• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wizzair odwołuje loty, ale nie informuje pasażerów

Barbara (nazwisko do wiadomości redakcji)
2 maja 2008 (artykuł sprzed 16 lat) 
aktualizacja: godz. 10:09 (2 maja 2008)
Wizzair jest najbardziej aktywnym przewoźnikiem na lotnisku w Rębiechowie. Trudno nadążyć za kolejnymi informacjami o otwieranych i zamykanych połączeniach. Wizzair jest najbardziej aktywnym przewoźnikiem na lotnisku w Rębiechowie. Trudno nadążyć za kolejnymi informacjami o otwieranych i zamykanych połączeniach.

Pod koniec maja miałam przylecieć do Trójmiasta z Coventry, gdzie obecnie przebywam. Przez przypadek dowiedziałam się, że właśnie zlikwidowano połączenie, na które od dawna mam bilet. Przewoźnik w ogóle mnie o tym nie poinformował - skarży się pani Barbara, stypendystka uniwersytetu w Coventry.



Czy miała(e)ś problemy w związku z korzystaniem z tanich linii lotniczych?

Do tej pory byłam w o tyle dobrej sytuacji, że pomiędzy Coventry a Gdańskiem było bezpośrednie połączenie lotnicze obsługiwane przez linię Wizzair. Jednak w pewnym momenciee - nie wiem kiedy - linia zdecydowała o zakończeniu lotów na tej trasie od 15 maja. Tymczasem mam wykupione dwie rezerwacje na tej linii, w tym jedną już na 29-ego maja. Wizzair nie raczył poinformować swoich klientów o zmianie stanu rzeczy. Na stronie wizzair.com nie ma ani słowa na temat usunięcia połączenia Coventry - Gdańsk z oferty firmy. Moje rezerwacje po prostu zostały anulowane bez mojej wiedzy i nawet nie wyświetlają się na stronie mojego konta na portalu Wizzair.

O usunięciu połączenia dowiedziałam się zupełnie przypadkowo. Uważam, że jest to co najmniej lekceważące podejście do klienta i wątpię żebym zdecydowała się na ponowne skorzystanie z usług linii Wizzair. Nie chcę nawet myśleć, ilu jeszcze klientów posiada wykupione rezerwacje i żyje w świętym przekonaniu, że będą mogli pojechać (polecieć) na urlop w zaplanowanych terminach. Firma Wizzair nie zdaje sobie chyba sprawy, że z wykupieniem biletu lotniczego wiążą się również inne plany - chociażby załatwienie urlopu, o który zazwyczaj również trzeba się ubiegać ze sporym wyprzedzeniem i nie zawsze można termin urlopu zmienić.

Kiedy sprawdzam stan swojej rezerwacji odkryłam, że jest na niej informacja o anulowaniu oraz jest podana kwota zwrotu (z komentarzem "zwrot nierozstrzygnięty"). Jednak kwota zwrotu jest mniejsza niż koszt jaki musiałam ponieść za rezerwację. Zapłaciłam 354 zł za dokonanie rezerwacji, a kwota zwrotu podana na stronie rezerwacji to 306 zł. Uważam, że jeżeli lot został anulowany z winy firmy to zwrot powinien obejmować całkowity koszt, a nie jego część.

Napisałam e-mail do biura obsługi klienta Wizzair i dostałam automatyczną odpowiedź. Zacytuję fragment: "Informujemy, że w związku ze zmianami w składzie personalnym działu reklamacji może upłynąć ponad 30 dni zanim odpowiemy na Państwa email." 30 dni to stanowczo za długo. I moim zdaniem jeżeli powstaje taka sytuacja jak odwołanie wszystkich lotów na danej linii to "zmiany w składzie personalnym" to nie jest to żadne wytłumaczenie - dział reklamacji powinien być dostępny dla klientów cały czas.

Jestem zbulwersowana zachowaniem firmy i uważam, że sprawa powinna być nagłośniona, szczególnie w Trójmieście, gdzie zapewne jest wielu klientów czekających cierpliwie na datę odlotu i nie zdających sobie sprawy ze stanu rzeczy.
Barbara (nazwisko do wiadomości redakcji)

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (70) 7 zablokowanych

  • Wizzair i wszystko jasne... (2)

    ta firma potrafi jedynie wysłać przed kamerę swojego rzecznika (to ten śmieszny ludek przypominajacy pudla), który w tylko sobie znany sposób wykręca się z odpowiedzi na zadane mu pytanie...

    • 1 1

    • no ok. ja mialam wlasnie leciec pierwszy raz w zyciu gdzies. pytalam znajomych czym najlepiej leciec. jedna odpowiedz: WizzAir. i juz pozalowalam. odwołali lot. co prawda informację dostałam, ale poprzestawiali mi cały plan...a miały być takie piekne urodziny

      • 0 0

    • Zero informacji

      Zamówiliśmy lot na 24 czerwca i zero informacji czy będzie lot czy nie? Ktoś wie na jaki termin przebukowac? Piszą że od połowy lipca albo połowy czerwca o o to pytanie.. Czy to ok linia lotnicza? 1 raz i z tego co czytam to tragedia opinie ludzi nikt nic nie wie a kasy nie ma zwrotu

      • 0 0

  • do bournemouth tez likwiduja linie i jest taka sama sytuacja-nikogo nie poinformowali...tlumacza sie tym,ze maja 14dni na poinformowanie!!

    • 0 1

  • centralwings też (1)

    to samo zrobil centralwings: wlasnie zorientowalam sie, ze moi wniosek o urlop wzial w leb, bo daty lotow (rzym) ulegly zmianom. nie dostalam na ten temat zadnej informacji!!! od dwoch dni probuje sie dodzwonic na infolinie, jak sie domyslacie bezskutecznie.... kaza mi kupic nowe bilety? dadza bilety na inne dni???

    • 0 1

    • Miałam podobną sytuację. Już dwa razy musiałam zmieniac plany wylotów. Wszystko było darmowe (zmiana daty lotu albo miejscowości).

      • 0 0

  • Dodzwonić na infolinię też się nie mogłam - ani do Polski ani do UK... w końcu po godzinach starań połączyłam się z Irlandią :/

    • 1 0

  • nie latac "tanimi" liniami

    rozwiazanie jest proste acz brutalne - nalezy omijac "tanie" linie lotnicze. wczesniej wykupiony lot normalnej linii lotniczej nie kosztuje duzo wiecej a w wielu przypadkach jest tanszy - biorac pod uwage koszty stresu, urlopu itp.

    wroze szybki koniec wszelkim "scierwnym" firmom typu Wizzair

    • 0 2

  • najzabawniejszy jest koszt połączenia w Polsce (1)

    telefon do Wizz - 4PLN za minutę... !!!!!

    w Grecji jest 0800 czyli za darmo :)))))

    • 2 0

    • Paranoją tatalną tam się dodzwonić totalna kpina. Próbuje od tygodnia i nic

      • 0 0

  • nauczka (6)

    to nauczka ze latacie tanimi liniami, ja latam tylko LOTem ,BA, SAS zawsze w Biznes klasie smieje sie z ludzi co lataja takimi g... jak wiizair czy inne podobne

    • 0 4

    • Taaaaa....

      Ktos, pewnie latasz tak jak piszesz ale po piwo dla chlopakow z budowy a czasami dla urozmaicenia po wiadro fazy...bu ha ha ha....

      • 1 0

    • ktos glupi

      • 0 0

    • Tak, masz całkowitą rację - to dobra nauczka

      Przecież to takie proste - wystarczy korzystać z tradycyjnych linii (i najlepiej w biznes klasie).

      Nie zastanawia cię to? Można podróżować z renomowaną firmą, a ludzie wybierają tanie linie...

      • 0 0

    • Ty chyba jestes jebniety kolego

      Nie wszystkich stac na biznes klase a zaloze sie na 100% nigdy nie leciales biznes klasa tylko piszesz farmazony i sie na[pinasz ze jestes jakis lepszy a go...no prawda cfaniak z trabka w nosie

      • 0 0

    • idiotka

      Sama jesteś śmieszna. Pewnie dajesz na zmywaku w Anglii i w wolnych chwilach marzysz o 1.klasie w SAS...Buraczka, i tyle

      • 0 0

    • biznes klasa.?

      tak,ciekawe gdzie pracujesz,bo po pisowni i interpunkcji,języku widać ,że jesteś chłopem po zawodówce i ani krzty inteligencji w tobie nie ma.^

      • 0 0

  • Bmibaby tanie linie zanim zaczęły latać już anulowały (1)

    lot do Nottingam, który wcześniej wykupiliśmy.
    Przysłali list, że przełożyli datę powrotu z UK o 2 dni później. Ale my chcemy zrezygnować z wyjzdu przez to. Na infolinię nie można się dodzwonić. Na maila nie odpowiadają. Jak można odzyskać 600 zł?
    W regulaminie za nic nie zwracają kasy, opcji zwrotu za anulowany lot wcale nie ma.

    • 0 1

    • tez mialem taka sytuacje ze przelozyli mi powrot o dwa dni. zadzwonilem na infolinie i powiedziano mi ze moge sobie zmienic date o 21 dni w przod lub w tyl (bezplatnie) lub zrezygnowac z lotu i pieniadze zostana przeslane na podany nr konta. Jesli nie umiesz sie dogadac to popros o polskiego konsultanta bo maja na tej infolini. pozdr

      • 0 0

  • centralwings !!

    central tak samo, ich regulamin mowi,ze maja obowiazek poinoformowac o jakichkolwiek zmianach 14 dni przed lotem, a oni potrafia dzien przed prszyslac maila! Skandal i tyle! dobrze,ze bankrutuja frajerzy

    • 0 1

  • oni nie latają oni robią łaskę że w ogóle kiedyś polecą (1)

    Lot ze Sztokholmu do Gdańska to ok.godziny
    Czas opużnienia 7 godzin. Na lotnisku w GdaNsku
    nikt nie porrafił powiedzieć czy w ogóle przyleci.

    • 1 0

    • http://sjp.pwn.pl/haslo.php?id=2495783

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane