ale pewnie i tak jak wszystko w gdyni, ustawiany bedzie pod samochody, a nie pod ludzi.
- 43 12
-
2014-09-14 20:41
kiedy zamontujecie sekundniki obok sygnalizatorów ?
kiedy zamontujecie sekundniki obok sygnalizatorów ?
- 38 18
-
2014-09-14 20:58
Tristar
W warszawie też tak było: Tristar będzie lepiej, a wyszło jak zawsze
- 41 15
-
2014-09-15 06:39
Zamontujcie sekundniki obok świateł napewno to pomoże i uspokoi kierowców a nawet pieszych . Jazda będzie plynniejsza I z daleka będę wiedział czy już dojeżdżać do skrzyżowania ekonomicznie bez gazu czy normalnie i zdarze ! Bo teraz w obawie mandatu albo chaotycznie hamuje lub przyspieszam !
- 33 19
-
2014-09-15 07:09
Nie podłączajcie tristara do świateł koło dworca
Długo sie nie stoi a pieszy tez sie nie denerwuje
- 32 19
-
2014-09-15 07:13
Pytanie do utrzymania tristara
A co będzie jak system sie zawiesi ? Koparka przetnie przewód ?
Zatrudnicie kogoś kto nie zna sie na ruchu ? Kogoś kto będzie tym zarządzać a nie będzie z 3 miasta . Gdzie do was zadzwonić aby określić wytyczne- 34 18
-
2014-09-15 07:15
Pytanie pojazdy uprzywilejowane ?
Czy jak będzie jechać karetka czy straż pożarna czy maja przy sobie pilota który zrobi zielona fale ?
- 40 12
-
2014-09-15 07:22
Tristar
on jest tylko po to by wydoić z was kasę.
- 39 14
-
2014-09-15 07:36
Bo TRISTAR to zbieraczka pieniedzy (1)
Już widać pełno fotoradarów zamontowanych .Poznać je można po tym ze maja ledowa lampę błyskową. Teraz się zacznie korespondencja z mandatami do uregulowania,
- 43 13
-
2014-09-15 08:31
O TYM NIKT NIC NIE MÓWI
Poza tym system potrafi rejestrować wszystkie numery rejestracyjne przejeżdżających aut wraz z rozpoznawaniem twarzy kierowców.Tworząc odpowiednie aplikacje można inwigilować wszystkich i wszystko.
- 24 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.