- 1 Ukradli 25 tysięcy złotych przez kody BLIK (61 opinii)
- 2 Całe Trójmiasto w strefie zakażenia ASF (223 opinie)
- 3 Lodzińska i Borawski wiceprezydentami (105 opinii)
- 4 Będzie łatwiej zaparkować na Świętojańskiej (263 opinie)
- 5 Pajęczyny pełne larw na Zaspie (90 opinii)
- 6 Nowy, 20. punkt widokowy w Gdańsku (57 opinii)
Wspólny bilet w Trójmieście to mrzonki?
17 lutego 2010 (artykuł sprzed 14 lat)
Najnowszy artykuł na ten temat
Prawie 1 mln zł kary za opóźnienie Fali. System ma działać także w Elblągu
Z analiz władz Gdyni wynika, że topnieją szanse na pełną integrację komunikacji miejskiej w Trójmieście. Dlaczego? Samorządy musiałyby przejąć całą SKM-kę, a na to ich nie stać.
Mimo że władze Gdańska, Gdyni, Sopotu i Wejherowa, należące do Metropolitalnego Związku Komunikacyjnego Zatoki Gdańskiej, deklarowały, że porozumienie jest blisko, do radnych dochodziły informacje o barierach prawnych, które uniemożliwiały jego zawarcie.
Zastępca prezydenta Gdyni Marek Stępa odpisał radnym, że na drodze do integracji komunikacyjnej stoi prawo, a konkretnie to, że SKM-ka nie jest spółką w pełni komunalną, ponieważ obok samorządów jej współwłaścicielem jest PKP SA. Przejęcie przez Gdańsk, Gdynię, Sopot i samorząd województwa wszystkich udziałów w SKM-ce wiązałoby się z koniecznością ponoszenia wysokich dopłat do działalności tego przewoźnika, które dziś pochodzą ze środków budżetowych.
- PKP SKM w Trójmieście otrzymuje dotacje z budżetu państwa w wysokości kilkunastu milionów złotych. Po komunalizacji samorządy musiałyby wziąć ten ciężar na własne barki. Pozbawienie SKM dotacji z budżetu centralnego i uiszczanie jej z budżetów samorządów na pewno nie byłoby w obecnej sytuacji (spowolnienie gospodarcze oraz liczne inwestycje) dla trójmiejskich włodarzy łatwą decyzją - podkreśla w rozmowie z "Polską Dziennikiem Bałtyckim" Marcin Wołek, radny Gdyni i jednocześnie pracownik Katedry Rynku Transportowego Wydziału Ekonomicznego Uniwersytetu Gdańskiego.
Szybkie skomunalizowanie spółki będzie trudne m.in. ze względu na pokaźny majątek, jakim dysponuje SKM.
Problem wspólnego biletu tkwi też w różnym systemie ulg w ZKM Gdynia, ZTM Gdańsk i SKM Trójmiasto. W komunikacji miejskiej uczniowie, emeryci i renciści kasują dziś bilety z 50 proc. zniżką, natomiast w SKM wynosi ona tylko 37 proc. Wprowadzenie 50 proc. upustu w kolejkach, spowodowałoby konieczność zwiększenia dopłat do działalności SKM.
rb
Miejsca
Opinie (115) ponad 10 zablokowanych
-
2010-02-17 23:02
co mnie bilet obchodzi, kupcie nowe kolejki skm, i remont wiat przy głównym w gdańsku bo żal dupe ściska jak to wygląda
- 6 0
-
2010-02-17 22:24
WIES (2)
WIES I TYLE!!!
- 17 3
-
2010-02-17 22:50
MEGA WIES (1)
pogonmy wkoncu soltysa
- 5 0
-
2010-02-17 22:51
he he
ja, Zdisiek i Murzyn zapewnimy opony,
ekipa z nowego tez chetna- 4 0
-
2010-02-17 22:29
Wołek - mój idol
więcej takich na eko ug był się przydało! :)
- 5 4
-
2010-02-17 22:05
lepiej te kilkanascie milnionów do skm niz ecs (1)
dokładać
- 101 13
-
2010-02-17 22:09
popieram, przynajmniej skm każdy z nas ma szanse odwiedzić więcej niż jeden raz :)
- 22 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.