• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zmiany na Hallera. Bezpieczeństwo kosztem płynności

neo
13 maja 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 

Materiał dzięki uprzejmości firmy Satland.


Po kolejnym potrąceniu pieszego na przejściu przez al. Hallera zobacz na mapie Gdańska we Wrzeszczu, Zarząd Dróg i Zieleni zdecydował się na następne elementy dyscyplinujące kierowców. Przed przejściem powstaną m.in. progi zwalniające, a droga zostanie zwężona.



Czy wprowadzanie progów zwalniających to dobry pomysł na takiej drodze?

Nikt nie ma wątpliwości, że znacznie ograniczy to przepustowość dróg na tym obszarze. Pomiędzy węzłem Kliniczna a Operą Bałtycką i tak był do tej pory spory ruch.

- Decyzja o wprowadzeniu w tym miejscu takich rozwiązań jest ostatecznością - mówi dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku, Mieczysław Kotłowski. - Wiemy, że elementy, które w najbliższym czasie pojawią się na wysokości ul. Konarskiego znacznie pogorszą warunki ruchu, w szczególności na ul. Klinicznej, węźle Kliniczna i alei Hallera. Nie mamy jednak innego wyjścia - trzeba zmusić kierowców do stosowania się do przepisów ruchu drogowego i ustępowania pierwszeństwa pieszym na przejściu przez jezdnię - dodaje.

ZDiZ zdecydował bowiem, że przed feralnym przejściem pojawią się zwężenia dojazdu z obydwu kierunków do jednego pasa ruchu, zamontowane będą też separatory punktowe, utrudniające samochodom w sposób radykalny przejazd torowiskiem tramwajowym oraz przede wszystkim progi wyspowe przed samym przejściem dla pieszych. Całość gotowa ma być w ciągu kilkunastu dni.

Zmiany są niezbędne, bo mimo wprowadzonych już w listopadzie 2013 roku (m.in. ograniczenie prędkości do 30 km/h, migające światła przed przejściem, oznaczona kamera nagrywająca obraz z przejścia), kierowcy wciąż nie stosowali się do ograniczeń. Do ostatniego wypadku doszło w poniedziałek, ale było to tylko kolejne z serii niebezpiecznych zdarzeń w tym miejscu. Podobne miało miejsce m.in. w listopadzie ubiegłego roku. Po zainstalowaniu kamery okazało się, że kierowcy za nic mają tam przepisy ruchu drogowego. Urządzenie nagrywa nawet 70 piratów drogowych dziennie.

Potrącenie pieszego na przejściu przez al. Hallera 3 listopada 2013 roku. To po tym zdarzeniu ZDiZ zamontował na tym przejściu kamerę, obserwującą zachowanie kierowców.


Inne potrącenie pieszego w tym samym miejscu.

neo

Opinie (632) 8 zablokowanych

  • Może redakcja niech dotrze do informacji ile w tym miejscu wystawiono mandatów od początku roku ?

    • 5 0

  • .

    ?

    • 0 1

  • Panie Kotłowski (5)

    proponuje zrobić progi zwalniające na wszystkich drogach, a szczególnie ze dwa na dojazdowej do Pańskiego domu i biura,

    • 12 5

    • Ja bym 10 progow i 5 wysepek mu wstawil. (3)

      Przez tego palanta codziennie umeczony jestem jazda samochodem po torach przeszkod jakie on funduje kierowcom z podatkow. Progi, zwezenia, wysepki, swiatla. A drogi wciaz dziurawe.

      • 7 3

      • Jesteś umęczony przez palantów,którzy nie umieli spokojnie jeździć po drogach bez szykan. (2)

        Też mam na mojej ulicy 3 progi,ale klnę nie ZDiZ,tylko klockow,ktorzy gnali tam 80-90-100 km/h

        • 5 3

        • Nie. To ZDiZ podejmuje decyzje. I to ich winie za jakosc jazdy po miescie. (1)

          Ta instytucja nie jest od karania ani utrudniania mi zycia za domniemane winy moje lub rzeczywiste innych. Ta instytucja ma mi zapewnic wygodny dojazd do pracy. Za to ma placone i o tym zapomina.

          Kierowcow przekraczajacych predkosc powinna karac policja.

          Stosujac domniemanie winy i polityke prewencyjna dojdziemy do takich absurdow, ze w sklepie nie bedzie mozna ostrych nozy kupic bo mordercy nimi zabijaja.

          • 5 4

          • BRAWO

            to jest rozsądne myślenie - ale u nas ludzie wolą głosować na pieniaczy, których tu pełno

            • 2 0

    • ale tam duże

      a właściwie ogromne i to w chwili, gdy będzie w domu. Może już nie wyjedzie do pracy.

      • 1 0

  • Idiotyczny pomysł ale czego się spodziewać po głąbach z magistratu (2)

    Po pierwsze, takie rozwiązanie niczego nie zmieni a nawet będzie jeszcze gorzej bo kierowcy będą omijać kretyńską muldę po torach tramwajowych.
    Po drugie, muldy odwracają uwagę kierowcy od drogi. Kierowca patrzy, jak bezpiecznie po tym g... przejechać a nie kto przechodzi za nią przejściem dla pieszych.
    Po trzecie, tak jak dziś nie widać pieszych tak i nie będzie widać muldy. Gwałtowne hamowanie będzie prowadziło do najechań i kolizji, zatem bezpieczeństwo i tak się nie poprawi.

    Jedynym słusznym rozwiązaniem jest postawienie w tym miejscu sygnalizacji świetlnej z przyciskiem dla pieszego, gdy chce przejść przez przejście. Takie rozwiązanie nie zmniejsza przepustowości, ogromnie zwiększa bezpieczeństwo i jest akceptowalna dla wszystkich stron (pieszy, kierowcy). Tym przejściem przechodzi naprawdę niewiele pieszych (może kilkunastu na godzinę) więc dla samochodów było by wiecznie zielone.

    Dość mamy już muld!. Nie dość, że nasze dogi są dziurawe w takim stopniu, że ser szwajcarski topi się z zazdrości to jeszcze miasto dokłada nam kolejnych przeszkód niszczących nasze samochody! Panowie z magistratu, ruszcie te swoje tępe makówki i zacznijcie rozwiązywać problemy w sposób kompleksowy a nie tworząc kolejny problem w miejsce już istniejącego i marnotrawić publiczne pieniądze, Zróbcie raz a dobrze zamiast kombinować jak konie pod górę

    • 12 4

    • jeszcze przy wjeździe na muldę oślepiasz jadącego z przeciwka i vice versa, więc ogólnie w deszczu nikogo nie dojrzysz

      • 1 1

    • Miasto po prosu nie ma na asfalt.

      • 2 1

  • Reakcja

    tak reakcja panów policjantów aż dech zaparła w piersiach ;) wolniej wolniej ....

    • 4 1

  • wystarczyłoby zlikwidować przejście dla pieszych (3)

    • 5 6

    • (1)

      Dlaczego za takie zachowanie kierowcy mają być nagradzani, a piesi karani?

      • 5 4

      • a dlaczego za łamiacych prawo mają być karani uczciwi ?!

        • 2 1

    • Propunuje sprzedaj swoje auto i wyrzuc swoje prawojazdy

      • 5 3

  • Jakoś koło Miniatury mozna było zamknąć przejście

    a ruch na nim był większy i do najbliższego przejścia dalej a potrąceń było mniej. A tu punkt honoru się zrobił. Zablokować pół Gdańska ale przejście musi być !!!!!!!!!!!!!!

    • 8 2

  • Typowa mentalność polskiego urzędu

    wszyscy łamią prawo to dowalić - a jak zwykle ucierpią uczciwi. Dziadek zawinił co jeździ tam raz do roku, a ukarani zostają ci co jeżdżą codziennie do roboty i płacą w podatkach na utrzymanie urzędasów.

    • 4 1

  • Nawet nie spojrzał!

    A co będzie gdy proponowane zasieki z drutu kolczastego nie pomogą i kolejny niefrasobliwy przechodzień wejdzie na jezdnie prosto przed nadjezdzajace auto? Czy ZDiZ będzie kazał kierowca wysiadac i przepychac w tym miejscu swoje auta? Tragedia wydarzyła sie straszna zarówno dla poszkodowanego jak i kierowcy ale oglądając uważnie nagranie zwróćcie uwagę, ze przechodzień nawet nie spojrzał w lewo! Nie upewnil sie czy nie stworzy zagrożenia dla siebie i innych! Głowę odwrócił dopiero gdy usłyszał pisk opon? klakson? Dopiero gdy był przed nadjeżdżającym autem!
    Mamy sporo grzechów na koncie ale w tym przypadku nagonka na kierowców wydaje mi sie trochę na wyrost.

    A poszkodowanemu, szczerze, szybkiego powrotu do zdrowia.

    • 5 4

  • A nie prościej po prostu

    zlikwidować to przejście? Chociaż z drugiej strony ja tam przechodziłem setki razy i jakoś nie czułem zagrożenia. tyle, że przed wejściem na jezdnię patrzałem jaka na niej jest sytuacja.

    Co do filmiku. Faktem niezaprzeczalnym, jest to, że kierowca powinien się zatrzymać. Jednak pieszy nawet nie spojrzał czy nie ma zagrożenia.

    • 10 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane