• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wrzeszcz Dolny chce strefy płatnego parkowania

Maciej Korolczuk
30 października 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Mieszkańcy Wrzeszcza Dolnego cierpią na tym, że znajdują się tuż przy granicy płatnej strefy we Wrzeszczu Górnym. Przez to wielu kierowców szuka darmowych miejsc właśnie po wschodniej stronie torów kolejowych. Mieszkańcy Wrzeszcza Dolnego cierpią na tym, że znajdują się tuż przy granicy płatnej strefy we Wrzeszczu Górnym. Przez to wielu kierowców szuka darmowych miejsc właśnie po wschodniej stronie torów kolejowych.

Radni dzielnicy Wrzeszcz Dolny przegłosowali we wtorek wieczorem uchwałę w sprawie wprowadzenia na terenie całej dzielnicy strefy płatnego parkowania. Zanim jednak kierowcy zaczną płacić za parkowanie po wschodniej stronie torów kolejowych będących granicą z Wrzeszczem Górnym, na wprowadzenie opłat musi zgodzić się Rada Miasta. Na to, przy których ulicach staną parkomaty, decydujący wpływ mają mieć mieszkańcy.



Parkowanie w twojej dzielnicy jest:

Wrzeszcz Dolny jest jedną z nielicznych, gęsto zaludnionych dzielnic, gdzie nie trzeba płacić za parkowanie. Poza Śródmieściem, gdzie pobór opłat wprowadzono najwcześniej, od kilku lat opłaty za parkowanie pobierane są w Oliwie, w części Przymorza, na Aniołkach, Jelitkowie (w czasie wakacji) czy Wrzeszczu Górnym.

I właśnie kierowcy uciekający z tej ostatniej dzielnicy - w poszukiwaniu darmowych miejsc postojowych - sprawiają, że wielu mieszkańców po wschodniej stronie torów kolejowych chce, aby strefą płatnego parkowania objąć także tę część Wrzeszcza.

- Problem z parkowaniem w naszej dzielnicy narasta i musimy sprostać tym wyzwaniom - przyznaje Halina Królczyk, przewodnicząca zarządu dzielnicy Wrzeszcz Dolny. - Podjęta przez nas uchwała to dopiero początek drogi do tego, by w części dzielnicy, na wybranych przez mieszkańców ulicach, pojawiły się parkomaty - dodaje.
Uchwała radnych zakłada, by strefą objęto od razu całą dzielnicę. Wówczas łatwiej wprowadzać pobór opłat na poszczególnych ulicach. Uchwała radnych zakłada, by strefą objęto od razu całą dzielnicę. Wówczas łatwiej wprowadzać pobór opłat na poszczególnych ulicach.
Uchwała radnych dzielnicy zakłada wprowadzenie strefy od razu w całej dzielnicy. To standard w ostatnich latach. Ma to ułatwić pracę danej kadencji radnych i sprawić, by nie musieli się zajmować każdym osobnym wnioskiem mieszkańców o włączenie ich ulicy do SPP.

Przyjęta uchwała w praktyce oznacza początek drogi do tego, by nad pomysłem rozszerzenia SPP o Wrzeszcz Dolny zajęli się radni miasta. Dopiero po tym, będzie można wskazać ulice, przy których staną parkomaty. O tym mają z kolei zadecydować w konsultacjach społecznych mieszkańcy poszczególnych ulic.

- Tematem SPP zajmowała się już poprzednia kadencja radnych Wrzeszcza Dolnego, ale temat rozszedł się po kościach. Teraz widzimy, że problem nie zniknął. Razem z mieszkańcami chcemy wypracować więc rozwiązanie, które zadowoli wszystkich. Nikogo nie chcemy zmuszać do wprowadzenia opłat pod oknami - tłumaczą radni.
We wtorek w siedzibie przy ul. Manifestu Połanieckiego 36 w Gdańsku odbyła się sesja rady dzielnicy, na której radni dyskutowali nad uchwałą. Na spotkaniu pojawili się też mieszkańcy, którzy o planach radnych mogli dowiedzieć się m.in. z plakatów rozwieszanych na ulicach. "Nie zgadzasz się? Przyjdź, zaprotestuj" - zachęcali autorzy plakatów.

Ostatecznie, po burzliwej dyskusji radni 11 głosami "za" przegłosowali uchwałę. Jedna osoba była "przeciw", pozostali radni nie wzięli udziału w głosowaniu.

Opinie (455) ponad 20 zablokowanych

  • Jesli mieszkancy placa tyle samo

    To ok. Jesli nie, to pogonic bande.

    • 5 5

  • Niech Urząd Miasta Gdańska weźmie się do roboty. (3)

    Zatrudnić 10 lawet z dźwigami i zabierać auta parkujące w niedozwolonych miejscach.Na ul.Rzeźnickiej,Żabim Kruku a tak naprawdę na całym dolnym mieście.Autobusy nie mogą się przecisnąć.Stoją zablokowane.Gdzie policja,gdzie straż miejska.Ul.Łąkowa cztery jezdnie = trzy używane do parkowania,nie wspomnę już o chodnikach a po czwartym ruch wahadłowy z autobusami komunikacji miejskiej = tragedia.Kiedy to się zmieni ???

    • 25 6

    • Dokładnie! Zakazy bez egzekucji to pośmiewisko i nic więcej. Jeśli teraz ktoś bezkarnie rozjeżdża trawnik to co zmieni sam parkometr obok?

      • 10 1

    • urząd miasta ma pracować dla dobra jego mieszkańców a nie na ich szkodę.

      • 2 0

    • i zaczn ie myśleć o mieszkańcach a n ie o sobie

      • 0 0

  • Dla przypomnienia - Gdańsk nie był i nie jest przystosowany na taką ilość samochodów ! (23)

    Problemem nie jest brak miejsc a nadmiar samochodów. Ciekawe kiedy ta prosta oczywistość dotrze do pań i panów za biurkami. Nie można bez końca wykrawać miejsc parkingowych z istniejących chodników, ulic i zieleńców.

    • 36 10

    • (1)

      Janusizm musi wyjść z mieszkańców a to trudne i skomplikowane
      Ale może kiedyś

      • 8 1

      • pierwszy krok w dobrym kierunku już został w Dolnym Wrzeszczu wykonany

        • 1 1

    • no faktycznie , jak powstawał 1000 lat temu to o tym nie pomyśleli ... (6)

      • 6 6

      • Nie dziecino, to kwestia ostatnich 20-30 lat (5)

        Od tego czasu ilość samochodów zaczęła lawinowo rosnąć.

        • 6 5

        • o przedszkole juz otworzyli

          • 4 0

        • Ilosc pracujacych ludzi zaczela lawinowo rosnac (3)

          to nie jest tak ze nagle jeden janusz zaczal naraz 3 samochodami jezdzic....

          • 3 2

          • I to jest prawda , niestety ludzie wybrali PIS to bezrobocie spada (2)

            PO musi wrócić , wzrośnie bezrobocie , ruch samochodowy zmaleje i będzie super .... :)

            • 5 5

            • bezrobocie spadło juz za czasów PO - PSL (1)

              za PIS wzrosła liczba ludzi niektywnych zawodowo - spadł wskaźnik aktywności zawodowej ludności, a koszty tego zjawiska ponosimy my wszyscy.

              • 3 5

              • to przypomnij łaskawie stopę bezrobocia za PO i teraz .....

                • 4 0

    • Ciekawe kiedy do pań i panów za biurkiem (12)

      dotrze, że nikt przy zdrowych zmysłach nie przesiądzie się do komunikacji bez radykalnej poprawy tejże. Jazda komunikacją z Brzeźna do Oliwy 1h (bo musi objechać dookoła Wrzeszcz) a samochodem 15 minut nawet w korku.

      • 6 7

      • Zgadza się. (7)

        Rozwiązanie tego problemu: wprowadzenie pasów ruchu TYLKO dla komunikacji miejskiej, optymalizacja tras przejazdu, zwiększenie częstotliwości kursowania.
        Tylko że będzie to przeszkadzało..... samochodom.
        I tak koło się zamyka.

        • 5 3

        • Nie musi przeszkadzać - wystarczą sensowne linie tramwajowe. A nie jak teraz Nowa Bulońska, co z tego że tam puszczą tramwaj jak dojazd do centrum będzie trwał 30 min a do Wrzeszcza godzinę !!! Ta linia powinna powstać na środku AK, gdyby przejazd trwał do 15 min, tramwaje pustsze i grzane zimą a chłodzone latem to ludzie by się przesiedli,. Pomógłby też na pewno wspólny bilet na wszystkie rodzaje komunikacji w całej aglomeracji.

          • 4 1

        • Tory są tylko dla tramwajów, więc częściowo jest twój postulat spełniony. (5)

          Bus pasy jak najbardziej, pod warunkiem, że zostaną dobudowane a nie zabrane z istniejących dróg.

          • 3 5

          • Tutaj się właśnie nie zgadzamy. (2)

            Jak dobudujesz, to automatycznie zwolnisz miejsce dla samochodów, a chodzi o coś przeciwnego. Krótki odcinek drogi na np. Dmowskiego autobus pokonuje w kilka zmian świateł - chore. Tam i wszędzie indziej powinien być pas ruchu TYLKO i wyłącznie dla autobusów. Wówczas pokonanie takiego dystansu zajmuje max. 30 sekund. Oczywiście piszę o pasach ruchu na CAŁEJ długości ulicy.
            Wtedy komunikacja miejska ma sens.

            • 3 5

            • No właśnie nie ma to sensu. (1)

              Bo co z tego, że zrobisz na Dmowskiego bus pas, jeśli autobus utknie w korku na wysokości pętli przy dworcu PKP albo w drugą stronę na Miszewskiego? Przecież tam już był bus pas i to się kompletnie nie sprawdziło. Tym bardziej, że na wylocie Dmowskiego w Grunwaldzką spokojnie zmieściłyby się 3 pasy-na wprost w lewo i w prawo, a przepustowość jest sztucznie ograniczona przez 2 pasy. Zawsze 5-6 pojazdów więcej dałoby radę przejechać na jednym cyklu (szczególnie na prawoskręcie).

              Chyba, że mówisz o zrobieniu tylko i wyłącznie buspasów w rejonie Wrzeszcza PKP, to wtedy jakiś sens by to miało, Chociaż Dmowskiego i wyjazdy na Grunwaldzką nadal byłyby wąskim gardłem.

              • 3 2

              • widać, że jakieś ślady zdolności do refleksji pojawiły się pod koniec wpisu

                tylko pogratulować. (nie jestem autorem poprzednich wpisów, z którymi się skądinąd zgadzam).

                • 0 2

          • No właśnie , tory są tylko dla tramwajów - to jest nieuczciwe , niesprawiedliwe (1)

            Trzeba sie tym zająć , może nawet w Brukseli . Demonstracje jakieś czy co .Tak dalej być nie może , tak dalej byc nie musi ....

            • 3 1

            • To prawda.

              Autobusy mogłby spokojnie w tych miejscach jeździć razem z tramwajami - vide Morena.

              • 2 0

      • sprawdź wariant roweru wspomaganego elektrycznie (nie MEVO) (1)

        być może bedziesz w pracy szybciej niż samochodem a i na zdrowie ci wyjdzie.

        • 1 3

        • zimą szczególnie , potem tydzień w łóżku , lekarstwa , niższa pensja ....

          • 5 1

      • 1h z Brzeźna do Oliwy? (1)

        A czym jeździsz? Bo tramwaj jedzie 38 minut, a nie godzinę.

        • 1 1

        • Dolicz dojście do obu przystanków + spoźnienia/wypadnięcia.

          Uważasz że 38 minut na 5km po linii dróg to jest mało?!

          • 1 1

    • To kwestja urzędników żeby było normalnie a n ie jak w czwartym świecie!!

      • 0 0

  • (2)

    Janusz chce za darmo parkować i narzeka ze nie ma miejsca

    • 16 17

    • a Grażynka / Aleksandra / ma darmowy abonament ...

      • 5 1

    • Janusz chce żeby somsiad płacił

      bo nie widzi z okna swojego 'apartamentu' na parterze psich kup na trawniku.

      • 4 5

  • Moim zdaniem ! (22)

    Powinno za wszystko brać się pieniądze. Za używanie chodnika chodząc na piechotę też! Myślę że stawka za każdy metr plus za wykorzystany czas. Jeśli mamy płacić za parkowanie samochodem to płaćmy za parkowanie nami samymi na chodniku rozmawiając ze znajomym ( to też często bywa z godzinę ) bo czym to się różni od parkowania auta? Używamy przestrzeń publiczna ? Uzywamy! Tak samo z nową ustawą według której warsztaty samochodowe muszą płacić za używanie środowiska - chodzi o spaliny w trakcie naprawy... Czy człowiek oddychając też nie zużywa powietrza i środowiska ? Opodatkować oddychanie !! Ja jestem za tym - żeby było sprawiedliwie. Jak wszyscy to wszyscy

    • 46 13

    • I płacisz. W podatkach na te chodniki. Nawiasem mówiąc setki razy tańsze niż drogi i tunele.

      Ale jak chcesz codziennie składować duży przedmiot w centrum miasta i zastawiać innym przestrzeń - płać ekstra jak cię stać.

      • 3 4

    • Kuna - jeżeli to jest żart - to dobry :) , jeżeli piszesz poważnie ...... (8)

      • 5 2

      • Niby dlaczego miałby żartować? (7)

        • 2 4

        • Ona - Kuna (6)

          • 2 3

          • Imienia takiego nie słyszałem. Kuna to zwierzę - ssak. (5)

            A te, jak zapewne wiesz, mają dymorfizm płciowy. Nie jest powiedziane, że ktoś podpisujący się "Kuna" nie jest samcem.

            • 1 2

            • jaeśli facet podpisuje się Kuna , chyba ma problem (4)

              • 2 2

              • (1)

                Moze to samiec kuny?

                • 3 1

              • niejaki jarek kuna, wielbiciel piss

                • 0 0

              • Dlaczego? (1)

                Może lubi gryzonie?
                Czy ktoś podpisujący się vel "żyrafa" musi być samicą?

                • 1 1

              • kobietą , nie samicą ....

                • 1 0

    • Zgadzam się (10)

      Gdyby każdy płacił za wspólną przestrzeń proporcjonalnie do skali w jakiej z niej korzysta to piesi płaciliby o wiele mniej niż obecnie a kierowcy o wiele więcej i problem stojącego złomu sam by się rozwiązał!

      • 5 5

      • tak ??? , a jak z podatków , akcyzy za paliwa sa opłacane świadczenia dla innych to ok ??? (9)

        jaka jest realna cena paliwa ???

        • 4 4

        • Jak widać paliwo jest nadal zbyt tanie. (8)

          15zł za litr na początek wprowadziloby odrobinę sprawiedliwości

          • 3 7

          • kolejny komunistyczny , lewacki dzban (6)

            • 5 2

            • Wołaj "dać parkingi za darmo" i wyzywaj innych od komunistów . (5)

              • 1 5

              • " 15zł za litr na początek wprowadziloby odrobinę sprawiedliwości " (4)

                Janusz - podoba sie tobie ten komunistyczny pomysł ???

                • 3 3

              • Tak choć na 15 zł nie powinno stanąć (3)

                Patrząc jak nonszalancko spala się paliwo w stojących w korkach samochodach z jednym kierowcą, patrząc jak wiele skutków ubocznych to powoduje to właściwie paliwo nie powinno już być towarem ogólnodostępnym, a już na pewno nie tak tanim.

                • 2 5

              • Opinia została zablokowana przez moderatora

              • jak to mówią Anglicy - no coments ........ (1)

                " paliwo nie powinno już być towarem ogólnodostępnym, a już na pewno nie tak tanim " - jeszcze raz - no coments i po lekarza proszę zadzwonić

                • 6 1

              • To sa poglądy towarzyszy z "lepszego gdańska"

                Lerczynski, janiszeski, jackoski itp dzbany na rowerkach

                • 0 0

          • " Jak widać paliwo jest nadal zbyt tanie , 15 pln za litr ..... " nie wiem co trzeba mieć

            w głowie , żeby coś takiego napisać i o tym pomyśleć . Czy autor jest człowiekiem myślącym , czy może robotem .... i jeszcze te 15 pln ma być na początek , a potem ...... " Lot nad kukułczym gniazdem ? "

            • 2 0

    • Dodałbym jeszcze specjalną opłatę za budowę ścieżek rowerowych od rowerzystów.!!

      • 1 0

  • Za chwilę reszta Górnego Wrzeszcza

    i Strzyża. Kiedy dojdziemy do Moreny? ;)

    • 21 4

  • wprowadzić jak w Berlinie Umweltzone i będzie porządek (15)

    ps. W Berlinie 320 samochodów na 1000 mieszkańców, w Gdańsku 640 samochodów na 1000 mieszkańców.

    • 24 10

    • Niemiec się odezwał ....

      • 5 5

    • Ile z tego jest "martwych dusz"?

      Ile z tego to firmy leasingowe?
      Ile z tego to floty firmowe, które parkują z reguły na swoim terenie?

      • 4 5

    • (2)

      bzdurne dane podajesz - wg nich pod każdym blokiem np na Zaspie stałoby po kilkaset aut a stoi kilkadziesiąt. Natomiast zamiast tworzyć w prawie durną strefę dla aut elektrycznych powinny być strefy ograniczające wjazd dla aut np najpierw z norma poniżej Euro3, potem Euro4 itd. aż zmniejszymy liczbę aut najbardziej nas trujących.

      • 3 8

      • to nie są bzdurne dane a dane statystyczne (1)

        poszukaj sobie w necie

        • 5 4

        • Statystycznie, to

          ja i mój pies mamy po trzy nogi.

          • 8 6

    • Kto tak zaniża statystykę? (1)

      Ja mam cztery.

      • 4 1

      • resort się odezwał

        • 1 1

    • zarejestrowanych w Gdańsku. dolicz jeszcze drugie tyle przyjezdnych (1)

      • 7 3

      • zaraz okaże się że po Gdańsku jeździ 700 tys samochodów a w całym Trójmieście milion.

        • 2 2

    • (3)

      Bo Niemcy odchodzą od jedynej prawdziwie szczerze wyznawanej religii, jaką jest kult Przenajświętszego Samochodu. Jemu Chwała i Darmowe Parkowanie po wszystkie kilometry kilometrów!

      • 6 12

      • wyniki sprzedaży aut w Niemczech temu przeczą niestety .... (2)

        • 8 2

        • (1)

          No bo oni kupuja samochody by je trzymac w garazu pod kocem, a potem po 10 latach sprzedac Polakowi.

          • 13 0

          • i tylko w niedzielę na zjazd NSDAP i do Lidla :)

            • 8 2

    • Porównaj jeszcze komunikację w Gdańsku i Berlinie.

      • 7 2

    • I jeszcze do tego baraki i kapo.

      • 0 0

  • (8)

    To nie brak płatnych miejsc parkingowych czy w ogóle parkingowych jest problemem tylko budowanie biurowców w centrum lub blisko centrum. Biurowce powinny być budowane na obrzeżach miasta.

    • 37 10

    • (6)

      Nie zgodze sie. Do biurowcow w Oliwie i na Przymorzu wielu ludzi przychodzi lub przyjezdza rowerami, bo mieszkaja w poblizu. Na obrzeza przyjezdzaliby prawie wszyscy samochodami.

      • 11 4

      • No i co by to kogo bolało? Przejedzie i zaparkuje pod firmą. (5)

        Wiesz ilu ludzi pracuje w OBC z gka, gwe, no, ne? Bardzo, bardzo dużo. Głównie są tam firmy IT, a rynek trójmiejski jest już wydrenowany, dlatego szuka się pracowników dalej. Oni nie dojeżdżają komunikacją, ewentualnie parkują tam gdzie parking jest darmowy i dopiero się przesiadają
        I o to chodzi.
        Muszą być darmowe parkingi przesiadkowe (np za wykupiony bilet na komunikację). w innym przypadku nigdy nie pozbędziemy się nadmiaru korków.

        • 7 7

        • Dojeżdżają Skm i pkm. U mnie w firmie ok 400 osób większość nie przyjeżdża autem

          Tylko najbardziej zakute łby przyrośnięte do samochodu pchają się tam samochodem mimo że wiedzą, ze się wszyscy nie zmieszczą.

          • 4 4

        • a jak wyjedziesz z "miasta" na "obrzeże"? jak wrócisz? samochód się przetelportuje? (3)

          to wprowadzi w ruch jeszcze większą ilość samochodów. bo na "obrzeża" dojazd komunikacją będzie jeszcze mniej zachęcający nie wpominajac o rowerze czy pieszo.

          • 4 3

          • Bzdura a wiesz dlaczego? (2)

            Jeśli biurowce byłyby na obrzeżach nikt z gmin ościennych nie pchałby się przez miasto a przez obwodnicę i drogi dookólne. Jedyny ruch byłby generowany przez mieszkańców miasta. Więc nie. Nie byłoby tak jak piszesz.
            Poza tym, przecież podobno jest pkmka?

            • 4 2

            • (1)

              Problem w tym, ze duzo ludzi nie ma samochodu. Jakby biurowce byly na pipidowie to sporo ludzi nie mialoby pracy, a firmy mialyby problem ze znalezieniem pracownikow.

              • 1 2

              • Przecież jest PKM!

                Ponoć piewcom peanów dla komunikacji zbiorowej, jazda nią nie sprawia problemów i jest lekiem na całe komunikacyjne 'zło' trójmiasta ;)

                No i guzik prawda.
                Nie słyszałem żeby takie Gemalto w Tczewie narzekało na brak pracowników. Intel (ta firemka spod lotniska) wynajęła biurowiec Trytona koło stoczni. To pewnie też pokłosie tego, że miała za mało pracowników...

                • 4 0

    • Co by to zmieniło? kierunek korka? wez pomyśl

      • 3 1

  • Powoli, powoli i całe miasto będzie objęte strefą :( (3)

    • 27 1

    • Tylko o to im chodzi.

      Wyrwać dodatkową kasę za nic co by dulcynea mogła się jeszcze upaść.
      Czy prezydentowa też zapłaci i cały tabun urzędasów, który ma parking pod urzędem na swoją wyłączność?

      • 11 3

    • No ja no już się nie mogę doczekac (1)

      Wreszcie będzie można normalnie zaparkować a nie szukać pół godziny miejsca i kombinować.

      • 2 5

      • Tylko się nie zdziw jak będzie dokładnie tak samo jak teraz.

        Tyle, że będziesz zmuszony za to płacić.

        • 7 1

  • (5)

    Bardzo zły pomysł !
    Wprowadzenie strefy płatnego parkowania na tak dużym obszarze uderzy przede wszystkim w mieszkańców, którzy będą musieli za to również płacić.
    Zamiast utrudniać ludziom poruszanie się autami, powinniśmy skupić się na poprawie jakości komunikacji miejskiej i jej promocji. Wprowadzenie strefy płatnego parkowania na tak dużym obszarze uderzy przede wszystkim w mieszkańców, którzy będą musieli za to również płacić !

    Przecież nikt kto chce pojechać do centrum Wrzeszcza gdzie mieści się najwięcej firm i sklepów nie zostawia samochodu na Hallera czy Legionów...

    • 33 19

    • (1)

      A kto powiedział że na całym terenie?

      • 3 7

      • A widzisz jak jest zaznaczona strefa?

        Tylko na to czekają. Już widzę te tłumaczenia:
        "niestety musieliśmy wprowadzić SPP na całym terenie, ponieważ względy logistyczne, słuchamy mieszkańców i inne bla bla bla"
        Szkoda, że nie słuchają tak mieszkańców, kiedy ci czegoś od miasta wymagają (np likwidacja port-service).
        O to chodzi. Dodatkowy podatek, ekhm teraz to się "danina" nazywa,
        za NIC!

        • 8 6

    • Heretycy (2)

      Jasne, bo każdy mieszkaniec miasta MUSI mieć samochód i MUSI mieć zagwarantowane miejsce do parkowania w strefie publicznej, nieważne czy parking, chodnik czy smętne resztki trawnika.

      Lobbujący posiadacze samochodów mówią: nam się należy!
      Nie, nie należy się. Masz samochód, więc płać za swój garaż czy miejsce postojowe. Można naciskać Spółdzielnie, właścicieli biurowców, kolej. Można jeszcze zmienić prawo, aby każdy usługodawca, biurowiec czy deweloper wybudował optymalną ilość miejsc parkingowych. Dla przykładu, w takiej Japonii nawet nie kupisz samochodu, gdy nie przedstawisz dowodu, że masz gdzie go zaparkować.

      A gdyby wskutek nałożenia opłat za przywilej parkowania zmniejszyła się ilość samochodów? A gdyby zaczęło dochodzić do strasznych aktów herezji, gdzie ludzie pozbywaliby się własności jaką jest samochód?

      Wtedy może zaczęłyby się naciski na poprawę komunikacji między dzielnicami, kompatybilnym biletem trójmiejskim, dostosowaniem transportu publicznego do przewozu rowerów, wózków itd, rozwojem kolei, a nawet wychłostaniem szanownego marszałka za PKM-ki kursujące raz na godzinę?

      Zaraz, zaraz, przecież to już się dzieje! Jest coraz więcej samochodowych heretyków. Coraz głośniej słychać, że Miasto ma słabą Straż Miejską, brak lawet, konsekwencji w karaniu samowolnych kierowców, słaby transport. Zarzuty są coraz częstsze i coraz głośniejsze.

      • 3 5

      • Dlaczego ta opinia nie jest wyróżniona?

        • 0 3

      • Uwielbiam to porównywanie do Japonii

        Przede wszystkim nie w całej Japonii a tylko w Tokio potrzeba mieć miejsce.
        Porównanie:
        Tokio: liczba ludności 13 885 101
        Gdańsk: liczba ludności 466 631

        Średnia płaca rocznie:
        Japonia (2016rok): 144 000 zł
        Polska (2019rok): 59 400 zł

        Z czym do ludzi?!

        • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane