- 1 Nocna komunikacja do poprawki (164 opinie)
- 2 Wieczny kłopot z dzielnicami: "na" czy "w" (361 opinii)
- 3 Tajemnicza baszta zostanie otwarta (52 opinie)
- 4 Zaginione dzieła na wiadukcie i budynku (69 opinii)
- 5 Znów były wyścigi na al. Grunwaldzkiej (328 opinii)
- 6 Jest reakcja na serię kolizji z tramwajami (131 opinii)
Za ostre światło, zakaz przewozu akwarium. Na co skarżą się pasażerowie?
Rodzic był zdziwiony, że jego dziecko nie mogło podróżować autobusem z akwarium na kolanach. Inny napisał skargę, że kierowca wyprosił go z pojazdu, gdy wiózł niezabezpieczone pokrowcem narty biegowe. Kolejny domagał się w komunikacji... automatów z napojami. Każdego roku do Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku wpływają setki skarg. Sprawdziliśmy, jak wyglądały te najbardziej nietypowe.
Tylko w 2019 roku do Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku wpłynęło około 650 spraw od pasażerów. Rok później było ich ponad 200 więcej - aż 880. W tym roku, do końca kwietnia, już 300.
Większa liczba skarg może dziwić, zwłaszcza że w ostatnim czasie - w związku z pandemią koronawirusa - zdecydowanie mniej osób korzystało z komunikacji miejskiej.
Tymczasem jak się okazuje, wspomniane zjawisko można wiązać właśnie z epidemicznymi obostrzeniami.
Pisali zwolennicy i przeciwnicy maseczek
- Ostatnie miesiące obfitowały w e-maile od osób skarżących się na współpasażerów podróżujących bez maseczek, ale były także, na szczęście pojedyncze, e-maile od osób protestujących przeciwko zasłanianiu nosa i ust w komunikacji miejskiej - tłumaczy Dagmara Szajda z Zarządu Transportu Miejskiego.
W jakich sprawach do ZTM najczęściej piszą pasażerowie? Od pracowników organizatora komunikacji miejskiej w Gdańsku usłyszeliśmy, że dużo pytań dotyczy przewozu rowerów czy hulajnóg.
Często zdarzają się także pisma, w których jedni pasażerowie skarżą się na zbyt "nagrzane" pojazdy. Inni narzekają, że w autobusach i tramwajach jest za zimno. Były także osoby wskazujące na to, że w tramwaju jest zbyt ostre światło i nie mogą się zrelaksować podczas podróży.
- Pasażerowie nie tylko skarżą się na realizację jakiegoś konkretnego kursu, ale także przekazują swoje sugestie dotyczące funkcjonowania komunikacji miejskiej - mówi Dagmara Szajda.
Zostali wyproszeni przez akwarium i narty biegowe
Wśród setek opinii, skarg i próśb zdarzają się jednak dość nietypowe. Pracownicy ZTM wspominają:
- Ktoś kiedyś był zdziwiony, że jego dziecko zostało wyproszone z autobusu, bo chciało
na kolanach przewieźć akwarium. Lepiej nie wyobrażać sobie, co mogłoby się wydarzyć w
przypadku gwałtownego hamowania... - słyszymy.
Wyprosił z autobusu dziecko z hulajnogą. Bo mógł
W ZTM krąży również historia o skardze jednego z pasażerów, który poczuł się pokrzywdzony tym, że został wyproszony z autobusu, gdy przewoził narty biegowe. Bez pokrowca.
Wśród setek pism znalazł się także wniosek o umieszczenie w autobusach i tramwajach automatów z napojami.
Pies w kagańcu w autobusie? Ale on jest łagodny!
- Zdarzają się też przypadki, gdy pasażer jest oburzony, że jego pies musi być w kagańcu w autobusie, "a przecież jest taki łagodny". Owszem, dla właściciela tak, ale dla obcych osób już niekoniecznie. Oczywiście małe zwierzęta (jak na przykład koty, niewielkie psy) można przewozić, umieszczając je w odpowiednim opakowaniu (w koszach, skrzynkach, klatkach), i kaganiec jest wówczas niepotrzebny - mówi Dagmara Szajda.
Relacje z podróży i ocena jazdy kierowców
Pracownicy ZTM wspominają także pasażera, który kilka razy dziennie relacjonował swoje podróże tramwajem i oceniał styl jazdy motorniczych.
- Zazwyczaj według niego jeździli za szybko, choć nie brakowało też pochwał - opowiada Dagmara Szajda.
Co wolno, a czego nie wolno przewozić w komunikacji?
Przedstawiciele ZTM podkreślają, że na każdy sygnał pasażerów odpowiadają.
Na koniec jednak warto przypomnieć, że w pojazdach gdańskiej komunikacji pasażerowie mogą bezpłatnie przewozić bagaż ręczny, jeżeli istnieje możliwość takiego umieszczenia go, aby nie zagrażał bezpieczeństwu i porządkowi w transporcie, nie utrudniał przejścia, nie zasłaniał widoczności kierującemu.
Nie może on także stwarzać zagrożenia dla podróżnych albo wpływać na komfort ich jazdy.
Opinie (239) ponad 10 zablokowanych
-
2021-05-16 10:03
Dla mnie jest problemem kupić bilet w czasie pandemii. Zresztą moi koledzy mieli ten sam problem. Organy odpowiedzialne tłumaczą się, że mogę skorzystać kupując bilet za pomocą aplikacji, tylko nikt nie bierze pod uwagę, że nie każdy ma taką możliwość.
W tym momencie gdy nie mam możliwości zakupienia biletu jadę na "gapę". Wśród znajomych również się nie szczypią, jadą bez biletu.- 2 1
-
2021-05-16 10:25
Najbardziej "soldną" linią .... (1)
....jest linią autobusowa 117, można na niej polegać w 100% bo zawsze się spóźniają autobusy. Dziękujemy Wam za to. Oby tak dalej. W piątek został pobity rekord. Nie dość że autobusy spóźniały się o 40 minut w stosunku do rozkładu to potem przyjeżdżały dwa na raz, pierwszy pełny drugi pusty. Brawo!!!!
- 5 0
-
2021-05-16 15:15
Komunikacja
Nie bronię ZTM-u tylko co z późniajacych sie autobusów to bardzo często jest to wina kierowców tylko korków które często i gęsto są nie do pokonania
- 1 0
-
2021-05-16 11:10
komunikacja zamiast samochodu..
Na narty nie można podjechać komunikacją... Tak wygląda wybieranie komunikacji zamiast samochodu.. Oprócz tego podróż komunikacją jest zawsze dłuższa - również w Londynie który ma rozwiniętą linię połączeń
- 1 1
-
2021-05-16 12:11
Posmieszkowane, hahaha, a teraz przeanalizujmy te mniej śmieszne. Te liczby skarg mówią same za siebie, wynik ankiety też. A nic się nie zmieni poza dalszym wyciągniemy hajsów
- 1 0
-
2021-05-16 13:50
A capić moczem , rzygowinami i przewozić klocka w gaciach można? Można!
A lody?
Absolutnie nie.- 6 0
-
2021-05-16 16:12
normalny
Dla mnie możecie nawet założyć sobie psie kagańce z obrożą i przyczepić się łańcuchem do siedzenia. Nie będę nosił żadnej szmaty na twarzy tylko dlatego , że jesteście covidowymi przygłupami.
- 1 1
-
2021-05-16 16:29
A ja pochwale (1)
Pochwale Panią kierowcę że 199 ostatnio zasuwałem na 199 i zaczekała a miałem z 200m do autobusu.Dziekuje za kulturę i szacunek do czlowieka.
- 3 0
-
2021-05-16 20:11
Bo to pani, empatia
- 1 0
-
2021-05-16 16:47
Przejazd od Kazimierza Porębskiego do Złota Karczma
Auto 12min, komunikacja miejska około godziny
- 1 0
-
2021-05-16 17:23
"...ale były także, na szczęście pojedyncze, e-maile od osób protestujących przeciwko zasłanianiu nosa i ust w komunikacji miejskiej" Serio? Na szczescie pojedyncze? Nie wszyscy mogą nosić maseczkę a wszystkim narzucili bez wzgledu na stan zdrowia a potem dziwne sie ludzie skarżą;/ Maski odciely niektorym tlen od mózgu.
- 2 0
-
2021-05-16 17:46
Najwieksze problemy:
1. Menele ktorzy "problematycznie" pachna I sie zachowuja,
2.Niech kierowcy w końcu zaczną używać klimatyzacji! Ostatnio jechałam 174 i 6 a bylo ok. 26 stopni- kierowca nie włączył klimatyzacji mimo duchoty. 2 tygodnie temu- autobus 127 ok. 6 było dosyć ciepło tak, że bez kurtki można było iść a kierowca włączył ogrzewanie.. Serio?- 3 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.