- 1 Rozporządzenie ws. zakazu wstępu do lasów (113 opinii)
- 2 "Pani już tu nie mieszka". Wyrzucili też kota (783 opinie)
- 3 2,5 roku więzienia dla rosyjskiego szpiega (48 opinii)
- 4 Majówkowe świętowanie, ale bez parady (63 opinie)
- 5 Nie będzie lepszej segregacji - będą kary (312 opinii)
- 6 Śmierć Adamowicza. Wyrok ws. finału WOŚP (121 opinii)
Wspólny bilet w Trójmieście to mrzonki?
Z analiz władz Gdyni wynika, że topnieją szanse na pełną integrację komunikacji miejskiej w Trójmieście. Dlaczego? Samorządy musiałyby przejąć całą SKM-kę, a na to ich nie stać.
Mimo że władze Gdańska, Gdyni, Sopotu i Wejherowa, należące do Metropolitalnego Związku Komunikacyjnego Zatoki Gdańskiej, deklarowały, że porozumienie jest blisko, do radnych dochodziły informacje o barierach prawnych, które uniemożliwiały jego zawarcie.
Zastępca prezydenta Gdyni Marek Stępa odpisał radnym, że na drodze do integracji komunikacyjnej stoi prawo, a konkretnie to, że SKM-ka nie jest spółką w pełni komunalną, ponieważ obok samorządów jej współwłaścicielem jest PKP SA. Przejęcie przez Gdańsk, Gdynię, Sopot i samorząd województwa wszystkich udziałów w SKM-ce wiązałoby się z koniecznością ponoszenia wysokich dopłat do działalności tego przewoźnika, które dziś pochodzą ze środków budżetowych.
- PKP SKM w Trójmieście otrzymuje dotacje z budżetu państwa w wysokości kilkunastu milionów złotych. Po komunalizacji samorządy musiałyby wziąć ten ciężar na własne barki. Pozbawienie SKM dotacji z budżetu centralnego i uiszczanie jej z budżetów samorządów na pewno nie byłoby w obecnej sytuacji (spowolnienie gospodarcze oraz liczne inwestycje) dla trójmiejskich włodarzy łatwą decyzją - podkreśla w rozmowie z "Polską Dziennikiem Bałtyckim" Marcin Wołek, radny Gdyni i jednocześnie pracownik Katedry Rynku Transportowego Wydziału Ekonomicznego Uniwersytetu Gdańskiego.
Szybkie skomunalizowanie spółki będzie trudne m.in. ze względu na pokaźny majątek, jakim dysponuje SKM.
Problem wspólnego biletu tkwi też w różnym systemie ulg w ZKM Gdynia, ZTM Gdańsk i SKM Trójmiasto. W komunikacji miejskiej uczniowie, emeryci i renciści kasują dziś bilety z 50 proc. zniżką, natomiast w SKM wynosi ona tylko 37 proc. Wprowadzenie 50 proc. upustu w kolejkach, spowodowałoby konieczność zwiększenia dopłat do działalności SKM.
Miejsca
Opinie (115) ponad 10 zablokowanych
-
2010-02-17 22:27
zmienić kolor SKM-ek (2)
skoro SKM jest transportem łączącym trójmiasto, nie może być w barwach żółto-niebieskich! powinno być w barwach uniwersalnych lub łączonych na niebiesko-zielonych.
- 3 5
-
2010-02-18 09:55
proponuj ę w pomarańczach - jak te zniszczone EW 58
- 0 0
-
2010-02-23 21:16
Żółto czarny herb województwa
Żółto czarny jest herb województwa i komunikacja miejska powinna być w tym kolorze w całym województwie.
- 0 0
-
2010-02-17 22:29
Wołek - mój idol
więcej takich na eko ug był się przydało! :)
- 5 4
-
2010-02-17 22:33
Głuszek musi odejść (1)
jak Głuszka zwolnią z SKM i zatrudnią człowieka po studiach z marketingu i z odpowiednim doświadczeniem, to wszystkie problemy znikną!
- 3 1
-
2010-02-18 09:56
z marketingu? a po co nam reklama?
potrzeba zarządcy, "ekonoma", a nie pustych plakacików
- 0 0
-
2010-02-17 23:02
co mnie bilet obchodzi, kupcie nowe kolejki skm, i remont wiat przy głównym w gdańsku bo żal dupe ściska jak to wygląda
- 6 0
-
2010-02-17 23:12
Domagam się zielono-białych krzesełek w żółto-niebieskich SKMkach. (2)
Niech będzie sprawiedliwie!!
- 11 2
-
2010-02-17 23:25
Idź lepiej uprać swoje biało - zielone dresy. (1)
- 0 4
-
2010-02-18 09:56
a ty wypierz swoje żółto niebieskie majtki z draską
- 1 0
-
2010-02-17 23:18
no jasne, bo trzeba w SKM zracjonalizować wydatki
poprawić efektywność i zacząć myśleć z głową - a to przecież zbyt trudne
Trójmiasto to jednak mentalność zapyziałej prowincji- 3 1
-
2010-02-17 23:18
hmm
a to ciekawostka... bo jakiś czas temu słyszałem, że skmka jako jedna z niewielu spółek pkp wypracowuje ZYSKI. to jak DOKŁADAĆ? z czego w takim razie te zyski - z dotacji?
- 3 0
-
2010-02-17 23:23
Obniżcie cenę biletu metropolitarnego !
To wystarczy. Każdy kto porusza się pomiędzy miastami różnymi środkami lokomocji na pewno kupiłby sobie taki bilet pod warunkiem, że miałby rozsądną cenę.
- 4 0
-
2010-02-17 23:50
Sprawy najwyrazniej nie da sie logicznie rozwiazac.
W PRL-u takim problemem byl m-dzy innymi skup butelek.
Niech zyja politycy masci wszelakiej!
ME zblizaja sie wielkimi krokami, wspolnego biletu nie bedzie, drog dojazdowych tez raczej nie- moze chociaz stadion da rade do tego czasu wybudowac?- 6 0
-
2010-02-17 23:56
Normalnie to w 3city
Normalnie to w 3city nigdy nie będzie. Jedyna rada to zaorać albo sprzedać/oddać lub wydzierżawić innym ( nawet obcym ), bo budynizm zalał już urzędy i wylewa się na ulice. A urzędasów i przydupasów wystrzelić w kosmos !!!!!
- 6 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.