- 1 Rozporządzenie ws. zakazu wstępu do lasów (119 opinii)
- 2 Wypadek i blokada obwodnicy. W akcji LPR (27 opinii)
- 3 "Pani już tu nie mieszka". Wyrzucili też kota (786 opinii)
- 4 2,5 roku więzienia dla rosyjskiego szpiega (52 opinie)
- 5 Majówkowe świętowanie, ale bez parady (66 opinii)
- 6 Nie będzie lepszej segregacji - będą kary (312 opinii)
Wspólny bilet w Trójmieście to mrzonki?
Z analiz władz Gdyni wynika, że topnieją szanse na pełną integrację komunikacji miejskiej w Trójmieście. Dlaczego? Samorządy musiałyby przejąć całą SKM-kę, a na to ich nie stać.
Mimo że władze Gdańska, Gdyni, Sopotu i Wejherowa, należące do Metropolitalnego Związku Komunikacyjnego Zatoki Gdańskiej, deklarowały, że porozumienie jest blisko, do radnych dochodziły informacje o barierach prawnych, które uniemożliwiały jego zawarcie.
Zastępca prezydenta Gdyni Marek Stępa odpisał radnym, że na drodze do integracji komunikacyjnej stoi prawo, a konkretnie to, że SKM-ka nie jest spółką w pełni komunalną, ponieważ obok samorządów jej współwłaścicielem jest PKP SA. Przejęcie przez Gdańsk, Gdynię, Sopot i samorząd województwa wszystkich udziałów w SKM-ce wiązałoby się z koniecznością ponoszenia wysokich dopłat do działalności tego przewoźnika, które dziś pochodzą ze środków budżetowych.
- PKP SKM w Trójmieście otrzymuje dotacje z budżetu państwa w wysokości kilkunastu milionów złotych. Po komunalizacji samorządy musiałyby wziąć ten ciężar na własne barki. Pozbawienie SKM dotacji z budżetu centralnego i uiszczanie jej z budżetów samorządów na pewno nie byłoby w obecnej sytuacji (spowolnienie gospodarcze oraz liczne inwestycje) dla trójmiejskich włodarzy łatwą decyzją - podkreśla w rozmowie z "Polską Dziennikiem Bałtyckim" Marcin Wołek, radny Gdyni i jednocześnie pracownik Katedry Rynku Transportowego Wydziału Ekonomicznego Uniwersytetu Gdańskiego.
Szybkie skomunalizowanie spółki będzie trudne m.in. ze względu na pokaźny majątek, jakim dysponuje SKM.
Problem wspólnego biletu tkwi też w różnym systemie ulg w ZKM Gdynia, ZTM Gdańsk i SKM Trójmiasto. W komunikacji miejskiej uczniowie, emeryci i renciści kasują dziś bilety z 50 proc. zniżką, natomiast w SKM wynosi ona tylko 37 proc. Wprowadzenie 50 proc. upustu w kolejkach, spowodowałoby konieczność zwiększenia dopłat do działalności SKM.
Miejsca
Opinie (115) ponad 10 zablokowanych
-
2010-02-18 00:04
Nieopłacalne dla wszystkich
Cała ta integracja to tylko podwyzki cen biletów.Lepiej niech zostanie jak jest. Ceny i tak są wysokie.Pozatym prezesi i zarządy skm zkm mzk itp po integracji stracą prace wiec nigdy się na to nie zgodzą.
- 5 1
-
2010-02-18 00:37
na ECS co roku ma być 17 baniek a na potrzebną ludzią SKM nie (1)
normalnie mnie ..... trafia może ktoś pójdzie po rozum do głowy w końcu!!!
- 11 1
-
2010-02-18 08:08
no właśnie na "darmozjadów' to i się 17 melonków znajdzie a to co dla ludzi potrzene to NIE!
- 0 0
-
2010-02-18 00:38
Jeżu, co za prowincja! (1)
Ile lat jeszcze rajcy będą deliberować nad tak prostymi sprawami? Spece od wyważania otwartych drzwi. Polska się z Was śmieje, drodzy trójmiejscy decydenci.
- 9 0
-
2010-02-18 07:37
Jeszcze 125 lat.
- 1 0
-
2010-02-18 01:12
W Warszawie obowiązuje jeden (np całodobowy) bilet na wszystkich przewoźników (1)
ZTM ( w tym metro) WKD, SKM i Koleje Mazowieckie i wszyscy są zadowoleni. I tam jakos potrafili się dogadać a w Trójmieście nie
- 11 1
-
2010-02-18 08:18
Jesteś dupkiem
i to niedoinformowanym dupkiem.
Tutaj masz swój bilet całodobowy tandacierzu!
http://www.mzkzg.org/?subpage=pod&art=15&op=,,,- 1 1
-
2010-02-18 07:43
dlaczego w Trójmieście jest tak drogo ? (1)
się pytam
- 2 0
-
2010-02-18 10:42
bo miasta dokładają do biletów DUŻO mniej niż w Warszawie
- 0 0
-
2010-02-18 07:46
wspólny bilet
to była zawsze kiełbasa wyborcza serwowana przez Adamowicza i spółkę b.o. (bez odpowiedzialności) przed wyborami samorządowymi. A naiwny lud w to wierzył i ich wybierał i to notorycznie, w uporem maniaka. W tym roku rzucą inną kiełbasę, bo tamta już śmierdzi i lud znów uwierzy i pobiegnie głosować na PO.
- 4 0
-
2010-02-18 07:58
I po co? Kto umie czytać, wie czyj bilet trzyma w ręku. Kto umie mówić
dostanie właściwy. Dość rabowania podatników.
- 1 0
-
2010-02-18 08:26
Czy pod rzadami PO da sie wogole cokolwiek zrobic dobrze???
- 1 0
-
2010-02-18 08:38
O co chodzi? (1)
A jak się ma cały ten artykuł do
Biletu metropolitarnego w wariancie kolejowo-komunalnym wszystkich organizatorów. Bilet obowiązuje w pociągach Przewoźników Kolejowych (SKM, PR) oraz w pojazdach ZTM w Gdańsku i ZKM w Gdyni i MZK Wejherowo.
Pytam serio, gdyż ze środków komunikacji miejskiej korzystam sporadycznie.- 1 0
-
2010-02-18 09:46
Chcą biletu jednoprzejazdowego ważnego w pojazdache dowolnego
z członków MZKZG. Ale to za dużo kłopotów. Mam w portfelu spory plik biletów ZKM. Jeśli czasem bywam w Gdańsku, nie umrę jeśli kupię bilety ZTM na miejscu.
- 0 0
-
2010-02-18 08:50
Politycy (nie tylko PO i budyń ale i szczurek) tracą gdy jest zgoda i wszystko idzie w dobrym kierunku (1)
Niestety politykom nie po drodze zgoda bo gdy wszyscy się dogadają to politycy będą musieli robić tylko to co ludzie chcą. Niestety dla polityków to tragedia, oni wolą sami rządzić i decydować co mioeszkańcom jest do szczęścia potrzebne. Stąd te dziwne inwestycje które wywołują tylko iritację, ECS mieszkańców a tam gdzie powinni coś zrobić dla dobra, SKM wolą się "spierać i walczyć o przysłowiową pietruszkę". Cel jest zawsze ten sam, pokazać kto rządzi.
- 2 0
-
2010-02-18 17:41
nie ma być wspólnego biletu
biletu się nie uda a uda się
walka o drugie lotnisko cywilne - Gdynia
nowe boiska sportowe i hale
to nic że nie będzie jak tam dojechać, jak zaparkować ale będzie najlepszy, największy, jedyny w okolicy- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.