- 1 Rozporządzenie ws. zakazu wstępu do lasów (35 opinii)
- 2 8 godzin opóźnienia i lądowanie w Poznaniu (372 opinie)
- 3 Nie będzie lepszej segregacji - będą kary (258 opinii)
- 4 Śmierć Adamowicza. Wyrok ws. finału WOŚP (113 opinii)
- 5 "Pani już tu nie mieszka". Wyrzucili też kota (738 opinii)
- 6 Remontują, zamiast wyburzyć. Dlaczego? (109 opinii)
Wspólny bilet w Trójmieście to mrzonki?
Z analiz władz Gdyni wynika, że topnieją szanse na pełną integrację komunikacji miejskiej w Trójmieście. Dlaczego? Samorządy musiałyby przejąć całą SKM-kę, a na to ich nie stać.
Mimo że władze Gdańska, Gdyni, Sopotu i Wejherowa, należące do Metropolitalnego Związku Komunikacyjnego Zatoki Gdańskiej, deklarowały, że porozumienie jest blisko, do radnych dochodziły informacje o barierach prawnych, które uniemożliwiały jego zawarcie.
Zastępca prezydenta Gdyni Marek Stępa odpisał radnym, że na drodze do integracji komunikacyjnej stoi prawo, a konkretnie to, że SKM-ka nie jest spółką w pełni komunalną, ponieważ obok samorządów jej współwłaścicielem jest PKP SA. Przejęcie przez Gdańsk, Gdynię, Sopot i samorząd województwa wszystkich udziałów w SKM-ce wiązałoby się z koniecznością ponoszenia wysokich dopłat do działalności tego przewoźnika, które dziś pochodzą ze środków budżetowych.
- PKP SKM w Trójmieście otrzymuje dotacje z budżetu państwa w wysokości kilkunastu milionów złotych. Po komunalizacji samorządy musiałyby wziąć ten ciężar na własne barki. Pozbawienie SKM dotacji z budżetu centralnego i uiszczanie jej z budżetów samorządów na pewno nie byłoby w obecnej sytuacji (spowolnienie gospodarcze oraz liczne inwestycje) dla trójmiejskich włodarzy łatwą decyzją - podkreśla w rozmowie z "Polską Dziennikiem Bałtyckim" Marcin Wołek, radny Gdyni i jednocześnie pracownik Katedry Rynku Transportowego Wydziału Ekonomicznego Uniwersytetu Gdańskiego.
Szybkie skomunalizowanie spółki będzie trudne m.in. ze względu na pokaźny majątek, jakim dysponuje SKM.
Problem wspólnego biletu tkwi też w różnym systemie ulg w ZKM Gdynia, ZTM Gdańsk i SKM Trójmiasto. W komunikacji miejskiej uczniowie, emeryci i renciści kasują dziś bilety z 50 proc. zniżką, natomiast w SKM wynosi ona tylko 37 proc. Wprowadzenie 50 proc. upustu w kolejkach, spowodowałoby konieczność zwiększenia dopłat do działalności SKM.
Miejsca
Opinie (115) ponad 10 zablokowanych
-
2010-02-18 09:03
A metropolitalny? (2)
"W najbliższym czasie nie ma szans, by taki sam bilet obowiązywał jednocześnie w Gdyni, Gdańsku i SKM " Jeżeli to niemożliwe, to jak te bariery zostały pokonane przy tworzeniu biletu metropolitalnego?
- 4 0
-
2010-02-18 10:43
(1)
Bariery są finansowe. Parę tysiecy biletów metropolitalnych miesięcznie to nie to samo co milion biletów na miesiąc.
- 1 1
-
2010-02-18 11:45
Wiec czemu są tak reklamowane?
- 0 0
-
2010-02-18 09:18
(1)
Czytając o takich "problemach" to pierwsza myśł nasuwa si, że: Polak głupi się urodził i głupi umrze. Następna myśl to taka, że "gdzie 2 Polaków tam 3 stanowiska.
Jeszcze długo nie będzie w Polsce OK.- 1 2
-
2010-02-18 12:08
mów za siebie
W Warszawie czy na Śląsku Polak sobie poradził. Tylko w trójmieście wszystko jest niemożliwe.
- 0 0
-
2010-02-18 10:10
to byl barier
dla ubeckich mediow
- 0 1
-
2010-02-18 10:33
ręce opadają.... (3)
to teraz prawo stoi na przeszkodzie? Tak to jest jak się próbuje opisać KAŻDY aspekt życia jakimś durnym przepisem - Ludzie, przecież wspólny bilet sprowadza się tan naprawdę do wydrukowania jednego wzoru tegoż właśnie biletu i zatwierdzenia go po dogadaniu z SKM przez radnych - czy to takie skomplikowane?!! Nie róbcie z siebie sierot państwo włodarze!!!!!!!
- 2 0
-
2010-02-18 10:45
(2)
Naiwniaku, jeżeli zarabiałbyś za przewóz pasażerów od punktu A do B weźmy 10 zeta, a inny gostek od punktu B do punktu C 5 złotych, to zgodziłbyś się na obniżenie przychodów tylko dlatego, że pasażer chciałby mieć jeden bilet od punktu A do C za góra 12 złotych?
- 0 0
-
2010-02-18 13:31
naiwniaku, ale chodzi tu o to ,że i tak bedziesz musiał kupić 2 bilety aby pokonać trasę z punktu A do C (1)
chodzi o to abyś kupując bilet nie musiał pamiętać czy to jest autobus gdyński, gdański a może jeszcze wykorzystasz do w SKM. Tak jest np w Warszawie- jeden bilet na tramwaje, autobusy,czy tez metro.
- 0 0
-
2010-02-19 08:00
W trójmieście też jest bilet "na wszystko", w którym "nie trzeba pamiętać czyj to pojazd". Kosztuje skromne 18 zł. Więc w czym problem, skoro cena nie jest dla ciebie problemem?
- 0 0
-
2010-02-18 10:41
Trojmiasto
Znajac wlodarzy naszego troj. nigdy do tego nie dojdzie.
- 2 0
-
2010-02-18 11:25
To ta sama historia co z przejęciem Przewozów Regionalnych przez samorządy.
Wszyscy pyszczą na kolej, że tak dużo kosztuje, dlatego - póki nie było to konieczne - każdy sprytny samorządowiec wieszał na kolei psy i unikał wiedzy o jej realnych kosztach. Szczególnie nie interesowało tych Państwa podstawowe pytanie: DLACZEGO kolej musi tyle kosztować. A co to szkodzi gadać, że jest stara, źle zarządzana i w ogóle do niczego. To nie kosztuje. Lepiej było krzyczeć i czekać, aż Rząd - poprzez tę złą kolej - da jakieś pieniądze. Kiedy "rząd" Parady Obłudników mocno wsiąkł w Afganistan, a do tego przyszedł kryzys, okazało się, że Przewozy Regionalne to nie takie proste, jak sobie Panowie samorządowcy wyobrażali. Teraz żarty się skończyły. Koniec z robieniem dobrych min i trzeba by utrzymywać SKM samemu, zamiast pluć na kolej. No to lepiej nie, bo przecież zadłużyliśmy nasze miasta do oporu. I niech mi tu nikt nie pisze, że chcę objęcia władzy w 3mieście przez Porażkę i Smutek. To dopiero byłaby kpina.
- 5 0
-
2010-02-18 12:29
Warszawa (2)
może warto zapytać się Warszawy jak sobie poradzili z tym problemem.
- 1 0
-
2010-02-18 12:32
(1)
po pierwsze: chcieli.
- 1 0
-
2010-02-19 08:00
po drugie: mnóstwo kasy, której w Trójmieście nie ma.
- 0 0
-
2010-02-18 12:47
załatwić odrębne prawa dotyczące trójmiasta i innych metropolii
To gdzie jest teraz Budyń ? Na kolanach do warszawki i załatwić odrębne prawa dotyczące trójmiasta i innych metropolii czy może Renoma nie pozwoli albo derektorkowie ZKM-ów i SKM o posadki się trzęsą a są kolegami...???
- 0 0
-
2010-02-18 13:17
skoro przejęcie SKM-ki jest tak drogie
to nie należy jej przejmować, a skupić się raczej na integracji autobusów, trolejbusów, tramwajów szynowych i wodnych. Tyle, że na to Gdańsk nie pójdzie, gdyż wpływy ze sprzedaży biletów przekazane do Związku Metropolitarnego obniżyłyby zdolność kredytową miasta, a na niej miastu szczególnie zależy. To jest prawdziwy powód braku wspólnego biletu.
- 4 0
-
2010-02-18 13:20
Wstyd
Samorzady Gdańska, Gdyni, Sopotu nie mogą się między soba dogadać nie tylko w sprawie wspólnego biletu ale kozłem ofiarnym musi być ktoś z zewnątrz najlepiej SKM. Bo to ładnie pasuje i można snuć fantazje jak my to chcemy ale są przeszkody nie do przeskoczenia. Bzdura i jeszcze raz bzdura
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.