• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wizzair odwołuje loty, ale nie informuje pasażerów

Barbara (nazwisko do wiadomości redakcji)
2 maja 2008 (artykuł sprzed 16 lat) 
aktualizacja: godz. 10:09 (2 maja 2008)
Wizzair jest najbardziej aktywnym przewoźnikiem na lotnisku w Rębiechowie. Trudno nadążyć za kolejnymi informacjami o otwieranych i zamykanych połączeniach. Wizzair jest najbardziej aktywnym przewoźnikiem na lotnisku w Rębiechowie. Trudno nadążyć za kolejnymi informacjami o otwieranych i zamykanych połączeniach.

Pod koniec maja miałam przylecieć do Trójmiasta z Coventry, gdzie obecnie przebywam. Przez przypadek dowiedziałam się, że właśnie zlikwidowano połączenie, na które od dawna mam bilet. Przewoźnik w ogóle mnie o tym nie poinformował - skarży się pani Barbara, stypendystka uniwersytetu w Coventry.



Czy miała(e)ś problemy w związku z korzystaniem z tanich linii lotniczych?

Do tej pory byłam w o tyle dobrej sytuacji, że pomiędzy Coventry a Gdańskiem było bezpośrednie połączenie lotnicze obsługiwane przez linię Wizzair. Jednak w pewnym momenciee - nie wiem kiedy - linia zdecydowała o zakończeniu lotów na tej trasie od 15 maja. Tymczasem mam wykupione dwie rezerwacje na tej linii, w tym jedną już na 29-ego maja. Wizzair nie raczył poinformować swoich klientów o zmianie stanu rzeczy. Na stronie wizzair.com nie ma ani słowa na temat usunięcia połączenia Coventry - Gdańsk z oferty firmy. Moje rezerwacje po prostu zostały anulowane bez mojej wiedzy i nawet nie wyświetlają się na stronie mojego konta na portalu Wizzair.

O usunięciu połączenia dowiedziałam się zupełnie przypadkowo. Uważam, że jest to co najmniej lekceważące podejście do klienta i wątpię żebym zdecydowała się na ponowne skorzystanie z usług linii Wizzair. Nie chcę nawet myśleć, ilu jeszcze klientów posiada wykupione rezerwacje i żyje w świętym przekonaniu, że będą mogli pojechać (polecieć) na urlop w zaplanowanych terminach. Firma Wizzair nie zdaje sobie chyba sprawy, że z wykupieniem biletu lotniczego wiążą się również inne plany - chociażby załatwienie urlopu, o który zazwyczaj również trzeba się ubiegać ze sporym wyprzedzeniem i nie zawsze można termin urlopu zmienić.

Kiedy sprawdzam stan swojej rezerwacji odkryłam, że jest na niej informacja o anulowaniu oraz jest podana kwota zwrotu (z komentarzem "zwrot nierozstrzygnięty"). Jednak kwota zwrotu jest mniejsza niż koszt jaki musiałam ponieść za rezerwację. Zapłaciłam 354 zł za dokonanie rezerwacji, a kwota zwrotu podana na stronie rezerwacji to 306 zł. Uważam, że jeżeli lot został anulowany z winy firmy to zwrot powinien obejmować całkowity koszt, a nie jego część.

Napisałam e-mail do biura obsługi klienta Wizzair i dostałam automatyczną odpowiedź. Zacytuję fragment: "Informujemy, że w związku ze zmianami w składzie personalnym działu reklamacji może upłynąć ponad 30 dni zanim odpowiemy na Państwa email." 30 dni to stanowczo za długo. I moim zdaniem jeżeli powstaje taka sytuacja jak odwołanie wszystkich lotów na danej linii to "zmiany w składzie personalnym" to nie jest to żadne wytłumaczenie - dział reklamacji powinien być dostępny dla klientów cały czas.

Jestem zbulwersowana zachowaniem firmy i uważam, że sprawa powinna być nagłośniona, szczególnie w Trójmieście, gdzie zapewne jest wielu klientów czekających cierpliwie na datę odlotu i nie zdających sobie sprawy ze stanu rzeczy.
Barbara (nazwisko do wiadomości redakcji)

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (70) 7 zablokowanych

  • Hahaha. (1)

    Ja tylko siem pzyglądam wpisom:D

    • 0 1

    • no i ?

      glupek...

      • 0 0

  • Tani przewoznicy (1)

    To mnie już jakos nie dziwi. Wszyscy oni warci siebie, do niedawna miałam nawet dość dobre doświadczenia z Centralwings ale od około pół roku oni sobie też w kulki lecą. Odwołują mi lot 22 kwietnia i oferują inny w zamian- 8 dni później! Przecież to woła o pomstę do nieba. W takiej sytuacji jestem zmuszona odmówić i szukac połączenia innymi liniami, a ponieważ jest juz niedługo przed terminem lotu, płace ogromną sumę za bilet :/
    A chyba najbardziej mnie wkurzył fakt, że do call center CENTRALWINGS NIE DA SIĘ DODZWONIC. Bo jak nazwać czekanie przez 50 minut na połączenie z konsultantem? Po 50 minutach się poddałam.
    Tak nie powinno być. Tanie linie bezpośrednio PO wejsciu na rynek były bardziej wiarygodne, teraz się psują.

    • 1 0

    • ?

      Piszesz komentarz... ok....ale po co ta wstawka "PO"?

      • 0 0

  • Wizzair ....

    Ja sie dodzwonilam na linie wizzair do Wielkiej brytani koszt polaczenia to 0.65 GBP fakt kasuja polaczenia i nie przewiduja wiecej polaczen tez doweidzialam sie przypadkiem urlop mialam zaplanowany na na 12 dni a zmuszona zostalam do skrocenia go o 6 dni to bardzo duzo nie zostalam poinformowana o tym ze odwolali lot ktorym mialam wracac 22 maja ale bez problemu chcieli mi zwrocic koszty podrozy lub przerezerwowac lot lekcewazaco zeczywiscie postapili z klientami powinni jakos zrekapensowac straty ...ostatni lot z gdanska do Bournemouth jest 13 Maja ....;/ lipa jednym slowem

    • 0 0

  • centralwings taki sam

    Mam takie same doswiaczdenia z liniami centralwings, urlop w pracy zaplanowany, bilety wykupione juz wstyczniu. Dzien przed wylotem przypadkiem dowiedzialam sie, ze nasz lot powrotny do Shannon jest odwolany. Do tej pory nie mamy oddanych pieniedzy za tamten lot, musielismy bukowac nowe bilety, nikogo z Centralwings to nie interesuje, call centre nie odpwowiada.
    Zadnego respektu dla ludzi, zwlaszcza ze jest duzo pasazerow lecacych z mamymi dziecmi.
    Dla osob komentujacych to jako nauczka lub smiejacych sie slowa pozdrowienia, moze niedlugo sam- / -a bedziesz w podobnej sytuacji, nie wiem czy to takie smieszne.

    • 0 0

  • Mi się udało

    Ja na szczęście mimo ,że odwołali mi lot dwa razy nie miałam problemu ani ze zmianą miejsc wylotu ani z dodzwonieniem się do Centralwings. Czekałam tylko 6 minut na połączenie. jedyne co mnie denerwuje to to że zmnienili godzinę wylotu na 15.30 a będąc przed 18 w Dublinie mam bardzo małe szanse na dotarcie do właściwej miejscowości. Jest to ostatni raz kiedy korzystam z usług tego przewoźnika.

    • 0 0

  • ... (1)

    Firma Wizzair od samego poczatku nie wzubadzala we mnie pozytywnych emocji, jednakze zdobylam sie na odwage i wykupilam przelot na trasie Coventry-Krakow. W dzien wylotu zadzwonila do mnie bardzo nieuprzejma panienka z biura obslugi klienta Wizzair, aby poinformowac mnie, ze moj lot powrotny zostal anulowany, ze wzgledu na WARUNKI ATMOSFERYCZNE( Ciekawe jak mozna ocenic warunki atmosferyczne na dwa tyg przed lotem?)i ze moge wybrac sobie lot na inne lotnisko m.i. LONDYN-LUTON, ktore jest niedaleko Coventry.( zastanawia mnie fakt jakim cudem udalo im sie stwierdzic, ze warunki atmosferyczne na lotnisku Luton beda lepsze niz te w Coventry?) Wiarygodnosc firmy mocno wiec w moich oczach poupadla.
    Lecac z Coventry do Krakowa natrafilismy na kolejne utrunienia. Pogoda nie pozwolila nam na ladowanie w Krakowie, wiec wyladowalismy( po godzinie krazenia)na lotnisku w Katowicach. Nie fakt ladowania na innym lotnisku jest bulwersujacy, ale wydarzenia tuz po nim. Mianowicie firma Wizzair, w trosce o swoich pasazerow, zaproponowala bezplatny dowoz autokarem na lotnisko w Krakowie. W godzine po ladowaniu dowiedzielismy sie , ze informacja o autokarze zostanie podana za godzine. Godzine pozniej za kolejna godzine i w ten o to sposob czekalismy 3 godziny na sama informacje, o ktorej zostanie podstawiony autobus. Suma sumarum czekalismy na autobus 3,5 godziny. Nie uslyszelismy od Wizzair nawet krotkiego slowa przepraszam.
    Problemy byly rowniez ze zwrotem biletu, poniewaz( tym razem)pan z biura obslugi klienta przez pol godziny nie pozwalal mi dojsc do slowa, usilujac przekonac mnie do wykorzystania mojego biletu w innym terminie badz ladowania na innym lotnisku.( w gwoli przypomnienia dodaje, ze zazwyczaj wiaze sie to z niemalymi kosztami przejazdu jakimi w moim przypadku bylo by ok. 30 funtow z Luton do Coventry) Zgadzam sie wiec z Pania Barbara w kwestii, iz firma Wizzair nie szanuje swoich klientow a juz z pewnoscia zyje w swiecie fatazji, w ktorym przelozenie, dlugowczesniej zaplanowanego urlopu, jest prostsze niczym zlozenie puzzli skladajacych sie z czterech elementow.
    Gratuluje firmie Wizzair tak "lajtowego" podejscia do sprawy oraz mistrzostwa w naciaganiu, oszukiwaniu i okradaniu niczego winnych klientow!brawo!:/

    • 0 0

    • ??

      a od kiedy Wizzair lata do Krakowa??

      • 0 0

  • albo tanio albo dobrze

    wybór należy do Ciebie ;)

    • 0 0

  • macie ludzie racje ja kiedys czekałem w Luton ponad 20 godzin na wizzaira i nikt nawet niepofatygował sie poinformowac co sie stało i kiedy bedzie nasz samolot

    • 0 0

  • 6-sty zmysl? (1)

    Kupilam sobie bilety z Coventry do Gdanska na 15 maja i z Gdanska do Coventry na 24 maja.. los tak chcial ze postanowilam przebukowac bilet powrotny z 24 na 31 maja gdy weszlam na strone wizzair walnelam karpia bo wszystki eloty zostaly anulowane a wiec napisalam do nich meila odpisali Mi ze dadza Mi odp.w ciagu miesiaca spoko.. a wiec zadzwonilam do i zapytalam o co z tym wszystkim chodzi ze bilety mam kupione a loty zostaly anulowane a Ja niedostalam zadnej informacji na ten temat ( po jakiego grzyba biora @ od nas).. Pani z wizzair powiedziala Mi.. cytuje.. "... w tym momencie wyprzedzila Pani nasze kroki.." :D zapytalam kiedy mieli zamiar poinformowac mnie o anulowanych lotach?! i czy polaczenie zostalo wogole zerwane..odp. uslyszalam nastepujaca.. " narazie nic nam na ten temat niewiadomo..." a wiec powiedzialam ze chce przebukowac bilety z Coventry na Luton i mam rozumiec ze nieponiose zadnych kosztow za to..poniewaz to jest Panstwa wina.. no i przebukowalam.. ale ogolnie chUuJnia z grzybnia na maxa ten wizzair;/

    • 0 0

    • No tak przebookowaliśmy, ale dojechać z Luton do Coventry też trzeba - ciekawe czy Wizzair odda za to pieniądze... National Express minimum 25 funtów od osoby w 2 strony :/

      • 0 0

  • No niestety - prawo nie nadąża za rzeczywistością, i tani przewoźnicy z tego korzystają

    Dopóki w przepisach o warunkach przewozu pasażerów nie pojawi się jasny zapis, że przewoźnik - w razie skasowania lotu - jest zobowiązany zorganizować pasażerowi alternatywną podróż (ze stosownym odszkodowaniem za każdą godzinę odstępu od pierwotnego planu), to można spodziewać się jeszcze wielu takich sytuacji.

    W czasach, kiedy ustalano 14 dniowy termin informowania pasażerów o zmianach, nikomu nie śniła się sytuacja, że niepoważny przewoźnik ni stąd, ni z owąd decyduje się na skasowanie połączenia bo się przeliczył w swoich planach.

    Tanie linie wiedzą, że z ich usług korzystają najczęściej ludzie, którzy nie mają środków na dochodzenie swoich praw w sądzie, więc pozwalają sobie na takie manewry.

    Zamiast walczyć z przewoźnikiem na własną rękę, pokrzywdzeni pasażerowie powinni łączyć siły i do tego napierać na zmiany w przepisach. Jeśli przepisów nie ma - pozostaje liczenie na dobrą wolę danej linii lotniczej, ale nie ma co oczekiwać cudów, szczególnie jeśli problemy dotyczą niewielkiej liczby osób...

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane