• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Znamy przebieg Drogi Czerwonej

Michał Sielski
26 listopada 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Ta droga połączy dwie kluczowe inwestycje w Gdyni

Droga Czerwona, będąca przedłużeniem obwodnicy do portu, ma już ostateczny kształt. Przynajmniej na papierze. Port Gdynia oraz miejscy urzędnicy uzgodnili jej przebieg i liczą, że uda się ją zrealizować w najbliższych latach. Finansowanie wartej ok. 1,5 mld. zł inwestycji wziął bowiem na siebie rząd.



Droga Czerwona powstanie w ciągu najbliższych siedmiu lat?

W lipcu tego roku premier Mateusz Morawiecki ogłosił, że Droga Czerwona, będąca przedłużeniem obwodnicy do portu w Gdyni, będzie częścią wielkiego ogólnopolskiego programu Centralnego Portu Komunikacyjnego, w ramach którego powstanie nie tylko lotnisko, ale też linie kolejowe i drogi. Także łączące CPK z portem.

- Droga Czerwona to tylko kilka kilometrów [ok. 9,5 km - dop. red.], ale jest bardzo ważnym, symbolicznym łącznikiem ze światem, rozwiniętą siecią dróg i autostrad, dzięki której przypływające tutaj kontenerowce będą mogły rozprowadzać towary po Polsce i nie tylko - mówił premier Mateusz Morawiecki.

Morawiecki: Droga Czerwona częścią CPK



Według planów Droga Czerwona ma być gotowa w 2027 roku. Jej koszt sięgający 1,5 mld zł ma sfinansować rząd. Według planów Droga Czerwona ma być gotowa w 2027 roku. Jej koszt sięgający 1,5 mld zł ma sfinansować rząd.

Droga Czerwona najpóźniej za osiem lat



Dziś wiemy już, którędy dwupasmowa w obu kierunkach droga poprowadzi. Ogólny zarys znany był od dawna, ale miejscy urzędnicy uzgodnili już z władzami portu wszystkie szczegóły inwestycji. Dzięki temu "piłeczka" jest teraz po stronie rządu, który ma zająć się finansowaniem drogi.

- Trwa bardzo dynamiczny rozwój Portu Gdynia, więc musimy stawiać na inwestycje poprawiające dostęp do niego. A dostęp drogowy to bez wątpienia pięta achillesowa nie tylko portu, ale też całego miasta. Ta inwestycja będzie też kluczowa przy powstaniu portu zewnętrznego. Liczymy więc, że będzie gotowa - tak jak port zewnętrzny - najpóźniej za osiem lat - mówi prezes Portu Gdynia, Adam Meller.
Na to, że Droga Czerwona powstanie szybciej, liczy natomiast prezydent Gdyni Wojciech Szczurek. Przypomnijmy, że pierwotnie planowany termin to rok 2027.

- Mam nadzieję, że budowa zacznie się w najbliższych latach. Droga Czerwona jest bowiem ważna i potrzebna już dziś. Musimy wyjść naprzeciw oczekiwaniom transportowym, ale też wkomponować drogę w tkankę miasta i otworzyć potencjał Doliny Logistycznej. Miasto i port to bowiem dwa płuca jednego organizmu, a Droga Czerwona będzie ważnym elementem jej krwiobiegu - podkreśla Wojciech Szczurek.

Dlaczego Droga Czerwona jest tak ważna?



Problem związany z wyprowadzeniem ruchu tranzytowego z portu w Gdyni to jedna z największych bolączek komunikacyjnych Portu Gdynia i całego regionu. Obecnie ruch jest poprowadzony, będącą na utrzymaniu miasta, Estakadą Kwiatkowskiego, wymagającą regularnych i kosztownych remontów finansowanych z gdyńskiego budżetu.

Każdy - choćby niewielki remont estakady - skutkuje tym, że zakorkowane jest dosłownie pół miasta. A przeguby starszej części estakady są w takim stanie, że remontowane muszą być niemal co roku.

Jak ma wyglądać Droga Czerwona?



Droga Czerwona to bezpośrednie połączenie z portem poprzez przedłużenie Obwodnicy Trójmiasta. Ma być dwupasmową w każdym kierunku ekspresówką, która połączy się także z Via Maris. Ta będzie z kolei zaczynać się w Chyloni i połączy obwodnicę z Władysławowem.

Pierwsza ma odciążyć przede wszystkim nadmiernie dziś eksploatowaną Trasę Kwiatkowskiego, a druga ma być alternatywnym połączeniem Trójmiasta z Półwyspem Helskim.

Koszt jest jednak ogromny i ma wynieść ok. 1,5 mld zł, a całość prac ma zostać zakończona w 2027 r. Pierwsze dwa lata mają być poświęcone na prace przygotowawcze. Trasa ma być dostępna zarówno dla ciężkiego transportu z portu, aby go wyprowadzić poza granicę miasta Gdyni, jak i dla ruchu lokalnego.

Miejsca

Opinie (383) ponad 10 zablokowanych

  • Pamiętam dyskusję o przebiegu Trasy Kwiatkowskiego (4)

    Że nie, że musi iść najkrótszą drogą przez las, bo nikt nie będzie naookoło jeżdzić - a teraz ? Kwiatkowskiego za słaba na ciężkie TIRy i i tak trzeba naokoło. Nie żeby teraz obie trasy były niepotrzebne ale pokazuje to jakimi labiryntami chodzi myślenie urzędnicze

    • 34 5

    • kiepsko pamietasz

      zbadaj sie na kowida

      • 4 1

    • Kim byłeś w roku 1972, jak planowano estakade? (2)

      • 6 3

      • Jajeczkiem jajeczka

        • 0 2

      • dyskusja była

        na koniec tysiąclecia...
        Nie nad planowaniem estakady a sensem jej dokończenia...

        • 1 0

  • (9)

    I znowu ten "wstrętny" rząd prawicowy będzie finansował budowę kolejnej strategicznej drogi, trasy na faszystowsko-komunistycznym wybrzeżu, w Trójmieście, gdzie banda trojga lewackich prezydentów zamiast budować infrastrukturę miejsko-wojewódzką bawi się kosztem mieszkańców Trójmiasta w politykę, protesty wobec rządu, finansuje in vitro, zachęca do gaszenia świateł w miastach, zachęca do do palenia kościołów katolickich, bicia księży katolickich, popiera niszczenia mienia publicznego i prywatnego, czyli popiera anarchię wraz agentem sb Bolkiem oraz wydaje pieniądze na wycieczki dla siebie i swych rodzin. Gnoje i antypolacy!

    • 45 39

    • Trochę mieszasz fakty (1)

      Tylko w jednym z tych miast nie buduje się i nie remontuje dróg.

      • 5 5

      • Minusujący pewnie wiedzą coś czego ja nie wiem.

        • 3 0

    • Srebrniki 17, 80-282 Gdańsk (3)

      Polecam...

      • 10 8

      • jesteś dobrze (2)

        zorientowany...

        • 3 0

        • Lekarz psychiatra powinien takie sprawy znać. (1)

          • 3 1

          • na prawdę?

            przeciez jeździsz na pamieć.

            • 1 0

    • Szpitale psychiatryczne zawsze jednak będą potrzebne.

      To napawa optymizmem!

      • 5 2

    • Przepraszam, ale według jakiego klucza

      trojmiasto.pl usuwa komentarze? Bo ten dawno powinien fruwać na Szadółki.

      • 4 0

    • Tworki czekają !

      Lecz się !

      • 2 0

  • Szczurek weźmie pieniądze od strasznego PiSu? (6)

    Nie lepiej poczekać na prezydenta Trzaskowskiego?

    • 26 25

    • Szczurek jak pokorne ciele - jednemu świeczkę, drugiemu ogarek (1)

      a chodzi o to żeby obie matki ssać.

      • 7 1

      • Probuje chwycic 2 sroki za ogon wiec nic z tego nie ma

        • 3 1

    • Pis ma pieniądze z podatków nie tylko od swoich wyborców. Ja i moja rodzina też płacimy podatki a nie jesteśmy fanami pisu to dlaczego tylko ich wyborcy mają korzystać z tych pieniędzy.

      • 7 2

    • Szczurek tej kasy nawet nie powącha

      i bardzo dobrze...

      • 2 0

    • To nie od zadnego PIS ale.....

      Od podatnikow.

      PIS i rzad nie ma zadnej kasy !

      • 5 3

    • To nie są pieniądze pizu, tylko podatników.

      • 3 0

  • Jak za ma powstać za 7 lat tzn że nie powstanie nigdy

    • 24 5

  • Port w Gdyni za chwile przestanie się rozwijać (6)

    odciąży go port w Elblągu według śmiałych planów władz :)

    • 29 9

    • Nie tylko Gdynia, ale i Gdask straci przeładunki. (3)

      Przecież armatorom będzie się opłacało wysyłać swoje jednostki z zanurzeniem 18 metrow do Elbląga.

      • 4 0

      • To będzie coś jak przedłużka Kanału Elbląskiego.

        • 0 0

      • Gdask może tak, Gdańsk nie sądzę.

        • 0 2

      • ???

        Hahaha armatorom ?

        Jakim ?

        Po co ?

        • 0 0

    • Nie w Elblągu tylko w Radomiu

      ...niedaleko stoczni.

      • 3 1

    • Hahahaha

      Hahahaha

      Port w Elblagu .

      • 1 1

  • Droga Czerwona, obwodnica OPAT i trasa Via Maris (3)

    Cieszy mnie fakt że podano jakies konkretne informacje i pokładam głęboką nadzieję ze powstanie cały ten ciąg dróg wymienionych w tytule mojego komentarza. Drogi te są niebywale potrzebne dla naszego regionu. Jak pisze słusznie w artykule Droga Czerwona,odciąży Estakade Kwiatkowskiego, droga Opat zaś byłaby obwodnicą Gdyni Cisowej,Rumi i Redy a dalej czyli Via Maris konkretną drogą na północ, w szczególności dla turytow, ktorzy nie bedą musieli przejeżdżac koło naszych domów. Życzę wybudowania tej drogi nie tylko sobie,moim potomkom ale także wszystkim mieszkańcom regionu oraz miłośnikom czterech kółek :)

    • 34 1

    • Prawda. Popieram w 100%. Teraz tylko mieć nadzieję żeby droga powstała jak najszybciej...

      • 3 0

    • (1)

      Zgadzam się na 100%. Ta droga to marzenie. Nie napisano tylko kiedy można liczyć na rozpoczęcie budowy. Czyżby jeszcze nic nie było wiadomo? Ktoś z Was posiada taką informację ? chociażby przyblizoną?

      • 1 0

      • W Grudniu po południu.

        • 1 2

  • możliwe tylko bez udzialu prezydenta Gdyni, (2)

    ten jak sie czegoś tknie, to kończy się na wizualizacji

    • 32 8

    • Nie wiedziałem, że to Ty zabiegałeś w ministerstwach o środki na budowę tych dróg. (1)

      Właśnie dzięki uporowi Szczurka te połączenia powstaną ze środków ogólnych. To się też odbije na póżniejszym utrzymaniu. Miasto nie będzie musiało łożyć funduszy na naprawy i remonty.

      • 1 4

      • tylko dzięki uporowi magistratu

        estakadę dokończono ze środków miasta, w konflikcie z drogowcami.
        Szczurek przy niczym nie musiał sie upierać, bo nikt nie chciał mu nic dać...
        Rownież nie szukał synergii o czym świadczy zaniedbanie TEN-t a wypowiedź jego wice przed przedstawicielami Uni to kuriosum...

        W ministerstwach to zabiegano o okrawanie portu i wyszarpywanie mu terenów. Rzut oka na prezentowana mapkę wystarczy, aby się przekonać, jak strategicznych:

        "W 2003 r., na wniosek Rady Miasta Gdyni, ówczesny wiceminister infrastruktury (najwyraźniej o małej wyobraźni) pozbawił port gdyński 181 ha, m.in.: terenów Dalmoru, 44 ha na t.zw. międzytorzu i dalszych kilkudziesięciu w okolicach elektrociepłowni oraz od strony Oksywia."

        • 0 0

  • gdzie i jak

    będzie przecinać ta droga czerwona Hutniczą? Mam nadzieję, że to będzie jakiś wiadukt. Inaczej paraliż Hutniczej.

    • 9 4

  • już poszło zamowienie na 10 ton farby... (1)

    • 18 12

    • Aż tak brakuje Tobie tej farby w głowie ?

      stałeś się człeku nudny z tą farbą.

      • 1 5

  • dot. tematu Czerwonej, Opat i Maris (2)

    Oby te drogi powstaly jak najszybciej i wszystkie 3. Potrzebne są na dziś bo korki makabryczne. Jest to bardzo dobra informacja

    • 22 1

    • To nie jest informacja. (1)

      To jest propaganda.

      • 0 0

      • to jest informacja o kolejnym drobnym kroczku w dobrym kierunku

        informacja doskonale ilustrująca, jaką walkę należy wykonać, aby "wyszarpać" potrzebne kwoty z budżetu i przyciągnąć zainteresowanie "centrali".

        Jakoś miejscowym "notablom" nie chce się zawalczyć i wolą imprezki i "strefy muzealne".

        W tym czasie Elbląg wyszarpał przekop a wejherowo i Rumia budują tunele.
        A Gdynia je maluje...

        • 4 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane