• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wspólny bilet w Trójmieście to mrzonki?

rb
17 lutego 2010 (artykuł sprzed 14 lat) 
Nie będzie jednolitego biletu dopóki samorządy Trójmiasta nie przejmą  większościowego pakietu udziałów w SKM, Nie będzie jednolitego biletu dopóki samorządy Trójmiasta nie przejmą  większościowego pakietu udziałów w SKM,

Z analiz władz Gdyni wynika, że topnieją szanse na pełną integrację komunikacji miejskiej w Trójmieście. Dlaczego? Samorządy musiałyby przejąć całą SKM-kę, a na to ich nie stać.



Czy warto wprowadzać jednolity bilet w Trójmieście

W najbliższym czasie nie ma szans, by taki sam bilet obowiązywał jednocześnie w Gdyni, Gdańsku i SKM - donosi "Polska Dziennik Bałtycki". Analizę wykonano po tym, jak o losy wspólnego biletu władze miasta zapytali gdyńscy radni.

Mimo że władze Gdańska, Gdyni, Sopotu i Wejherowa, należące do Metropolitalnego Związku Komunikacyjnego Zatoki Gdańskiej, deklarowały, że porozumienie jest blisko, do radnych dochodziły informacje o barierach prawnych, które uniemożliwiały jego zawarcie.

Zastępca prezydenta Gdyni Marek Stępa odpisał radnym, że na drodze do integracji komunikacyjnej stoi prawo, a konkretnie to, że SKM-ka nie jest spółką w pełni komunalną, ponieważ obok samorządów jej współwłaścicielem jest PKP SA. Przejęcie przez Gdańsk, Gdynię, Sopot i samorząd województwa wszystkich udziałów w SKM-ce wiązałoby się z koniecznością ponoszenia wysokich dopłat do działalności tego przewoźnika, które dziś pochodzą ze środków budżetowych.

- PKP SKM w Trójmieście otrzymuje dotacje z budżetu państwa w wysokości kilkunastu milionów złotych. Po komunalizacji samorządy musiałyby wziąć ten ciężar na własne barki. Pozbawienie SKM dotacji z budżetu centralnego i uiszczanie jej z budżetów samorządów na pewno nie byłoby w obecnej sytuacji (spowolnienie gospodarcze oraz liczne inwestycje) dla trójmiejskich włodarzy łatwą decyzją - podkreśla w rozmowie z "Polską Dziennikiem Bałtyckim" Marcin Wołek, radny Gdyni i jednocześnie pracownik Katedry Rynku Transportowego Wydziału Ekonomicznego Uniwersytetu Gdańskiego.

Szybkie skomunalizowanie spółki będzie trudne m.in. ze względu na pokaźny majątek, jakim dysponuje SKM.

Problem wspólnego biletu tkwi też w różnym systemie ulg w ZKM Gdynia, ZTM Gdańsk i SKM Trójmiasto. W komunikacji miejskiej uczniowie, emeryci i renciści kasują dziś bilety z 50 proc. zniżką, natomiast w SKM wynosi ona tylko 37 proc. Wprowadzenie 50 proc. upustu w kolejkach, spowodowałoby konieczność zwiększenia dopłat do działalności SKM.
rb

Miejsca

  • MZKZG Gdańsk, Sobótki 9

Opinie (115) ponad 10 zablokowanych

  • co mnie bilet obchodzi, kupcie nowe kolejki skm, i remont wiat przy głównym w gdańsku bo żal dupe ściska jak to wygląda

    • 6 0

  • WIES (2)

    WIES I TYLE!!!

    • 17 3

    • MEGA WIES (1)

      pogonmy wkoncu soltysa

      • 5 0

      • he he

        ja, Zdisiek i Murzyn zapewnimy opony,
        ekipa z nowego tez chetna

        • 4 0

  • Wołek - mój idol

    więcej takich na eko ug był się przydało! :)

    • 5 4

  • lepiej te kilkanascie milnionów do skm niz ecs (1)

    dokładać

    • 101 13

    • popieram, przynajmniej skm każdy z nas ma szanse odwiedzić więcej niż jeden raz :)

      • 22 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane