• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zmiany w ruchu w centrum Gdyni dezorientują kierowców

Patryk Szczerba
14 października 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Tak wyglądało skrzyżowanie ulic Abrahama i Armii Krajowej do czwartkowego wieczora. Znak został wyprostowany, ale linie zatrzymania na Abrahama pozostały niezmienione. Tak wyglądało skrzyżowanie ulic Abrahama i Armii Krajowej do czwartkowego wieczora. Znak został wyprostowany, ale linie zatrzymania na Abrahama pozostały niezmienione.

Skrzyżowania równorzędne w Gdyni miały uspokoić ruch w centrum. - Póki co, jest spory bałagan, bo znaki pionowe są inne niż poziome - informują czytelnicy. - Dlatego niektóre obróciliśmy o 90 stopni, bo wykonawca spóźnia się z prawidłowym wymalowaniem linii - odpowiadają urzędnicy.



Znasz zasady dotyczące skrzyżowań równorzędnych?

O wprowadzanym w życie pomyśle wprowadzenia strefy Tempo 30 i skrzyżowań równorzędnych w centrum Gdyni pisaliśmy kilkanaście dni temu. Urzędników ZDiZ do zmian popchnął projekt Civitas Dynamo, z którego finansowana jest zmiana oznakowania pionowego i poziomego. Opinie kierowców są różne, ale od zmian nie ma już odwrotu.

Jedne znaki zaprzeczają innym

Problem w tym, że oficjalnej daty zakończenia wprowadzania nowego oznakowania nie ma, a zmiany można już zaobserwować na wielu odcinkach. Kierowcy twierdzą, że oznakowanie zmienia się co kilka dni, więc jak prawidłowo jeździć - wie mało kto.

- Jechałem we wtorek ulicą Abrahama zobacz na mapie Gdyni prosto. Najpierw spotkałem znak "ustąp pierwszeństwa" mimo że na prostopadłej Armii Krajowej zobacz na mapie Gdyni jeszcze niedawno były znaki "skrzyżowanie równorzędne". Tyle tylko, że ktoś je przekręcił o 90 stopni. Pasy zatrzymania na jezdni Armii Krajowej wymalowane jednak pozostają, a na Abrahama cały czas są natomiast namalowane trójkąty oznaczające "ustąp pierwszeństwa" - relacjonuje pan Szymon, na dowód przysyłając zdjęcia.
Z urzędnikami rozmawialiśmy w tej sprawie w czwartek. Dzień później znaki na Armii Krajowej oraz Abrahama zostały skierowane w kierunku kierowców, ale nie wszystkie. Przechodząc ul. Abrahama w innym miejscu, łatwo dostrzec jednak, że przez skrzyżowaniem z Batorego zobacz na mapie Gdyni znak w piątkowe przedpołudnie nadal był odwrócony.

Kiedy więc będzie można powiedzieć o tym, że strefa Tempo 30 wsparta skrzyżowaniami równorzędnymi oficjalnie obowiązuje? I jak mają jeździć kierowcy, skoro część znaków wyklucza inne?

Urzędnicy: wykonawca się spóźnia

- Czekamy aż wykonawca w pełni zrealizuje zadanie. Są opóźnienia, ale staramy się pospieszać. O jego zakończeniu będzie można mówić, gdy znaki poziome i pionowe będą wskazywały to samo. Póki co trzeba stosować się do znaków pionowych - przyznaje Jakub Furkal z Zarządu Dróg i Zieleni.
Część zmotoryzowanych zauważa, że taka przejściowa sytuacja nie jest najgorsza, bo... zdążyła uspokoić ruch w centrum Gdyni.

- Kierowcy nie wiedzą, jak jeździć, więc przed każdym skrzyżowaniem następuje zatrzymanie. Może dla przepustowości nie jest to dobre, ale dla bezpieczeństwa na pewno - zauważa pan Jarek.
Przypomnijmy przy okazji, że skrzyżowania równorzędne nie będą obowiązywały na ul. Świętojańskiej oraz o tym, że po wprowadzeniu strefy Tempo 30 zaplanowano też rozwiązania dla rowerzystów. Zaczną obowiązywać dopiero wiosną. Wśród nich m.in. kontraruch na Starowiejskiej i okolicznych ulicach.

Miejsca

Opinie (245) 9 zablokowanych

  • Gdynia kiedys Morska Potega Polski dzisaj miasto upadle (1)

    Do czego doprowadzono nasze wielkie okno na swiat ? - pada prosta odpowiedz, do wielkiego upadku Miasta Gdyni

    • 6 0

    • na terenach portu grasują developerzy, przejazdu promem przez port do połnocnych dzielnic miast ni ma, kocie łby w centrum, a gruntówki na drogach osiedlowych

      niewielki zrobiono postęp od czasów Kwiatkowskiego, bo że ludzie nie jeżdżą już furami konnymi to nie zasługa samorządu, a że są trolejbusy, to spadek po faszystach

      • 2 0

  • To Szczurek jest za to odpowiedzialny!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Chyba nasz Jaśnie Wielmożny Pan Władca Gdyni już całkowicie odjechał.
    Widać bardzo mu się nudzi i pomysłow brak.

    Oby się gdynianie opamiętali i zaczęli myśleć podczas wyborów.

    • 7 0

  • Czas na nowe inwestycje drogowe lub zmianę władz

    Czas łatania dziur się skończył. Teraz należy myśleć o nowych inwestycjach. Zamiast nabijać kabzę kolegom z TriStar, który owszem działa ale o 2 nad ranem. Wtedy przejeżdża się przez Gdynię na zielonej fali. Słowo daję próbowałem kilka razy, należy budować nowe drogi. Przecież za te pieniądze można pociągnąć nową drogę z Witomina do obwodnicy.
    Jak to możliwe, że 2 pasmowa Wielkopolska jest zakorkowana. Czy urzędnicy nie mogą swojego czasu spędzić na rozwiązanie tego problemu. CO się będzie działo jak powstania trasa Kaszubska? Wielkopolska będzie jednym wielkim korkiem.

    • 7 0

  • Gdynia

    co jeszcze mozna "skopac",biurkowi wizjonerzy

    • 6 0

  • Coraz większy burdel w mieście

    P. Szcurek nie pnuje kompletnie nad tym co sie dzieje. Jeden wielki burdel w całej Gdyni z kilometrowymi korkami. Najgorszy prezydent. Opusc stołek

    • 8 0

  • ul Pucka

    centrum to jeszcze nic! spójrzcie na ul. Pucką , jadąc w dół ,od skrzyżowania z ul, Unruga, i Złotą spotykamy piękne nowe znaki drogowe(ciekawe ile kosztował projekt i ich postawienie ?) ostrzegające o przejeździe kolejowym jednotorowym , niestrzeżonym , ale te tory nie były używane od ok 50 lat, i nigdy nie będą użyte a drogowcy i tak , robiąc nowy chodnik pokryli wspomniane tory nowym chodnikiem i ścieżką rowerową ! ponieważ ten tor prowadzi do jednostki wojskowej , ma on zapewne wielkie znaczenie militarne :) Już widzę , jak lecą wrogie rakiety na nasz kraj , a żołnierze saperkami , zdejmują asfalt z torów :):) Bareja by czegoś takiego nie wymyślił !

    • 5 0

  • Niestety korki są i będą coraz większe (2)

    Coraz więcej samochodów, coraz mniej ludzi podróżuje transportem zbiorowym. Wystarczy zabranie pasa ruchu (ostatnio remont na Morskiej i remonty na estakadzie), żeby sparaliżować pół miasta. W dzielnicach północnych i zachodnich coraz więcej ludzi a docelowo wg założeń ma być kilka razy więcej... Ludzie wyprowadzają się poza miasto a do tego miasta dojeżdżają w różnych sprawach co jeszcze bardziej potęguje ruch. Trzeba w związku z powyższym usprawniać transport zbiorowy, PKM itp, Budowa dróg dojazdowych do Śródmieścia spowoduje, że więcej samochodów będzie mogło dojechać do centrum i korki przeniosą się w obszary centralne....

    • 2 2

    • w uzupełnieniu (1)

      Jeden km budowy drogi kosztuje od kilku do kilkudziesięciu mln PLN (w mieście, gdzie mamy dużo ograniczeń otoczenia i infrastrukturę - uzbrojenie - bardziej w kierunku wyższych kwot...

      • 0 0

      • przy tym nawet koszt Veturillo itp klonów Nextbika
        którego zyski idą do Drezna
        ktorego rowery są robione w Rajchu
        to są drobniaki

        gdyby tę samą forsę dać Sprickowi albo Krossowi za produkcję
        a ZKM za operowanie
        to...

        eee paanie nie da sie

        • 0 0

  • Centrum

    Mieszkańcy centrum mają już serdecznie dość kontrapasów, zabierania nam miejsc postojowych i dróg. Mamy dość durnych pomysłów drogowych. Eksperymentujcie sobie gdzie indziej.

    • 7 0

  • skrzyżowania równorzędne w centrum to poroniony pomysł, wystarczyło wprowadzić tempo 30km/h

    • 2 0

  • Skrzyżowanie

    O opomiętajcie się urzędnicy za dwa lata wybory PAMIETAMY

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane