• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wiadukt pomoże kierowcom przejeżdżającym przez tory w Chyloni?

Patryk Szczerba
4 lutego 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
Niewykluczone, że za kilka lat w miejscu jednego z przejazdów kolejowych pojawi się wiadukt pozwalający na swobodną jazdę. Niewykluczone, że za kilka lat w miejscu jednego z przejazdów kolejowych pojawi się wiadukt pozwalający na swobodną jazdę.

Kierowców mających kłopoty z przejazdem przez tory w Chyloni ma odciążyć OPAT. Problem w tym, że nie wiadomo, kiedy i czy w ogóle droga powstanie. Pomysłem na poprawę sytuacji jest budowa wiaduktu kolejowego lub drogowego przy okazji planowanego przez PKP na najbliższe lata remontu torów z Chyloni do Słupska.



Kto powinien finansować w większości budowę wiaduktu nad torami w Chyloni?

Przejazdy kolejowe na ul. Północnej zobacz na mapie Gdyni, Puckiej zobacz na mapie Gdyni doprowadzają kierowców do sporych nerwów od wielu lat. Szlabany opóźniają jazdę o kilka minut, ale bywa, że oczekiwanie na ich podniesienie po przejeździe pociągu trwa nawet pół godziny.

Wszystko przez dwóch zarządców infrastruktury kolejowej na tym odcinku: SKM i PKP PLK. Dróżnik, by puścić ruch samochodowy musi otrzymać sygnały od dyżurnych ruchu z obydwu miejsc.

W sferze marzeń należy rozpatrywać budowę tunelu, który jest zbyt drogi. Kłopoty rozwiązać ma Obwodnica Północna Aglomeracji Trójmiasta, gdzie zostało zarezerwowane miejsce pod rozwiązanie drogowe. Koszt 14-kilometrowej drogi szacowany jest na 1,586-1,66 mld zł. To kwota, jak przekonują władze Gdyni, nie do udźwignięcia dla miasta, co odsuwa budowę w czasie. Coraz głośniej mówi się więc o szybszym rozwiązaniu, które pozostanie, jeśli miałby powstać OPAT.

Przejazd przez tory w Chyloni nastręcza kierowcom dużo trudności zwłaszcza w godzinach szczytu. Przejazd przez tory w Chyloni nastręcza kierowcom dużo trudności zwłaszcza w godzinach szczytu.
Nadzieje dają plany PKP PLK odnośnie remontów linii 202 z Chyloni do Słupska oraz poprawy dostępu do portu, których finansowanie ma pochodzić w części z budżetu unijnego. Studium wykonalności ma być gotowe do końca 2015 roku, a cała inwestycja szacowana na 1,5 mld zł pięć lat później. Po modernizacji pociągi osobowe będą jeździły 160 km/h w ruchu pasażerskim i 120 km/h w ruchu towarowym. By tak się stało, jest konieczna budowa wiaduktów nad torami i właśnie w tych rozwiązaniach upatruje szansy miasto.

- Zostaliśmy zaproszeni do prac nad studium, gdzie zaangażowani są projektanci i próbujemy inspirować ich w zakresie rozwiązań, które byłyby korzystne dla kierowców. Kolej musi planować racjonalnie, wiadomo, że bez zmian drogowych podczas modernizacji się nie obędzie i w takim kształcie te przejazdy nie powinny zostać utrzymane. Z drugiej strony nikt ich przecież nie zlikwiduje. Będziemy starali się negocjować - wyjaśnia Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni.

Swobodny przejazd możliwy jest w centrum. Podobnie sprawa ma się - dzięki wiaduktom - w Redłowie i Orłowie. Swobodny przejazd możliwy jest w centrum. Podobnie sprawa ma się - dzięki wiaduktom - w Redłowie i Orłowie.
Wśród rozważanych wariantów jest budowa wiaduktu kolejowego w ciągu ul. Północnej zobacz na mapie Gdyni przy stacji Chylonia, co umożliwiłoby likwidację przejazdów w poziomie szyn. PKP rozważa ponadto zmianę lokalizacji przejazdu w ciągu ul. Puckiej zobacz na mapie Gdyni na północ od ul. Przemysłowej zobacz na mapie Gdyni lub ewentualną możliwość budowy wiaduktu drogowego nad linią kolejową.

Sytuacja jest trudna, bowiem proponowane rozwiązania nie mogą kolidować z OPAT-em, a jednocześnie wiadukty muszą mieć ograniczone możliwości przebudowy. Jako że inwestycje mają być współfinansowane ze środków unijnych, niebezpieczne może być też założenie dotyczące ich "tymczasowości".

- W momencie przystąpienia do realizacji inwestycji będzie można mówić o naszym finansowym udziale w niej w zakresie rozwiązań w Chyloni. W tej chwili niczego nie można wykluczyć, także tego, że dołożymy się do budowy - opowiada Stępa.

Miejsca

Opinie (294) 3 zablokowane

  • Te szlabany to jakaś porażka!! (1)

    Przy okazji apel!! Nie kminię kierowników, którzy odpalają swoje auta w momencie kiedy poprzedzające autko już zaczęło odjeżdżać.
    Nie spijcie ludzie za kierownicami na tych przejazdach.
    Druga sprawa to częstotliwość podnoszenia szlabanów. Często zapory są zamknięte nawet kiedy między przejazdami pociągu jest 10-15 min. Toż to żenada. 2-3 min otwartych zapór udrożniły by znacznie tam ruch. Ale cóż, myślę że komuś na kolei nie chce się zadu ruszyć albo głowa...
    A tak w ogóle powinien tam być tunel!!!

    • 136 5

    • jasne że tunel

      a raczej wiadukt kolejowy nad drogą bo tunel to sie kojarzy z tunelem pod wisłą a to w ogole inna technologia.
      trakcja jest tak wysoko że najazd na wiadukt nie zmieści się na puckiej, no ale co ja tam wiem

      • 2 0

  • wystarczy poczytać tej patologii z Chylonii

    i ja bym im nic nigdy nie budował, niech za..ją pieszko, bo w innym razie będą wyPiSywać głupoty jak obecnie

    • 1 8

  • Piesi (2)

    W czasie złej pogody, deszcz, mróz itp. piesi muszą stać przed szlabanami, kierowcy co prawda też ale siedzą w samochodach. Czasem czas oczekiwania na podniesienie szlabanów to 20 minut, no i częste postoje policjantów, pilnujących przejazd, jakby ważniejszych spraw nie mieli. Może chociażby kładka dla pieszych ???

    • 11 0

    • (1)

      Jakbym miał stać 20 minut przed szlabanem, to poszedłbym te 200 m w prawo i przeszedł przejściem pod torami, co nie znaczy, że tunel nie jest potrzebny.

      • 0 0

      • A skąd ma wiedzieć czy będzie stać 3 minuty czy poł godziny?

        • 2 0

  • Rogatki

    Po to jest komunikacja publiczna, aby z niej korzystać. Chcecie jeździć samochodami to czekajcie pod szlabanami. Sopot potrafił wybudować tunel wiec nic nie stoi na przeszkodzie, aby Gdynia tez wybudowała sobie tunel a nie liczyła na drapanego. Moze wybudować kolejkę gondolowa dla samochodów nad torami. To będzie rewolucja.

    • 6 0

  • (4)

    Wykluczone, ze powstanie. A szczurodrom w Kosakowie nie był za drogi?

    • 16 3

    • Co do lotniska to ..... (3)

      Wiemy dobrze kto podłożył świnię i kogo łapy były w to umoczone !

      Polacy z polskiego gdańska w UE .

      • 1 9

      • Jakie podkładanie świni? Gdynia sama złożyła wniosek notyfikacyjny do KE o zaakceptowanie pomocy publicznej, bo tego wymaga prawo jełopie jeden. A że zamiast zrobić to przed rozpoczęciem budowy, zrobili to w trakcie, to już ich problem a nie Gdańska.

        • 5 0

      • a MOŻE I pIs-DZIELCE MACZALI W TYM ŁAPY ???

        kto to wie, kto to wie.? Na razie wiemy o jednych i sprzyjających na tym portalu usłużnych głupolach ?

        • 0 0

      • świnię lotniskową a la Gdynia to sobie podłożyła sama Gdynia

        bo zanim budowała trzeba było się zastanowić czy inwestycja publiczna za 100 milionów przejdzie test prywatnego inwestora. Jeśli nie rozumiesz co to znaczy to wyjaśniam ; czy prywatny inwestor wyłożyłby 100 mln własnych pieniędzy w taki projekt jak lotnisko w Kosakowie. Odpowiedź brzmi ; Nie.

        • 7 0

  • Przeniescie sie z tej wiochy do gdanska

    co za problem

    • 2 3

  • (2)

    Narzekacie na tym portalu na Szczurka i słusznie. Ale jak ktoś zaproponuje żeby wybrać wreszczie kogoś innego ( zwłaszcza z PiSu ) to jeden wielki sprzeciw. Głosujcie tak dalej ale wówczas nie marudźcie że wam źle !

    • 12 1

    • no właśniee proponuje Jarosława zbawiciela Gdyni Kaczkowskiego (1)

      mamy rzekę Kaczą, kacze buki, Kaczylas, Kaczkowo może by tak Kaczyńskiego

      Panie Horała ?

      • 3 2

      • gosciu chyba cas zaczac sie leczyc na glowe

        • 1 0

  • zamiast kwiatkowskiego Gdynia powinna przedłużyć obwodnicę

    do hutniczej a potem do unruga i sprawa załatwiona.
    A teraz to ch.j bombki strzelił bo f.ty z Gdańska i UE blokują każdą inwestycję w OPAT i nie ma szans na poprawę tej drogi.

    • 2 6

  • tytuł na zdjęciu

    na stronie głównej trójmiasta znajduje się zdjęcie kolejki SKM,na której tytuł zaczyna się od słowa "kieorwcy";czy nie powinno być "kierowcy"??? mam po raz kolejny wrażenie, że ktoś tego co redaguje i tworzy, po prostu nie czyta.A czytelnicy to nie analfabeci wstydzą się za autorów tego portalu

    • 3 0

  • nie można wykluczyć, także tego, że dołożymy się do budowy (3)

    A czy Horała do czegokolwiek chce dokładać ?Jesli już to do kościołów:))

    • 0 11

    • (2)

      a co wy z tym horałą resorciaki?
      każdy kto nie zwami ten z PiS nie?
      no chyba że chodzi o kasę to z PO?

      • 11 1

      • Straszenie opozycją to są stare PZPR-owskie metody. Tylko my potrafimy rządzić i wiemy najlepiej co jest ludziom potrzebne. (Nie popieram PO ani PiS).

        • 3 0

      • Władza zawsze zmienia temat lub zrzuca winę na innych jak się o niej źle pisze

        • 6 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane