- 1 Wybudują chodnik w miejscu prowizorki (33 opinie)
- 2 PKP chce oddać Gdyni tunel. Szansa na zmiany w centrum (100 opinii)
- 3 Pozostałości baterii mającej bronić portu (60 opinii)
- 4 Jak zniszczono Rady Dzielnic w Gdyni (15 opinii)
- 5 Odnaleziono ciało zaginionego nurka (132 opinie)
- 6 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (355 opinii)
Wiadukt pomoże kierowcom przejeżdżającym przez tory w Chyloni?
Kierowców mających kłopoty z przejazdem przez tory w Chyloni ma odciążyć OPAT. Problem w tym, że nie wiadomo, kiedy i czy w ogóle droga powstanie. Pomysłem na poprawę sytuacji jest budowa wiaduktu kolejowego lub drogowego przy okazji planowanego przez PKP na najbliższe lata remontu torów z Chyloni do Słupska.
Wszystko przez dwóch zarządców infrastruktury kolejowej na tym odcinku: SKM i PKP PLK. Dróżnik, by puścić ruch samochodowy musi otrzymać sygnały od dyżurnych ruchu z obydwu miejsc.
W sferze marzeń należy rozpatrywać budowę tunelu, który jest zbyt drogi. Kłopoty rozwiązać ma Obwodnica Północna Aglomeracji Trójmiasta, gdzie zostało zarezerwowane miejsce pod rozwiązanie drogowe. Koszt 14-kilometrowej drogi szacowany jest na 1,586-1,66 mld zł. To kwota, jak przekonują władze Gdyni, nie do udźwignięcia dla miasta, co odsuwa budowę w czasie. Coraz głośniej mówi się więc o szybszym rozwiązaniu, które pozostanie, jeśli miałby powstać OPAT.
Nadzieje dają plany PKP PLK odnośnie remontów linii 202 z Chyloni do Słupska oraz poprawy dostępu do portu, których finansowanie ma pochodzić w części z budżetu unijnego. Studium wykonalności ma być gotowe do końca 2015 roku, a cała inwestycja szacowana na 1,5 mld zł pięć lat później. Po modernizacji pociągi osobowe będą jeździły 160 km/h w ruchu pasażerskim i 120 km/h w ruchu towarowym. By tak się stało, jest konieczna budowa wiaduktów nad torami i właśnie w tych rozwiązaniach upatruje szansy miasto.
- Zostaliśmy zaproszeni do prac nad studium, gdzie zaangażowani są projektanci i próbujemy inspirować ich w zakresie rozwiązań, które byłyby korzystne dla kierowców. Kolej musi planować racjonalnie, wiadomo, że bez zmian drogowych podczas modernizacji się nie obędzie i w takim kształcie te przejazdy nie powinny zostać utrzymane. Z drugiej strony nikt ich przecież nie zlikwiduje. Będziemy starali się negocjować - wyjaśnia Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni.
Wśród rozważanych wariantów jest budowa wiaduktu kolejowego w ciągu ul. Północnej przy stacji Chylonia, co umożliwiłoby likwidację przejazdów w poziomie szyn. PKP rozważa ponadto zmianę lokalizacji przejazdu w ciągu ul. Puckiej na północ od ul. Przemysłowej lub ewentualną możliwość budowy wiaduktu drogowego nad linią kolejową.
Sytuacja jest trudna, bowiem proponowane rozwiązania nie mogą kolidować z OPAT-em, a jednocześnie wiadukty muszą mieć ograniczone możliwości przebudowy. Jako że inwestycje mają być współfinansowane ze środków unijnych, niebezpieczne może być też założenie dotyczące ich "tymczasowości".
- W momencie przystąpienia do realizacji inwestycji będzie można mówić o naszym finansowym udziale w niej w zakresie rozwiązań w Chyloni. W tej chwili niczego nie można wykluczyć, także tego, że dołożymy się do budowy - opowiada Stępa.
Miejsca
Opinie (294) 3 zablokowane
-
2015-02-04 19:37
Lekceważenie potrzeb mieszkańców !
Jakie wielkie straty ponoszone są każdego dnia, czas, nerwy, benzyna i zanieczyszczenie środowiska ale lepiej następny biurowiec , może lotnisko albo kolejkę na co ? hm
- 11 0
-
2015-02-04 19:33
NIE WIERZĘ!!!!!!
Nie wierzę w żaden wiadukt.Wczoraj stałam 35 min.zanim otworzyli szlaban.Przez 15 min.nie jechał żaden pociąg,a mimo to szlaban był zamknięty.Gdybym była bez samochodu to bym przeszła{chociaż już zapłaciłam 100zł mandatu dla policji} kilka osób przeszło,ale dużo stało i marzło.
Mieszkałam blisko ul.Puckiej.Pamiętam jako mała dziewczynka już wtedy mieli coś robić z tym przejściem,nawet rodzice podpisywali jakieś pismo na ten temat.Już 60 lat minęło i nic.
Za to p.Szczurek buduje sobie pseudo pomniki w centrum,nie pytając nas o zdanie.- 13 0
-
2015-02-04 19:08
Tylko tunel !
nie ma co debatować, ale pilnie przystępować do realizacji!
- 6 0
-
2015-02-04 07:16
Nie wierzę... (4)
...ale chętnie się miło rozczaruję.
- 39 1
-
2015-02-04 17:28
Niech mi ktoś k***a wytłumaczy jak to możliwe że 30 tysięczny Pruszcz wybudował sobie obwodnice (2)
razem z wiaduktem nad torami i 200 metrowym mostem nad Radunią, a w Gdyni nie mogą sobie z tym od tylu lat poradzić?
pl.wikipedia.org/wiki/Po%C5%82udniowa_obwodnica_Gda%C5%84ska- 12 0
-
2015-02-04 19:00
No Pruszcz w ostatnich latach się bardzo dynamicznie rozwija
pl.wikipedia.org/wiki/Obwodnica_Pruszcza_Gda%C5%84skiego- 4 0
-
2015-02-04 18:14
Pruszcz =/= Gdynia
W Pruszczu mieszkają ludzie niepozbawieni umiejętności logicznego myślenia, którą to umiejętność wykorzystują m.in. podczas wyborów samorządowych.
- 11 0
-
2015-02-04 11:33
Znając życie to wybudowanie jednego tunelu bądź wiaduktu spowoduje zamknięcie drugiego przejazdu kolejowego i postawienie świateł na skrzyżowaniach łączących wiadukt czy tunel. Spowoduje to jeszcze większe korki i nie będziemy stać pół godziny tak jak teraz tylko półtorej godziny. Niech zostanie jak jest bo widać jak w innych miejscach próbują usprawnić ruch a wychodzi całkiem odwrotnie.
Obym nie miał racji.- 2 8
-
2015-02-04 07:20
Gdyńskie Inwestycje (5)
Szczurek i jego ekipa nieudaczników tylko zrzuca odpowiedzialność za brak możliwości różnych inwestycji na inne podmioty, w tym przypadku na PKP. W Gdańsku PKP problemem nie jest, w Gdyni już tak.
Uśmiechnij się - jesteś w Gdyni, gdzie 80% mieszkańców kocha lub wręcz ubóstwia swojego władcę.- 111 14
-
2015-02-04 07:53
Jak ty nawet nie sprawdziłeś ilu mieszkańców poszło na wybory i głupoty wypisujesz o 80% gdynian. (2)
Mózg po to się ma, żeby go używać. Poparcie w wyborach to co innego niż poparcie wśród gdynian.
- 19 6
-
2015-02-04 18:32
W demokracji niepójście na wybory to de facto poparcie obecnego stanu rzeczy. Jeśli nie jesteś pozbawiony mózgu, który tak cenisz (i słusznie), to to zrozumiesz.
- 6 0
-
2015-02-04 08:56
W takim razie wychodzi, że reszcie to wisi. A jak wisi, to znaczy, że cicho akceptują... Ot co..
Po co ma się ten mózg, napisałeś?- 19 1
-
2015-02-04 10:47
Ale wielu się tu na prawdę podoba (1)
I nie ma powodów do narzekań. Wiec jak przekonasz zadowolonych ludzi do zmian?
- 8 10
-
2015-02-04 18:11
I tu jest pies pogrzebany. Szczerze przyznam, że żałuję przeprowadzki do tego miasta.
- 11 1
-
2015-02-04 08:31
Włodarze miasta są żenujący (1)
O tunelach lub wiaduktach jako alternatywnych trasach do estakady Kwiatkowskiego, którą czeka też remont w końcu, zapewne całkowita budowa od podstaw trzeba było myśleć już dawno temu, a nie zasłaniać się brakiem pieniędzy, poprzednia perspektywa unijna stracona, prawie żadnych inwestycji. Mamy 2 perspektywy unijne na dokonanie skokowych zmian, potem środki będą płynąć do biedniejszych krajów.07-13 zmarnowana, 14-20 nie zapowiada się lepiej. Linia kolejowa do wjazdu na stację w chyloni jest już wyremontowana, przejazd był nieczynny, wtedy trzeba było myśleć o tunelu/estakadzie. Do rozwijania prędkości 160km/h na torach nie muszą być budowane tunele i estakady, mogą zostać przejazdy przez tory jak teraz, to jest prędkość graniczna. Powyżej tej prędkości są wymagane przejazdy dwupoziomowe, a linia kolejowa do Słupska ma być modernizowana do Vmax 160km/h, podobnie jak ma to miejsce na odcinku już zmodernizowanym przez Orunię, gdzie Gdańsk zaspał, nie dołożył się do tunelu/estakady przez tory, linia w tym miejscu jest na Vmax 160km/h, więc projektant nie musiał się wysilać i zostawił przejazd w obecnej formie. Także przy braku jakiejkolwiek chęci do sypnięcia groszem ze strony miasta, które to już w ogóle nie remontuje nawet głównych ciągów komunikacyjnych (oczywiście w takim stopniu by zatrzymać postępującą degradację-) powodzenia projektowi nie wróżę niestety.
- 26 3
-
2015-02-04 18:20
Gdynianom podoba się taki stan rzeczy, co widać po ostatnim wyniku wyborczym rządzącej ekipy.
- 5 0
-
2015-02-04 07:29
(3)
W Gdyni od lat się tylko analizuje, rozważa, myśli, planuje, a jak dochodzi do inwestycji to jest sylwester, infobox, lotnisku lub inny nbardzo potrzebny wydatek.
- 55 2
-
2015-02-04 15:58
10x mniejszy Pruszcz niedawno wybudował sobie obwodnicę północna z wiaduktem nad torami a w takiej Gdyni to wielki problem (2)
No ale mieszkańcom wmawia się że Szczurek to niby dobry prezydent
- 11 0
-
2015-02-04 16:09
To mieszkańcy powinni chcieć zrozumieć, (1)
że kompetentna władza jest lepsza.
- 9 0
-
2015-02-04 18:17
Szczurek równa się Marazm
Najwyraźniej (niestety) nie rozumieją. Dla mnie temat poparcia dla Szczurka w tak beznadziejnie zarządzanym mieście jak Gdynia to dobry temat na jakąś pracę naukową, nadający się do dogłębnego zbadania przez osobę obiektywną.
- 10 0
-
2015-02-04 17:46
prędzej szczur wybuduje kolej linową niż pochyli się nad tym wiaduktem/tunelem
wiadukt to niezbyt medialna /lanserska budowa...
- 17 0
-
2015-02-04 17:45
wasz prezydent
Zamiast przejazdu macie przeciez infobox....
- 18 1
-
2015-02-04 17:38
prosty wniosek
zanim powstanie tunel czy wiadukt ( i tu zgadzam się , że to się bardziej przyda na Północnej , albo może przekopać na wysokości przystanku SKM Gdynia Cisowa i zbudować tam centrum przesiadkowe - również autobusy z Hutniczej mogłyby tam zakręcać "kółeczko" )
TO PRZEDE WSZYSTKIM
dyżurni ruchu z tych dwóch spółek mają NATYCHMIAST komunikować się z dróżnikiem , a ten ma OD RAZU podnosić szlabany i reagować dynamicznie , bo czasami przez 15 minut nie jedzie żaden pociąg , a i tak szlabany są opuszczone.
A jeżeli to jest problem , to niech psiarnia która ukrywa się na parkingu netto , by wlepiać mandaty mniej cierpliwym pieszym przechodzącym przy opuszczonych szlabanach , pomoże zorganizować przejazd przez zaporę by było płynnie i bezpiecznie- 5 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.