• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wiadukt pomoże kierowcom przejeżdżającym przez tory w Chyloni?

Patryk Szczerba
4 lutego 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
Niewykluczone, że za kilka lat w miejscu jednego z przejazdów kolejowych pojawi się wiadukt pozwalający na swobodną jazdę. Niewykluczone, że za kilka lat w miejscu jednego z przejazdów kolejowych pojawi się wiadukt pozwalający na swobodną jazdę.

Kierowców mających kłopoty z przejazdem przez tory w Chyloni ma odciążyć OPAT. Problem w tym, że nie wiadomo, kiedy i czy w ogóle droga powstanie. Pomysłem na poprawę sytuacji jest budowa wiaduktu kolejowego lub drogowego przy okazji planowanego przez PKP na najbliższe lata remontu torów z Chyloni do Słupska.



Kto powinien finansować w większości budowę wiaduktu nad torami w Chyloni?

Przejazdy kolejowe na ul. Północnej zobacz na mapie Gdyni, Puckiej zobacz na mapie Gdyni doprowadzają kierowców do sporych nerwów od wielu lat. Szlabany opóźniają jazdę o kilka minut, ale bywa, że oczekiwanie na ich podniesienie po przejeździe pociągu trwa nawet pół godziny.

Wszystko przez dwóch zarządców infrastruktury kolejowej na tym odcinku: SKM i PKP PLK. Dróżnik, by puścić ruch samochodowy musi otrzymać sygnały od dyżurnych ruchu z obydwu miejsc.

W sferze marzeń należy rozpatrywać budowę tunelu, który jest zbyt drogi. Kłopoty rozwiązać ma Obwodnica Północna Aglomeracji Trójmiasta, gdzie zostało zarezerwowane miejsce pod rozwiązanie drogowe. Koszt 14-kilometrowej drogi szacowany jest na 1,586-1,66 mld zł. To kwota, jak przekonują władze Gdyni, nie do udźwignięcia dla miasta, co odsuwa budowę w czasie. Coraz głośniej mówi się więc o szybszym rozwiązaniu, które pozostanie, jeśli miałby powstać OPAT.

Przejazd przez tory w Chyloni nastręcza kierowcom dużo trudności zwłaszcza w godzinach szczytu. Przejazd przez tory w Chyloni nastręcza kierowcom dużo trudności zwłaszcza w godzinach szczytu.
Nadzieje dają plany PKP PLK odnośnie remontów linii 202 z Chyloni do Słupska oraz poprawy dostępu do portu, których finansowanie ma pochodzić w części z budżetu unijnego. Studium wykonalności ma być gotowe do końca 2015 roku, a cała inwestycja szacowana na 1,5 mld zł pięć lat później. Po modernizacji pociągi osobowe będą jeździły 160 km/h w ruchu pasażerskim i 120 km/h w ruchu towarowym. By tak się stało, jest konieczna budowa wiaduktów nad torami i właśnie w tych rozwiązaniach upatruje szansy miasto.

- Zostaliśmy zaproszeni do prac nad studium, gdzie zaangażowani są projektanci i próbujemy inspirować ich w zakresie rozwiązań, które byłyby korzystne dla kierowców. Kolej musi planować racjonalnie, wiadomo, że bez zmian drogowych podczas modernizacji się nie obędzie i w takim kształcie te przejazdy nie powinny zostać utrzymane. Z drugiej strony nikt ich przecież nie zlikwiduje. Będziemy starali się negocjować - wyjaśnia Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni.

Swobodny przejazd możliwy jest w centrum. Podobnie sprawa ma się - dzięki wiaduktom - w Redłowie i Orłowie. Swobodny przejazd możliwy jest w centrum. Podobnie sprawa ma się - dzięki wiaduktom - w Redłowie i Orłowie.
Wśród rozważanych wariantów jest budowa wiaduktu kolejowego w ciągu ul. Północnej zobacz na mapie Gdyni przy stacji Chylonia, co umożliwiłoby likwidację przejazdów w poziomie szyn. PKP rozważa ponadto zmianę lokalizacji przejazdu w ciągu ul. Puckiej zobacz na mapie Gdyni na północ od ul. Przemysłowej zobacz na mapie Gdyni lub ewentualną możliwość budowy wiaduktu drogowego nad linią kolejową.

Sytuacja jest trudna, bowiem proponowane rozwiązania nie mogą kolidować z OPAT-em, a jednocześnie wiadukty muszą mieć ograniczone możliwości przebudowy. Jako że inwestycje mają być współfinansowane ze środków unijnych, niebezpieczne może być też założenie dotyczące ich "tymczasowości".

- W momencie przystąpienia do realizacji inwestycji będzie można mówić o naszym finansowym udziale w niej w zakresie rozwiązań w Chyloni. W tej chwili niczego nie można wykluczyć, także tego, że dołożymy się do budowy - opowiada Stępa.

Miejsca

Opinie (294) 3 zablokowane

  • Lekceważenie potrzeb mieszkańców !

    Jakie wielkie straty ponoszone są każdego dnia, czas, nerwy, benzyna i zanieczyszczenie środowiska ale lepiej następny biurowiec , może lotnisko albo kolejkę na co ? hm

    • 11 0

  • NIE WIERZĘ!!!!!!

    Nie wierzę w żaden wiadukt.Wczoraj stałam 35 min.zanim otworzyli szlaban.Przez 15 min.nie jechał żaden pociąg,a mimo to szlaban był zamknięty.Gdybym była bez samochodu to bym przeszła{chociaż już zapłaciłam 100zł mandatu dla policji} kilka osób przeszło,ale dużo stało i marzło.
    Mieszkałam blisko ul.Puckiej.Pamiętam jako mała dziewczynka już wtedy mieli coś robić z tym przejściem,nawet rodzice podpisywali jakieś pismo na ten temat.Już 60 lat minęło i nic.
    Za to p.Szczurek buduje sobie pseudo pomniki w centrum,nie pytając nas o zdanie.

    • 13 0

  • Tylko tunel !

    nie ma co debatować, ale pilnie przystępować do realizacji!

    • 6 0

  • Nie wierzę... (4)

    ...ale chętnie się miło rozczaruję.

    • 39 1

    • Niech mi ktoś k***a wytłumaczy jak to możliwe że 30 tysięczny Pruszcz wybudował sobie obwodnice (2)

      razem z wiaduktem nad torami i 200 metrowym mostem nad Radunią, a w Gdyni nie mogą sobie z tym od tylu lat poradzić?

      pl.wikipedia.org/wiki/Po%C5%82udniowa_obwodnica_Gda%C5%84ska

      • 12 0

      • No Pruszcz w ostatnich latach się bardzo dynamicznie rozwija

        pl.wikipedia.org/wiki/Obwodnica_Pruszcza_Gda%C5%84skiego

        • 4 0

      • Pruszcz =/= Gdynia

        W Pruszczu mieszkają ludzie niepozbawieni umiejętności logicznego myślenia, którą to umiejętność wykorzystują m.in. podczas wyborów samorządowych.

        • 11 0

    • Znając życie to wybudowanie jednego tunelu bądź wiaduktu spowoduje zamknięcie drugiego przejazdu kolejowego i postawienie świateł na skrzyżowaniach łączących wiadukt czy tunel. Spowoduje to jeszcze większe korki i nie będziemy stać pół godziny tak jak teraz tylko półtorej godziny. Niech zostanie jak jest bo widać jak w innych miejscach próbują usprawnić ruch a wychodzi całkiem odwrotnie.
      Obym nie miał racji.

      • 2 8

  • Gdyńskie Inwestycje (5)

    Szczurek i jego ekipa nieudaczników tylko zrzuca odpowiedzialność za brak możliwości różnych inwestycji na inne podmioty, w tym przypadku na PKP. W Gdańsku PKP problemem nie jest, w Gdyni już tak.

    Uśmiechnij się - jesteś w Gdyni, gdzie 80% mieszkańców kocha lub wręcz ubóstwia swojego władcę.

    • 111 14

    • Jak ty nawet nie sprawdziłeś ilu mieszkańców poszło na wybory i głupoty wypisujesz o 80% gdynian. (2)

      Mózg po to się ma, żeby go używać. Poparcie w wyborach to co innego niż poparcie wśród gdynian.

      • 19 6

      • W demokracji niepójście na wybory to de facto poparcie obecnego stanu rzeczy. Jeśli nie jesteś pozbawiony mózgu, który tak cenisz (i słusznie), to to zrozumiesz.

        • 6 0

      • W takim razie wychodzi, że reszcie to wisi. A jak wisi, to znaczy, że cicho akceptują... Ot co..

        Po co ma się ten mózg, napisałeś?

        • 19 1

    • Ale wielu się tu na prawdę podoba (1)

      I nie ma powodów do narzekań. Wiec jak przekonasz zadowolonych ludzi do zmian?

      • 8 10

      • I tu jest pies pogrzebany. Szczerze przyznam, że żałuję przeprowadzki do tego miasta.

        • 11 1

  • Włodarze miasta są żenujący (1)

    O tunelach lub wiaduktach jako alternatywnych trasach do estakady Kwiatkowskiego, którą czeka też remont w końcu, zapewne całkowita budowa od podstaw trzeba było myśleć już dawno temu, a nie zasłaniać się brakiem pieniędzy, poprzednia perspektywa unijna stracona, prawie żadnych inwestycji. Mamy 2 perspektywy unijne na dokonanie skokowych zmian, potem środki będą płynąć do biedniejszych krajów.07-13 zmarnowana, 14-20 nie zapowiada się lepiej. Linia kolejowa do wjazdu na stację w chyloni jest już wyremontowana, przejazd był nieczynny, wtedy trzeba było myśleć o tunelu/estakadzie. Do rozwijania prędkości 160km/h na torach nie muszą być budowane tunele i estakady, mogą zostać przejazdy przez tory jak teraz, to jest prędkość graniczna. Powyżej tej prędkości są wymagane przejazdy dwupoziomowe, a linia kolejowa do Słupska ma być modernizowana do Vmax 160km/h, podobnie jak ma to miejsce na odcinku już zmodernizowanym przez Orunię, gdzie Gdańsk zaspał, nie dołożył się do tunelu/estakady przez tory, linia w tym miejscu jest na Vmax 160km/h, więc projektant nie musiał się wysilać i zostawił przejazd w obecnej formie. Także przy braku jakiejkolwiek chęci do sypnięcia groszem ze strony miasta, które to już w ogóle nie remontuje nawet głównych ciągów komunikacyjnych (oczywiście w takim stopniu by zatrzymać postępującą degradację-) powodzenia projektowi nie wróżę niestety.

    • 26 3

    • Gdynianom podoba się taki stan rzeczy, co widać po ostatnim wyniku wyborczym rządzącej ekipy.

      • 5 0

  • (3)

    W Gdyni od lat się tylko analizuje, rozważa, myśli, planuje, a jak dochodzi do inwestycji to jest sylwester, infobox, lotnisku lub inny nbardzo potrzebny wydatek.

    • 55 2

    • 10x mniejszy Pruszcz niedawno wybudował sobie obwodnicę północna z wiaduktem nad torami a w takiej Gdyni to wielki problem (2)

      No ale mieszkańcom wmawia się że Szczurek to niby dobry prezydent

      • 11 0

      • To mieszkańcy powinni chcieć zrozumieć, (1)

        że kompetentna władza jest lepsza.

        • 9 0

        • Szczurek równa się Marazm

          Najwyraźniej (niestety) nie rozumieją. Dla mnie temat poparcia dla Szczurka w tak beznadziejnie zarządzanym mieście jak Gdynia to dobry temat na jakąś pracę naukową, nadający się do dogłębnego zbadania przez osobę obiektywną.

          • 10 0

  • prędzej szczur wybuduje kolej linową niż pochyli się nad tym wiaduktem/tunelem

    wiadukt to niezbyt medialna /lanserska budowa...

    • 17 0

  • wasz prezydent

    Zamiast przejazdu macie przeciez infobox....

    • 18 1

  • prosty wniosek

    zanim powstanie tunel czy wiadukt ( i tu zgadzam się , że to się bardziej przyda na Północnej , albo może przekopać na wysokości przystanku SKM Gdynia Cisowa i zbudować tam centrum przesiadkowe - również autobusy z Hutniczej mogłyby tam zakręcać "kółeczko" )
    TO PRZEDE WSZYSTKIM
    dyżurni ruchu z tych dwóch spółek mają NATYCHMIAST komunikować się z dróżnikiem , a ten ma OD RAZU podnosić szlabany i reagować dynamicznie , bo czasami przez 15 minut nie jedzie żaden pociąg , a i tak szlabany są opuszczone.
    A jeżeli to jest problem , to niech psiarnia która ukrywa się na parkingu netto , by wlepiać mandaty mniej cierpliwym pieszym przechodzącym przy opuszczonych szlabanach , pomoże zorganizować przejazd przez zaporę by było płynnie i bezpiecznie

    • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane