• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Za ostre światło, zakaz przewozu akwarium. Na co skarżą się pasażerowie?

Szymon Zięba
15 maja 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Każdego roku pasażerowie komunikacji miejskiej wysyłają setki pism do organizatora przewozów. Czego dotyczyły te najbardziej nietypowe? Każdego roku pasażerowie komunikacji miejskiej wysyłają setki pism do organizatora przewozów. Czego dotyczyły te najbardziej nietypowe?

Rodzic był zdziwiony, że jego dziecko nie mogło podróżować autobusem z akwarium na kolanach. Inny napisał skargę, że kierowca wyprosił go z pojazdu, gdy wiózł niezabezpieczone pokrowcem narty biegowe. Kolejny domagał się w komunikacji... automatów z napojami. Każdego roku do Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku wpływają setki skarg. Sprawdziliśmy, jak wyglądały te najbardziej nietypowe.



Czy zdarzyło ci się napisać skargę/pismo z uwagami do urzędów?

Każdego dnia z autobusów i tramwajów w Gdańsku korzystają tysiące osób. Zdarza się, że niektórzy z pasażerów mają wątpliwości w kwestii tego, co mogą przewozić w komunikacji, czują się poszkodowani zachowaniem kierowcy czy nie podoba im się stan taboru. Niektórzy z nich decydują się wówczas na wysłanie skargi lub pisma z sugestiami do ZTM, czyli organizatora przewozów.

Tylko w 2019 roku do Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku wpłynęło około 650 spraw od pasażerów. Rok później było ich ponad 200 więcej - aż 880. W tym roku, do końca kwietnia, już 300.

Większa liczba skarg może dziwić, zwłaszcza że w ostatnim czasie - w związku z pandemią koronawirusa - zdecydowanie mniej osób korzystało z komunikacji miejskiej.

Tymczasem jak się okazuje, wspomniane zjawisko można wiązać właśnie z epidemicznymi obostrzeniami.

Pisali zwolennicy i przeciwnicy maseczek



- Ostatnie miesiące obfitowały w e-maile od osób skarżących się na współpasażerów podróżujących bez maseczek, ale były także, na szczęście pojedyncze, e-maile od osób protestujących przeciwko zasłanianiu nosa i ust w komunikacji miejskiej - tłumaczy Dagmara Szajda z Zarządu Transportu Miejskiego.
Sporo skarg i pism od pasażerów dotyczyło maseczek w komunikacji miejskiej. Sporo skarg i pism od pasażerów dotyczyło maseczek w komunikacji miejskiej.
W jakich sprawach do ZTM najczęściej piszą pasażerowie? Od pracowników organizatora komunikacji miejskiej w Gdańsku usłyszeliśmy, że dużo pytań dotyczy przewozu rowerów czy hulajnóg.

Często zdarzają się także pisma, w których jedni pasażerowie skarżą się na zbyt "nagrzane" pojazdy. Inni narzekają, że w autobusach i tramwajach jest za zimno. Były także osoby wskazujące na to, że w tramwaju jest zbyt ostre światło i nie mogą się zrelaksować podczas podróży.

- Pasażerowie nie tylko skarżą się na realizację jakiegoś konkretnego kursu, ale także przekazują swoje sugestie dotyczące funkcjonowania komunikacji miejskiej - mówi Dagmara Szajda.

Zostali wyproszeni przez akwarium i narty biegowe



Wśród setek opinii, skarg i próśb zdarzają się jednak dość nietypowe. Pracownicy ZTM wspominają:

Zapytania pasażerów dotyczą m.in. przewozów rowerów i hulajnóg. Zapytania pasażerów dotyczą m.in. przewozów rowerów i hulajnóg.
- Ktoś kiedyś był zdziwiony, że jego dziecko zostało wyproszone z autobusu, bo chciało
na kolanach przewieźć akwarium. Lepiej nie wyobrażać sobie, co mogłoby się wydarzyć w
przypadku gwałtownego hamowania... - słyszymy.

Wyprosił z autobusu dziecko z hulajnogą. Bo mógł



W ZTM krąży również historia o skardze jednego z pasażerów, który poczuł się pokrzywdzony tym, że został wyproszony z autobusu, gdy przewoził narty biegowe. Bez pokrowca.

Automaty z jedzeniem sprawdzają się w poczekalniach. Jeden z pasażerów chciał, by stały także w komunikacji miejskiej. Automaty z jedzeniem sprawdzają się w poczekalniach. Jeden z pasażerów chciał, by stały także w komunikacji miejskiej.
Wśród setek pism znalazł się także wniosek o umieszczenie w autobusach i tramwajach automatów z napojami.

Pies w kagańcu w autobusie? Ale on jest łagodny!



Pies w środkach komunikacji miejskiej musi mieć założony kaganiec oraz być trzymany na smyczy. Pies w środkach komunikacji miejskiej musi mieć założony kaganiec oraz być trzymany na smyczy.
- Zdarzają się też przypadki, gdy pasażer jest oburzony, że jego pies musi być w kagańcu w autobusie, "a przecież jest taki łagodny". Owszem, dla właściciela tak, ale dla obcych osób już niekoniecznie. Oczywiście małe zwierzęta (jak na przykład koty, niewielkie psy) można przewozić, umieszczając je w odpowiednim opakowaniu (w koszach, skrzynkach, klatkach), i kaganiec jest wówczas niepotrzebny - mówi Dagmara Szajda.

Relacje z podróży i ocena jazdy kierowców



Pracownicy ZTM wspominają także pasażera, który kilka razy dziennie relacjonował swoje podróże tramwajem i oceniał styl jazdy motorniczych.

- Zazwyczaj według niego jeździli za szybko, choć nie brakowało też pochwał - opowiada Dagmara Szajda.

Co wolno, a czego nie wolno przewozić w komunikacji?



Przedstawiciele ZTM podkreślają, że na każdy sygnał pasażerów odpowiadają.

Na koniec jednak warto przypomnieć, że w pojazdach gdańskiej komunikacji pasażerowie mogą bezpłatnie przewozić bagaż ręczny, jeżeli istnieje możliwość takiego umieszczenia go, aby nie zagrażał bezpieczeństwu i porządkowi w transporcie, nie utrudniał przejścia, nie zasłaniał widoczności kierującemu.

Nie może on także stwarzać zagrożenia dla podróżnych albo wpływać na komfort ich jazdy.

Opinie (239) ponad 10 zablokowanych

  • g.. prawda ,że ZTM odpowiada na każde zgłoszenie

    Jak wygląda praktyka?
    Piszesz do ztm, ztm wywala zgłoszenie do GAiT i tyle widzieli robote ZTM, nie pasuje? ile przykładów podać?

    • 9 1

  • może ten kto, "wyprosił" pasażera z biegowkami widzial takie cuś pierwszy raz
    a na co dzień w naszym "góralskim kurorcie" widzi tylko narty zjazdowe
    ważące po pięć kilo, z ostrymi metalowymi krawędziami, butami jak gips na złamaną nogę

    człowiek mógł być ze wsi, niebywały, nic dziwnego, że się bał nieznanego

    • 4 2

  • Brawo komunikacja w Gdańsku (1)

    Jestem pasażerem linii 210, którą prawie każdego dnia dojeżdżam z Oswej do Centrum. Bardzo często jeżdżę z Panią kierowcą o numerze służbowym 6241 autobusem 2660 i jestem pod wrażeniem. Pani kierowca zawsze miła, uśmiechnięta, czeka na dobiegających pasażerów. Autobus tej Pani jest zawsze czysty i przepełniony pozytywną energią. To nie tylko moje zdanie bo słyszę rozmowy pasażerów na przystanku czy w autobusie. Podróż z Panią 6241 to istna przyjemność. Gdyby we wszystkich autobusach tak było.......

    • 4 5

    • Trochę dziwna ta opinia?

      • 0 1

  • A ciężkie walizki można przewidzieć teraz?

    Czy trzeba iść pieszo bo pan kierowca ma widzimisię?

    • 3 1

  • (1)

    Ja się na nic nie skarżę, bo zwyczajnie nie korzystam z komunikacji miejskiej. Ostatni raz jechałem kolejką SKM na studiach. Traumatyczne przeżycie.

    • 4 2

    • O matko ale wrażliwiec

      Biedne dziecko skm sie przejechalo i traumę przezylo xD

      • 0 1

  • SOPOT

    Na co skarżą się pasażerowie tramwajuw w sopocie.

    • 4 0

  • Ja skarżę się

    Na drogie bilety :/

    • 6 1

  • Pare rzeczy:

    1.Gdy autobus jest opozniony to jedzie zbyt szybko jak by wiozl nie ludzi a worki kartofli (bardzo ostre ruszanie i hamowanie)
    2.Gdy jest za szybko to potrafi stać nawet 5 minut na przystankach
    3. Nie dawno była taka sytuacja że autobus jedzie i staje na przystkanku i każe ludziom wysiąść bo ma przerwe (jak to przerwa w trakcie jazdy ? Przecież przerwę ma jak zajedzie na przystanek końcowy)
    4.Jeszcze nie zamknie drzwi do konca a juz rusza z impetem z przystanku
    5.Podczas jazdy rozmawia przez telefon
    6.W tych czasach teraz strefa bufforowa (ty nie możesz tam stanąć ale już inny kierowca może stać tam-moim zdaniem strefa wyłączona to strefa wylaczona a nie pasażer nie moze tam stac ale kolega kierowcy albo inny kierowca moze to samo sie tyczy tego ze kierowca nie moze rozmawiac podczas jazdy

    • 5 2

  • A jak często

    Są prane/ odświeżane tekstylne siedzenia??? Strach usiąść

    • 5 1

  • samo odpisywanie na zgłaszanie uwag, to udawanie, że coś się robi

    efektów tych zgłoszeń BRAK
    Dalej praktykowane jest odjeżdżanie tramwaju w momencie jak otwierają się drzwi
    Autobusu właśnie wjeżdżającego na wspólny przystanek ( pętla Świętokrzyska)
    Głupota, złośliwość, czy dwa w jednym ....?
    Od dawna ludzie zgłaszają takie praktyki, i co ... ?
    I nic

    • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane