- 1 Jest reakcja na serię kolizji z tramwajami (89 opinii)
- 2 Pościg między autami na trzypasmówce (58 opinii)
- 3 Znów były wyścigi na al. Grunwaldzkiej (308 opinii)
- 4 108. urodziny najstarszej gdańszczanki (130 opinii)
- 5 Wieczny problem z dzielnicami: "na" czy "w" (99 opinii)
- 6 Bezdomny bez pracy udawał inwestora (65 opinii)
Za ostre światło, zakaz przewozu akwarium. Na co skarżą się pasażerowie?
Rodzic był zdziwiony, że jego dziecko nie mogło podróżować autobusem z akwarium na kolanach. Inny napisał skargę, że kierowca wyprosił go z pojazdu, gdy wiózł niezabezpieczone pokrowcem narty biegowe. Kolejny domagał się w komunikacji... automatów z napojami. Każdego roku do Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku wpływają setki skarg. Sprawdziliśmy, jak wyglądały te najbardziej nietypowe.
Tylko w 2019 roku do Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku wpłynęło około 650 spraw od pasażerów. Rok później było ich ponad 200 więcej - aż 880. W tym roku, do końca kwietnia, już 300.
Większa liczba skarg może dziwić, zwłaszcza że w ostatnim czasie - w związku z pandemią koronawirusa - zdecydowanie mniej osób korzystało z komunikacji miejskiej.
Tymczasem jak się okazuje, wspomniane zjawisko można wiązać właśnie z epidemicznymi obostrzeniami.
Pisali zwolennicy i przeciwnicy maseczek
- Ostatnie miesiące obfitowały w e-maile od osób skarżących się na współpasażerów podróżujących bez maseczek, ale były także, na szczęście pojedyncze, e-maile od osób protestujących przeciwko zasłanianiu nosa i ust w komunikacji miejskiej - tłumaczy Dagmara Szajda z Zarządu Transportu Miejskiego.
W jakich sprawach do ZTM najczęściej piszą pasażerowie? Od pracowników organizatora komunikacji miejskiej w Gdańsku usłyszeliśmy, że dużo pytań dotyczy przewozu rowerów czy hulajnóg.
Często zdarzają się także pisma, w których jedni pasażerowie skarżą się na zbyt "nagrzane" pojazdy. Inni narzekają, że w autobusach i tramwajach jest za zimno. Były także osoby wskazujące na to, że w tramwaju jest zbyt ostre światło i nie mogą się zrelaksować podczas podróży.
- Pasażerowie nie tylko skarżą się na realizację jakiegoś konkretnego kursu, ale także przekazują swoje sugestie dotyczące funkcjonowania komunikacji miejskiej - mówi Dagmara Szajda.
Zostali wyproszeni przez akwarium i narty biegowe
Wśród setek opinii, skarg i próśb zdarzają się jednak dość nietypowe. Pracownicy ZTM wspominają:
- Ktoś kiedyś był zdziwiony, że jego dziecko zostało wyproszone z autobusu, bo chciało
na kolanach przewieźć akwarium. Lepiej nie wyobrażać sobie, co mogłoby się wydarzyć w
przypadku gwałtownego hamowania... - słyszymy.
Wyprosił z autobusu dziecko z hulajnogą. Bo mógł
W ZTM krąży również historia o skardze jednego z pasażerów, który poczuł się pokrzywdzony tym, że został wyproszony z autobusu, gdy przewoził narty biegowe. Bez pokrowca.
Wśród setek pism znalazł się także wniosek o umieszczenie w autobusach i tramwajach automatów z napojami.
Pies w kagańcu w autobusie? Ale on jest łagodny!
- Zdarzają się też przypadki, gdy pasażer jest oburzony, że jego pies musi być w kagańcu w autobusie, "a przecież jest taki łagodny". Owszem, dla właściciela tak, ale dla obcych osób już niekoniecznie. Oczywiście małe zwierzęta (jak na przykład koty, niewielkie psy) można przewozić, umieszczając je w odpowiednim opakowaniu (w koszach, skrzynkach, klatkach), i kaganiec jest wówczas niepotrzebny - mówi Dagmara Szajda.
Relacje z podróży i ocena jazdy kierowców
Pracownicy ZTM wspominają także pasażera, który kilka razy dziennie relacjonował swoje podróże tramwajem i oceniał styl jazdy motorniczych.
- Zazwyczaj według niego jeździli za szybko, choć nie brakowało też pochwał - opowiada Dagmara Szajda.
Co wolno, a czego nie wolno przewozić w komunikacji?
Przedstawiciele ZTM podkreślają, że na każdy sygnał pasażerów odpowiadają.
Na koniec jednak warto przypomnieć, że w pojazdach gdańskiej komunikacji pasażerowie mogą bezpłatnie przewozić bagaż ręczny, jeżeli istnieje możliwość takiego umieszczenia go, aby nie zagrażał bezpieczeństwu i porządkowi w transporcie, nie utrudniał przejścia, nie zasłaniał widoczności kierującemu.
Nie może on także stwarzać zagrożenia dla podróżnych albo wpływać na komfort ich jazdy.
Opinie (239) ponad 10 zablokowanych
-
2021-05-15 15:42
... (2)
Patola słuchająca głośno muzyki!
- 16 1
-
2021-05-16 07:04
Sam jesteś patola
Wole słuchać muzyki na słuchawkach niż słuchać jak jakaś babcia rozmawia przez telefon tak głośno że cały autobus słyszy albo wysłuchiwać co przystanek tego samego komunikatu o zachowaniu bezpiecznej odległości co się juz robi denerwujace
- 0 3
-
2021-05-16 08:24
...
Każdy ma prawo słuchać czego chce i w jaki sposób chce (zawsze na sluchawkach w komunikacji) ale znajda sie tacy którym to przeszkadza a przepraszam bardzo skoro kierowca ma prawo sluchac radia na pol autobusu to ja mam prawo sluchac muzyki na sluchawkach i nikomu nic do tego a jak ktos ma jakis problem to albo niech nie slucha albo kulturalnie szturnie w ramie i powie kulturalnie czy można sciszyc muzykę bo mu np nie odpowiada
- 0 2
-
2021-05-15 15:58
Zrobić coś z tymi śmierdzącymi na odległość gapowiczami menelami
Parę razy wysiadałam przez nich z tramwaju pomimo skasowanego wcześniej biletu, bałam się że mnie coś oblezie jak wsiedli
- 15 0
-
2021-05-15 16:35
read my lips
B-I-L-E-T M-E-T-R-O-P-O-L-I-T-A-L-N-Y T-Y-G-O-D-N-I-O-W-Y
- 10 0
-
2021-05-15 17:37
prosimy o powrot poprzedniego rozkladu jazdy 117 i 143
bardzo zle zaplanowany rozklad linii 117 i 143 . jezdza zadko.. nawet co 50 minut... tyle czekam na przystanku Piastowska... odjezdaja w tym samym czasie w strone Sopotu.. kwestia 5 minut.. bezsens.. ktos wpadl na bardzo glupi pomysl ze zmiana rozkladu.. popredni byl super bo ni emijaly sie tylko 117 odchodzil i za jakies 15 minut byl 143... teraz uciekaja dwa i czekasz jakidiota 50 minut na nastepny.. a jeszcze korki.. i wracam do domu poltorej godziny..
- 6 2
-
2021-05-15 17:37
Kogo zatrudnia ZTM? (1)
Nie wiadomo czy się śmiać czy płakać jak tzw. ,,kierowcy,, mylą trady wjeżdżają w osiedla, których nie mają na trasie albo pytają pasażerów gdzie jechać. ZTM odpowiada, że zawsze jechał doświadczony kierowca i sytuacja nie miała miejsca. Obsługa biurowa ZTM jest bezczelna i nie wiem za co bierze pieniądze.
- 10 3
-
2021-05-15 17:48
Zatrudnij się,póżniej pogadamy.
- 2 2
-
2021-05-15 17:48
Dojeżdżamy na zmianę w trzech kierowców własnymi autami (3osoby w aucie). Dyżury po dwa tygodnie. Każdy mam zdaną maturę i twier
że to się nam opłaca.
Ile osób musi jechać autobusem czy tramwajem żeby organizator komunikacji miasta Gdańska nie zabierał nam podatków na finansowanie swojej nieudolności?- 8 2
-
2021-05-15 17:56
siedzenia
Powinny być z tworzywa sztucznego gdyż te obecne chłoną wilgoć przede wszystkim mocz i smród,
odór do pojazdu jest paskudny. Brudzą odzież- 11 1
-
2021-05-15 18:01
za głośne drzwi w autobusie 7091, 7092 i komunikat o maseczkach i kartki na siedzeniach
- 5 2
-
2021-05-15 18:46
J23
A mnie denerwują niemieckie napisy na naszej komunikacji...
- 6 3
-
2021-05-15 19:06
Powiem tak w gaid pracują ludzie z czasów komuny
A wożą ludzi oderwanych od pługów Nikt mi nie powie ze to nie prawda. Kupują mieszkania , buty trzymają na klatkach , takich przykładów jest mnóstwo.chodz nie zawszę. Ale większość oderwana od pługa.
- 5 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.