- 1 Pozostałości baterii mającej bronić portu (33 opinie)
- 2 Odnaleziono ciało zaginionego nurka (127 opinii)
- 3 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (341 opinii)
- 4 Neptun jak nowy. Zobacz, jak go myto (81 opinii)
- 5 Tak organizowano Rajd Monte Carlo w Gdańsku (22 opinie)
- 6 Z bastionu Żubr zniknęły lunety (64 opinie)
Wybrano wykonawcę projektu Nowej Politechnicznej
Oferty na zaprojektowanie trasy tramwajowej łączącej Morenę z Wrzeszczem okazały się droższe o 3,3 i 6,5 mln zł od miejskiego budżetu. Mimo to miasto zdecydowało się wybrać ofertę firmy BPBK opiewającą na 4,88 mln zł. Prace potrwają równo dwa lata.
Dlatego postępowanie musiało zostać powtórzone.
Do przetargu znów stanęły Mosty Katowice oraz Biuro Projektów Budownictwa Komunalnego z Gdańska. Pierwsza firma, która już miała doświadczenia z tym projektem, zaoferowała, że zrealizuje go za 8,118 mln zł. Druga oferta wyceniona została na 4,88 mln zł.
Miasto zwiększyło budżet inwestycji
Początkowo miasto zabezpieczyło na ten cel niespełna 1,6 mln zł. Jednak na początku lutego, tydzień po otwarciu ofert, władze Gdańska poinformowały o zwiększeniu budżetu dla tej inwestycji.
- Konsekwentnie stawiamy na rozwój linii tramwajowych w Gdańsku, a GPW [Gdańsk Południe - Wrzeszcz to inna nazwa projektu Nowa Politechniczna - dop. red.] to istotny element łączący taras górny i dolny naszego miasta - mówiła wówczas Aleksandra Dulkiewicz, prezydent Gdańska. - Nie możemy odkładać jego realizacji. Samo przygotowanie dokumentacji projektowej wraz z niezbędnymi uzgodnieniami to około dwa lata plus czas przeznaczony na budowę. Zamierzamy wystąpić o fundusze unijne na realizację tego projektu, tak jak to było w przypadku Gdańskiego Projektu Komunikacji Miejskiej. Mam nadzieję, że również z pełnym sukcesem.
Ostatecznie wybrana została oferta BPBK. Po podpisaniu umowy wykonawca będzie miał 24 miesiące na opracowanie projektu na podstawie koncepcji firmy Mosty Katowice.
Przebieg Nowej Politechnicznej pod lupą GDOŚ
W tym miejscu warto przypomnieć, że przebieg Nowej Politechnicznej, a w szczególności miejsce jej wpięcia się w al. Grunwaldzką przez ul. Bohaterów Getta Warszawskiego, jest kością niezgody między częścią okolicznych mieszkańców a urzędnikami.
Generalny Dyrektor Ochrony Środowiska wciąż rozpatruje odwołanie od tej decyzji wydanej w grudniu 2019 r. przez Regionalną Dyrekcję Ochrony Środowiska.
W lutym GDOŚ poinformował, że sprawa przedłuży się do 31 maja 2021 r., bowiem konieczne jest przeprowadzenie dodatkowego postępowania wyjaśniającego.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – Mieszkania Gdańsk Wrzeszcz. Rynek pierwotny i wtórny
Nowa Politechniczna obejmie:
- budowę dwutorowej linii tramwajowej,
- budowę i przebudowę istniejących torowisk tramwajowych,
- przebudowę istniejących ulic,
- budowę i przebudowę istniejących torowisk tramwajowych,
- przebudowę Kanału Królewskiego: kanał zamknięty ok. 800 m i kanał otwarty ok. 45 m,
- budowę dwóch tuneli podziemnych: tunel tramwajowy o długości około 350 m w ciągu ul. Wileńskiej, w rejonie ul. Migowskiej i ul. Morenowej i przejście podziemnie dla pieszych o długości około 55 m w rejonie zbiornika retencyjnego przy ul. Wileńskiej,
- budowę przystanków tramwajowych i autobusowych,
- budowę infrastruktury drogowej, rowerowej i pieszej (ścieżki i chodniki),
- przebudowę i budowę oświetlenia drogowego.
Zakres przebudowy istniejących dróg i torowisk:
- ul. Jaśkowa Dolina - rozbudowa - około 600 m droga dwujezdniowa z czterema pasami ruchu po dwa na każdej jezdni z budową dwutorowej linii tramwajowej w pasie dzielącym jezdnie;
- ul. Wileńska - rozbudowa - ok. 1000 m - droga jednojezdniowa z dwoma pasami ruchu z budową dwutorowej linii tramwajowej po południowej stronie ulicy;
- ul. Morenowa - rozbudowa - ok. 150 m - droga jednojezdniowa z dwoma pasami ruchu;
- ul. Nowa Politechniczna (łącznik pomiędzy ul. Wileńską a ul. Sobieskiego);
- budowa - ok. 400 m - droga jednojezdniowa z dwoma pasami ruchu;
- ul. Traugutta - przebudowa - ok. 150 m;
- ul. Traugutta - rozbudowa - ok. 200 m droga dwujezdniowa dwupasmowa;
- ul. Piecewska - przebudowa - 150 m - droga jednojezdniowa z dwoma pasami ruchu;
- al. Grunwaldzka - rozbudowa - ok. 500 m - droga dwujezdniowa z trzema pasami ruchu na każdej jezdni;
- ul. Bracka / ul. Fiszera - ok. 300 m - rozbudowa - droga jednojezdniowa z dwoma pasami ruchu z torowiskiem tramwajowym w jezdni;
- ul. Do Studzienki - przebudowa - ok. 800 m - droga jednojezdniowa z dwoma pasami ruchu, z budową dwutorowej linii tramwajowej.
Opinie (139) 3 zablokowane
-
2021-03-15 13:16
i**otyczne wyrzucanie pieniędzy w błoto
I tyle.
- 11 6
-
2021-03-15 13:18
To nie jest żadna nowa Politechniczna
to tylko torowisko tramwajowe i ścieżka rowerowa
- 14 4
-
2021-03-15 13:20
Tramwaje są przydatne, ale...
Z jaką prędkością on będzie przejeżdżał ten odcinek? Znając życie taki przebieg trasy sprawi, że tramwaj będzie osiągał bardzo niską prędkość handlową, odcinek będzie można przejechać szybciej jadąc nawet na spokojnie rowerem i trasa dodatkowo jeszcze zakorkuje Grunwaldzką... Szybki tramwaj miałby jakikolwiek sens, chociaż zdaję sobie sprawę, że poprowadzenie go w środku miasta to spore wyzwanie.
- 12 3
-
2021-03-15 13:24
Dlaczego nie?
Pora zejść z tramwajami na terenach silnie zurbanizowanych pod ziemię...
- 21 1
-
2021-03-15 13:30
Tylko po co?
Po co budować kolejne linie tramwajowe? Czy nie lepiej wybudować metro? W wielu krajach bardzo dobrze sprawdza się metro pod ziemią, a resztę ogarniają autobusy. Taki system poprawiłby też bezpieczeństwo na drogach.
- 21 7
-
2021-03-15 14:08
A co z nową Łuczniczą? (2)
- 17 0
-
2021-03-15 15:06
Co z czymkolwiek (1)
Na południu Gdańska !!!
- 5 0
-
2021-03-15 15:23
Na południu? Getto.
- 0 8
-
2021-03-15 14:24
Proszę o sprostowanie
Przebieg linii przez Bohaterów Getta Warszawskiego jest oprotestowywany nie tylko przez mieszkańców ale i przez Instytut Maszyn Przepływowych PAN.
- 17 1
-
2021-03-15 14:26
Po tej zmianie ul Jaśkowa Dolina powina mieć ograniczony ruch.
- 5 3
-
2021-03-15 14:26
Nowe połączenie z obwodnicą by się przydało, a nie droga co już istnieje z nową nazwą.
- 6 4
-
2021-03-15 14:27
A czemu nie na Do studzienki?
Gdyby linia leciała tak jak ją od początku zaplanowano już dawno byśmy nią jeżdzili. Może nbiech włądze wyjaśnią skąd plan na te ekwilibrystykiw okolicach Politechniki?
- 15 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.