- 1 Pozostałości baterii mającej bronić portu (33 opinie)
- 2 Odnaleziono ciało zaginionego nurka (127 opinii)
- 3 PKP chce oddać Gdyni tunel. Szansa na zmiany w centrum (24 opinie)
- 4 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (341 opinii)
- 5 Neptun jak nowy. Zobacz, jak go myto (82 opinie)
- 6 Tak organizowano Rajd Monte Carlo w Gdańsku (23 opinie)
Wiadukt na al. Hallera: podniosą trakcję, by nie była zrywana
Kierowcy zbyt dużych pojazdów próbują przecisnąć się pod wiaduktem. To prowadzi do zerwania trakcji. Film archiwalny.
Trakcja przy al. Hallera ma zostać podniesiona w rejonie wiaduktu o około 5 cm, a przeprowadzone prace modernizacyjne pozwolą na ruch tramwajowy w relacji Hallera-Kliniczna nawet w przypadku zerwania sieci trakcyjnej pod wiaduktem. Miejscy urzędnicy ogłosili właśnie przetarg na przebudowę jej konstrukcji. Jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem, prace zostaną zakończone jeszcze w tym roku.
- w osi zamontowany jest znak "zakaz wjazdu pojazdów o wysokości 3,4 m",
- natomiast na prawym pasie ruchu zamontowany jest znak "zakaz wjazdu pojazdów o wysokości 2,6 m".
Mimo to nadal nie brakuje kierowców, którzy ignorują oznakowanie, licząc na to, że uda im się zmieścić w ciasnej "bramie" wiaduktu. Zwykle jednak kończy się to utknięciem pojazdu, a w skrajnych sytuacjach - zerwaniem trakcji. Tylko w ubiegłym roku do takiej "awarii" doszło trzykrotnie, wskutek czego zablokowany został ruch tramwajowy i samochodowy na wiele godzin.
To jednak nie wszystko. Miejscy urzędnicy informują, że zainstalowana w tym roku tablica radarowa na al. Hallera na wysokości Opery Bałtyckiej rejestruje, ile pojazdów przekraczających swoją wielkością dopuszczalny rozmiar próbuje przejechać pod wiaduktem. Z analizy danych wynikało, że w ostatnich miesiącach zbyt dużych było tam średnio aż 10 dziennie.
Trakcja "w górę" o pięć centymetrów
Rozwiązaniem problemu może być przebudowa trakcji na Hallera, którą już wcześniej zapowiadali przedstawiciele Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni. W ubiegłym roku sporządzona została dokumentacja techniczna przebudowy sieci trakcyjnej w rejonie wiaduktu. Teraz ogłoszono przetarg na wykonanie tej inwestycji.
- Zadanie będzie polegało na podniesieniu trakcji w rejonie wiaduktu o około 5 cm, wymianie całej konstrukcji sieci (przewód jezdny, poprzeczki, izolatory itp.) oraz zamontowaniu izolatorów sekcyjnych sieci trakcyjnej, które mają pozwolić na ruch tramwajowy w relacji Hallera - Kliniczna w przypadku zerwania sieci trakcyjnej pod wiaduktem Hallera - mówi Magdalena Kiljan z GZDiZ.
Zgodnie z planem przebudowany zostanie odcinek sieci trakcyjnej al. Hallera od ul. Trubadurów do skrzyżowania ul. Wyspiańskiego i ul. Klinicznej. Prace - co do zasady - mają być prowadzone nocą, w godzinach od 0:00 do 4:00 przy zachowaniu normalnego ruchu tramwajowego.
- Jednakże na wniosek wykonawcy mogą być również prowadzone w innych terminach po wcześniejszym uzgodnieniu z organizatorem publicznego transportu zbiorowego, tj. Zarządem Transportu Miejskiego w Gdańsku (np. w dni wolne od pracy: sobota-niedziela). Nie przewiduje się całkowitego zamknięcia remontowanego odcinka - zastrzega Magdalena Kiljan.
Zgodnie z planem urzędników trakcja ma zostać przebudowana do końca 2020 roku.
Zbyt duży pojazd nie ma szans, by zmieścić się pod wiaduktem. Nagranie archiwalne.
Miejsca
Opinie (218) ponad 10 zablokowanych
-
2020-08-24 07:19
Sieć trakcyjna!
Nie trakcjs
- 8 0
-
2020-08-24 07:43
a może obniżyć jezdnię o 50cm? (1)
- 4 3
-
2020-08-24 21:37
A kto tamtędy przejedzie po deszczu?
- 0 0
-
2020-08-24 07:49
Niech powieszą wcześniej mocną sztabę - bramownicę (1)
najtaniej i najskuteczniej
- 4 1
-
2020-08-24 08:05
pułapka na samochód...
a kto na to pozwoli ?
- 0 1
-
2020-08-24 07:58
Czy wam też słowa... (1)
... "nowoczesne" I "tramwaje" nie wydają się być wzajemnie wykluczające?
- 8 6
-
2020-08-24 09:20
Zobacz jak Niemcy mają zrobione sieci tramwajowe
Np. Karlsruhe. Jest nowocześnie, jest rewelacja, tak to powinniśmy robić.
- 0 2
-
2020-08-24 08:13
Nie, nie i jeszcze raz nie
Dlaczego wobec osób, które z własnej głupoty, ignorancji czy wręcz chamstwa to my mamy się dostosowywać, na dodatek ponosząc koszty, do ich zagrań a nie skutecznie ich dyscyplinować?
- 5 0
-
2020-08-24 08:14
A po co
Skoro tramwaj może przejechać tam bez trakcji jak się zerwie to ten odcinek zrobić bez trakcyjny i obniżyć strop do wysokości Tramwaju jak Barany nie umieją czytać że nie można wyjeżdżać od Al.Zwycięstwa jest znak i od strony Hallera też
- 4 1
-
2020-08-24 08:31
To skrzyżowanie i wyjazd z Hallera trzeba przebudować. Jeszcze ten udiotyczny zakaz wjazdu
- 0 3
-
2020-08-24 08:36
TIRy
bo problem jest w mandatach - gdyby zamiast mandatów, taki delikwent był obciążony całkowitym kosztem naprawy uszkodzeń i kosztem przestoju komunikacji miejskiej, to fama poszłaby w świat i następni zastanowiliby się przed wjazdem w Hallera. A tak 500 mandatu i hulaj dusza, frajerzy naprawią na koszt ubezpieczyciela lub podatnika
- 6 1
-
2020-08-24 08:43
Paraliz Hallera to nie trakcja a pomysł i**oty
Żeby zlikwidować wjazd ma Piramowicza.
- 6 3
-
2020-08-24 09:07
Łoo całe 5 cm!
Widać od razu, że Gdański Zarząd Dróg i Zieleni czerpie inspiracje z internetowych reklam proponujących powiększenie męskiego przyrodzenia.
- 7 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.