• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Znamy przebieg Drogi Czerwonej

Michał Sielski
26 listopada 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Ta droga połączy dwie kluczowe inwestycje w Gdyni

Droga Czerwona, będąca przedłużeniem obwodnicy do portu, ma już ostateczny kształt. Przynajmniej na papierze. Port Gdynia oraz miejscy urzędnicy uzgodnili jej przebieg i liczą, że uda się ją zrealizować w najbliższych latach. Finansowanie wartej ok. 1,5 mld. zł inwestycji wziął bowiem na siebie rząd.



Droga Czerwona powstanie w ciągu najbliższych siedmiu lat?

W lipcu tego roku premier Mateusz Morawiecki ogłosił, że Droga Czerwona, będąca przedłużeniem obwodnicy do portu w Gdyni, będzie częścią wielkiego ogólnopolskiego programu Centralnego Portu Komunikacyjnego, w ramach którego powstanie nie tylko lotnisko, ale też linie kolejowe i drogi. Także łączące CPK z portem.

- Droga Czerwona to tylko kilka kilometrów [ok. 9,5 km - dop. red.], ale jest bardzo ważnym, symbolicznym łącznikiem ze światem, rozwiniętą siecią dróg i autostrad, dzięki której przypływające tutaj kontenerowce będą mogły rozprowadzać towary po Polsce i nie tylko - mówił premier Mateusz Morawiecki.

Morawiecki: Droga Czerwona częścią CPK



Według planów Droga Czerwona ma być gotowa w 2027 roku. Jej koszt sięgający 1,5 mld zł ma sfinansować rząd. Według planów Droga Czerwona ma być gotowa w 2027 roku. Jej koszt sięgający 1,5 mld zł ma sfinansować rząd.

Droga Czerwona najpóźniej za osiem lat



Dziś wiemy już, którędy dwupasmowa w obu kierunkach droga poprowadzi. Ogólny zarys znany był od dawna, ale miejscy urzędnicy uzgodnili już z władzami portu wszystkie szczegóły inwestycji. Dzięki temu "piłeczka" jest teraz po stronie rządu, który ma zająć się finansowaniem drogi.

- Trwa bardzo dynamiczny rozwój Portu Gdynia, więc musimy stawiać na inwestycje poprawiające dostęp do niego. A dostęp drogowy to bez wątpienia pięta achillesowa nie tylko portu, ale też całego miasta. Ta inwestycja będzie też kluczowa przy powstaniu portu zewnętrznego. Liczymy więc, że będzie gotowa - tak jak port zewnętrzny - najpóźniej za osiem lat - mówi prezes Portu Gdynia, Adam Meller.
Na to, że Droga Czerwona powstanie szybciej, liczy natomiast prezydent Gdyni Wojciech Szczurek. Przypomnijmy, że pierwotnie planowany termin to rok 2027.

- Mam nadzieję, że budowa zacznie się w najbliższych latach. Droga Czerwona jest bowiem ważna i potrzebna już dziś. Musimy wyjść naprzeciw oczekiwaniom transportowym, ale też wkomponować drogę w tkankę miasta i otworzyć potencjał Doliny Logistycznej. Miasto i port to bowiem dwa płuca jednego organizmu, a Droga Czerwona będzie ważnym elementem jej krwiobiegu - podkreśla Wojciech Szczurek.

Dlaczego Droga Czerwona jest tak ważna?



Problem związany z wyprowadzeniem ruchu tranzytowego z portu w Gdyni to jedna z największych bolączek komunikacyjnych Portu Gdynia i całego regionu. Obecnie ruch jest poprowadzony, będącą na utrzymaniu miasta, Estakadą Kwiatkowskiego, wymagającą regularnych i kosztownych remontów finansowanych z gdyńskiego budżetu.

Każdy - choćby niewielki remont estakady - skutkuje tym, że zakorkowane jest dosłownie pół miasta. A przeguby starszej części estakady są w takim stanie, że remontowane muszą być niemal co roku.

Jak ma wyglądać Droga Czerwona?



Droga Czerwona to bezpośrednie połączenie z portem poprzez przedłużenie Obwodnicy Trójmiasta. Ma być dwupasmową w każdym kierunku ekspresówką, która połączy się także z Via Maris. Ta będzie z kolei zaczynać się w Chyloni i połączy obwodnicę z Władysławowem.

Pierwsza ma odciążyć przede wszystkim nadmiernie dziś eksploatowaną Trasę Kwiatkowskiego, a druga ma być alternatywnym połączeniem Trójmiasta z Półwyspem Helskim.

Koszt jest jednak ogromny i ma wynieść ok. 1,5 mld zł, a całość prac ma zostać zakończona w 2027 r. Pierwsze dwa lata mają być poświęcone na prace przygotowawcze. Trasa ma być dostępna zarówno dla ciężkiego transportu z portu, aby go wyprowadzić poza granicę miasta Gdyni, jak i dla ruchu lokalnego.

Miejsca

Opinie (383) ponad 10 zablokowanych

  • Będzie Droga Czerwona..Tuż po milionie elektrycznych samochodów i zbudowaniu CPK.. (1)

    • 14 5

    • i elektrowni atomowej

      nie zapominajmy o kluczowych inwestycjach w regionie

      • 2 0

  • kto ten film kręcił że nic z niego nie wynika? (1)

    • 11 0

    • Jakiś pryszczaty bawił się dronem. Pocięte fatalnie, fantastyczny przykład jak nie powinno się robić materiału.

      • 3 0

  • Matołusz, jak zwykle...

    ... ględzi od rzeczy o tych kontenerowcach. Że też żaden mądrala, albo inny Horała nie powiedział mu gdzie jest terminal kontenerowy w Gdyni.

    • 6 10

  • Drogę nazwano Czerwoną? Ktoś wie dlaczego? (1)

    .

    • 8 3

    • Na cześć krwi przelanej przez Jarozbawa w walce z komuną w czasie stanu wojennego.

      • 6 3

  • Jak Pinokio obieca

    to będzie, tak jak samochody elektryczne , mieszkania i PKS.

    • 10 10

  • A nie lepiej było by wykorzystać już istniejące tory kolejowe dla ładunków do i z portu?

    Przecież już są tory. I już. Jak ktoś chce to niech sobie wyładuje ma jakiejś stacji za Trójmiastem

    • 6 8

  • Trasę rowerową również nam zafundują? (2)

    .

    • 8 6

    • Kontrapasy koniecznie

      • 6 1

    • Na lewym pasie będą pasy rowerowe bo na prawym będzie buspas

      • 1 0

  • (1)

    To jest duże wydarzenie, że ten rząd cokolwiek zbuduje, o ile zbuduje. Na razie to tylko mówi, że zbuduje promy, drony, Centralne Lotnisko, Stocznie Gdańską, elektryczne samochody. Nawet zwolennicy tego rządu są zszokowani obietnicą, że w Trójmieście ten rząd jednak chce coś zbudować. No bo jest to zaskakujące i wbrew programowi PIS-u - Polska w Ruinie.

    • 10 9

    • Duże wydarzenie to jest fakt zbudowania czegokolwiek w Gdyni

      Rządowi nie wierzę, ale to i tak jedyna szansa, że kiedyś taka droga powstanie.

      • 4 0

  • Uff

    bo już myślałem , że chodzi o niesławną Drogę Czerwoną przez Wrzeszcz, która mam nadzieję, nigdy nie powstanie.

    • 5 2

  • Ślamazarna robota ... (3)

    Byłem na zachodzie a głównie w Rajchu - tam prace trwają 24/godz. i wtedy robota ma tępo i buduje się szybko.Dlatego nigdy dopóki nie zmienimy systemu szybkiej pracy nigdy nie dogonimy zachodu.Dawać sprzęt ludzi i zapier*da*lamy na tępo a nie jak ślamazary - nieudaczniki.Niech powolniaków nie wybierają do roboty.A nie żeby jakiś cwaniaczek będzie ciągnął prace w 10 ludzi w nieskończność.

    • 12 4

    • Dworzec w Berlinie od dwudziestu lat otwierają i otworzyć nie mogą. (1)

      Autostradę na północy kraju zrobili, a ona się częściowo rozmyła. Jest dużo więcej przykładów niemieckiej jakości i szybkości robót.

      • 3 1

      • To nie dworzec tylko lotnisko . Zanim coś napiszesz głupio , poczytaj troszkę na temat.

        • 2 0

    • Byłem na zachodzie......

      naprawdę? Szybko jedz raz jeszcze bo ci paszport niedługo zdeponują na milicji. Nowe wraca!

      • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane