• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wiadukt pomoże kierowcom przejeżdżającym przez tory w Chyloni?

Patryk Szczerba
4 lutego 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
Niewykluczone, że za kilka lat w miejscu jednego z przejazdów kolejowych pojawi się wiadukt pozwalający na swobodną jazdę. Niewykluczone, że za kilka lat w miejscu jednego z przejazdów kolejowych pojawi się wiadukt pozwalający na swobodną jazdę.

Kierowców mających kłopoty z przejazdem przez tory w Chyloni ma odciążyć OPAT. Problem w tym, że nie wiadomo, kiedy i czy w ogóle droga powstanie. Pomysłem na poprawę sytuacji jest budowa wiaduktu kolejowego lub drogowego przy okazji planowanego przez PKP na najbliższe lata remontu torów z Chyloni do Słupska.



Kto powinien finansować w większości budowę wiaduktu nad torami w Chyloni?

Przejazdy kolejowe na ul. Północnej zobacz na mapie Gdyni, Puckiej zobacz na mapie Gdyni doprowadzają kierowców do sporych nerwów od wielu lat. Szlabany opóźniają jazdę o kilka minut, ale bywa, że oczekiwanie na ich podniesienie po przejeździe pociągu trwa nawet pół godziny.

Wszystko przez dwóch zarządców infrastruktury kolejowej na tym odcinku: SKM i PKP PLK. Dróżnik, by puścić ruch samochodowy musi otrzymać sygnały od dyżurnych ruchu z obydwu miejsc.

W sferze marzeń należy rozpatrywać budowę tunelu, który jest zbyt drogi. Kłopoty rozwiązać ma Obwodnica Północna Aglomeracji Trójmiasta, gdzie zostało zarezerwowane miejsce pod rozwiązanie drogowe. Koszt 14-kilometrowej drogi szacowany jest na 1,586-1,66 mld zł. To kwota, jak przekonują władze Gdyni, nie do udźwignięcia dla miasta, co odsuwa budowę w czasie. Coraz głośniej mówi się więc o szybszym rozwiązaniu, które pozostanie, jeśli miałby powstać OPAT.

Przejazd przez tory w Chyloni nastręcza kierowcom dużo trudności zwłaszcza w godzinach szczytu. Przejazd przez tory w Chyloni nastręcza kierowcom dużo trudności zwłaszcza w godzinach szczytu.
Nadzieje dają plany PKP PLK odnośnie remontów linii 202 z Chyloni do Słupska oraz poprawy dostępu do portu, których finansowanie ma pochodzić w części z budżetu unijnego. Studium wykonalności ma być gotowe do końca 2015 roku, a cała inwestycja szacowana na 1,5 mld zł pięć lat później. Po modernizacji pociągi osobowe będą jeździły 160 km/h w ruchu pasażerskim i 120 km/h w ruchu towarowym. By tak się stało, jest konieczna budowa wiaduktów nad torami i właśnie w tych rozwiązaniach upatruje szansy miasto.

- Zostaliśmy zaproszeni do prac nad studium, gdzie zaangażowani są projektanci i próbujemy inspirować ich w zakresie rozwiązań, które byłyby korzystne dla kierowców. Kolej musi planować racjonalnie, wiadomo, że bez zmian drogowych podczas modernizacji się nie obędzie i w takim kształcie te przejazdy nie powinny zostać utrzymane. Z drugiej strony nikt ich przecież nie zlikwiduje. Będziemy starali się negocjować - wyjaśnia Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni.

Swobodny przejazd możliwy jest w centrum. Podobnie sprawa ma się - dzięki wiaduktom - w Redłowie i Orłowie. Swobodny przejazd możliwy jest w centrum. Podobnie sprawa ma się - dzięki wiaduktom - w Redłowie i Orłowie.
Wśród rozważanych wariantów jest budowa wiaduktu kolejowego w ciągu ul. Północnej zobacz na mapie Gdyni przy stacji Chylonia, co umożliwiłoby likwidację przejazdów w poziomie szyn. PKP rozważa ponadto zmianę lokalizacji przejazdu w ciągu ul. Puckiej zobacz na mapie Gdyni na północ od ul. Przemysłowej zobacz na mapie Gdyni lub ewentualną możliwość budowy wiaduktu drogowego nad linią kolejową.

Sytuacja jest trudna, bowiem proponowane rozwiązania nie mogą kolidować z OPAT-em, a jednocześnie wiadukty muszą mieć ograniczone możliwości przebudowy. Jako że inwestycje mają być współfinansowane ze środków unijnych, niebezpieczne może być też założenie dotyczące ich "tymczasowości".

- W momencie przystąpienia do realizacji inwestycji będzie można mówić o naszym finansowym udziale w niej w zakresie rozwiązań w Chyloni. W tej chwili niczego nie można wykluczyć, także tego, że dołożymy się do budowy - opowiada Stępa.

Miejsca

Opinie (294) 3 zablokowane

  • Przejazd nad torami (1)

    Dobrze, że władze miasta w końcu zaczęły myśleć o bezkolizyjnym przejeździe w północnej części miasta. Brak przejazdu przynosi ewidentne straty ekonomiczne. Dlaczego nikt nie mówi, że OPAT tego problemu nie rozwiąże, bo nie będzie zjazdu z OPATU na Hurniczą. Czekam cierpliwie na efekty współpracy miasta z koleją.

    • 5 14

    • to czekaj dalej w infoboxie i klaszcz

      • 14 1

  • (3)

    W Gdyni od lat się tylko analizuje, rozważa, myśli, planuje, a jak dochodzi do inwestycji to jest sylwester, infobox, lotnisku lub inny nbardzo potrzebny wydatek.

    • 55 2

    • 10x mniejszy Pruszcz niedawno wybudował sobie obwodnicę północna z wiaduktem nad torami a w takiej Gdyni to wielki problem (2)

      No ale mieszkańcom wmawia się że Szczurek to niby dobry prezydent

      • 11 0

      • To mieszkańcy powinni chcieć zrozumieć, (1)

        że kompetentna władza jest lepsza.

        • 9 0

        • Szczurek równa się Marazm

          Najwyraźniej (niestety) nie rozumieją. Dla mnie temat poparcia dla Szczurka w tak beznadziejnie zarządzanym mieście jak Gdynia to dobry temat na jakąś pracę naukową, nadający się do dogłębnego zbadania przez osobę obiektywną.

          • 10 0

  • Żądamy, nie prosimy. To nasze pieniądze! (7)

    Sytuacja nie jest trudna. Utrudnia ją p. wiceprezydent Stępa, który nie wie co mówi. Nikt tu nie prosi tylko żąda racjonalnego wydawania pieniędzy, które są w budżecie.

    • 42 2

    • (6)

      Teraz to możesz sobie żądac. Po raz kolejny ponad 70% z Was zagłosowało na obecną opcją, czyli zgadzacie się z nią. Więc nie ma co podskakiwać...

      • 11 5

      • Nie prawda, nie generalizuj. (2)

        Nie głosowałem na nią teraz i poprzednio i mam odwagę się do tego przyznać. Czy Ty też?

        • 12 2

        • (1)

          Ja też nie glosowałem na obecnego w gdańsku, i niestety też (jak u Was) wygrał. Ale nie miał 70%...

          • 8 4

          • ....ale być może dzięki mnie i kliku podobnym nie miał w końcu 90%......

            • 6 3

      • (2)

        Obecna opcja nie przekroczyła w wyborach 50% poparcia tych co na te wybory poszli.

        • 2 3

        • (1)

          ...czyli reszcie to wisi. Niema zgoda...

          • 5 2

          • jak przy każdych wyborach ale to nie wina glosujących

            • 0 0

  • wszystko przez durnych druznikow (2)

    Ktorzy trzymaja zamkniete szlabany. Odstepy miedzy pociagami 20 min a sie stoji 25min. Jeden otwiera a na nastepnym przejezdzie nie otwieraja. Paranoja. Glupie babska siedza w cieplym budynku i nie pomoga kierowcom przejechac.

    • 6 17

    • (1)

      to jest kwestia przepisów, a nie czyjegoś niechciejstwa kolego!

      • 8 0

      • olo po puerwsze nie jestesmy kolegami

        sr*ja muchy bedzie wiosna
        Dziwne ze w tych samych godzinach tykko inne osoby potrafia przepuscic auta a inne ku..wy trzymaja auta - ten sam przejazd te same pociagi

        • 0 8

  • (3)

    To się ChoraAla ucieszy, za 1,5 MILIARDA skoczy sobie na Hutniczą 4 minuty szybciej.

    • 3 18

    • (1)

      wybory się skonczyly - kandydaci ZNIKNĘLI ;) Usłyszymy o nich przed następnymi wyborami...

      • 5 2

      • I to będą REALNI kandydaci, nie żadni fikcyjni.

        • 2 1

    • Za jakie 1,5 miliarda głąbie?

      • 6 1

  • Jak sie komuś nie podoba... (3)

    stanie przed szlabanami to niech jedzie przez estakadę. Czasowo podobnie a nerwów mniej. Mi tam nie przeszkadza jak postoję 5-10 minut i się zrelaksuję ;-)

    • 4 29

    • I to jest bardzo słuszna koncepcja

      • 12 3

    • super pomysł zwłaszcza że korek po 15 często zaczyna się od Radmoru i kończy się na Puckiej lub nawet Piaskowej

      • 11 1

    • Co tam przez estakadę, niech przez Rumię jedzie!

      • 9 2

  • Co za problem z wiaduktem

    Są pieniądze na idiotyczną kolejkę na Kamienną Górę, czy szkołę filmową potrzebną jak dziura w moście, a nie ma na inwestycje poprawiające ruch. Na OPAT nie ma co liczyć, bo to drogą ważna tylko latem, gdy warszawka zjeżdża na półwysep.

    • 34 2

  • Przejazdy należy zlikwidować! Zostawić tylko miejsce dla rowerów!

    • 5 2

  • Włodarze miasta są żenujący (1)

    O tunelach lub wiaduktach jako alternatywnych trasach do estakady Kwiatkowskiego, którą czeka też remont w końcu, zapewne całkowita budowa od podstaw trzeba było myśleć już dawno temu, a nie zasłaniać się brakiem pieniędzy, poprzednia perspektywa unijna stracona, prawie żadnych inwestycji. Mamy 2 perspektywy unijne na dokonanie skokowych zmian, potem środki będą płynąć do biedniejszych krajów.07-13 zmarnowana, 14-20 nie zapowiada się lepiej. Linia kolejowa do wjazdu na stację w chyloni jest już wyremontowana, przejazd był nieczynny, wtedy trzeba było myśleć o tunelu/estakadzie. Do rozwijania prędkości 160km/h na torach nie muszą być budowane tunele i estakady, mogą zostać przejazdy przez tory jak teraz, to jest prędkość graniczna. Powyżej tej prędkości są wymagane przejazdy dwupoziomowe, a linia kolejowa do Słupska ma być modernizowana do Vmax 160km/h, podobnie jak ma to miejsce na odcinku już zmodernizowanym przez Orunię, gdzie Gdańsk zaspał, nie dołożył się do tunelu/estakady przez tory, linia w tym miejscu jest na Vmax 160km/h, więc projektant nie musiał się wysilać i zostawił przejazd w obecnej formie. Także przy braku jakiejkolwiek chęci do sypnięcia groszem ze strony miasta, które to już w ogóle nie remontuje nawet głównych ciągów komunikacyjnych (oczywiście w takim stopniu by zatrzymać postępującą degradację-) powodzenia projektowi nie wróżę niestety.

    • 26 3

    • Gdynianom podoba się taki stan rzeczy, co widać po ostatnim wyniku wyborczym rządzącej ekipy.

      • 5 0

  • ludzie-przestancie wybierac szcaurka i jego przydupczykow-samorzadnosc- (10)

    na arke,sylwestra,szklane domy,windy na kamionke i. t . p. pieniadze beda z naszych podatkow.ulice chodniki na dzielnicach,obojetnie jakich-to dziuru,dziury...ale dzierzawa decyzja szczurka 1000% W GORE.BOZE WIDZISZ I NIE GRZMISZ...

    • 37 6

    • Najlepiej wybierzcie Realną Gdynię. Mówię wam, są najlepsi.

      • 2 10

    • a ja sie ciesze ze wspiera sport i jest na rozrywke w Gdyni a tego tunelu nie potrzebuje (3)

      bo przez ostatnie 10 lat moze raz tamtedy przejeżdżałem

      • 1 17

      • Hehe, zauważyliście że jest stała obsada, 5-6 osób/ip, która minusuje niewygodne dla nich komentarze. (1)

        Na starcie jest zawsze stała lub podobna liczba minusów. Niezłe jaja.

        • 5 4

        • Mają za mało komputerów w miejskim PR.

          • 2 0

      • A ja dla przykładu szukam pracy w Gdańsku, pracuje na Hutniczej i mam jej powyzej uszu i mieszkania też... bo korki w Gdyni to jakas paranoja, Gdansk jest duzo drożniejszy...

        • 2 1

    • EMERYCIE (3)

      Idź z tym do radnych twojej dzielnicy .

      Rozlicz ich z obietnic, w razie ich braku zoorganizujcie się i odwołajcie przedterminowo rade , nowe wybory , zróbcie porządek a nie gadajcie bez celu .

      • 6 2

      • (1)

        Żyjesz w innym świecie (Najwyższego Gryzonia Wszechświata) - rady dzielnic ze swoim budżetem to mogą sobie co najwyżej 100-metrowy chodnik położyć ;D

        • 5 1

        • Rady dzielnic ?

          Pisze o radnych miasta nie dzielnic . Swoja drogą chyba się nie mylę , radni dzielnic tez dostaja kasę z UM ?

          • 3 0

      • Rada dzielnicy to może

        śmietniki na skwerku postawić i krzewy nasadzić.

        • 3 2

    • No no .

      Wybierzcie PIS albo PO !

      HAHAHIHIHI !

      NIGDY !

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane