• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wiadukt pomoże kierowcom przejeżdżającym przez tory w Chyloni?

Patryk Szczerba
4 lutego 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
Niewykluczone, że za kilka lat w miejscu jednego z przejazdów kolejowych pojawi się wiadukt pozwalający na swobodną jazdę. Niewykluczone, że za kilka lat w miejscu jednego z przejazdów kolejowych pojawi się wiadukt pozwalający na swobodną jazdę.

Kierowców mających kłopoty z przejazdem przez tory w Chyloni ma odciążyć OPAT. Problem w tym, że nie wiadomo, kiedy i czy w ogóle droga powstanie. Pomysłem na poprawę sytuacji jest budowa wiaduktu kolejowego lub drogowego przy okazji planowanego przez PKP na najbliższe lata remontu torów z Chyloni do Słupska.



Kto powinien finansować w większości budowę wiaduktu nad torami w Chyloni?

Przejazdy kolejowe na ul. Północnej zobacz na mapie Gdyni, Puckiej zobacz na mapie Gdyni doprowadzają kierowców do sporych nerwów od wielu lat. Szlabany opóźniają jazdę o kilka minut, ale bywa, że oczekiwanie na ich podniesienie po przejeździe pociągu trwa nawet pół godziny.

Wszystko przez dwóch zarządców infrastruktury kolejowej na tym odcinku: SKM i PKP PLK. Dróżnik, by puścić ruch samochodowy musi otrzymać sygnały od dyżurnych ruchu z obydwu miejsc.

W sferze marzeń należy rozpatrywać budowę tunelu, który jest zbyt drogi. Kłopoty rozwiązać ma Obwodnica Północna Aglomeracji Trójmiasta, gdzie zostało zarezerwowane miejsce pod rozwiązanie drogowe. Koszt 14-kilometrowej drogi szacowany jest na 1,586-1,66 mld zł. To kwota, jak przekonują władze Gdyni, nie do udźwignięcia dla miasta, co odsuwa budowę w czasie. Coraz głośniej mówi się więc o szybszym rozwiązaniu, które pozostanie, jeśli miałby powstać OPAT.

Przejazd przez tory w Chyloni nastręcza kierowcom dużo trudności zwłaszcza w godzinach szczytu. Przejazd przez tory w Chyloni nastręcza kierowcom dużo trudności zwłaszcza w godzinach szczytu.
Nadzieje dają plany PKP PLK odnośnie remontów linii 202 z Chyloni do Słupska oraz poprawy dostępu do portu, których finansowanie ma pochodzić w części z budżetu unijnego. Studium wykonalności ma być gotowe do końca 2015 roku, a cała inwestycja szacowana na 1,5 mld zł pięć lat później. Po modernizacji pociągi osobowe będą jeździły 160 km/h w ruchu pasażerskim i 120 km/h w ruchu towarowym. By tak się stało, jest konieczna budowa wiaduktów nad torami i właśnie w tych rozwiązaniach upatruje szansy miasto.

- Zostaliśmy zaproszeni do prac nad studium, gdzie zaangażowani są projektanci i próbujemy inspirować ich w zakresie rozwiązań, które byłyby korzystne dla kierowców. Kolej musi planować racjonalnie, wiadomo, że bez zmian drogowych podczas modernizacji się nie obędzie i w takim kształcie te przejazdy nie powinny zostać utrzymane. Z drugiej strony nikt ich przecież nie zlikwiduje. Będziemy starali się negocjować - wyjaśnia Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni.

Swobodny przejazd możliwy jest w centrum. Podobnie sprawa ma się - dzięki wiaduktom - w Redłowie i Orłowie. Swobodny przejazd możliwy jest w centrum. Podobnie sprawa ma się - dzięki wiaduktom - w Redłowie i Orłowie.
Wśród rozważanych wariantów jest budowa wiaduktu kolejowego w ciągu ul. Północnej zobacz na mapie Gdyni przy stacji Chylonia, co umożliwiłoby likwidację przejazdów w poziomie szyn. PKP rozważa ponadto zmianę lokalizacji przejazdu w ciągu ul. Puckiej zobacz na mapie Gdyni na północ od ul. Przemysłowej zobacz na mapie Gdyni lub ewentualną możliwość budowy wiaduktu drogowego nad linią kolejową.

Sytuacja jest trudna, bowiem proponowane rozwiązania nie mogą kolidować z OPAT-em, a jednocześnie wiadukty muszą mieć ograniczone możliwości przebudowy. Jako że inwestycje mają być współfinansowane ze środków unijnych, niebezpieczne może być też założenie dotyczące ich "tymczasowości".

- W momencie przystąpienia do realizacji inwestycji będzie można mówić o naszym finansowym udziale w niej w zakresie rozwiązań w Chyloni. W tej chwili niczego nie można wykluczyć, także tego, że dołożymy się do budowy - opowiada Stępa.

Miejsca

Opinie (294) 3 zablokowane

  • Bo to Gdynia

    Poczekajcie do wyborów w sprawie torów, bo by nie było na air showy i inne Openery. Cieszcie się igrzyskami i stójcie w coraz większych korkach na dziurawych ulicach naszego Super Miasta Spoko Prezydenta, który ma ważne sprawy... w... :/

    • 15 0

  • Ludzie opamiętajcie się... (1)

    ten problem bezkolizyjnego przejazdu z Chyloni na Hutniczą przerasta Stępę
    i jemu podobnych. Za tej ekipy panów na włościach tunelu ( bo budowa wiaduktu to cofanie się do lat 20tych ubiegłego wieku ) nie będzie NIGDY. Popatrzcie tylko
    co ich obchodzi jakaś tam Chylonia - w ich szarych komórkach nie widać strategicznego problemu komunikacyjnego miasta, za dużego na umiejętności
    i możliwości. Co innego jakby rządzili w Wejherowie, Lęborku - tam można,
    w Gdyni NIE. Szkoda tylko, że na opamiętanie potrzeba tyle czasu.
    A może Pan Prezydent w przypływie honoru powie PRZEPRASZAM już czas...

    • 20 0

    • Nie przeprosi

      Nie Szczurk'in, któremu miód samouwielbienia zalepił oczy i uszy. No, nie zapominajmy o przyjezdnych małomiasteczkowych klakierach, które ten miód przyciąga jak pszczoły i które nie dadzą złego słowa autochtonom powiedzieć o SpokoSzczurku. To właśnie oni wybierają nam władze Gdyni. Tfu na tę niestety skuteczną strategię Szczurkopoparcia.

      • 9 0

  • W sobote (31 stycznia 2015, ok godziny 17:00) czekałam na otwarcie szlabanu ponad 20minut. Zwariować można.

    • 14 1

  • Panie Redaktorze :)

    Ten przejazd nie jest problemem od kilku lat. On czyli przejazd istniał przed wojną (oczywiście II światową a nie pierwsza, chociaż nie byłbym pewny bo kolej była przed I wojną)). Oczywiście , jak starzy Kaszubi opowiadają po niuchu tabaki, to i po wojnie długo tam rzucał się w oczy (i w amortyzatory) piękny bruk.
    Poruszając kwestie budowy mostu, bo tunel raczej będzie miał trudności , naraził się Pan Redaktor naszemu kontrwywiadowi. Przecież ten przejazd kolejowy to kluczowy punkt obrony Kępy Oksywskiej :), a Pan tak niefrasobliwie ujawnia to wrogowi.

    • 10 0

  • Uśmiechnij się :)

    Jesteś w Gdyni. Kim Ir Szczur jest tu Bogiem :)

    • 17 2

  • ta inwestycja

    jest potrzebna najbardziej.MImo ze jestem za Prezydentem Szczurkiem uwazam ze ta inwestycja powinna byc jak najszybciej wdrozona i zrobiona.przez wlasnie brak tej inwestycji na hutniczej sa korki i to nieraz jakie duze.Panie Prezydencie nie budowac wszystkiego bez sensu oby duzo tylko centrum bo to tak wyglada jakby centorum bylo najwazniejsze a dzielnice??tam tez potrzeba duzo naprawde duzych inwestycji jak chodniki czy wlasnie mosty nad toram.pozdrawiam wszystkich

    • 7 0

  • ci ktorzy glosowali na ekipe Szczurka i znow ich wybrali niech nie marudza ze cos im nie pasuje

    Dla waszej wiadomości nie doczekacie się zadnego tunelu ani wiaduktu bo to nie jest on w interesie Szczurka, Stepy i tej całej zalosnej ekipy, gdyż nie przyniesie on spodziewanego propagandowego sukcesu. I wszystko na ten temat. Jak wybraliscie tak macie. Amen.

    • 15 1

  • kładka dla pieszych

    a może by tak łaskawie w końcu chociaż kładkę dla pieszych? 198 jeździ przy dobrych lotach co pół godziny, trudno się dziwić ludziom, że przeciskają się przez szlabany. dodam, że szczytem chamstwa jest zachowanie policji, ustawiającej się w pobliżu szlabanów, i polujących na spieszących się ludzi

    • 12 0

  • JUZ DAWNO POWINNI TAM ZROBIC TUNEL LUB WIADUKT! Niby za miekkie podloze , piasek, ale jakos tunel do przejscia pod torami na Chyloni mozna bylo wykopac?

    • 9 0

  • Na Grabowku tak samo . Powinna byc kładka do przejscia nad torami dla pieszych , bo jest na to miejsce , a nie ze trzeba caly Grabowek obchodzic zeby sie dostac na główny Grabówek! I do tego Policja przyczajona w krzakach tam jest praktycznie codziennie i raczki zacieraja i mandaty wypisuja biednym ludziom, bo prowizje bedzie miec od ilosci i wysokosci mandatow wypisanych. Ale oczywiscie kiolej woli wydac te pieniadze na premie dla prezesow , ktorzy siedza tylko na stolkach i nic nie robia!

    • 8 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane