• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Więcej autobusów na Chwarzno, gdy powstanie buspas

Michał Sielski
14 marca 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Oddam drzewa na Spacerowej bez żalu
Mieszkańcy nie jeżdżą autobusem, bo nie ma buspasów. A skoro nie ma zainteresowania, to ZKM likwiduje kolejne połączenia i samochodów przybywa. Mieszkańcy nie jeżdżą autobusem, bo nie ma buspasów. A skoro nie ma zainteresowania, to ZKM likwiduje kolejne połączenia i samochodów przybywa.

Do dzielnicy Chwarzno-Wiczlino zobacz na mapie Gdyni dociera tylko jedna linia autobusowa. Mieszkańcy domagają się kolejnych połączeń, ale ZKM odpowiada, że dodatkowe kursy nie były wykorzystywane, więc zostały zlikwidowane. Sytuacja może zmienić się po wytyczeniu buspasa na ul. Małokackiej, bo na razie przejazd komunikacją nie jest konkurencyjny czasowo względem samochodu.



Co skłoniłoby cię do przesiadki z samochodu na komunikację miejską?

Z Chwarzna-Wiczlina do pętli SKM w Redłowie, a także na Karwiny, można dojechać autobusami linii 121. Miały być one rozwiązaniem komunikacyjnych kłopotów jednej z najbardziej oddalonych od centrum dzielnic Gdyni. Gdy w styczniu 2009 r. oddana została pętla przy przystanku SKM w Gdyni Redłowie zobacz na mapie Gdyni, na linii 121 wprowadzona została dwukrotnie wyższa niż obecnie częstotliwość. W godzinach szczytu uruchomione zostały też dodatkowe kursy linii 221, na skróconej trasie Redłowo SKM - Chwarzno Sokółka.

- Niestety, połączenia te były skrajnie niewykorzystane i z dniem 1 grudnia 2009 r. zlikwidowane zostały kursy linii 221, a w kolejnych latach - z tego samego powodu - zmniejszana była liczba kursów na linii 121. Obecnie brak popytu wynika z prozaicznego powodu: przejazd autobusów do Witomina ul. Kielecką - buspasem - jest o wiele szybszy niż objętą korkiem ul. Małokacką - mówi Marcin Gromadzki, rzecznik Zarządu Komunikacji Miejskiej w Gdyni.
Nie wszyscy mieszkańcy się z tym zgadzają. Do kursowania autobusów linii 121 jest bowiem sporo zastrzeżeń.

- Linia 121 nazywana jest "linią widmo". Autobus jeździ co godzinę i niezwykle rzadko zjawia się na przystankach o czasie. Tymczasem docelowo Wiczlino ma pomieścić 60 tys. mieszkańców. Przy ul. Łużyckiej pracuje kilka tysięcy osób, a znalezienie tam wolnego miejsca parkingowego graniczy z cudem. Dzieje się tak między innymi dlatego, że z najmłodszej dzielnicy Gdyni nie można dojechać do Redłowa bezpośrednio - podkreśla nasz czytelnik, pan Piotr.
Buspas przyspieszy dojazd?

Problem w tym, że jazda autobusem przez ul. Małokacką zobacz na mapie Gdyni jest obecnie znacznie mniej opłacalna czasowo, niż wybór własnego samochodu. Ale to może się zmienić, gdy miasto zdecyduje się podjąć odważną decyzję, ułatwiającą korzystanie z komunikacji miejskiej.

- Rozważane jest wytyczenie w ul. Małokackiej buspasa w kierunku Witomina i jeśli takie przedsięwzięcie zostanie zrealizowane, to być może wróci uzasadnienie dla częstszego połączenia Chwarzna z Redłowem. Popyt w autobusach linii 121 jest stale monitorowany - podkreśla Marcin Gromadzki.
Na koniec I kwartału 2016 roku w Gdyni było zarejestrowanych 190 tys. 539 samochodów. Co roku przybywa kilka tysięcy kolejnych. Współczynnik samochodów na 1 tys. mieszkańców jest wyższy niż w Londynie, Berlinie, Nowym Jorku, a nawet w Dubaju.

Miejsca

Opinie (95) 3 zablokowane

  • Buspasy

    Im szybciej zostaną utworzone lub zaplanowane i utworzone - tym lepiej. Im mniejszy czas stania w korkach pojazdów komunikacji miejskiej, tym lepsze jej wykorzystanie. W tej części miasta wskazany byłby buspas na ul. Małokackiej w kierunku Witomina, Rolniczej od skrz. z ul. Witomińską do głównego skrzyżowania na Witominie, na ul. Chwarznieńskiej od Witawy do lasu (dobudowa pasa) oraz Chwarznieńskiej na odcinku leśnym w kierunku Witomina. Być może trzeba byłoby się także zastanowić nad dopasowaniem wielkości pojazdów obsługujących poszczególne połączenia. (np. linia 221 Redłowo SKM - Chwarzno Sokółka obsługiwana 30 miejscowymi busami; od czasu likwidacji tej linii w 2009 roku sprowadziło się do Chwarzna wiele nowych osób). Tylko dość radykalne już i połączone ze sobą projekty mają szanse na przeciągnięcie pasażerów z samochodów osobowych do komunikacji miejskiej (buspas na Kieleckiej to tylko połowiczny sukces).

    • 4 2

  • Zmniejszanie czestotliwosci zmniejsza ilosc chetnych na dojazd autobusem a nie odwrotnie.
    Dodatkowo jesli autobus tkwi w korku - jest nie atrakcyjny.

    W miescie jest za malo buspasow.

    • 4 2

  • co na to szczur???

    • 2 0

  • Dlaczego nazywacie to "odważną" decyzją? (2)

    Przecież Małokacka jest szeroka na 3 pasy i buspas trzeba tam TYLKO WYMALOWAĆ (już dawno to powinno być zrobione - równolegle z Kielecką). Nie trzeba ryć w ziemi jeśli miasto się tego boi.

    • 37 7

    • bo potrzeba przetargu na zakup farby!

      • 0 2

    • w szczurkowej Gdyni poczyniono w ub. roku tyle inwestycji, że zabrakło...farby

      • 18 1

  • Ceny za przejazd.

    Jak zmniejszą się ceny za bilety, to przesiądę się do komunikacji miejskiej.
    Na razie to taniej mnie wyniesie paliwo oraz opłata za godzinę lub pół godziny parkowania, niż 2 bilety normalne plus dwa ulgowe dla dziecka.

    • 7 0

  • Małokacka 4 pasy!!!!! Poszerzyć Rolniczą i Chwarznieńską wówczas dopiero odczujemy poprawę. O obwodnicy Witomina przy tej władzy możemy zapomnieć.

    • 5 1

  • Gdynianie chcą automatów biletowych a nie głupich wypowiedzi Gromadzkiego (8)

    • 45 8

    • Gdynianie powinni w końcu zrozumieć (5)

      że tramwaje powinny jeździć po szynach w pasie zieleni, a nie na gumowych kołach po jezdni i stać w korku razem ze wszystkimi. Tym bardziej że unia przekazuje dużo kasy na rozwój transportu szynowego. Buspasy to lipa, chyba że postawić policjanta co 100 metrów

      • 10 1

      • (1)

        Zapomniałes o codziennych awariach

        • 1 3

        • ale awariach czego? tramwajów czy trolejbusów?

          jedne i drugie się psują, o co chodzi?

          • 4 0

      • (2)

        Zgoda. Tylko czy tramwaj wjedzie bez problemu Kielecką / Małokacką?

        • 4 3

        • skoro wspina się na Chełm to i na Witomino wjedzie (1)

          • 7 0

          • w Gdańsku i na Morenę wjeżdża

            a jak za ostro pod górę to jest projekt z tunelem, unia płaci, spokojnie.

            • 4 0

    • skycash jest wygodniejszy niz automat biletowy :) sprobuj Olierdzie

      • 6 8

    • Biletomaty - jak najbardziej.
      Ale nie wiem co jest głupiego w wypowiedzi pana Gromadzkiego.

      • 5 12

  • (1)

    Kiedyś autobusy w Gdyni były powodem do dumy. Punktualne i gęsta siatka... Odkąd zarządza tam ten pajac z kliki szczurasow jest coraz gorzej i gorzej...
    Baran bez wyobraźni myśli, że jak upchnie po granicę możliwości pasażerów w autobusach, to zrobi taniej. Te barany od szczurka nawet kulkę od łożyska zepsuja

    • 22 2

    • to nie była kulka tylko rolka ale fakt zepsuła się i nikt w urzędzie nie wie czemu

      • 6 0

  • (1)

    Buspas to musi koniecznie być na wielkopolskiej bo tam bardzo dużo ludzi jeździ. Byłby buspas i dodatkowe kursy to na prawdę już by nimi jeździło bardzo dużo osób. Autobus/trolejbus na wielkopolskiej jedzie ponad pół godziny w godzinach szczytu to już lepiej stać w tym samym korku we własnym aucie

    • 6 3

    • Będzie jeszcze gorzej jak przebuduja węzeł Wielki Kack

      • 2 0

  • decyzje pdoejmują Ci co nie korzystają z autobusów

    problem jest w tym że korek i autobus stoi przy wyjeździe z 2 pasów w strone Witomina. Nigdy nie bede jęździł autobusem !!!

    • 5 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane