• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wiadukt uszkodzony przez koparkę do częściowej rozbiórki

Maciej Naskręt
14 stycznia 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
Uszkodzenia wiaduktu nad Obwodnicą Trójmiasta okazały się poważne. Obiekt będzie trzeba rozebrać, na szczęście częściowo. Uszkodzenia wiaduktu nad Obwodnicą Trójmiasta okazały się poważne. Obiekt będzie trzeba rozebrać, na szczęście częściowo.

Rozbiórka wiaduktu uszkodzonego tydzień temu przez wiezioną na lawecie koparkę ruszy w styczniu. Tak nakazał biegły z zakresu budownictwa dróg i mostów.



Wiadukt, który na początku stycznia został uszkodzony przez koparkę wiezioną na lawecie po Obwodnicy Trójmiasta zobacz na mapie Gdańska, zostanie częściowo rozebrany, a następnie odbudowany. Taką decyzję, po uzyskaniu ekspertyzy biegłego, podjął gdański oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, która zarządza uszkodzonym wiaduktem.

Ekspertyza potwierdziła, że uszkodzone przęsło będzie musiało być rozebrane. Jednak rodzaj i rozległość uszkodzeń nie powoduje konieczności rozbierania całego obiektu, a co za tym idzie - jest możliwa odbudowa tylko zniszczonego przęsła.

- Jeszcze w styczniu zostanie sporządzony projekt rozbiórki przęsła i rozpiszemy przetarg na wykonanie jego demontażu. Do czasu zakończenia rozbiórki, która potrwa prawdopodobnie do połowy lutego, wstrzymamy wszystkie ponadnormatywne przejazdy pod tym wiaduktem - zapowiada Piotr Michalski, rzecznik prasowy gdańskiego oddziału GDDKiA.

W związku z tym nie ma szans, by zwężenie jezdni w kierunku Autostrady A1 na Obwodnicy Trójmiasta, które zostało wprowadzone tuż po wypadku, zostało usunięte. Ruch wróci tam do normy po rozebraniu obiektu.

Wiadukt w Borkowie ma w miejscu uszkodzenia wysokość 5,15 m. Uderzyła w niego koparka z uniesioną łyżką, której pracownicy firmy nie byli w stanie opuścić.

Przypomnijmy: dopuszczalna wysokość pojazdów z ładunkiem poruszających się po polskich drogach bez specjalnych zezwoleń wynosi 4 m. Powyżej tej granicy trzeba uzyskać zezwolenie od lokalnego oddziału GDDKiA. Skrajnia obiektów na drogach ekspresowych (minimalna wysokość) wynosi 4,70 m.

Miejsca

Opinie (118) 5 zablokowanych

  • Kto za to zapłaci..?

    • 0 1

  • Co za szajsowate wiadukty robią ,że byle odprysk betonu zagraża wiaduktowi (3)

    AŻ STRACH WJECHAĆ NA TAKI WIADUKT

    • 5 17

    • Papa Smerf (1)

      Papo Smerfie, może i w bajce jesteś uznawany za smerfa mądrego, ale na budownictwie chyba się nie znasz: uszkodzone zostały bardzo ważne elementy zbrojenia przęsła w krytycznym miejscu najbardziej narażonym na rozciąganie. Beton pracuje dobrze na ściskanie i w tym miejscu ubytek betonu nie jest aż tak groźny jak ubytek liczby czynnych (sprawnych) prętów zbrojeniowych.

      • 0 3

      • Ale tam nie było prętów zbrojeniowych. W zniszczonym przęśle zostały wyprute struny sprężające. Gdyby to były pręty zbrojeniowe - można by było wzmocnić konstrukcję. Niestety strunobetonu w chwili obecnej nie da się naprawić.

        • 2 0

    • TROLL WARNING: Nie odpowiadać

      • 1 0

  • GDDKiA za to płaci - kamień spadł mi z serca, gdyby Gdańsk miał za to zapłacić, to tego wiaduktu w ciągu 5 lat by nie odbudowano (2)

    Ale jako podatnik domagam się, żeby odpowiedzialny za ten wypadek został pociągnięty do odpowiedzialności i pokrył te koszty.

    • 3 6

    • a z czego ten biedak zapłaci, co????? Napewno nie stać go na nowy wiadukt!!! (1)

      Pewnie kierownik kazał to i tak pojechał bo jakby nie pojechał to by stracił pracę i nie utrzymał rodziny. Dajcie już temu robotnikowi spokój i tak ma gość dość teraz na głowie, o!

      • 3 1

      • Po pierwsze nie wiesz czy biedak, po drugie niech płaci firma która go zatrudniła

        • 1 1

  • Opinia wyróżniona

    We wtorek pod Wrocławiem jakiś as z ciężarówki jadąc z podniesioną skrzynią zahaczył o sieć trakcyjną (3)

    Ciągnął za sobą sieć razem ze słupami. W sumie uszkodził siedem słupów trakcji i zerwał ponad 600 m sieci nad dwoma torami, zniszczonych zostało także 5 słupów oświetleniowych.

    • 9 0

    • to dopiero był oszołom

      • 3 0

    • (1)

      Wbrew pozorom koszt naprawy efektów tego wyczynu jest sporo mniejszy niż wymiana przęsła mostu.

      • 2 0

      • Czy koszt mniejszy to nie wiem

        Ale na pewno czas naprawy krótszy.

        • 2 0

  • ja bym ardzo chciał (3)

    aby do wiadomości było podane, jaką karę poniesie bezmózg, który to spowodował

    • 12 2

    • (1)

      już poniósł 500zł mandaty (szczerze mówiąc podmnożył bym to przez 1000 i kazał tyle zapłacić osobie która nakazała mu tamtędy jechać!) ...

      • 0 0

      • pomnożył, przepraszam za liiterówkę

        • 0 0

    • a im większa kara, tym bardziej cię podniesie na duchu, co?

      najbardziej byłbyś ukontentowany, gdyby facet stracił pracę, żeby obcięli mu ze dwa palce za karę i odebrali prawa do opieki nad dziećmi. w najgorszym wypadku - kara śmierci. to by was wszystkich najbardziej uspokoiło. zemsta : )

      • 0 1

  • a mnie interesuje termin zakończenia prac i otwarcia obu jezdni, o!

    • 5 0

  • no i dostał chłop 500 pln mandatu za głupotę,trochę mało, pewnie firma jest ubezpieczona trochę popłynie.

    • 1 0

  • wiadukt po co ? (1)

    Po co komu ten wiadukt ? Od lat uzywany sporadycznie przez jeden ciągnik ktory jezdził do sadu po owoce ?

    • 6 8

    • a po co ci mózg skoro i tak z niego nie korzystasz?

      • 0 0

  • wiadukt zbudowany jest za NISKO! a dlaczego ta droga ma tylko 2 pasy w jedna strone ,czemu nie budowac cos 3 pasow i wiecej

    dlatego sa korki! jak bylem w usa to wszystkie drogi maja wiecej jak 4 pasy w jedna strone a u nas dalej buduja na WCZORAJ! HA HA HA

    • 4 6

  • jak szybko poprawili wtopę :) najpierw "wiadukt zostanie rozebrany", teraz , że "do częściowej rozbiórki" (2)

    dno dno dno

    • 4 0

    • Od początku oczywiste było że nie będą filarów, przyczyłków i drugiego przęsła rozbierać. (1)

      Tak naprawdę na uszkodzonym przęśle trzeba zdjąć asfaltową nawierzchnię, zdemontować bariery, zdjąć kapy chodnikowe, skuć nadbeton, usunąć uszkodzone belki strunobetonowe i wstawić nowe, zalać nadbetonem, wykonać izolację i odwodnienie, ułożyć kapy chodnikowe, położyć nawierzchnię, zamontować bariery i jazdaaaaaaaaa. Czyli jakieś pół roku do roku stania w korkach ...

      • 1 0

      • ja mówiłem tylko i wyłącznie o treści artykułu, który magicznie...ewaluował, choć początkowo opisywał koniecznośc rozbiórki

        całego wiaduktu

        • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane