• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wdrażają Tristar, a kierowcy stoją w korkach

Patryk Szczerba
13 września 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Skrzyżowanie przy Witawie rano i po południu jest zakorkowane. Skrzyżowanie przy Witawie rano i po południu jest zakorkowane.

Na większe niż zazwyczaj zatory narzekają od początku września kierowcy przejeżdżający przez skrzyżowanie obok Centrum Witawa zobacz na mapie Gdyni na Witominie. Gdyńscy drogowcy o korkach wiedzą, tłumacząc ich przyczynę awarią sterownika. Całkowicie sytuacja uspokoi się dopiero po trwającym przełączeniu skrzyżowania na system Tristar i jego kalibracji.



W ostatnim czasie na miejscu pracują robotnicy z firmy Qumak, którzy podpinają skrzyżowanie pod Tristar. W ostatnim czasie na miejscu pracują robotnicy z firmy Qumak, którzy podpinają skrzyżowanie pod Tristar.

Czy Tristar pomoże rozwiązać korki na Chwarznieńskiej i Małokackiej?

Po tym, jak zezwolono na jazdę po leśnym odcinku ul. Chwarznieńskiej po dwóch pasach w obydwie strony, korki miały się znacząco zmniejszyć. Jeszcze w sierpniu praktycznie o każdej porze dnia przez skrzyżowanie ulic Chwarznieńska, Rolnicza, Małokacka, Wielkokacka zobacz na mapie Gdyni z każdej strony jechało się bez utrudnień.

Testem miał być początek września. Początek roku szkolnego oznacza bowiem zawsze większe natężenie ruchu drogowego. I choć samochodów rzeczywiście było więcej, to i tak - zdaniem kierowców - wina leży po stronie ustawiających światła.

- Widać jak się jedzie, że odbywa się majstrowanie przy światłach. Jednego dnia w ogóle nie działały, potem były źle zsynchronizowane. Ostatnio jest lepiej, ale szkoda, że takie prace odbywają się właśnie teraz, a nie w czasie wakacji - wyjaśnia pan Witold.

Podobnych opinii jest mnóstwo, co widać w codziennie aktualizowanym przez nas Raporcie Drogowym. Urzędnicy tłumaczą, że na skrzyżowaniu stawiane są nowe słupy z sygnalizacją świetlną oraz montowane kable, potrzebne do podłączenia skrzyżowania pod system Tristar.

- Okazało się, że podczas prac awarii uległ zegar sterujący czasem w sterowniku. W efekcie sygnalizacja przełączyła się na tryb nocny, który po równo preferuje każdą z nitek skrzyżowania, co spowodowało zamieszanie. Usterka została już usunięta - tłumaczy Karol Kozak z działu inżynierii transportu ruchu Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni.

Co ciekawe, początkowo skrzyżowanie nie było ujęte w planach dotyczących nowego systemu sterowania ruchem. Udało się je "dodać", dzięki dodatkowym funduszom, podobnie jak kilkanaście innych skrzyżowań, m.in. w ciągu ul. Władysława IV.

Obecnie pierwszeństwo mają kierowcy zjeżdżający w dół ul. Chwarznieńską. Rano, w czterozmianowym cyklu zmiany świateł, zielone świeci się dla nich dwukrotnie przez ok. pół minuty. Raz w cyklu, w dwa razy krótszym czasie mogli przejechać jadący Rolniczą, Wielkokacką i - co najistotniejsze - Małokacką. Po południu zmienia się czas przejazdu - preferowani są jadący w kierunku Chwarzna. Nocą zaś wszystkie kierunki mają podobny czas przejazdu.

Po podpięciu pod Tristar jazda będzie płynniejsza. Nie zmieni się cykl, jednak będzie można zmieniać czas przejazdu w zależności od natężenia ruchu.

- Do końca października planujemy podłączenie. Bez naszej zgody kalibracja systemu w tym miejscu nie nastąpi. Na pewno trochę to wszystko potrwa, ale powinno się tu jeździć łatwiej - wyjaśnia Kozak.

Miejsca

Opinie (195) 8 zablokowanych

  • to w gdańsku jest permanentna awaria!! (1)

    bo tu to świateł nawalili co kilka metrów i każde sobie chodzi!!! jak ma nie być korków jak na pierwszym zapala się zielona to kilka metrów dalej zapala się czerwone!!! no chyba, że to są testy jak się odpali sristar jak łupić zniecierpliwionych kierowców co to depną by zdążyć a tu szczęśliwi urzędnicy przyślą mu mandat i będą trąbić o sukcesie i piracie drogowym!! a rowerzysto powiem tak: jak chcecie ścieżki rowerowe to płaćcie podatki od roweru

    • 43 13

    • Tristar czyli: więcej korków, więcej stłuczek i więcej zabranych uprawnień za pierdoły niczemu nie zagrażające, a władza będzie kaskę trzepać na kolejne bezsensowne inwestycje.

      • 22 0

  • tristar

    Będą awarie elektroniki i totalny balagan. Nie wierzę ,że ten system poprawi jednonitkowość glównego traktu przez Trójmiasto. Do tego wystąpią nieprzewidziane zmiany w kierowaniu ruchem na skrzyżowaniach szczególnie gdy pojawi się komunikacja miejska czy sygnały niebieskie . oj będzie sie dzialo.

    • 32 21

  • jak zarobić kupe milionów?

    rozwalić działający system (w latach 80 i 90 "zielona fala" działała), potem zbudować za miliony system, który nie działa, potem za następne miliony go naprawiać a potem go wdrażać kilka lat biorąc oczywiście za to też grube miliony. Warunek jest jeden, nigdy nie zrobić tak, aby działo działało bez zastrzeżeń, zawsze zostawić coś sknoconego, co pozwoli zarobić następne miliony.

    • 39 18

  • A co ze Slowackiego?

    Kamery dzialaja a korek od obwodnicy do Grunwaldzkiej, jak zawsze byl tak jest.

    • 32 21

  • Nie lubie narzekac ale

    tam gdzie Tristar nie byl potrzebny np. ul Slaska gdzie nie pamietam zeby byly jakies mega korki tam skrzyzowaniazostaly ujete w projekcie..a na witominie gdzie zaczelo sie mega korkowac tam slrzyzowanie nie bylo w poczatkowych planach..gdzie tu sens???

    • 20 32

  • No i dobrze niech robia

    tylko jak widze co sie dzieje to nie wiem czy to cos pomoze..kamery kije muje dzike weze za kupe kasy a i tak stoimy i bedziemy stac w korkach..

    • 52 0

  • Obwodnica Witomina

    Przebudowa witomińskiego odcinka pomoże, ale tylko na kilka lat.
    Obwodnica Witomina tak czy inaczej powstanie. Ale wówczas nie będzie już dotacji unijnych, Witomino zostanie zniszczone przez przebudowę obecne drogi.

    • 36 11

  • Na Elblaskiej jadac od strony rafinerii jak Tristar wyczuwa auto to od razu zapala mu czerwone swiatło , nawet w nocy

    • 24 22

  • myślę że będzie gorzej taki tristar sprawdza natężenie ruchu przez skanowanie

    rejestracji samochodów więc im większy korek na bramkach tym mniej samochodów przejeżdża na minute przez bramkę a to znaczy że nie ma dużego ruchu więc można zmniejszyć czas zielonego na tej drodze a zwiększyć na poprzecznych ;) i system wykrywa poprawę , ruch się zmniejsza więc więcej czerwonego i jedyna poprawa będzie taka że czas przejazdu będzie wiadomy na słowaku 45 minut do ronda de lasale jak by było szybciej to tristar to naprawi. :)

    • 29 15

  • fotoradar

    dlaczego został usunięty radar przed skrzyżowaniem wielkopolska - lowicka akurat tam jest potrzebny swiatla nie zalatwaja niczego

    • 39 6

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane