• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wyścigi przyczyną śmiertelnego wypadku?

Szymon Zięba, Michał Sielski
11 września 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Auto uderzyło w słup trakcji. Kierowca zginął na miejscu. Auto uderzyło w słup trakcji. Kierowca zginął na miejscu.

Czy przyczyną tragicznego wypadku, do którego doszło 19 sierpnia wieczorem, przy ul. WielkopolskiejMapka w Gdyni, były wyścigi samochodów? To jedna z wersji, którą - po analizie monitoringu - badają obecnie śledczy. Urzędnicy przygotowują się natomiast do montażu dodatkowej sygnalizacji świetlnej.



Czy byłe(a)ś świadkiem nielegalnych wyścigów?

Przypomnijmy: strażacy tuż po zdarzeniu relacjonowali, że samochód osobowy uderzył w słup trakcji trolejbusowej. 34-letni kierowca zmarł, mimo reanimacji.

Policjanci ustalili wówczas wstępnie, że kierowca osobowego audi, podczas zmieniania pasa ruchu, stracił panowanie nad pojazdem, zjechał na lewe pobocze, a następnie uderzył w betonowy słup trakcji trolejbusowej.

Wskutek uderzenia samochód został praktycznie przecięty na pół. Czytelnicy informowali, że silnik auta po wypadku leżał kilkanaście metrów dalej, tuż przed światłami - co świadczy o sile, z jaką samochód uderzył w przeszkodę.

W komentarzach w Raporcie z Trójmiasta pojawiały się także informacje o tym, że wypadek poprzedziły wyścigi. Sprawą zajmują się śledczy, którzy zdążyli już m.in. przeanalizować zapis z monitoringu.

- Postępowanie jest w toku, prowadzone jest w sprawie [to znaczy, że nikt nie usłyszał zarzutów - red.]. Nie jest rozstrzygnięta wersja dotycząca tego, dlaczego doszło do zdarzenia - mówi Grażyna Wawryniuk z Prokuratury Okręgowej w Gdańsku.

Prokuratura przeanalizowała monitoring



Dodaje, że jeden z analizowanych scenariuszy wskazuje, że przed wypadkiem mogło dojść do wyścigu - co zgadza się z relacją naszych czytelników.

- Analiza monitoringu pozwala na przyjęcie takiej wersji, nie jest to natomiast wersja ostateczna, a po prostu jedna z branych pod uwagę - tłumaczy prokurator Wawryniuk.

Urzędnicy: prace są w planach



Mieszkańcy Gdyni podkreślają, że wypadek to tylko czubek góry lodowej, obrazującej, jak szybko kierowcy jeżdżą po ul. Wielkopolskiej.

- W tegorocznym BO zgłosiłem projekt budowy sygnalizacji świetlnej i przejścia dla pieszych na skrzyżowaniu ul. Wielkopolskiej i Spokojnej. Projekt zebrał 1148 głosów, ale przegrał z dwoma lepszymi. Pomiędzy światłami przy ul. GedyminaMapka a światłami na ul. ParkowejMapka jest około 800 m asfaltu. To wszystko oczywiście kosztem bezpieczeństwa, szczególnie osób włączających się do ruchu. Skrzyżowanie ze SpokojnąMapka jest drugim najniebezpieczniejszym na ul. Wielkopolskiej, a Parkowa jest niewiele dalej w rankingu. Miasto obiecywało zbudować sygnalizację na tym skrzyżowaniu w ramach węzła Karwiny, ale niestety zostało to wycięte z harmonogramu, więc kolejne wypadki to kwestia czasu - konstatuje ze smutkiem Paweł Wroniszewski, nasz czytelnik.
O kolizjach i wypadkach przy ul. Wielkopolskiej informują nas czytelnicy w Raporcie z Trójmiasta:
08:37 17 SIERPNIA 20 (aktualizacjaakt. 08:50)

Korek po kolizji na ul. Wielkopolskiej (20 opinii)

Gdynia, ul. Wielkopolska - korek z powodu stłuczki na skręcie w Inżynierską.
Gdynia, ul. Wielkopolska - korek z powodu stłuczki na skręcie w Inżynierską.


Urzędnicy podkreślają, że jeden wypadek nie powinien powodować nerwowych działań, bo plan prac w tym rejonie jest ustalony.

- Wypadek miał miejsce przed samą Sopocką, a od ul. Spokojnej to kilkaset metrów. Wyciąganie więc wniosków, że wypadek miał coś wspólnego z brakiem sygnalizacji, jest zbyt daleko idące. Poza tym z tego, co ustaliła policja, kierowca jechał z dużą prędkością i nie powinniśmy sądzić, że zatrzymałaby go jakakolwiek sygnalizacja. Ale do rzeczy. Sygnalizacja świetlna we wspomnianym miejscu jest planowana w ramach węzła Karwiny, nic się tu nie zmieniło. Natomiast przypomnę, że pierwszy etap inwestycji, który obecnie realizujemy, obejmuje obszar do ul. Racławickiej. Przejazd rowerowy z sygnalizacją świetlną to jeden z elementów etapu drugiego. Warto też pamiętać, że mamy w tym miejscu bardzo bezpieczne przejście dla pieszych - przez tunel - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.

Miejsca

Opinie (258) ponad 50 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Moja rada na radzenie sobie z wyścigowcami (4)

    Jest następujące:
    - bezwzlędnie ścigać za nieprzepisowe parkowanie
    - bezwzględnie ścigać za brak zatrzymania na zielonej strzałce
    - bezwzględnie ścigać za zatrzymanie się na środku skrzyżowania
    - bezwzględnie ścigać za każde przekroczenie prędkości począwszy od strefy tempo 30
    - bezwzględnie ścigać za wyprzedzanie przed przejściem dla pieszych
    I tak dalej, wychowany kierowca będzie traktował swoje obowiązki poważnie i nie będzie się ścigał. Kiedy trzeba zacząć ten proces? Ano 20 lat temu żeby dzisiaj nie było zabójców na drogach.

    • 35 4

    • Nadgorliwość gorsza od faszyzmu (2)

      Zakazać jazdy samochodem! Wszyscy przesiądźmy się na rowery! a nie, chwila... wtedy też będziecie płakać, że zajeżdżają wam droge, sypią piachem w oczy i nadal będziecie wylewać swoje żale w internecie. Malkontenci.
      Wyjazd do trolejbusów i nie tarasuj drogi

      • 0 1

      • czemu za granicami PL potrafimy jeździć zgodnie z przepisami ? (1)

        mam na myśli "standardowego" kierowcę , nie d**ila za kółkiem , który naoglądał się filmów, czy jest pasjonatem gier NFS, Pamiętam kiedyś był taki dokument o polskich kierowcach za granicami polski, gdzie wykorzystano zapisy tamtejszych policjantów i rozwalił mnie gość któremu zabrano dowód, samochód na lawetę, a walizki na ulicę bo rdza miała zjedzone sporo z auta. Jak ktoś normalny złomem gdzie przez błotnik można sprawdzać poziom oleju , lub dolać płyn do spryskiwaczy płakał konsulowi przez telefon było bezcenne. Nie ważne iż stan techniczny zagrażał pasażerom , okradali go z jego własności ;P

        • 0 1

        • jaki jest wpływ stanu błotnika na bezpieczeństwo, skończ pyer,dolyć

          • 0 0

    • wystarczy podnieść wysokość mandatu i kary

      za niektóre wykroczenia mandat jest zbyt niski, wjazd na plaże 300-500 zł , w Finlandii gdzie większość dróg to szutry, za zjechanie i wjazd np. na plaże do lasu to mandat +/- 7000 zł, oraz nieuchronność kary, jeżeli sędzina wydaje wyrok dla Forga 2,5 więzienie i wlicza w to 40 min na komisariacie, zatrzymanie w trakcie którego gość zeznawał i szykowano akt oskarżenia do prokuratury to chyba jakaś kpina z wymiaru sprawiedliwość. Gość bez prawka (zatrzymane za jazdę pod wpływem) po pijaku zabija ludzi na przejściu i grozi mu 2-12 lat ,

      • 0 0

  • Opinia wyróżniona

    (9)

    We Francji za przekroczenie dozwolonej prędkości o 1 km/ h już jest nieuchronnie mandat . Nie ma tam zmiłuj się . Oprócz tego każdy Francuz / rodowity / znak drogowy ustąp pierwszeństwa / trójkąt / traktuje tak samo jakby był to znak STOP . Zwrócił mi na to uwagę mój kuzyn , u którego bywam we Francji / Lotaryngia / i to potwierdzam , tak tam jest . Francja - 2 x tyle ludności co w Polsce i 2 x mniej ofiar na drogach niż u nas .

    • 57 26

    • 2 razy nowsze samochody i 2 razy więcej dróg, i 1,5 raza lepszej jakośći :P

      • 1 0

    • w tej Francji

      jak dostajesz zielone światło i skręcasz w prawo to możesz jechać czy musisz przepuszczać pieszych i rowery?

      • 0 0

    • Mów to do wszystkich tych, którzy sygnał dzwiękowy traktują tak jak Hindusi, Chińczycy a wjazd na skrzyżowanie, jak własną posesję.

      • 2 0

    • chyba Cie wkreca, czlowieku bywam we francji w roznych regionach i pewnie ze nie ma wolnej amerykanki ale to nie sa aniolki i czesto maja przepisy w powazaniu...

      • 11 0

    • coraz gorzej się jeździ po polskich drogach

      U nas taki kierowca nazywany jest frajerem i zawalidrogą.

      • 2 3

    • w Polsce się nie da bydła wychować bo "wychowawcy" to tez bydło. (nie nauczyciele)

      jak chcesz pojeździć szybko po autostradach to niemcy jak po miastach to polska.

      • 12 2

    • Refungersy tez tak robią ?

      • 5 0

    • Nie pisz bzdur. Większy jest błąd pomiarowy radaru

      • 15 5

    • No i prawidłowo. Jeśli ktoś nie potrafi dokładnie utrzymać prędkości to nie musi jechać równo z ograniczeniem, przecież może wolniej.

      • 11 5

  • a to był tak dobry kierowca !...

    • 0 0

  • Potrzebne są fotoradary i odcinkowy pomiar prędkości. (25)

    Ustawić wysoką tolerancję by nie łapało ludzi jadących 70km/h, a skupiały się właśnie na amatorach wyścigów.

    Do tego proponowałbym urządzenia mierzące poziom hałasu pojazdu. Przekroczenie normy powinno skutkować odebraniem dowodu rejestracyjnego i wysoką karą.

    Hałas, który generują te złomy jest okropny i nie ma nic wspólnego z rasowym brzmieniem silnika.

    To po prostu pierdzenie o uwagę bardzo wyjątkowych chłopców, którzy całemu światu oznajmiają jacy są specjalni.

    • 265 64

    • (2)

      Wyścigi przeniosą się w inne miejsce.

      • 1 6

      • na dawne lotnisko w Karsinie - proszę bardzo (1)

        • 10 1

        • tam nie ma maca i w związku z tym

          nie byłoby Dżesik, no i po rajdzie bułę by się przydało...

          • 0 0

    • Już spokojnie

      idź zatankować swoją Dacie do pełna :) Nie musisz przejmować się radarami bo twoje nowe superultraeko auto z silnikiem 0.5l nie osiąga mierzalnych prędkości :)

      • 0 0

    • To nic nie da. bo kto ma cecieć 150 ten poleci 150. (6)

      Wystarczy ustawić inteligentne światła które przy znacznym przekroczeniu prędkości będą włączały czerwone światło.

      • 7 28

      • Oni zazwyczaj ignorują czerwone światła, zwłaszcza w nocy. (3)

        Widziałem to wiele razy.

        • 42 3

        • Wtedy rejestrator przejazdu na czerwonym świetle załatwi sprawę.

          • 0 0

        • To kolczatka niech wyjeżdża z pod ziemji

          • 6 3

        • Czyli sprawa jest prosta. Nie da sie nic zrobic, prosze sie rozejsc.

          • 11 7

      • Yxxl

        Ktoś Tobie to powiedział czy sam jesteś taki głupawy !!!

        • 1 0

      • To cię zaskoczę, bo już tak jest.

        Tylko co z tego, skoro nikt nie jedzie przepisowo, a nawet jak spróbujesz, to zaraz ktoś Cię wyprzedzi i da pod światłami po heblach?

        • 8 1

    • (3)

      Rady powinny być ustawione na 50, tak jak jest dozwolone. Albo umiesz kontrolować pojazd mechaniczny (i siebie) albo nie umiesz i tyle.

      • 26 8

      • Na Wielkopolskiej jak na Gunwaldzkiej, powinno byc 70. (2)

        Podobne parametry obu dróg. Minusującym przypominam, że artykuł dotyczy człowieka, który nie jechał z prędkością 70 km/h...

        • 12 9

        • (1)

          Może i powinno. Ale nie jest. Więdz jedziemy 50 i możemy w przewidzianym trybie wnioskować o zmianę na 70 (i tak mało kto będzie przestrzegał, ale to inny temat).

          • 6 1

          • Gdy jadę carsharingiem włączam ogranicznik prędkości na 60-65km/h. wszyscy mnie wyprzedzają

            Więc to ograniczenie 50kmh to jest totalna fikcja. Zgadzam się, że na tego typu drodze powinno być 70km/h i niech wtedy przekraczających zbiera bezlitośnie odcinkowy pomiar prędkości i po sprawie - byłoby po ludzku.

            • 9 2

    • Dokładnie. Sprawa jest prosta - fotoradar i pomiar prędkości (1)

      tylko wtedy można karać i zapobiegać

      • 21 7

      • wszystkie te wadliwe trollejbusowe słupy betonowe

        wymienić na gumowe !!!

        • 4 4

    • (2)

      Sam fotoradar nic nie da. Kierowcy zwolnią 150 metrów wcześniej i przyśpieszą 10 metrów za.

      • 1 1

      • Fotoradary powinny być zamaskowane i przestawiane w rózne miejsca.

        • 3 1

      • To odcinkowy pomiar i radary, kamery kaskadowe

        I użyć trzysta-ra

        • 6 2

    • (2)

      Dlaczego ma nie łapać 70?
      To dla automatu nie problem

      • 13 2

      • (1)

        Bo on jeździ akurat 70 na 50 i jego ma nie łapać. On jest dobrym kierowcą.

        • 19 4

        • I jeździ szybko ale bezpiecznie

          Do czasu

          • 16 3

    • A przy parkowej i spokojnej światła

      bo wyjeżdżając stamtąd w lewo czymś dłuższym niż seicento zawsze kawałek samochodu blokuje pas

      • 4 0

    • Zgadzam się z przedmówcą! Tylko srogie kary z fotoradarów i skończy się terroryzowanie reszty użytkowników dróg publicznych.

      • 8 1

  • A po co wysyłają służby do sprzątania po bandytach drogowych. Zostawić ten złom na trawniku jako przypominajke nad przemijaniem ludzkiego życia.

    • 1 0

  • Jednego wariata mniej.

    • 1 0

  • day afther

    Po wypadku ustawiono pomnik dla pirata drogowego . Zapewne jakiś synalek polityka bo nikt tego G nie usunął.

    • 0 0

  • Światła nic nie dadzą

    W wyścigu obowiązuje zasada z punktu A do punktu B kto najszybciej , a jak to się odbędzie na czerwonym, chodniku ,czy pasie zieleni, nie ma znaczenia

    • 0 0

  • sporo powyżej setki na Alei Zwycięstwa, na Błędniku, na Nowych Ogrodach, na Popiełuszki. Motocykle jadą na tylnym kole

    • 1 0

  • Nie każde wspólne ruszenie ze świateł to wyścigi

    To że się dwóch osłów spotkało na kresce na światłach przy Lukoilu to już było wiadomo w dniu wypadku.
    Natomiast to żadne wyścigi, bo ton artykułu conajmniej jakby to jakaś impreza z nagrodami była organizowana nielegalnie w nocy

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane