- 1 Nocna komunikacja do poprawki (122 opinie)
- 2 Wieczny kłopot z dzielnicami: "na" czy "w" (334 opinie)
- 3 Zaginione dzieła na wiadukcie i budynku (62 opinie)
- 4 Tajemnicza baszta zostanie otwarta (49 opinii)
- 5 Znów były wyścigi na al. Grunwaldzkiej (326 opinii)
- 6 Pościg między autami na trzypasmówce (66 opinii)
Za ostre światło, zakaz przewozu akwarium. Na co skarżą się pasażerowie?
Rodzic był zdziwiony, że jego dziecko nie mogło podróżować autobusem z akwarium na kolanach. Inny napisał skargę, że kierowca wyprosił go z pojazdu, gdy wiózł niezabezpieczone pokrowcem narty biegowe. Kolejny domagał się w komunikacji... automatów z napojami. Każdego roku do Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku wpływają setki skarg. Sprawdziliśmy, jak wyglądały te najbardziej nietypowe.
Tylko w 2019 roku do Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku wpłynęło około 650 spraw od pasażerów. Rok później było ich ponad 200 więcej - aż 880. W tym roku, do końca kwietnia, już 300.
Większa liczba skarg może dziwić, zwłaszcza że w ostatnim czasie - w związku z pandemią koronawirusa - zdecydowanie mniej osób korzystało z komunikacji miejskiej.
Tymczasem jak się okazuje, wspomniane zjawisko można wiązać właśnie z epidemicznymi obostrzeniami.
Pisali zwolennicy i przeciwnicy maseczek
- Ostatnie miesiące obfitowały w e-maile od osób skarżących się na współpasażerów podróżujących bez maseczek, ale były także, na szczęście pojedyncze, e-maile od osób protestujących przeciwko zasłanianiu nosa i ust w komunikacji miejskiej - tłumaczy Dagmara Szajda z Zarządu Transportu Miejskiego.
W jakich sprawach do ZTM najczęściej piszą pasażerowie? Od pracowników organizatora komunikacji miejskiej w Gdańsku usłyszeliśmy, że dużo pytań dotyczy przewozu rowerów czy hulajnóg.
Często zdarzają się także pisma, w których jedni pasażerowie skarżą się na zbyt "nagrzane" pojazdy. Inni narzekają, że w autobusach i tramwajach jest za zimno. Były także osoby wskazujące na to, że w tramwaju jest zbyt ostre światło i nie mogą się zrelaksować podczas podróży.
- Pasażerowie nie tylko skarżą się na realizację jakiegoś konkretnego kursu, ale także przekazują swoje sugestie dotyczące funkcjonowania komunikacji miejskiej - mówi Dagmara Szajda.
Zostali wyproszeni przez akwarium i narty biegowe
Wśród setek opinii, skarg i próśb zdarzają się jednak dość nietypowe. Pracownicy ZTM wspominają:
- Ktoś kiedyś był zdziwiony, że jego dziecko zostało wyproszone z autobusu, bo chciało
na kolanach przewieźć akwarium. Lepiej nie wyobrażać sobie, co mogłoby się wydarzyć w
przypadku gwałtownego hamowania... - słyszymy.
Wyprosił z autobusu dziecko z hulajnogą. Bo mógł
W ZTM krąży również historia o skardze jednego z pasażerów, który poczuł się pokrzywdzony tym, że został wyproszony z autobusu, gdy przewoził narty biegowe. Bez pokrowca.
Wśród setek pism znalazł się także wniosek o umieszczenie w autobusach i tramwajach automatów z napojami.
Pies w kagańcu w autobusie? Ale on jest łagodny!
- Zdarzają się też przypadki, gdy pasażer jest oburzony, że jego pies musi być w kagańcu w autobusie, "a przecież jest taki łagodny". Owszem, dla właściciela tak, ale dla obcych osób już niekoniecznie. Oczywiście małe zwierzęta (jak na przykład koty, niewielkie psy) można przewozić, umieszczając je w odpowiednim opakowaniu (w koszach, skrzynkach, klatkach), i kaganiec jest wówczas niepotrzebny - mówi Dagmara Szajda.
Relacje z podróży i ocena jazdy kierowców
Pracownicy ZTM wspominają także pasażera, który kilka razy dziennie relacjonował swoje podróże tramwajem i oceniał styl jazdy motorniczych.
- Zazwyczaj według niego jeździli za szybko, choć nie brakowało też pochwał - opowiada Dagmara Szajda.
Co wolno, a czego nie wolno przewozić w komunikacji?
Przedstawiciele ZTM podkreślają, że na każdy sygnał pasażerów odpowiadają.
Na koniec jednak warto przypomnieć, że w pojazdach gdańskiej komunikacji pasażerowie mogą bezpłatnie przewozić bagaż ręczny, jeżeli istnieje możliwość takiego umieszczenia go, aby nie zagrażał bezpieczeństwu i porządkowi w transporcie, nie utrudniał przejścia, nie zasłaniał widoczności kierującemu.
Nie może on także stwarzać zagrożenia dla podróżnych albo wpływać na komfort ich jazdy.
Opinie (239) ponad 10 zablokowanych
-
2021-05-15 20:04
g.. prawda ,że ZTM odpowiada na każde zgłoszenie
Jak wygląda praktyka?
Piszesz do ztm, ztm wywala zgłoszenie do GAiT i tyle widzieli robote ZTM, nie pasuje? ile przykładów podać?- 9 1
-
2021-05-15 20:09
może ten kto, "wyprosił" pasażera z biegowkami widzial takie cuś pierwszy raz
a na co dzień w naszym "góralskim kurorcie" widzi tylko narty zjazdowe
ważące po pięć kilo, z ostrymi metalowymi krawędziami, butami jak gips na złamaną nogę
człowiek mógł być ze wsi, niebywały, nic dziwnego, że się bał nieznanego- 4 2
-
2021-05-15 21:21
Brawo komunikacja w Gdańsku (1)
Jestem pasażerem linii 210, którą prawie każdego dnia dojeżdżam z Oswej do Centrum. Bardzo często jeżdżę z Panią kierowcą o numerze służbowym 6241 autobusem 2660 i jestem pod wrażeniem. Pani kierowca zawsze miła, uśmiechnięta, czeka na dobiegających pasażerów. Autobus tej Pani jest zawsze czysty i przepełniony pozytywną energią. To nie tylko moje zdanie bo słyszę rozmowy pasażerów na przystanku czy w autobusie. Podróż z Panią 6241 to istna przyjemność. Gdyby we wszystkich autobusach tak było.......
- 4 5
-
2021-05-16 19:50
Trochę dziwna ta opinia?
- 0 1
-
2021-05-15 22:10
A ciężkie walizki można przewidzieć teraz?
Czy trzeba iść pieszo bo pan kierowca ma widzimisię?
- 3 1
-
2021-05-15 23:19
(1)
Ja się na nic nie skarżę, bo zwyczajnie nie korzystam z komunikacji miejskiej. Ostatni raz jechałem kolejką SKM na studiach. Traumatyczne przeżycie.
- 4 2
-
2021-05-16 20:28
O matko ale wrażliwiec
Biedne dziecko skm sie przejechalo i traumę przezylo xD
- 0 1
-
2021-05-15 23:25
SOPOT
Na co skarżą się pasażerowie tramwajuw w sopocie.
- 4 0
-
2021-05-16 00:45
Ja skarżę się
Na drogie bilety :/
- 6 1
-
2021-05-16 06:59
Pare rzeczy:
1.Gdy autobus jest opozniony to jedzie zbyt szybko jak by wiozl nie ludzi a worki kartofli (bardzo ostre ruszanie i hamowanie)
2.Gdy jest za szybko to potrafi stać nawet 5 minut na przystankach
3. Nie dawno była taka sytuacja że autobus jedzie i staje na przystkanku i każe ludziom wysiąść bo ma przerwe (jak to przerwa w trakcie jazdy ? Przecież przerwę ma jak zajedzie na przystanek końcowy)
4.Jeszcze nie zamknie drzwi do konca a juz rusza z impetem z przystanku
5.Podczas jazdy rozmawia przez telefon
6.W tych czasach teraz strefa bufforowa (ty nie możesz tam stanąć ale już inny kierowca może stać tam-moim zdaniem strefa wyłączona to strefa wylaczona a nie pasażer nie moze tam stac ale kolega kierowcy albo inny kierowca moze to samo sie tyczy tego ze kierowca nie moze rozmawiac podczas jazdy- 5 2
-
2021-05-16 07:49
A jak często
Są prane/ odświeżane tekstylne siedzenia??? Strach usiąść
- 5 1
-
2021-05-16 09:03
samo odpisywanie na zgłaszanie uwag, to udawanie, że coś się robi
efektów tych zgłoszeń BRAK
Dalej praktykowane jest odjeżdżanie tramwaju w momencie jak otwierają się drzwi
Autobusu właśnie wjeżdżającego na wspólny przystanek ( pętla Świętokrzyska)
Głupota, złośliwość, czy dwa w jednym ....?
Od dawna ludzie zgłaszają takie praktyki, i co ... ?
I nic- 5 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.